zondag 16 maart 2008

Dag 28

Al 28 dagen binnen!!! Zolang zijn we nog nooit binnen geweest.
Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine:9.5
Bloedplaatjes: 23000
Witte bloedcellen: 650
Bloedspiegel: 111

De grote doorbraak van de witte laat op zich wachten. Wij zijn daar blij om, Siel is het wachten beu.

Siel is nog steeds misselijk 's morgens van de medicatie. Ze vraagt litican en dan is het draaglijk. Ze kan nog steeds eten.
De medicatie wordt aangepast, de spiegel is nog niet wat het moet zijn.
Om 9.00 uur: 8.5 stuks
om 13.00 uur: 1.5
om 17.00 uur: 1.5
om 21.00 uur: 8.5

Langzaam maar zeker dichter bij huis, vanaf 1000 witte.
Siel is de isolatie meer dan beu. De afleidingen zijn uitgeput.
Het niet op de gang kunnen blijft duren.
Het niet naar de jaarmarkt kunnen wringt.

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Siel,

Vandaag ben ik naar de kermis geweest!
Maar ik heb altijd aan jou gedacht!
Ook was het vandaag palmzondag.
Ik heb een takje meegebracht dat normaal nu in je hart moet zitten!
Steeds weer denk ik aan onze dappere Siel!
Echt duizenden palmtakjes waard!

Een politie ben ik nu even:

Siel,
vandaag 111 auto's geflitst op de
E19.
Ook 1 ongeval op den A12.
Ook heb ik een ongeval op de kermis zelf meegemaakt!
Maar niet erg hoor!

Nu terug wie ik ben, maar wie ben ik?!

Ik ben een meisje!
Ik schrijf nogal veel op de blog!
En ik strijd met Erik Dries voor de eersteberichtjesplaatser!
RARARA...


Groetjes


.....


ps: weet je echt niet wie ik ben, zoek dan maar op de vorige dagen!

Weet je het dan nog niet!
Dan zie je mijn naam hier!


ELINE!

Anoniem zei

Beste Siel,

Heel begrijpelijk dat je het wachten beu bent, 28 dagen is niet niks. Maar vergeet vooral niet Siel, na deze moeilijke periode komen er voor u en je familie hopelijk prachtige tijden aan.
Nog heel even vol houden meid en dan kan je weer volop gaan genieten.

Laat ons met zen allen duimen dat de grote doorbraak voor deze week is,dan mag je misschien op het einde van de week naar Retie terug keren.
Dan kan je volop gaan genieten van al de mooie dingen in het leven.

Nog heel veel sterkte meisje en blijven vechten

Christel

Maria M zei

Weet je Siel Retie jaarmarkt kun je nu spijtig niet meemaken,maar wacht maar tot jij beter bent dan kunnen jullie misschien een hele dag samen met Talle en Rune naar Bobbejaanland want dat hebben jullie allemaal samen minstens verdiend.
Misschien kunnen je klasgenootjes ook mee,en die super leraressen van je!!!!!

Anoniem zei

Hallo Siel,

Hier is er dan weer een nieuwe schrijfster!
Ik volg zoals velen ook hoe het met je gaat en ben ook zeer blij dat je bijna naar huis mag!
Ik vind jullie een geweldig gezin!!!!!!

Véééééééél groetjes
Moeke van Eline!

Anoniem zei

Hallo S




Hallo Siel,

Ik denk dat je alle hoekjes van je kamertje van buiten kent!
Het duurt allemaal een beetje lang om zich niet te gaan vervelen!
Nog een beetje dapper zijn, je hebt al zoveel bergen verzet,
je zult binnenkort wel naar huis mogen, terug naar de zussen, vriendjes en school.
Qok een dikke proficiat aan mama Martine voor haar verjaardag,(wel te laat maar toch van harte)
Hou er de moed in, de eindmeet is in zicht.

Dikke knuffels voor Siel.

Anoniem zei

Dag Siel en co,

Rit 28 al...bijna een hele TOUR de FRANCE....maar er is nog nooit iemand geweest die zoveel ritten gewonnen heeft als jij....weer een record....je kan al een heel Guiness boek of records maken binnenkort....en dan sta jij weer helemaal bovenaan....straffe madam...
Nog even volhouden...ik hoop dat je samen met je mama en papa en de zussen Pasen op de Hodonk kan vieren....daar duimen wij voor....de laatste loodjes wegen misschien het zwaarst...maar ik weet zeker dat je al je krachten (en dat zijn er heel veel) nog wel eens zult samenrapen om ook die laatste ritten tot een goed einde te brengen. De FINISH nadert....
En één ding weet ik nu al: jij bent de eindwinnaar!!!
Blijven vechten, meisje!
Erik, Els, Caro en Ynias

Anoniem zei

Hallo dappere Siel,

't is lang wachten he nu je je weer beter voelt? Maar jij kan dat nog hoor, jij ben zo sterk.. Ik heb hier al zoveel gelezen waarvan mijn mond openviel, ik denk niet dat er veel zijn die 't in jouw plaats zouden kunnen. Hou vol supermeid!!!

