maandag 27 augustus 2007

Koorts

Siel heeft vorige nacht héél slecht geslapen. Bij het binnenkomen was het bloedresultaat schrikwekkend.
hemoglobine 7.7 , een transfusie nodig
bloedplaatjes 57000
Witte bloedcellen 100, zéééér laag
De koorts wou niet zakken. De medicatie sloeg niet voldoende aan, de koorts bleef rond de 39° draaien. Voor een bloedtransfusie mag er geen koorts zijn. Ze leggen Siel met ijszakken om af te koelen, ze heeft het max. van medicatie reeds gekregen. Bloedtransfusie loopt uiteindelijk voor een deel erin, moeten terug stoppen wegens koorts.
Rond 6.00 u laatste poging koortsmedicatie, lukt eindelijk. Siel kan een beetje slapen.
Er wordt terug bloed genomen.
hemoglobine 9.3, transfusie blijkt voldoende te zijn
bloedplaatjes 68000, stijgen
Witte bloedcellen <100 kan het nog minder?
Siel wil niks anders dan slapen, ze is heel ziek. We weten nu dat we weer een bacterie in het bloed hebben, streptokokken. Specifiek de welke weten we nog niet. Ze krijgt nu al 2 verschillende antibiotica om het te behandelen. Binnen een paar dagen weten we tegen welk beestje we moeten vechten. Dan krijgt ze ook antibiotica speciaal om die bacterie aan te pakken. De witte moeten dringend terug stijgen. Maar de chemo is nog niet uitgewerkt.
Het is net alsof we terug van nul beginnen. De twee eerste maanden was het net zo.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Martine, Dirk, Siel en de zusjes,
wij denken veel aan jullie nu we horen dat het weer heel wat moeilijker gaat.
Je wordt nog eens met je beide voeten op de grond gezet… Blijf steun zoeken bij mensen bij wie je je goed voelt.
Siel, morgen komt men in onze klas verder werken aan de "bednet-computer" en krijgen wij,
leerkrachten en mevrouw directeur, alle uitleg. Dat is iets om naar uit te kijken, hoe wij vanuit
onze klas met jou contact kunnen hebben. Nu moet je weer vechten en afzien. Konden wij dat maar in jouw plaats doen…
Hopelijk blijft de koorts deze nacht weg en voel je je snel weer wat beter!
Aan iedereen veel sterkte!
Groetjes, juf. Gerd

Anoniem zei

Beste Martine,

Het zijn nu weer zware momenten, net als alles een beetje vlotter begint te verlopen, is het weer van nul af aan beginnen. Klamp U maar vast aan de betere momenten. Ik ben ervan overtuigd dat Siel er zich ditmaal weer doorslaat. Hoe kan het anders, met zoveel hulp en toewijding. De behandeling is hard, maar ik ben er zeker van dat Siel ginder op de juiste plaats is bij competente mensen die weten wat ze doen. Ik hoop dat Siel snel herstelt, dan is er een nieuwe adempauze en kan er terug ruimte gemaakt worden voor gelukkige momenten.

Heel veel steun,

Erik Dries.

Anoniem zei

Dag mama, papa en de drie dochters,

Ik lees dat Siel weer enorm moet vechten tegen een bacterie. Ik had het -net als jullie- graag anders gezien. We weten dat Siel een doorzetter is, maar niemand ziet zijn eigen kind graag ziek in bed liggen. Je voelt je dan zo hulpeloos en je zou de ziekte zo graag in haar plaats dragen, maar je weet dat het niet kan. Je kan er wel steeds voor haar zijn om haar te troosten in zulke zware momenten en dat doen jullie fantastisch!!Petje af hiervoor! Ik hoop voor jullie dat het morgen veel beter is.
Ik wens jullie allen een rustige nacht toe.
juf Nicole

Juf Magda zei

Beste allemaal,

Alles wat ik eigenlijk wil zeggen, zie ik staan in de vorige 3 reacties die jullie kregen vandaag.
Woorden helpen natuurlijk niet veel. Als je maar eens je pijn zou kunnen verdelen onder al de mensen die zo erg met je begaan zijn dan zou je dit allemaal niet moeten doorstaan hé Siel.
Heel veel steun voor jullie warme gezin. Jullie zijn 's avonds de laatsten waar ik aan denk en 's morgens de eersten.
Groetjes,
juf Magda

Anoniem zei

Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,
Ooh nee, wat valt dit bericht me tegen. Ik weet niet goed wat te schrijven, ik word hier zo verdrietig van.
Wat zou ik ook graag wat van je overnemen Siel. Slaap maar hééél veel als je kan. Zolang je slaapt, voel je niets, weet je niets. En telkens je wakker wordt, voel je je misschien een klein beetje beter. De antibiotica zal toch stilaan zijn werk gaan doen. Blok 3 is nu gedaan. Als jullie dit vieze beestje klein hebben gekregen, moet het weer beter gaan. Met die 3 blokken zullen jullie toch al wel heel veel beestjes onschadelijk hebben gemaakt.
Ik wou zo graag dat ik ECHT kon helpen. Als ik eens een toverstokje had en ik kon zeggen: "hokus pokus pats", dan weet ik heel zeker wat ik eerst zou zeggen.
Ik denk aan jullie en wens jullie heel veel moed, sterkte, warmte en heel veel liefde. Een heel goed medicijn volgens mij en dat zal bij jullie niet ontbreken.
Heel veel liefs van mij alvast!
Groetjes, Diane