zaterdag 3 mei 2008

Enkele praktische afspraken.

Heel veel mensen willen hun medeleven betuigen waarvoor onze dank.
Siel ligt thuis opgebaard.
Er is geprobeerd om een knus plaatsje voor haar te maken waar familie en vrienden of iedereen die er behoefte aan heeft, haar nog een laatste groet kan brengen. Alle dagen tussen 16.00 en 19.00 uur, adres Hodonk 72 Retie.

De uitvaartdienst zal plaatsvinden op vrijdag 9 mei om 10.00 uur in de St-Martinuskerk van Retie. Voor de uitvaartdienst is er gelegenheid tot groeten en condoleren in het rouwcentrum Jan Schillebeeckx, Groenstraat 39 Retie van 9.30u tot 9.45u.
Er wordt een avondwake gehouden op donderdag 8 mei na de H.Mis van 18.30 waarna u afscheid van Siel kan nemen in het rouwcentrum.

We hopen hiermee de dagen voor ons een beetje draaglijk te houden.

49 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. Ik volg zelf nog maar sinds kort jullie verhaal en heb tot nu toe nog niets gepubliceerd. Vandaag wil ik dit toch doen met volgend mooi gedichtje.

Er was eens een rups
Hij zat tevreden knabbelend op een tak
in een mooie boom, met verse blaadjes
Hij wist dat de vogels die om hem heen zaten gevaarlijk waren.
Plotseling streek er een mooi witte vogel neer naast de rups.
De geschrokken rups probeerde snel weg te komen.
Maar de witte vogel zei:
"Wees niet bang rups, ik wilde je vertellen dat je eens
een hele mooie witte vlinder zult worden"
"Dat wil ik niet" zei de rups, want ik vind mijn velletje zo mooi.
En ik houd zo van deze blaadjes.
"Toch zul je, als je zo blijft groeien,
eens een heel mooie vlinder worden."
Zei de witte vogel.
Je hoeft niets te doen alleen niet het leven tegenhouden.
Dan zal het wonder zich aan je voltrekken.
Gelukkig had de rups geen verstand
om het leven tegen te houden,
en er ontstond een prachtige vlinder.

heel veel sterkte

Anoniem zei

Ik ween
om zoveel stil en groot verdriet...

Een kind moet gaan...

Praten lukt even niet
De tijd lijkt stil te staan..

Waar is de hemel dan ?
Is er iemand die dit begrijpen kan?

Ik ween om zoveel stil verdriet
Genezen zal het wel een beetje
Vergeten wil ik niet...

Ga nu maar, lieve meid
Dromen van nooit meer en altijd
Ga nu maar, lief kind
Dat je grenzeloze liefde vindt...

Martine, Dirk, Talle en Rune, Naaste familie...
Ik neem jullie in mijn hart...

Hilde Janssen

Anoniem zei

Alles wees erop dat het een heerlijke dag zou zijn tot plots een bericht dit schone heeft bedorven,een meid waar iedereen van hield,een meisje zo fijn .

Wat een onmacht,wat een pijn
geen kracht op aard,geen enkel medicijn heeft kunnen baten waardoor je ons zo vroeg hebt moeten verlaten.

Veel heb je geleden in dit korte leven,maar met grote moed deed je het zo goed.
Je wilde hier leven maar moest het opgeven.

Helaas....

Je bent nu gegaan,ver van ons vandaan.
Toch moet je weten dat we je niet vergeten.
Want ééns zien we jou weer,
boven in de Hemel bij Vader onze Heer .


Martine, Dirk, Talle en Rune veel sterkte in deze moeilijke tijd .

Pascal, Christiane en Steffi
uit Laakdal

Anoniem zei

Soms is er zoveel wat we voelen maar zo weinig wat we kunnen zeggen. Het is allemaal zo oneerlijk ...
Martine, Dirk, Talle en Rune, familie en vrienden, veel sterkte.
juf Els

Unknown zei

veel te vroeg
jij was de zon in ons bestaan
te vroeg ben je heengegaan
herinneringen liet jij achter,
en een leeg bestaan
onze dagen zijn heel somber,
wij kunnen nog niet zonder,
jouw lach,die liefde die jij ons gaf
toch voelen wij ons nog met jou verbonden,
jij was als uit de hemel gezonden,
en als wij daar naar kijken,
heel ver,dan zie ik een ster,
omringd door een sterk licht,
wij schreven het voor jou onze siel ,dit gedicht


martine,dirk, talle en rune veel sterkte in deze droeve dagen
ook onze medeleven aan de ganse familie