Lieve groetjes van een Belgische mama die meeleest vanuit Mexico (jij bent wereldberoemd Siel),
Bianca

Anoniem zei

Dag Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

"de laatste loodjes wegen het zwaarst". Een spreekwoord dat we allemaal kennen en waarvan we de betekenis zo nu en dan aan den lijve (en de geest) ondervinden in het gewone ritme van het leven.

Bijna elf maanden zitten jullie in de strijd... De laatste weken waren - vooral voor Siel(!!!)- héél beproevend! Het afgesloten zijn van de gang, van buiten, van thuis, van het gewone leven eist zijn tol.

Buiten kriebelt de lente aan het gras en de bomen, de vogels zijn niet meer te houden, de Retiese kinderen mogen naar de jaarmarkt, de kabelbaan in de Hodonkse tuin lonkt... Als je hunkert om al die dingen te kunnen meebeleven ben je volgens mij levenslustig en heb je zin in actie.

Conclusie: Siel, je bent het beu en je wil naar huis! Voor mij is dat een teken dat je je sterker begint te voelen! Dus, hoe ambetanter je wordt van het opgesloten leven, hoe beter dat eigenlijk is! (Martine en Dirk, ik heb een grenzeloze bewondering voor hoe jullie met Siel ginder de tijd doden!!)
Sieleke, nog even meisje en je mag naar huis komen,
en daar beginnen wij ook stilletjes van te dromen...

Toi, toi, toi!! Weet: het stadion zit NOG ALTIJD propvol!!

Heel veel groetjes,
juf Gerd

marc en linda zei

hoi super Siel en de rest van de superfamilie,
Weeral goed nieuws te lezen,dat vinden supergoed
Doe allemaal zo verder,wij geloven erin dat jullie dit samen kunnen er zijn al vele bergen overgestoken en deze laatste grote gaat zekers ook lukken
spijtig dat Retiekermis nu aan jullie voorbijgaat,maar weet dat er nog vele kermissen volgen
wij wensen jullie veel sterkte toe en laten de kaarsjes hiette nog steeds voor jullie allemaal branden
groetjes uit Witgoor

Anoniem zei

Siel, wij zijn naar de kermis geweest, maar we zijn HEEL RAP terug naar huis gegaan, want het regende en regende en regende HEEL HARD! Ik heb het er nu nog koud van, want we zijn KLETSNAT geworden. Natuurlijk zal jij wel zeggen 'liever nat op de kermis dan droog in een ziekenhuiskamer' en daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk, dus ik wil niet klagen, maar ik wil maar zeggen, het was niet zo'n vrolijke kermisdag als je zou denken. Hopelijk is het in september met de grote kermis beter weer, en kan jij naar hartelust in de rups, en ballen rollen bij de kamelen, en centjes schuiven in het lunapark, of wat doe jij zoal op de kermis?

Mijn palmtakje is ook opgedragen aan jou!

Lieve groetjes!

Anoniem zei

Hoi Siel,

We volgen je al een hele tijd op je blog, maar omdat we zelf niet zo handig zijn met de computer, hebben we nog nooit gereageerd.
Nu wel dus, want we zijn echt heel blij dat het weer beter blijkt te gaan, ook al moet je daar dan zo voor vechten. Ik bewonder je heel hard. Voor mij ben je echt bijzonder.
Volhouden meid !
Veel groetjes ook aan je papa en mama (die we hierbij ook een gelukkige verjaardag toewensen). En natuurlijk ook aan je twee lieve zussen.

Anoniem zei

Dag Siel en familie,

ook wij zitten nog steeds op het stadion te supporteren en blijven jullie blog nog dagelijks volgen.

Siel,we hopen dat je met Pasen de eitjes, samen met je lieve zussen, kan rapen in de tuin op de Hodonk. We blijven hiervoor duimen!!

Wij zijn deze avond nog naar de kermis geweest met onze jongens. We hadden gewacht tot de regen weg was. Dus we zijn niet nat geworden maar hebben wel een berg kou geleden. Het was er eigenlijk ook niet echt gezellig, heel weinig volk.
Dus misschien heb je niet zoveel gemist? Ach ja als kind beleef je dit wel anders en we kunnen er goed in komen dat je heimwee had om weeral een hoogtepunt te moeten missen.We hopen voor jou dat je in september des te meer mag genieten van de kermis!!
Siel, nog eventjes volhouden (we weten dat jij dat kan)en ... je bent TERUG IN RETIE !!

