zondag 19 augustus 2007

chemo halen

Gisteren is Lieselot op bezoek geweest, Siel keek er naar uit en Lieselot ook denk ik. Een stille meid, ze genoten van elkaars gezelschap.
Siel en mama zijn deze morgen om 8.00 uur naar Leuven vertrokken. Asparaginase halen.
Deze chemo krijgt Siel vaak, dat hebben jullie al eerder kunnen lezen. De roodheid van de huid en algemene malaise zijn de nevenwerkingen waar ze vandaag last van heeft. Siel vraagt voor ze in Leuven vertrekt nog medicatie om het misselijk zijn voor te blijven. Tegen de avond, als deze medicatie is uitgewerkt, begint het toch weer.
Morgen zijn we vrij van chemo, dinsdag moeten we weer terug.
Nog 3 chemo's halen en deze blok is afgelopen. De nevenwerkingen lange termijn verwachten we einde van de week.
We weten ondertussen dat Siel na deze blok nog 6 blokken moet ondergaan. Zeker van de resultaten van het beenmerg zijn we nog niet. Vrij van transplantatie of niet, het beenmerg na blok 3 is bepalend. Voorlopig gaat alles goed en blijven we chemo's krijgen.
De onzekerheid blijft.

5 opmerkingen:

erik zei

dag siel
hier ben ik nog eens ,je bent toch een flinke meid
wat je nu allemaal weer meemaakt
je hebt weer lekker eten gemaakt dit weekend,samen eten met jullie gezin is toch fantastisch
blijven vechten siel achter die zware dagen komen er weer leuke dagen aan

nog dikke groetjes van erik,marny liena en joren

mevr. directeur zei

Dag Siel,

Ik blijf van jou versteld staan hoe moedig je dit allemaal doorstaat. Petje af hoor! Je laat zien dat je een vechter bent, dat is goed!
Ik wil jou en je familie ook nog bedanken voor de verslagen die ze elke dag schrijven. Zo kunnen we alles toch een beetje volgen.
In de school hebben 2 mensen van Belgacom de kabels al komen leggen zodat we de computer, de webcam en al de rest kunnen aansluiten tegen 1 september. Binnenkort komen ze dat bij jullie thuis ook doen, 'k heb jullie adres al moeten doorgeven hiervoor.
Houd de moed erin Siel, na deze blok is het er alweer 1 minder!

Groetjes van mevr. directeur

Juf Magda zei

Dag Siel,

Voorlopig gaat alles goed! Dat horen we graag. Nu moet ik weer denken aan het boekje "chemo Kasper". Je overwint die deugnieten,Siel. Je kan bijna die volgende blok chemo schrappen.Weer ééntje minder! Knap hoe jullie alles doorstaan.Volhouden eh Siel en blijven plannen maken.
Groetjes,
juf Magda

Maria M zei

Voor morgen veel sterkte,en voor vandaag hopelijk een beetje rustige maar toch weer gezellig dagje met leuke vriendjes.
Het zonnetje komt hier in Mol al een beetje piepen,ik stuur het naar jouw!

lieselot zei

Dag Siel,

Ik vond het zaterdag heel leuk en het was KEI lekkere pizza. Ik hoop dat ik je snel terugzie!

Vele groetjes van Lieselot.