maandag 3 maart 2008

Dag 15

Ja, we zijn al dag 15. En ik moet in herhaling vallen.
Siel blijft héél goed, ze is "fit" en ze blijft eten. De voeding die al sinds vrijdag in de koelkast ligt, blijft nog even liggen. Er wordt goed in de gaten gehouden hoeveel Siel eet en drinkt. Is ook belangrijk, van zodra haar gewicht zakt starten ze.
Haar 3de MTX zit er ook weeral in.
Siel heeft weer lang geslapen en daarna bednet opgezet. In de namiddag was de ziekenhuis juf hier. Vorige week was die verkouden en zijn de lessen wat stilgevallen. Geen nood, de intresse om te leren is nog steeds héél hoog bij Siel.

Siel had vandaag een dringend verzoek aan moeke,"Wil je nog eens op bezoek komen, ik heb een verrassing voor jouw." Wat was dat rap geregeld.













Wat was moeke in de wolken met haar kado! Ze gaat het een mooi plaatsje in de veranda geven zodat iedereen die langskomt het schilderij kan bewonderen.

Vandaag is Talle terug naar school. Eindelijk is de pijn te dragen zonder pijnstillers. Stappen gaat nog traagjes, fietsen is nog moeilijk.
Een beenmergdonatie is niet te onderschatten aan pijn. Maar ja, ze is 9X geprikt geweest. Als Siel een beenmergpunctie ondergaat heeft ze een hele week last van haar rug. Ze weet als geen ander wat Talle voelt.
"Dat doet héél véél pijn mama, dat kan niet anders." Ja Talle wil niet nog eens een keer, dat zegt al veel.
Het onthaal na een week thuis zijn was fantastisch. De klas van Talle had vanalles in elkaar gezet om de nobele daad van Talle extra in de verf te zetten.
1F van de Rozenberg, bedankt voor alle steun en begrip aan Talle.

Siel heeft vandaag, voor de eerste keer hier, bloedplaatjes gekregen. De bloedwaarden zeggen genoeg.
Hemoglobine: 10.1
Bloedplaatjes: 16OOO, vanaf 20000 een transfusie nodig.
Witte bloedcellen: < 100
We wachten tot de witte beginnen te stijgen, vanaf dinsdag, woensdag misschien.
Hopelijk zijn het Talle haar witte natuurlijk.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Siel,

Snel reageren.
Anders word het misschien 1-1 voor eerst te zijn!
Ik maak er lekker 2-0 van!
Dan mag je wel afzien hè, Erikske!

Wat was dat schilderijtje mooi, Siel!
En ik vond het ook heel fijn dat je op bednet was!
Spijtig dat het niet meer werkte!
Maar de bel was toch al gegaan!

Zo zal ik misschien voor af te sluiten een mop vertellen!
JAAAAAAAAAAAAAAA!
Oké dan!:

WAAROM ZIJN MOPPEN VAN DOMME BLONDJES ALTIJD HEEL KORT?

Je kent ze al wel maar deze is voor alle heren en jongens die deze blog lezen!

Antwoord:

DAT DE JONGENS ZE OOK KUNNEN BEGRIJPEN!!!!!!!!!!!!

Groetjes

Eline

ps: Grappig hé!
HIHIHI, HAHAHA!!

Anoniem zei

Yoepi, 2-0
Nog een keer gelukt!
Volgende keer meer geluk Erik!

Janne zei

Hoi Siel,

Wat is het toch leuk om die blog te lezen en er nog steeds te lezen valt dat je je nog goed voelt!! We duimen allemaal dat dit zo mag blijven.

Groetjes
Janne, Laurien, Krista en Patrick

Anoniem zei

Dag allemaal,

Ik ben blij dat de berichten zo positief zijn.
Siel, dat schilderij voor moeke is prachtig. Proficiat, knap gedaan!
Talle, het is fijn te lezen dat de pijn van je nobele daad wegebt. Jouw klas heeft jou daarvoor dus ook in de bloemetjes gezet. Zoiets doet toch deugd hé!
Martine en Dirk, wij hopen met jullie mee dat die witte bloedcellen die van Talle zullen zijn.

