zaterdag 29 december 2007

"goed-nieuws-dag"

Papa heeft een héél goede invloed gehad op Siel gisteren. Ze voelde zich veel beter.
Als mama 's avonds toekomt ziet ze die verbetering van Siel.
Mama en Siel gaan de nacht in. Mama wordt dikwijls wakker. Er moet tot 3X antibiotica gegeven worden met telkens naspoelen. Telkens als er iets is doorgelopen gaat de pomp in alarm. Mama schiet dan uit haar bed om die in wacht te zetten tot de verpleger komt om ze verder te laten lopen. Dit was zo 6X, mama slecht geslapen, Siel heeft er niet veel van gehoord, goed zo mama.
De ochtend verpleegster, Esther, komt binnen en zegt, "Jullie zijn de enige die nog slapen, en het is goed nieuws dag vandaag." met een brede glimlach op haar gezicht.
Ze heeft al bloed genomen, in stilte want ik heb niks gehoord, en de resultaten zijn er al.
Hemoglobine: 10.2
Bloedplaatjes: 53000
Witte bloedcellen: 1000, was gisteren nog maar 400, ze herstelt stilaan.
CRP: 95.8 Waaw is goed gezakt
Als de dokter binnenkomt, bevestigt deze dat het goed is vandaag. Ze stoppen de antibiotica en wachten tot morgen naar Siel's reactie. Geen koorts en kunnen eten en we mogen morgen in principe naar huis. Dat horen we graag.
De eetlust van Siel was gisteren al beter, ze moest en zou frietjes eten. Wij weten hier geen frituur in de buurt en Britt is er niet om het te vragen.
Papa vraagt aan de verpleging de weg en springt op de fiets. Er is hier een fiets in de gang voor kleine boodschappen naar de stad.
Mama en Talle komen binnen en papa volgt al snel met frietjes voor iedereen, lekker.
Vandaag brengt voke weer eten van thuis, we hopen dat het haar zal smaken. Siel voelt zich nog slap en moe maar de pijn in haar mond is weg en het braken en misselijk zijn ook.
In de bloedstalen van deze week is nog steeds niks te vinden. Waarschijnlijk is het een virale infectie. Ja wat vliegt er allemaal in de lucht van ziektekiemen nu.
Wij gaan er alles aan doen om Siel aan het eten te krijgen zodat we thuis oudjaar kunnen vieren.
Onze plannen worden weeral gewijzigd, nu in positieve zin.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Siel,
Ik vind het heeel leuk dat je alweer wat beter bent.En ik hoop evenveel als jullie papa,mama en je zusjes, dat je oudjaar thuis kan vieren.

vele groetjes
fien!!!

Anoniem zei

Lieve allemaal,

Wat fijn het bericht van vandaag, zou het gaan lukken.... oudjaar op de Hodonk? Dat zou echt fantastisch zijn!
Ik begin langzaam aan wel te begrijpen waar Siel toch steeds de kracht vandaan haalt. Ze heeft echt een geweldig voorbeeld aan jou Martine. Dit geldt natuurlijk ook voor Pappa en de zussen ook zij spelen een belangrijke rol. Maar zoals jezelf al schrijft mamma's zijn een ras apart (Opa's en Oma's trouwens ook).
Ik heb erg veel bewondering voor jullie allemaal.

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie morgen met elkaar, thuis het nieuwe jaar mogen inluiden.
Wellicht zien we elkaar dan even buiten. Wij hebben in ieder geval zoals beloofd vuurwerk gekocht.

Zet hem op sterke Siel, blijf ons maar verbazen meissie!

Veel liefs van de buren op 66
Christel

Anoniem zei

Lieve Siel, Talle, Rune,
Martine en Dirk,

Joepie, nog eens goed nieuws. Wat knap van jou alweer Siel! En wat hebben die mama, papa, moeke(s) en voke(s) en de zussen weer ongelooflijk voor jou gezorgd. Ik bewonder jullie alsmaar meer en meer.
Ik werd al helemaal blij als ik de titel las. Ik ben al vaker deze week een reactie begonnen en niet afgemaakt. Met de kinderen in huis is dat soms iets moeilijker, ik word vaker afgeleid.
Ik dacht nog dat het niet leuk was om met Kerst in de kliniek te zijn maar dat er dan wel meer kans was om met Oudjaar thuis te zijn. Ik heb al zoooo vaak op de blog gekeken of het nu niet beter ging. Ik hoop dat jullie nu eens met zijn allen thuis een SUPERgezellig Oudjaar kunnen vieren. Het vuurwerk zal er al zijn, tof zeg!!!!! Laat het daar vanop de Hodonk maar eens hard knallen.
Het ziek zijn is een teken dat de chemo zijn werk heeft gedaan. Die rotbeestjes zullen nu wel eens eindelijk gaan snappen dat ze maar beter ophoepelen zeker.

