zaterdag 15 maart 2008

Dag 27

Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 9.5
bloedplaatjes: 21000
Witte bloedcellen: 600
Cyclosporine=medicatie om afstoting te voorkomen.
spiegel in het bloed: 124
Is iets nieuws dat we opvolgen. Is goed als dit rond de 200 zit en mag niet boven de 350 gaan.
Moet goed zijn alvorens we naar huis kunnen.

De witte blijven in stijgende lijn. Goed zo!!!

Sinds Siel is omgeschakeld van intraveneus naar pilletjes, heeft ze in de voor middag last van misselijk en hoofdpijn. Wat blijkt, komt van de medicatie om afstoting te voorkomen.
Tegen de middag, na een dafalgan, is dit euvel weggeebt. Wordt opgevolgd.

De omschakkeling naar pilletjes.... ik vind het veel pilletjes. Siel vindt dat het wel meevalt.
Om 9.00 uur: 7.5 stuks
om 13.00 uur: 1.5
om 17.00 uur: 1.5
om 21.00 uur: 7.5
Gelukkig kan Siel slikken alsof het niks is, héél vlot. Deze zullen in de toekomst wel verminderen zeker.

Siel blijft zich goed voelen, en ze blijft eten. Meer moet dat niet zijn.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag ginder in Leuven,

Weer 200 witte erbij! Geweldig! En die vele pilletjes zullen wel verminderen zeker. Gelukkig kan jij ze zonder problemen innemen, bij mij zou't niet zo goed lukken, denk ik. Hopelijk vermindert de misselijkheid en de hoofdpijn ook vlug. 'k Ben benieuwd hoeveel witte er morgen aan je deur staan. Stel je voor dat ze ineens met een grote massa binnenvallen, je zal dan nogal overdonderd worden. Zet dan papa soldaat maar voor je deur zodat hij ze grondig kan controleren. Of misschien gaan ze wel naar de mis en zie je ze pas later, maar komen zullen ze!
Siel, je doet dat goed daar in Leuven. Is mama nog steeds dezelfde of merk je dat jaartje meer er al aan?

Nog vele groetjes vanuit Retie,
juf Nicole

Anoniem zei

Fijn Siel om te lezen dat het de goeie kant op gaat, en dat je je goed voelt. Je doet dat geweldig goed daar samen met papa en mama, Talle en Rune en natuurlijk de vokes en moekes. We blijven voor je suporteren. daag Siel Doe je de groeten aan papa en mama? Knuffel van Han.

Anoniem zei

hallo Siel en familie,

beetje bij beetje stijgt het aantal witte, dus doe zo maar verder. De nevenwerkingen van de pilletjes worden hopelijk morgen ook minder. Kan jij eigenlijk buiten kijken vanuit je kamer, Siel? Vandaag was het een echte lentedag. De zon heeft zich van haar beste kant laten zien.
Dieter en Kim moesten vandaag basketten. Ze hebben beiden verloren , maar hun ploegen hebben toch heel hard hun best gedaan. Ons Kim moest vandaag in Ekeren spelen, ze hebben daar wel een rare sporthal hoor,je mag er niet ééns in lopen. Meer dan de helft van de zaal was vrij, maar elke keer als onze Brent er wou spelen werd de zaalverantwoordelijke boos en werd hij terug weggestuurd.
Je kan toch moeilijk van een kind van 7 met zo'n temperament verwachten dat hij daar 2 uur op een bankje gaat zitten kijken. terwijl er zoveel ruimte is.
Brent is daaarna niet meer naar onze Dieter gaan kijken, hij speelde liever thuis met zo'n mooi weer. hij heeft zich dan ook goed kunnen uitleven.

Martine,

nog een gelukkige verjaardag voor jou, het is wel wat laat, maar beter laat dan nooit hé.

Ik ben twee dagen geveld door de migraine, en op de computer werken valt dan niet mee, maar nu ben ik terug de oude hoor.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van het samen vieren, alleen spijtig dat Talle zich niet zo goed voelde. Hopelijk is ze nu terug beter.

Wij blijven met z'n allen duimen voor nog veel witte bloedcellen van Talle en dat Siel nog goed kan blijven eten van al dat lekkers van voke en moeke.

Groetjes Kristel

Anoniem zei

Oef,

De ganse avond een internetpanne hier en dus geen nieuws van Siel.

Gelukkig is het tijdig opgelost en hebben we het nieuws van de dag nog kunnen lezen.

Tot ziens.

Erik Dries en familie.

Anoniem zei

Hey,

Net thuis van een etentje. Ik kan toch niet gaan slapen vooraleer ik nog even op de blog heb gepiept. De witte in stijgende lijn, zo wil ik het horen. Jullie zijn waarschijnlijk al lang in dromenland. Droom maar fijn verder!

Veel liefs!
Diane

Anoniem zei

hoi siel,
Het ziet er weer goed uit.
Leuk om dat te horen.
Ik heb de blog gelezen.
Hopelijk genees je snel,weer samen spelen.
Groetjes Liena xxx

Anoniem zei

hallo siel met joren hier.
ik heb de blog gelezen en het ziet er goed uit.
nog maar 400 wittebloedcellen te gaan .
maar ge moet wel veel pilletjes inemen maar dat zal wel goed gaan.
met mij gaat ook alles goed .
veeeeele groetjes van u neefje joren.

Anoniem zei

digbbsyjj k3k3
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

veel (en het zijn er heel veel hé?) kusjes van
dora

(Dora vindt K3 heel leuk, dat kan je wel zien aan haar zelfgetypt berichtje)

Anoniem zei

Hallo allemaal,

Langzaam maar zeker wordt Siel weer de baas in haar eigen lichaam, dankzij Talle. Wat hebben jullie beiden dat toch goed gedaan zeg! Dat Siel die pilletjes vlot neemt? Dat MOET, dus geen gezever daarover, dan DOET zij dat zo! Van karakter is Siel al een meid die altijd 'tussen de lijntjes loopt'. Niet zozeer omdat dat moet, 't is omdat ze dat zelf ook wil. Omdat ze dan ook nog het geluk heeft van in zo'n warm nest te wonen is dat nog gemakkelijker voor haar.
Het is vandaag jaarmarkt in Retie, de kinderen (en de juffen en meesters) hebben morgen een dagje vrijaf. Ik wens alle kinderen heel veel plezier toe, en ik denk dat ze wanneer ze in de rups of de botsautootjes zitten ook wel even aan jou zullen denken. Wacht maar Siel, jouw tijd komt terug dat jij naar de kermis kunt gaan. Hopelijk in september al. Ik vind dat iedereen dan aan jou voorrang moet geven op de attracties. Zo van... pas op, een BV, en dan maken ze plaats en mag jij eerst!
Ik denk dat je in jezelf nogal zou moeten lachen als dat zo moest gaan. Dat zou niks voor jou zijn geloof ik. Nee, nee, gewoon wachten tot het jouw beurt is, en dan genieten.
Ik hoop dat je ook geniet van alle reacties op deze blog. Sommige dingen zie ik al zo voor mij gebeuren.. de buurvrouw op de kabelbaan?!
Volgende week kunnen Talle en Rune wat vaker komen, want dan is het al paasvakantie. Ik hoop dat de paasklokken ook in GHB komen. Want chocolade lust je toch wel? In de school komen ze deze week al! Ik heb voor jou ook een eitje besteld hoor. HMMMM

Nog enkele kilometers te rijden en dan.. mag je misschien al naar huis???

Groetjes,
Greet Verwaest, mevr. directeur