Dag SUPER Siel !
Dag SUPER familie !

lieve groetjes
Stijn Dries Joris An

Anoniem zei

Hoi Siel,

Vannacht goed geslapen, Siel? Ik hoop van wel. HEEL BEGRIJPELIJK dat je dat leventje afgesloten van de buitenwereld gisteren meer dan beu was. En dan weten dat er op andere plaatsen zoveel leukere dingen te beleven vallen.
Dit is bij mijn weten het eerste dipje tijdens die 28dagen. Maar we kennen Siel ondertussen al wel. Na een goede nachtrust gaat ze er weer flink tegenaan. Het vervelende weekend is voorbij, op naar het volgende. En wie weet ... misschien zit je dan wel op een heel, heel gezellige plaats.
Ons palmtakje heb je ook en we hopen hier dat het je hartje raakt en je nog wat extra moed bezorgd.
Gelukkig is er geen Cupido die rond Pasen de palmtakjes moet rondbrengen naar de mensen. Zoveel mensen zouden dan een palmtakje voor je bestellen. Zie hem al vliegen door lucht, Siel, richting Gasthuisberg ? Cupido met een ENORME GROTE BUSSEL palmtakken op zijn rug.

Heel veel groeten.

Erik Dries en Carina.

Anoniem zei

Nog even volhouden Siel. Je kan het! En dan kan je thuis gaan genieten van hopelijk beter weer en alle leuke dingen die je graag doet. Elle is ook nie naar de kermis geweest. Veel te slecht weer. Ron die heeft op de kermis een ongelukje gehad. Iemand heeft een bommetje in zijn jaszak gestopt en toen stond zijn jas in brand. Paniek dus. Zijn duim is een beetje verbrand en zijn jas is naar de vaantjes. Dus veel plezier heeft ie niet gehad op de kermis.
Ik heb ook niks gezien van de kermis. Veel te koud.

Siel we duimen nog steeds voor je dat je vlug naar huis mag. En laat dan de zon maar schijnen!!!!
Heel veel groetjes van Fam. Van Hout

Anoniem zei

Hoi Siel,

Gisteren ben ik naar de kermis geweest. Het heeft altijd geregend.
Ik hoop dat je binnenkort terug thuis bent. Nog even wachten, je bent er bijna.
Groetjes van Liese.

Anoniem zei

Dag Siel en Co,

Je kent ons niet, maar wij zijn stille lezers van jouw blog. Stille lezers zijn mensen die samen mee duimen, kaarsjes branden,... en vooral veel bewondering hebben voor jouw grote moed. Maar stille lezers posten normaal geen berichtjes. Toch lijkt het mij hoog tijd dat alle stille lezers even van zich laten horen. Zodat je echt weet hoeveel mensen in hun gedachten bij jou zijn. Als je het een goed idee vind, laat jouw mama dan maar een oproep plaatsen dat iedereen die stilletjes mee leest even een berichtje achterlaat en zichzelf voorstelt. Ik denk dat je versteld zal staan.

Wie ben ik nu eigenlijk? Ik denk dat je al wel over mijn dochter (Kato) gehoord hebt. Ze is nu 19 maanden en een hevige fan van jouw nichtje Liena al spreekt ze het 'Niena' uit. Joren is te moeilijk om al te zeggen, maar zijn grote gips vond ze heel indrukwekkend. Mijn man (Tom) is een neef van jouw tante Marny. Eigenlijk kunnen wij dus al tellen voor 3 stille lezers. Want Katootje zit heel dikwijls op onze schoot als we vlug even jouw blog openen om te kijken hoe het met je gaat.

De teller staat dus op 3. Natuurlijk tellen de niet zo stille lezers :) ook mee he. Spannend he!

groetjes

Greet

Anoniem zei

Hoi siel,

Vandaag een dag vakantie!!!!=)
Gisteren zijn we naar de kermis geweest maar het was niet zo heel leuk want het regende de hele tijd.=(
Gisteren is mijn poes gecastreerd(colette's poes).Ze werd in slaap gedaan en nu is ze nog altijd slaperig.Zo,nu nog 4 dagjes naar school, maar donderdag gaan we naar de doe-dagen en dan nog 1 week en dan doen we onze plechtige communie.

groetjes en xxx-kes en snéééééééééééééééééééél weer beter!!

colette & catho