donderdag 30 augustus 2007

Herhaling

Deze nacht een koortspiek van 39.5°, braken en diaree. Dus niet goed geslapen. De koortsmedicatie sloeg wel aan na 3.00 u, gelukkig.
Door den dag koorts rond 38.5°, enkel boven 38.5 krijgt Siel iets. In de namiddag is het weer van dat.
Het braken en diaree is nog steeds niet gestopt, Siel eet of drinkt niks meer. Ze probeert 1 keer, komt het eruit weigert ze van nog iets te nemen.
Bloedresultaat vandaag,
Hemoglobine, 10.1
Bloedplaatjes 5000, moet weeral bijgegeven worden, chemo werkt nog.
witte bloedcellen 100, eindelijk terug een beetje omhoog, hier heeft ze héééél hard voor gewerkt.
Iedereen zit te wachten op een stijging, zo kan ze zichzelf mee helpen verdedigen.
We houden ook nog de CRP in de gaten. Dit is een eiwit indicator in het bloed om bacteriele ontstekingen en infectie aan te tonen. Er staat een getal op <=5,0 bij een normaal persoon. Bij Siel 254,9 véél te hoog maar is gezakt tov gisteren (294,7) Antibiotica begint te werken.
Siel voelt nog geen verschil, ze blijft doodziek.
Wij volgen de bloedresultaten op de voet.
Vandaag hebben we een echo van het hart gehad. Morgen weten we meer.
De gevaarlijke bacterie die Siel heeft kan zich vastzetten op een orgaan, de dokters willen dit controleren om dit te kunnen uitsluiten. Het duurt hen te lang alvorens er resultaat van de antibiotica is.
De foto van de longen was goed, niks op te zien, positief.
Toch blijft ze kortademig en haar hartslag blijft hoog. Siel kan tot aan toilet stappen en terug in bed en ze is doodmoe.
Deze avond gaat Siel een ander medicament krijgen om de nacht rustiger door te brengen, hierdoor slaapt ze vaster en het braken gaat verminderen. Ik ben benieuwd, ze kan haar nachtrust wel gebruiken.
Vandaag zijn de cliniclows even geweest, efkes een glimlach op haar gezicht.
Op de gang is er een patiëntje (Britt) en die familie had voor elk kankerpatiëntje hier een hoedje gemaakt. Het kiezen was moeilijk want het waren er héél veel.
Morgen komt papa, ik weet niet of we aflossen. Siel denkt zich beter te voelen als mama er is, dat kan ik moeilijk weigeren.
De strijd blijft voortduren, het volhouden is moeilijk voor Siel.

11 opmerkingen:

Janne zei

Ik weet even niet meer wat te zeggen. We denken heel veel aan jullie. Hopelijk komt er snel wat beter nieuws!
STERKTE!!
Krista

Anoniem zei

Dag Siel en Martine,
ik hoop van harte dat de komende nacht een beetje rust mag brengen voor jullie allebei.
Voor Talle en Rune wens ik nog 3 dagen vakantie waarin je ook iets leuks kan doen. En voor de papa veel moed om alles te coördineren en te ondersteunen. Jullie kunnen het!
Juf. Gerd

Maria M zei

Hopelijk kan Siel met andere medicatie beter slapen,zodat ook de rest van je gezin een beetje broodnodige rust krijgt.
Kaarsjes branden weeral hier om sterkte te vragen bij dit moeilijk gevecht.

mevr. directeur zei

Dag Siel, mama, papa en zusjes,

Soms denk ik in kleuren. Als ik de laatste dagen lees, denk ik aan nachtblauw, dat is heel donkerblauw, (bijna zwart). Toch voel ik dat er kobaltblauw op komst is. Ken je dat Siel, kobaltblauw? Dat is al een stukje lichter. En als je nog langer gevochten hebt, wordt dat helder blauw zoals het in de zomer soms is, en dan zal er stilaan ook wel een zonnetje of een mooie regenboog te voorschijn komen. Ik kijk ernaar uit. Hou de moed erin allemaal!

mevr. directeur

mama.kleinePeeters zei

Ik heb zonet de hele blog gelezen met veel pijn in het hart.
Siel, ik heb ontzetten veel bewondering voor de dappere strijd die je leverd tegen al die pijn. Ook Anneleen denkt veel aan je. Voor Siel, haar mama, papa en zusjes STERKTE !!!!! En laat ons hopen dat de betere dagen snel komen. Linda

Anoniem zei

Dag Siel,

ik hoop dat je vannacht een beetje geslapen hebt want je was er wel aan toe na die moeilijke dagen.
Wij hopen hier allemaal dat nu je stilletjes aan gaat beter worden.
Maar zoals jij een vechtertje bent zal dat wel lukken.
En ik ga elke dag een extra kaarsje voor je laten branden.
Nog veel sterkte kleine Siel, ook voor mama, papa, je zusjes, grootouders en voor je ganse famile.
Hopelijk ben je snel terug in Retie en kan je weer lekkere pizza eten!!!

Veel groetjes
Greet

Anoniem zei

Hey lieve familie Van Campfort,
Wij zitten ook te wachten op het berichtje dat het een beetje beter gaat. Ik kan het niet laten om telkens weer op de blog te gaan piepen. Het houdt me enorm bezig! Heel veel kaarsjes branden we nu voor jullie. Hopelijk hebben jullie vannacht echt eens lekker geslapen. Wat zijn jullie knap en sterk. Ik bewonder jullie enorm.
Dat er weer maar heel gauw een mooie tijd voor jullie mag komen. Een tijd als een groot feest. Met veel tijd om te knutselen, lekker eten, gezellig thuis samenzijn. Ik gun het jullie van harte!!
Nog heel even volhouden nu!
Een dikke, warme knuffel voor jullie!
Diane

Anoniem zei

Dag Siel,
Hopelijk gaat het snel terug beter met je. Nog veel goede moed en veel beterschap!

Groetjes van
Liesse

kleine peeters zei

hoi, ik vind het heel moedig dat je het lang volhoud, BRAVO daar voor!!!!!!!!! hopenlijk daalt de thermometer!!!!!
ik wens je zo als al de anderen ook hééééééééééééééééééééééééééééééééél
vééééééééééééééééééééééééééééééééél
STERKTE!STERKTE!!STERKTE!!!STERKTE!!!!!!!!STERKTE!STERKTE!!STERKTE!!!STERKTE!!!!!!!!
groenten he groetjes anneleen!

kaatje zei

Hallo Siel,

Het is wel een beetje laat, maar wij hopen dat je snel weer beter bent.
Wij wensen je heel veel sterkte!

Groetjes Kaatje en Elle

Ann,Marc,Brett,Luca zei

Hoi Siel ,Martine,Dirk ,...

Ik hoopte dat alles zo goed ging ,maar nu las ik begin deze week dit .
Siel, je bent zo goed aan het vechten tegen chemokasper doe zo verder ,hopelijk stopt de koorts snel.(en hopelijk een beetje slaap)
Martine en Dirk nog heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!( voor Talle en Rune ook , want voor hen is het ook niet gemakkelijk (ik zie het ook bij Brett)
Als het nodig is ,je weet me te vinden he' ! echt
groetjes