donderdag 27 september 2007

Terug thuis

De nacht is woelig verlopen. Veel hoesten en koorts van rond de 38°. We dachten dat we niet konden vertrekken. Mama was weer behoorlijk in paniek, de angst van de laatste koortsaanval is nog niet weg.
Na een uitgebreide controle bleek ze voldoende in orde te zijn om te vertrekken. Bijwerkingen van de MTX was het verdict. Gelukkig is ook de bloedspiegel voldoende gezakt, 0.10.
Siel is dolblij. We mogen vertrekken.
We zijn reeds 5 maand in behandeling, hoever we staan? Hier kan ik geen antwoord op geven. De chemo's slaan tot nu toe voldoende aan. De angstgevoelens voor de toekomst blijven.
We moeten echt nog meer leren genieten van de goeie dagen. Van elke goeie dag een feest maken.
De kinderen op de afdeling zijn stuk voor stuk moedige kinderen.
Vandaag was er een TV ploeg van VTM-nieuws op de afdeling. Siel wou niet in beeld te komen voor een interview. "Zonder haar mama!",was haar antwoord.
Siel is deze middag nog even naar school geweest, tot voke er was om ons op te pikken.
De cliniclows zorgden voor een komische noot bij enkele mama's op de afdeling vandaag. We hebben er samen liedjes zitten te zingen uit de oude doos. 1 van de mama's had de opmerking, in al ons verdriet, hier toch plezier maken. Toch deed het ons goed.
We zijn goed gezind naar huis gekomen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Siel en familie,

Fijn dat jullie terug thuis zijn. Het was weer vechten geblazen, maar jullie hebben dat weer heel goed gedaan. Ik hoop dat Siel nu vlug recupereert zodat jullie ten volle kunnen genieten van het samenzijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de naam van de poes. Wij hebben al verschillende poezen gehad, namelijk Mickey, Figaro, Zultje (een vondeling van op de Hodonk bij café Chris de Zult), Minoe ... 2 jaar geleden zijn we een poes gaan halen in het dierenasiel van Weelde. Ze noemde Zwieber (waarschijnlijk een Hollandse poes) en zo noemt ze nu nog altijd. Soms noemen we ze ook Zwiebermans, en soms ook Zwieberkalf, want het is eigenlijk een domme poes. Toch hebben we al veel plezier aan haar beleefd. Ik wens jullie allen nog een heel prettig weekend.

Erik Dries.

Juf Magda zei

Dag Siel,

Vooraleer ik begon te verbeteren, dacht ik: eerst zien of Siel al thuis is. Oef, je bent er! Zalig om weer op de Hodonk te zijn hé!Veel mensen beseffen niet hoe goed het thuis wel is hé Siel.
Dat heb je ginder weer knap in 4 dagen afgewerkt.
Voor straks: lekker slapen in je eigen bed en morgen misschien weer Franse les? A demain.

Juf Magda

Maria M zei

Het is goed te weten dat jullie weer veilig terug thuis zijn,misschien slaap je nu reeds,maar toch wil ik nog eens even een goede nachtrust wensen zodat je morgen weer een beetje verder kan gaan met wat je het allerliefste doet!

Anoniem zei

hoi siel,ik vind het leuk dat je weer wat beter bent.ik ben ook een beetje ziek,ik heb een keelontsteking.maar als ik wat rust en goed inneem ben ik weer ik form.

groetjes
fien
!!!