woensdag 29 augustus 2007

Nog altijd slecht

Eigenlijk kan ik niks anders vertellen dan gisteren. Koorts rond de 39°, braken en diaree.
Siel is bang om nog maar iets te eten of te drinken, alles komt eruit. Ze braakt de ziel uit haar zieke lijfje.
Ze krijgt, sinds gisteren, 3 verschillende antibiotica om het beestje te bestrijden. Slaan nog altijd niet aan, 72 uren de tijd geven zeggen de dokters. Hopelijk hebben ze gelijk.
In de namiddag krijgen we het bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine 10.6, heeft gisteravond nog een transfusie gehad
Bloedplaatjes 27000
Witte bloedcellen nog altijd onder 100, spreken dan van aplasie
Siel heeft ook eiwitten tekort. Deze krijgt ze bij via een infuus met extra motor en loopt over 5 uren. De tweede motor die aan haar paal hangt, Siel is een 2 pktje nu.
Siel is doodziek, ze is heel kortademig en heeft een hartslag van 130. We moesten vandaag weer een foto van de longen en morgen een echo van het hart. Ze zijn er niet gerust in en wij nog veel minder.
Sinds gisteren zijn ze gestart met een groeimiddel voor het beenmerg, om de witte bloedcellen terug omhoog te krijgen (neupogene). Lijkt niet logisch want in de witte zitten de kankercellen. Maar ze zijn bang dat Siel met deze serieuze infectie nog verder wegzakt en daarom zijn ze hiermee gestart. Een stijging wordt pas binnen enkele dagen verwacht.
Siel is weer heel deprie, maar je zou voor minder, ze is al sinds vorige woensdag aan het braken. Haar hele lichaam en keel doet pijn als ze nog maar eens moet braken.
Als papa hier is mist ze mama heel erg en kan die niet vlug genoeg terug in Leuven zijn. Toch blijven we om de 2 dagen afwisselen, want hier hebben we veel krachten voor nodig om dit vol te houden.
De 2 zussen die thuis moeten blijven beseffen maar al te goed hoe ziek de zus is en het zijn zij die de mama opkrikken. Rune vb. ziet hoe verdrietig mama weeral is en zegt " mama als je straks(thuis) gaat slapen moet je aan Siel denken, dan kan je een mooie droom van Siel hebben, dan mis je haar minder erg." Mijn tranen werden er niet minder op, zo lief.
Talle haalt foto's van Siel boven. Ze proberen mij te troosten elk op hun manier.
Wij hebben schatten van kinderen!!!!!!
Wij doen ons best om hen een "gelukkig leven" te geven. Op dit moment is dat voor ieder van ons ver te zoeken.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune
Ik dacht dat als blok 3 stopte alles alleen maar kon beteren. Maar blok 3 is echt wel heftig zo te lezen. Ik wou dat ik jullie kon helpen of op zijn minst kon troosten maar dat kan ik niet. Tranen lopen over mijn wangen.
Martine en Dirk, jullie hebben echt schatten van kinderen en jullie kinderen hebben echt prachtouders. Voor mij zijn jullie een voorbeeldgezin. Waarom moet jullie dit overkomen? Ik wens en hoop dat jullie heel snel weer heel gelukkig en gezond kunnen zijn samen.
Heel veel liefs, Diane

candyxxx zei

hoi
ik vind het heel erg voor siel
ik wil haar ook gouw weer terug zien
siel die verdiend dat niet
siel verdiend alleen het beste
hopelijk krijgt siel veel steun van mij zeker wel en van haar vriendinnen waarschijnlijk ook wel
candyxxx<3

Anoniem zei

Hoi Siel,

Als ik dit allemaal lees, voel ik mij een beetje schuldig. Ik geniet nog van de laatste vakantiedagen, en jij bent nu heel ziek. Ik hoop dat je heeeeel vlug beter wordt,en dat je dan ook een bezoekje kan brengen aan de school.
Vele kusjes Joke

Maria M zei

Kaarsjes branden weer,laat ons allen samen blijven hopen op een snelle ver betering,dat is ons ook al meermaals overkomen.
Samen zijn jullie sterk.
Speciale knuffel nog voor jullie allemaal, maar heel speciaal voor SIEL!
Voor de mama veel sterkte bij het schrijven van de blog ,zo kunnen wij van op afstand een beetje steun geven.

