vrijdag 24 augustus 2007

Een mindere dag

Ik had vandaag een slechte dag, want ik heb vaak moeten overgeven.
Toch heb ik nog even gewerkt aan mijn tas van een broek.
Ik ben blij dat ik morgen de laatste chemo ga krijgen, dan kan ik terug op krachten komen.

Siel heeft inderdaad een slechtere dag gehad. Haar bakjes waren nooit ver weg. Veel kokhalsen, braken en misselijk, de tegenmedicatie is weer vlug uitgewerkt. Toch kan ze nog eten. Dat is goed, de maag blijft gevuld en als ze moet braken moet het niet van ver komen. Veel kinderen hebben problemen met eten en drinken als ze moeten braken, uitdroging ligt dan op de loer.
Na morgen kan ze terug recuperen, hopelijk lukt haar dat zoals de laatste keer. Toen heeft ze toch een paar dagen vakantie gehad, witte bloedcellen hoog en geen chemo's.
Als we de dokters mogen geloven gaat er toch iets komen van infectie. De vorige keren kwamen hun voorspellingen telkens uit. Wij hopen dat ze ernaast zitten deze keer. (positief blijven hé.)
Als ze maar eens konden vertellen wat er gaat komen, maar dat is voor hen ook een raadsel.
Het blijft volgende week bang afwachten en de koorts goed in de gaten houden. 38.5° en dan moeten we binnen. De witte bloedcellen gaan nog zakken en die staan al zo laag.
Siel maakt weeral plannen voor als haar witte bloedcellen terug hoog staan. Haar menu is dan veel uitgebreider en ze verlangt naar dingen die ze nu niet mag eten.
Ik denk dat het is zoals mensen die een dieet moeten volgen, verlangen naar dingen die je niet mag eten.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Siel, ik hoop echt dat je heeeel snel beter word !

x Annebeth !

Anoniem zei

Siel,

De laatste chemo van deze blok! Toch iets om naar uit te kijken. Je hebt het weer flink doorstaan.Straks mag je thuis weer gaan uitrusten en hopelijk volgt er geen infectie.

Ik maakte voor jou nog een elfje. Ken je het nog? Zo'n versje dat uit 11 woorden bestaat (1,2,3,4,1).
Hier is het.

Siel
een supergirl
vandaag laatste chemo
mag straks naar huis
joepie!!!!

Misschien kan jij er ook eens één verzinnen als je je weer beter voelt, één over je papa en de cliniclowns misschien.

Hopelijk voel je je vandaag niet zo misselijk!

Groetjes,
juf Nicole

Anoniem zei

Dag Siel,

Ik ben terug uit vakantie en elke avond heb ik aan U gedacht. De overige mensen van het hotel vonden mij waarschijnlijk maar een rare, omdat ik telkens met opgeheven hoofd naar de sterrenhemel zat te kijken. Ik heb er zelfs een beetje een stijve nek aan overgehouden. En, wat belangrijk is, ik heb je regelmatig iets kunnen toewensen. De vakantie is nu voorbij. Ik heb alles gelezen hoe moedig je de voorbije twee weken heb doorgebracht. Ik hoop dat je snel herstelt en dat ook jij de volgende weken samen met je familie terug thuis een beetje vakantie kunt houden, want dat hebben jullie dubbel en dik verdient.

Heel veel groetjes,

Erik Dries.

ELS zei

Weer een blok achter de rug!
Knap hoor, hoe jij dit allemaal doorstaat!!!
Veel knutselplezier de komende week! Geniet maar van het thuis zijn met je mama, papa en je zusjes!
Groeten
Els, Erik, Caro en Ynias