Allemaal veel groetjes,
juf Nicole

Anoniem zei

Hoi Siel,

Echt leuk om te lezen dat je het zo goed stelt. Je doet het super, houden zo é meid!

Groetjes,
juf Els

Anoniem zei

Siel,

je zag er beeldig uit deze middag! Waren dat dan "de" nieuwe kleren?
Fantastisch mooi geschilderd voor moeke zeg! Je blijft ons ook met je kunstwerkjes verbazen!
Talle, heel verdiend dat ze jou speciaal verwelkomd hebben vandaag!
Ook jouw klasgenoten zullen de voorbije week niet vlug vergeten.
Voor straks, goed rusten en tot ...

Groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Dag allemaal,

Ondertussen al dag 15 en nog steeds zitten de benen van Siel zeer goed. Bewonderenswaardig hoe ze dit allemaal doet. Allemaal goed nieuws vooraan in het peleton. Dan maar eens kijken hoe het er achteraan aan toegaat.

Oei, oei .... daar is iets gebeurd .... er komen twee mensen uit het ravijn gekropen. Nee toch .... het is de Spaanse reporter ELINAS. Haar motorrijder heeft een bocht gemist en is pardoes naar beneden gedoken. Gelukkig is het zonder erg. Geen breuken en geen schrammen. Toch kijkt ze maar beteuterd. ELINAS zit helemaal onder de modder. HAHAHAAA !!! Best wel grappig. Anders is ELINAS er altijd als de kippen bij om een grap te vertellen, maar nu kijkt ze maar beduusd in het rond.

Een keimooie tekening Siel. Proficiat.

Ook proficiat aan Eline. Ik erken mijn nederlaag. Toch heb ik nog een sprankeltje hoop.

Anoniem zei

Hallo,

Ik vind het erg knap allemaal!
Die goede berichten uit Leuven zijn heel veel waard. En wat een mooi schilderij, Moeke zal er wel fier mee zijn. Ik vind dat je hele mooie kleuren hebt uitgekozen Siel.
Talle weer naar school en dan zo'n fijne ontvangst dat is natuurlijk super.
Siels Super Zus!
Eline de trouwe supporter, proficiat met je 2-0. Ik moet altijd lachen om je moppen(behalve die over de Hollanders)
De juffen met hun bezoekjes en mooie berichten.
En Erik, ik kan echt genieten van je berichten. Altijd zo goed geschreven (ik ben vandaag van mijn fiets gevallen van het lachen).
Ik neem weer plaats op de tribune, naast alle andere supporters en volg deze strijd op de voet!

Zet hem op Siel & familie
Die goede witte komen eraan.
Hou moed

Liefs,
(hollandse)Christel
buurvrouw 66

Anoniem zei

Hey Siel,

Wahw, ik sta versteld. Weer niets dan positief nieuws. Laat die extra voeding maar in de koelkast liggen Siel, die ligt daar goed.
En wat een kunstwerk heb je nu weer gemaakt? Niet te geloven. Ik hoor dat je best wel héél intelligent bent, je hebt al een hele mooie schildpad gemaakt en nu dit kunstwerk weer. Je kan bijna een tentoonstelling openen. Een super illustrator in wording!!!! Je hebt kwaliteiten in overvloed, je gaat er wel komen meisje. Ik ben écht heel benieuwd om nog meer kunstwerken van jou te zien. Dat is mijn ding wel, alleen.... kan ik niet zo goed tekenen.

Aan Talle heb ik ook vaak gedacht de laatste dagen. Ik vroeg me af hoe het met haar ging. Ik schrok er wel van dat ze haar zo snel naar huis hebben laten gaan. Daarom dacht ik dat het héél goed zou gaan. Nu lees ik toch dat ze veel pijn heeft gehad. Gelukkig is het nu alweer veel beter. Talle, zo knap wat je voor je zus hebt gedaan. Echt een hele dikke proficiat daarvoor. Dat verdient echt wel een bijzonder onthaal!

Ook een proficiat voor Eline voor haar 2-0.

Tot morgen!
Een dikke knuffel voor jullie allemaal!
Diane

Maria M zei

Mooi kunstwerk,en heel knappe kleuren.
Nog veel sterkte voor de volgende periode voor jullie allemaal!