Anoniem zei

Lieve Siel,
ik hoop dat het na deze zware dagen toch beetje bij beetje beter gaat gaan met je, zodat je snel weer naar huis kan.
Ik wens je het allerbeste want dat verdien je.

Na regen komt zonneschijn !
veel lief en beterschap,
Janna, Senne, Ann, Piet.

Anoniem zei

Lieve gezinsleden,

Toen ik deze derde blok volgde, dacht ik dat het deze keer vlotter ging, maar nu blijkt dat de opgelopen infectie heel serieus is.
De juiste woorden vinden om jullie te troosten en een hart onder te riem te steken is moeilijk,want de pijn die jullie voelen is enorm, maar ieder die jullie volgt, voelt een beetje van die pijn! Blijven geloven dat zulke chemo je kind beter maakt, valt zwaar als je haar zo ziek ziet. Hopelijk voelt Siel zich morgen een beetje beter.
Veel liefs,
juf Nicole

Anoniem zei

Dag Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

Ik denk dat heel veel mensen de laatste dagen erg begaan zijn met Siel. Aan menig computer zal er regelmatig geklikt worden om een antwoord te krijgen op de vraag : hoe zal het nu met Siel zijn? zal het eindelijk wat beter gaan? En als je dan leest dat Siel zo ziek blijft en zo hard moet vechten, is het moeilijk om via deze weg troost te bieden. Woorden schieten hier te kort. Maar ik ben ervan overtuigd dat er momenteel in heel vele huiskamers heel erg meegeleefd wordt met jullie allemaal. Als we de muisklikken per dag konden tellen die ons naar dit forum leiden, ik denk dat het er heel veel zijn. Dus Martine, bedankt om ons ook op de hoogte te houden, zelfs in deze moeilijke omstandigheden. We hopen allemaal mee dat er nu snel een kentering komt.

Heel veel sterkte,

Erik Dries.

Anoniem zei

Hoi Siel, Martine, Dirk, Rune en Talle,
Heb vandaag jullie blog ontdekt en in één ruk door uitgelezen. Ik heb er geen woorden voor...
alleen een paar natte zakdoeken...
Hopelijk slaat de anibiotica snel aan zodat de koorts terug daalt en Siel zich beter voelt.
Ik wou dat iets kon doen, om de koorts weg te nemen, al de pijn en verdriet weg te nemen, die nare ziekte te genezen.
Helaas ben ik geen dokter of tovenaar, maar een gewone mama die heel erg met jullie meeleeft.

Hou de moed erin en laat maar eens zien wat voor een taaie mensen die vancampforts zijn !!

We denken allemaal aan jullie.

Ann, Paul, Ward en Lien

liesbeth zei

Ik bid voor jullie.
Konden wij maar een stukje van Siels pijn overnemen.
Hopelijk morgen beter nieuws.

Lisette van Frans

Janne zei

hoi Siel,Martine,Dirk,Talle en Rune!

Ik doe heel hard mijn best om alle dagen te lezen.
Soms lukt het soms ook niet.
Ik denk dat dat feest op de heidebloem heel leuk gaat worden.
Iedereen zit er hier op te wachten.
Ik weet al bij wie ik in de klas zit.
Ik zit spijtig genoeg niet bij Siel.
Ik zit bij de meester.
daaaaag
groetjes janne

Elly S zei

Lieve Siel en familie,
Ik zit momenteel sprakeloos de verslagen van de voorbije dagen te lezen. Alsof de "gewone" bijwerkingen van de chemo nog niet genoeg zijn, komt er dan ook nog zo'n hardnekkige infectie bij. Wat een sterk meisje ben jij Siel! Ik hoop dat het hééél snel de andere kant opgaat. Blijf daarin geloven, ook jullie mama, papa en de zusjes. Sterkte en liefs, Elly S