dinsdag 7 juni 2011

7 juni 1997

Vandaag zou je 14 geworden zijn!
De dag waarop ik de jou geboorte terugspoel in mijn hoofd.
We waren zo blij met je. Jij was zo welkom!
Hoe zou je er nu uit zien?
Hoe zou je je verjaardag vieren?
Wie zouden je vriendinnen zijn?
Wat of hoe zou je studeren?
Antwoorden waar we naar kunnen gissen.
Het gemis blijft elke dag heel sterk aanwezig. We leren er mee omgaan.
Dagelijks weerklinkt je naam meerdere keren hier in huis.
Het gewone leven is niet meer gewoon en vanzelfsprekend.
Afgelopen weekend zijn we naar Luxemburg geweest. We hebben een kaarsje gebrand in een kleine kapel naast het domein waar we verbleven. En tijdens een kayaktochtje vond Rune een steen in de vorm van een hartje waar ze spontaan je naam op schreef. Hij kreeg een plaatsje aan de waterkant. Heel vaak hebben we aan je gedacht en tegen elkaar gezegd:"Wat zou Siel hiervan genoten hebben. Ons "genieten van" heeft een andere betekenis gekregen, bij mij persoonlijk met een wrange nasmaak.
Toch proberen we van niet verbitterd door het leven te gaan. Dat kunnnen we de andere kinderen niet aandoen.
Talle en Rune stellen het goed en ook op school. Talle bijt zich echt vast in haar studie's en haar tennis. Rune blijft de spontane vrolijke meid met een gevoelig klein hartje.
Liefste Siel,
Vandaag was het eigenlijk je "ontbijt op bed dag", waar je zo van kon genieten.
Ik zou je graag en verjaardagsknuffel, zoen en zoveel geven.
We eten je pizza vandaag die jij ons leerde maken.
Hoe moeten we je herdenken? Hoe had je graag dat we je herdenken? Hier hebben we nooit over gesproken. Doen we dat goed?
Ik mis je meid, ik hou van je en je bent de liefste en de beste Siel van de hele wereld!
Liefs mama

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag lieve Siel,
gelukkige verjaardag!
We denken aan je en we dragen je mee in ons hart!
xxx Lieselot en Inge

Anoniem zei

Ook wij denken dikwijls aan jullie.


Ward Lien
Ann en Paul

Anoniem zei

Een gelukkige verjaardag lieve Siel!
Ik denk aan je!!

Veel sterkte mama, papa en zussen!

Liefs, Lindsey x

Anoniem zei

Siel,

14 jaar zou je worden. Heel de dag spookte dit door mijn hoofd.

Jou kennende zou je een voortreffelijke student geweest zijn. Je was een doorzettertje. Als je iets wilde, dan kwam dat ook in orde.
Voor je vriendinnen zou je een heel toffe, soms stille vriendin zijn.

Je blijft voor altijd in ons hart.

Eric, Elly, Sien en Kaat

Anoniem zei

veel lieve groeten bij de 14de verjaardag van Siel!
Lisbeth

Anoniem zei

De enige echte Siel* koekjes worden ook hier nog vaak gebakken en vooral opgesmuld.... Weet maar Siel* dat je bij heel veel mensen een blijvende indruk hebt achtergelaten..... en uiteraard denken we ook heel veel vandaag aan je mama, papa en je zussen....

Anoniem zei

Siel ik heb gisteren heel de tijd aan je gedacht.. in de klas, thuis, in bed..
ik kan jou niet uit mijn hoofd zetten,
jij bent te belangrijk voor mij x
je was een super vriendin !
ik had je liever hier nog bij me gehad, net zoals iedereen hier..

ik mis je, xx Chelsea

Madelief zei

Een gelukkige verjaardag voor jullie lieve meid!

Hoe veelbetekenend,die steen in de rivier...net zoals "de steen" van Bram Vermeulen...

Dikke knuffel voor jullie gezin, zulke dagen blijven steeds weer erg moeilijk.
xxx

Anoniem zei

We denken nog vaak terug aan je boomhut.
Dikke knuffel,
An & Britt

Maria M zei

Voor Siel

Denk nog vaak aan je!
Dag sterretje!

Anoniem zei

Niet alleen vandaag denk ik aan jou.

Magda

Anoniem zei

Dag Siel,

ik denk vaak aan je. Je doet er nog altijd toe, in allerlei momenten en momentjes. Ik hoor je naam weer!

Conny zei

Siel, morgen branden we een kaarsje voor je, om 19u. Misschien zit je samen Jannes dan naar ons te kijken en te genieten van het mooie uitzicht!
Conny, mama van Jannes

denise zei

wij denken nog veel aan die lieve Siel!
Denise xxx