dinsdag 14 augustus 2007

Heel het gezin in Leuven

Vandaag gaat mama met de rest van het gezin naar Leuven. De bedoeling is van Talle bij Siel te slapen en papa, mama en Rune in St.Pieter. Een leuke afwisseling en zo heeft Rune ook een beetje voeling met Leuven. Talle voelt zich verantwoordelijk voor Siel.
St. Pieter is heel primitief, niet veel luxe. Oude ziekenhuiskamers met gewone eenpersoonsbedjes erop. Het gezin samen is het belangrijkste.
Vandaag dezelfde chemo als gisteren, om 12.00 u en om 24.00 u. Bijkomend 2x cortisonne tabletjes, 1 's morgens 9.00 u en 1 om 21.00 u elke dag van deze week. Het hongergevoel wordt hierdoor versterkt, ze wil constant eten.
Siel is moe van deze chemo's en de roodhuid van de huid is duidelijk zichtbaar.
Ze ligt deze keer op een kamer met douche, ze mist haar ontspannend badje 's avonds. De luxe van thuis valt weg.
Het Reties restaurantje is ook weer opgestart. Elke dag eten van thuis, organiseren is de boodschap.

9 opmerkingen:

Juf Magda zei

Hey allemaal,

Je moet het toch maar doen, denk ik bij deze, elke dag een verslagje schrijven. Zeker niet altijd even simpel. Petje af voor jullie allemaal.
Merci om ons elke dag weer op de hoogte te houden.

Groetjes,
Juf Magda

Elly M zei

Hoi Siel,

de vorige weken was het heel aangenaam om jou blog te lezen. Meestal konden we leuk nieuws lezen. Vanaf nu horen we terug nieuws over chemo en nevenwerkingen, toch wel weer anders hoor.
Weet dat we elke dag hopen dat het met jou goed gaat!
Geniet maar van een nachtje met Talle, als het kan, kun je dan nog babbelen in bed.
Jullie doen het goed daar allemaal.

Groetjes,
Elly M

Maria M zei

Ga er voor Siel,daarna komen weer betere dagen,hopen wij allemaal met jullie samen.

Juf Anja zei

Hoi Siel,

Er staan weer zware dagen voor de deur, toch fijn dat je het hele gezin in de buurt hebt om extra goed voor jou te zorgen en dat gaan ze zeker doen, daar twijfel ik geen seconde aan.

Ik kan me niet voorstellen wat je nu allemaal doormaakt, maar hou de moed er in.

Ik wens je een gezellig nachtje met Talle, maak al maar vast plannen voor de betere dagen.

Slaapwel, groetjes van juf Anja

Danny en Rina zei

Dag Siel en de rest van het huishouden,

Leuk te lezen dat je met z'n allen daar kan zijn, is de dag ook een beetje meer ontspannen. Geniet maar van je nachtje met grote zus, en niet vergeten, grote zus is vandaag jarig, dus bij deze een gelukkige verjaardag voor Talle.
Als het allemaal weer een beetje veel wordt maak dan al maar plannen voor als je terug thuis bent, je weet nu dat dat er, ondanks het ziek zijn en het daar moeten blijven,toch terug gaat aankomen.
Misschien mag je op het eind van de week al terug naar huis en dan kan je weer zelf hier iets schrijven en kunnen wij weer al die leuke dingen lezen.
Tot later, Danny en Rina.

Janne zei

Dag Siel (en de rest natuurlijk!),

Ons Janne en Laurien zijn momenteel een paar dagen bij de papa en kunnen even niet meevolgen hoe het met je gaat. Maar ik volg alles op de voet hoor, zodat ik het hen kan vertellen. Nu is het natuurlijk niet zo'n leuk nieuws, maar we weten dat je daar doorheen moet. Ik hoop dat als je aan de leuke dingen van de voorbije weken denkt, dat het een kleine troost mag zijn. Wij denken in ieder geval heel veel aan jou en duimen, duimen en duimen!!!
Nog een gelukkige verjaardag, Talle!!
Veel groetjes
Krista

juf. Gerd zei

Dag Siel,
nadat ik al veel over je gehoord had, heb ik zopas héél jouw verhaal gelezen in je blog. Daar werd ik wel een beetje stil, een beetje ontroerd en een beetje nieuwsgierig van. Benieuwd naar welke sterke meid achter al die moeilijke, medische behandelingen schuilt...
Weet je dat je volgend schooljaar in onze klas zit? We zullen elkaar dus echt wel beter leren kennen. Als je nu terug thuiskomt, komen juf. Ann en ik zeker eens langs.
Voor nu wens ik jou weer heel veel
moed en ... probeer uit te kijken naar iets leuks!
Aan de rest van het gezin ook veel sterkte gewenst.
Groetjes,
juf Gerd

juf Ingrid kleuterschool Spelewei zei

Hallo Siel & co

Na regen komt zonneschijn! Na deze moeilijke periode kan je weer met je vriendinnetjes spelen, knutselen ... Daar kan je al naar uitkijken!
Wat een geluk voor jou dat het restaurantje weer draait! Die mama krijgt dat ook nog allemaal georganiseerd! Petje af voor jullie allemaal!
Ga ervoor Siel!
Ik duim voor je!

Maria M zei

Ik steek elke dag een kaarsje aan voor Siel.