zaterdag 25 augustus 2007

Einde blok 3

8.00 u mama en Siel vertrokken naar Leuven. Na een bloedcontrole de laatste aspariginase van deze blok.
hemoglobine 8.5, Siel zakt met haar rode bloedcellen
bloedplaatjes, 4000 extreem laag
witte bloedcellen, 400 nog altijd zeer laag, infectiegevaar
Na een uur chemo krijgt Siel ook bloedplaatjes bij, vanaf 20000 moet ze bijkrijgen.
Siel kreeg spontaan blauwe plekken overal op haar lichaam, een duidelijk teken dat ze plaatjes tekort heeft. Het inlopen duurt ook een uur.
De rest van de dag verloopt hetzelfde als gisteren, misselijk, kokhalzen en braken. Na het braken wil ze direkt terug eten, onvoorstelbaar.
Siel is vooral moe, tijd dat het gedaan is. Vanaf nu recupereren.

4 opmerkingen:

Elly M zei

Hallo Siel,

een dikke proficiat om deze moeilijke blok zo vol te houden Siel. De laatste dagen heb je het niet gemakkelijk gehad. Vanaf nu kan het alleen maar weer bergop gaan. Uitkijken naar leuke dingen, dat is de boodschap!
Wij hopen allemaal dat je deze nevenwerkingen ook snel achter je kan laten.
Indien je een aftelkalender had, kon je nu weer een blok doorstrepen.

Groetjes,
Elly M

Anoniem zei

Dag Siel,

Eindelijk kan je nu weer even de chemo's vaarwel zeggen. Je moet nog herstellen van de nevenwerkingen, maar dat kan je thuis doen, in alle rust.
Toen ik deze avond voorbij je huis reed, zag ik een papier op je voordeur hangen en toen dacht ik bij mezelf: " Oef, Siel is weer thuis. Gelukkig!"
Rust maar goed uit en doe alleen de dingen die je echt graag wil doen, dan vergeet je alle narigheid.

Dag Siel,
juf Nicole

mevr. directeur zei

Dag Siel,

HIP HOI, HIP HOI, blok 3 is voorbij. Ik ben blij voor jou! Waarschijnlijk heb je nog wel enkele dagen nevenwerkingen. Ik hoop dat je samen met Talle en Rune nog wat kan genieten van de laatste week van deze vakantie.
Ik heb ook nog een goed ideetje. Als je thuis bent en je voelt je goed, kun je misschien eens koekjes bakken voor de klasgenootjes van het 5de leerjaar, en ze komen tracteren, dat zullen ze wel leuk vinden denk ik. En dan kun je ze eens laten proeven wat je allemaal kan! (Vergeet dan ook mijn deur niet hé Siel...)
Groetjes en hopelijk valt het de komende dagen wat mee.

Groetjes,
mevr. directeur

sandra en co zei

Hallo Siel en Familie,

Proficiat Siel, die "bah" blok3 is achter de rug. 't is natuurlijk makkelijk gezegd, maar geniet nu van je rustperiode. Wij duimen dat je niet te veel last zult ervaren. Maar om positief te blijven, weet je wat te doen ... plannen maken, ge weet wel!
Go Girl !!! Nen dikke knuffel van Charlotte en Emilie
Sandra en co