Veel liefs!
Diane en familie
xxxx
xxxxxxxxxx xxxxxxxx (heel veel kusjes van Dora, ze moest en zou toch ook weer haar stukje typen)

Maria M zei

Oef,even bekomen bij het lezen van het goede nieuws vandaag!!!!!
Dat je samen op de hooidonk het vuurwerk mag gaan bewonderen,onder een heldere sterrenhemel.
Voor jullie allemaal een warme groet uit het koude Mol

Anoniem zei

Hallo

Op naar nog meer goed nieuws!
Het eindejaar goed afsluiten en het nieuwe jaar goed beginnen!
En goed begonnen is half gewonnen!Daar moeten jullie nu voor gaan! Als jullie iets doen, doen jullie het goed! Zo ken ik jullie en jullie blijven er voor 100% voor gaan! Zo komen jullie deze moeilijke periode samen wel door!
We blijven voor jullie duimen, de kaarsjes blijven branden.
Geniet van de eindejaar!

Voor 2008
geen grote woorden
niets wat je koopt,
enkel dat
wat je stilletjes hoopt!
(en wat wij allemaal hopen)
Siel gaat dat zeker waar maken!

Groetjes
Juf Ingrid (kleuterschool Spelewei)

Anoniem zei

Lieve Siel,

We vinden het heel leuk dat jij je weer beter voelt zodat je net zoals wij thuis oudjaar kan vieren met het hele gezin.
We duimen daarvoor!!!!!!!!

We wensen jullie hierbij ondanks alles een mooi eindejaar en een goed begin van het nieuwe jaar met hopelijk veel goed nieuws.

Groetjes
Bart Katleen Luna en Mats

Anoniem zei

dag siel
blij nog eens wat beter nieuws te horen,oudjaar thuis en nieuwjaar zal er ook wel bij zijn ?
WE ZULLEN DUIMEN VOOR JULLIE
groetjes van ons
liena en joren
erik en marny

Anoniem zei

Eindelijk goed nieuws. Ik hoop echt dat jullie oudjaar thuis kunnen vieren. We duimen!!!! Siel, wat ben je toch een sterke meid. Ik heb echt heel veel bewondering voor jou. Natuurlijk ook voor papa en mama, Talle en Rune. Maak er met oudjaar een fijn feest van en voor het nieuwe jaar wensen we jullie heel heel veel geluk!!!!
Heel veel liefs van Chris-Jan Han Elle Bas en Ronxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Dag Siel, mama, papa en zussen,

Ik ken jullie helemaal niet persoonlijk maar heb jullie leren kennen van mijn collega's op school. Zo ben ik ook aan het lezen gegaan en sta er echt van te kijken wat voor een moed jullie allemaal hebben en hoe jullie hier mee om kunnen gaan. Wat een lieve ouders en zussen, en dan het Reties restaurantje...Zo kan je alleen maar beter worden.
Siel, ik wens je voor 2008 nog een extra portie moed toe. Ik weet dat dat heel belangrijk is. Mijn moeder heeft jaren geleden ook een transplantatie gehad en heeft dit jaar in juli een stevige proficiat gekregen van de prof omdat het 10 jaar geleden is. Nog even door-
zetten.
Deze dagen steken we heel veel kaarsjes aan en bij ons in huis is er telkens 1 voor jou bij.

Lieve groetjes van ons 5.

ELS zei

Hey Siel, Martine, Dirk en zusjes,
Onze duimen staan omhoog om jullie samen thuis oudjaar te laten vieren. Zo zal 2008 dan toch alvast goed ingezet worden.
Laat het voor jullie een jaar zijn waarin Siel het gevecht zal winnen tegen die rotbeestjes!
Want jullie allemaal verdienen dit zo hard....Geniet van de komende dagen...maak er nog fijne feesten van met jullie mooie gezinnetje...
Erik, Els, Ynias en Caro

Maria M zei

Hopelijk zijn jullie al op de Hodonk,om langzaam het oude jaar uit te wuiven!