donderdag 3 april 2008

Vanaf vrijdag in vakantie!!!

Siel, mama en moeke rijden naar Leuven. Siel krijgt medicatie om haar immuunsysteem op te krikken. Loopt over 6 uur.

Mama is onrustig, ze wil dat er een DNA-onderzoek plaats vindt, ze wil het echt weten vandaag. Als de verpleegster bloed komt nemen zegt mama dat er een extra buisje voor een DNA-onderzoek moet genomen worden.

1 uur later, Dr Renard komt me van de kamer van Siel halen. Ik weet als de dokters komen:SLECHT NIEUWS!! Nu is het niet anders.
10 000 witte vééééél te veel!!!!
Dr Renard neemt me mee naar een gesprekslokaal en vertelt dat er terug kanker aanwezig is in Siel's bloed. HOE KAN DAT NU!!!! Het beenmerg van Talle is aangetast. WEER MOET IK ALLEEN SLECHT NIEUWS ONTVANGEN!!!! Ik kan dit niet meer dragen.
Dr Renard zegt me als Siel in het weekend afstoting doet van de donor kan er misschien ook afstoting van de leukemie plaatsvinden Siel's enige kans om het nog te redden. Vandaar dat ze woensdag gestopt zijn met neoral (om afstoting tegen te gaan). Woensdag hebben ze in de 4000 witte al terug blasten(kanker) gevonden.
Dr Renard belt ook met papa en de huisdokter, de 2 die mama op de hoogte wil brengen.
Ik zit te huilen en verslagen bij de dokter maar ik moet ook terug naar Siel en haar wil dit nieuws absoluut niet vertellen. Afwachten tot na het weekend is de boodschap.
Gelukkig is moeke bij Siel en kan ik even tot bedaren komen.
Op de middag heeft Siel een IQ test, van 2 uur.(Resultaat=Siel zit boven het gemiddelde maar is nog aan de trage kant) Moeke en mama moeten Siel alleen laten zodat ze is alle stilte haar test kan afmaken.
Mama brengt moeke op de hoogte. ONGELOOF, ONMACHT, VERDRIET, WOEDE, noem maar op we hebben alles gehad.
We zitten voor de deur van Siel's kamertje als 2 geslagen honden te wachten. Dr Renard komt me terug halen. De bloedresultaten van vrijdag 10 000 witte.
Al doet Siel in het weekend afstoting ze is niet meer te redden. Ze geeft Siel nog een paar weken van haar leven.
WEER MOET IK DIT NIEUWS ONTVANGEN!!!! En ik moet nog naar huis rijden met Siel en moeke.
Ik weet nog altijd niet hoe ik dat klaar gespeeld heb. Om heelhuids thuis te komen.
Thuis gekomen is papa bezig met het eten. Hij heeft zijn verdriet al een beetje achtergelaten bij goede vriend Erwin. Mama moet ook haar gevoelens kwijt en gaat bij de buren even uitwenen.
Daarna weer naar huis en toneel spelen alsof er niks aan de hand is. Hard houden noemen ze dat zeker.
Als de kinderen in bed zitten nemen we een besluit.
We willen Siel zeker en vast niet inlichten wat er nu aan de hand is.
Ze hebben de hoop op gegeven.
Hoe leggen we haar dat uit. Siel moet gelukkig blijven ten koste van ons verdriet. We geven haar nog zoveel mogelijk positieve gedachten mee.
De nacht is moeilijk en lang. Niks geslapen geen van de twee. Woelen, wenen, elkaar vastnemen om kracht te vinden, we kunnen geen rust vinden.
Zo gaan we het weekend in.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo.. ik heb door omstandigheden een tijdje de blog niet kunnen volgen en nu ik weer internet heb wou ik nieuwtjes over die kleine lieve meid en lees ik dit??? ik ben echt met verstomming geslagen, heb hier zitten huilen op mijn werk voor een meisje dat ik nooit gezien heb.. hoe kan dit nu??? Ik wens jullie heel veel sterkte en veel goede herinneringen aan jullie pracht-Siel!