zaterdag 15 december 2007

Bijtanken

Mama en Siel om 9.30u naar Leuven vertrokken. Hoog tijd, de bloedwaarden spreken voor zich.
Hemoglobine: 7.2, heel laag, een transfusie nodig
Bloedplaatjes: 10000, héél laag, een transfusie nodig
Witte bloedcellen: 100!!!!!! maar 100
Het was te denken, Siel kreeg spontaan blauwe plekken, plaatjes tekort.
We zitten in de ouderkamer te wachten op de resultaten. Als deze gekend zijn, krijgen we een kamer toegewezen, infectiegevaar. Er komt er eentje binnen met koorts en die mag niet samen met ons in 1 kamer. Siel moet op de kamer blijven.
Mama is fel geschrokken, maar 100, en donderdag nog 400 witte. Hoe kan dat? De chemo blijft nog werken tot 10 dagen na de laatste.
Laat aub de infecties wegblijven!!
Bij de transfusie van de plaatjes krijgt Siel een allergische reactie, veel jeuk over gans haar lichaam. Ze krijgt een pilleke en de jeuk verdwijnt.
Op het bloed moeten we een hele tijd wachten, het is pas 15.30u vooraleer het eraan hangt. Dit moet 3 u lopen. Om 20.00 u zijn we pas terug thuis. Een lange dag om bijgetankt te worden.
Onderweg naar huis komt er het besef bij Siel dat we oudjaar in Leuven zullen doorbrengen. Frustratie tot in de hoogste graad. "Ze mogen me alles afpakken, villa pardoes alles, maar ik wil oudjaar thuis vieren." Woest, de eerste keer dat ze zooo boos is. Alles heeft ze al moeten aanvaarden, dit is de druppel. Eindelijk raast ze eens uit, het is haar toegestaan. Ze is al zo lang braaf geweest, vroeg of laat moest het er toch eens van komen.
Thuis gekomen proberen we haar tot bedaren te brengen. Haar doen inzien hoe belangrijk het wel is de behandeling verder te zetten.
We moeten het zo gezellig mogelijk maken ginder. Het vuurwerk van de stad Leuven zal moeten knallen om dit goed te maken.
Siel gaat plannen maken om haar kamer te versieren en de hapjes die ze wil eten.
Ze is gesust.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

een paar maanden geleden gingen we naar een benefiet in Retie. We dachten de mensen niet te kennen, maar omdat we zelf 3 kindjes hebben, vonden we dit toch het minst wat we konden doen.
Ik zag Siel daar rondlopen, heel blij die dag voor alles wat haar overkwam. Tot ik plots de ouders van Siel zag... . Ik ken jullie dus wel! Jaaaren geleden hebben we samen op de rock 'n roll club in Retie gezeten. Ik was toen nog heel jong, maar de kunsten en gezichten van Martine en Dirk vergeet je nooit.
Ik merkte dat jullie mij zelfs ook nog kenden. Ik ben er de hele dag slecht van geweest dat het toch mensen waren die ik ken. Dit is toch nog heel anders dan mensen die je echt van haar noch pluim kent.
Sinds die dag heb ik regelmatig aan jullie gedacht. Eerder toevallig ben ik nu op jullie blog 'gegoogled'. Alles heb ik in 1 ruk gelezen.
Weet dat we hier heel hard aan jullie denken en een kaarsje laten branden voor Siel.
Hopelijk wordt het voor Siel een spetterend vuurwerk daar in Leuven!

Cindy De Houwer en familie

Juf Magda zei

Hey Siel,

Alweer zo'n lange dag in Leuven!
Wat is het normaal dat jij je ook eens goed kwaad maakt, Siel. Je zou voor minder.
Weet je wat het eerste was toen ik vrijdag thuiskwam na het bezoekje aan jou: een fles water klaarzetten. Goed eh! Hopelijk blijf ik het volhouden. Als je zo nog tips hebt, Siel, geef ze maar door.
Nog heel veel groetjes en tot de volgende!

Juf Magda

Anoniem zei

Hoi Siel,

Ik vind jou een dappere meid, hoor. Het is heel begrijpelijk dat je kwaad en teleurgesteld bent.
Maar ik weet zeker dat je toch nog een zonnestraaltje weet te vinden, zodat samen met je mama en papa, en de 2 zussen oudjaar heel leuk zal worden.

Wij denken aan jullie

liefs,

Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Maria M zei

Dat Siel even heel kwaad was kunnen wij zeker goed begrijpen,maar ook dat ze het dan heel mooi gaat maken in Leuven,en als ze daar lekkere hapjes krijgt helpt zeker ook,want wij weten ondertussen wel dat zij van heel lekker eten houd,he Siel waar of niet.
Groetjes aan allemaal!

Anoniem zei

Hey Siel,

Vanmorgen was het bere-koud? Brr..
Goed, dacht, ik. Als het vriest zitten zijn er minder bacteriën in de lucht, dus minder infectiegevaar voor Siel.

Da's natuurlijk niet zo leuk dat je niet thuis bent met oudejaar. Ik hoop dat het grommen je deugd gedaan heeft. (je moest eens weten voor wat voor een onbenulligheden wij allemaal grommen)

Maar moeke zal wel ideeën hebben voor lekkere hapkes met oudejaar en uw ma-ma en zussen zullen zeker voor mooie spullen zorgen om uw kamer te versieren (want daar is je ma-ma goed in hè). Zo zal het toch nog een gezellig oudejaar worden.

warme groetjes,
Katrien Geert Daphne


Warme groetjes,
Katrien

Anoniem zei

HOI SIEL,

Ik doe nu een hele grote wens!


EEN WENS

Een vallende ster,
doe een wens en snel.
Ik wens, ik wens.
Iets fel, iets hel, nee, geen bel,
au, je prikt in mijn vel!
Ik wens, EEN KERSTBOOM,
ja dat is mijn droom!
Met lichtjes die zorgen voor vreugde, met kerstballen vol liefde, met slingers van plezier,
en de pakjes? Die zijn ook hier!
Met vanboven een ster,
en het kerststalletje staat daar ver.
Een kerstboom van vreugde en verdriet,
nee, die vind je hier niet!
ik wens:
een prettig kerstfeest voor jullie!


Nog een HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL leuk Kerstfeest!
VEEEEEEEEEEL KERSTGROETJES
van
ELINE!

Anoniem zei

Hé Siel,
we hadden je vandaag verwacht, maar je had waarschijnlijk al hard gewerkt met juf Joke.
Zijn je knutselwerkjes al af die je vrijdag gekregen hebt? Breng er morgen maar eens verslag van uit!
Succes voor morgenvoormiddag.Om 13.00 u. zijn we niet in de klas maar in de kerk. We oefenen voor de misviering op donderdag. Na de speeltijd gaan we nog knutselen.
Onze laptop staat aan, Siel.
Hopelijk tot morgen!
Ons kaarsje brandt.

Groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Hallo Siel,
Hiier de titularis van Talle even aan het woord.
Jij bent een echte dappere en flinke meid maar jouw zus is dat ook hoor.
Ze heeft flink haar best gedaan voor haar proefwerken.
Nu is ze deze week al een paar dagen thuis en kunnen jullie je samen wat amuseren.
groetjes Mariet Adriaensen