liliane,serge matthias,jonas,lisa lina uit laakdal

Anoniem zei

Hoi Dirk,Martine,Talle, Rune, familie en vrienden

't Heeft even geduurd voor we iets konden schrijven.
Een fijne collega en goede vriendin van ons heeft nog niet zolang geleden ook de zo oneerlijke strijd verloren.
Siel's blog lezen was elke dag mijn eerste werk.
Zovele dingen waren herkenbaar.
En toch denk je!
Die flinke Siel gaat het redden!
Zo flink!Zo sterk!Zo levenslustig!
Ja Dirk het was en blijft je echte kampioen!
Niemand kan deze prestatie nadoen!
Martine bedankt voor al die mooie dingen die je hebt geschreven zelfs in de moeilijkste momenten, een prachtige mama, schrijf nog maar lang, vele mensen blijven jullie volgen en kunnen er van leren.
Rune en Talle voor jullie is het ook heel erg om zo een zus te verliezen, blijf denken aan al die mooie en gelukkige momenten die ze jullie bezorgd heeft, ze weet ook dat jullie haar nooit zullen vergeten!
Veel sterkte!
We leven heel erg met jullie mee!

Ria , Ludo , Lennert , Breg

Anoniem zei

Dirk, Martine en zusjes

ook ik kan net als zovelen de woorden niet goed vinden om hier nu te schrijven. Toen ik vrijdagmorgen het telefoontje kreeg van de school, was dat totaal onverwacht voor mij, dat Siel zo snel de strijd verloren had. Waarom???
Siel die altijd zo gevochten heeft, ondanks al die moeilijke dagen toch niet opgaf en haar optimisme niet verloor, onbegrijpelijk.
Ze had natuurlijk de steun van een heel warme en hechte familie. Zelfs wij bloglezers konden een stukje van die warmte voelen. Martine, de manier dat jij ons op de hoogte hield op de blog, chapeau, dat kan alleen een warme liefdevolle moeder.
Hier blijven de kaarsjes branden voor Siel samen met de groene hartjes, want groen is de lievelingskleur van Siel hebben mijn kinderen me verteld. Misschien kan Siel de warmte van al die kaarsjes die de mensen voor haar branden wel een beetje voelen, waar ze ook mag zijn.
Martine, Dirk, Tale, Rune, familie en goede vrienden, heel veel sterkte en kracht toegewenst van ons allemaal.

Gert, Kristel, Dieter, Kim en Brent

Anoniem zei

Dirk, Martine, Talle en Rune,

Rond dobberen op zee....
Jullie hebben geroeid met alle kracht en middelen die jullie hadden,...
Siel verdient een plaats in het moedige mensen boek.
Het is niet eerlijk, het is onfair,...
Woorden schieten hier te kort,
Maar weet dat er rond die immense zee,
heel wat eilandjes, groot en klein van blog lezers zijn.
Zij hebben mee gelezen, mee beleefd, mee gehoopt en mee geweend.
Jullie kracht en hoop,
jullie vreugde voor de kleine dingen zijn in menige huiskamer binnengedrongen,
velen hebben hierdoor even nagedacht over: gezond zijn, tijd, familie,...
kortom de 'echt' belangrijke dingen in het leven.
Laat dit Siel haar missie zijn geweest,
Dan verdient ze alvast de schitterendste ster aan de hemel...

Veel sterkte en moed aan de ganse familie

Els, Peter, Dries en Emma

Anoniem zei

woorden schieten tekort bij zoveel onrechtvaardigheid. Heel veel sterkte gewenst.
Jos Verbraeken

Anoniem zei

Beste ouders, zussen, familieleden,

Via Joren en Liena vernamen wij telkens weer hoe het met Siel ging. Ook de blog werd dagelijks gevolgd door het leerkrachtenteam.

Woorden schieten tekort,
we kunnen en durven ons niet voorstellen
wat het verlies van een kind zoals Siel, met je leven doet...

Wanneer jullie verdrietig zijn, kijk dan in jullie hart
en jullie zullen zien
dat jullie verdrietig zijn
om wat jullie vreugde heeft gebracht.

Siel heeft een steen verlegd op aarde,
nooit meer uit te wissen.

Martine, Dirk, Talle en Rune heel veel sterkte en liefs

Suzy, Rony, Jordy, Jarny
en het ganse leerkrachtenteam van G.O. De Wissel uit Veerle

Anoniem zei

Lieve Siel,
Wat was je toch een sterke meid.
Je hebt er zo hard voor gevochten
en toch mocht je niet winnen.
Rust nu maar,want je hebt het verdiend! We zullen je nooit vergeten.
Veel sterkte, wij denken aan jullie.
Lisa Elien Ann Koen

Anoniem zei

Dirk, Martine , kinderen , grootouders
Wij wensen Jullie veel sterkte in
deze moeilijke dagen bij het verlies van jullie (Klein ) Dochtertje SIEL

Anoniem zei

Beste Dirk,Martine,Talle,Rune en familie

We volgen al een paar maanden de blog van Siel en zijn geschrokken toen we hoorden dat Siel de ziekte niet heeft overwonnen.We dachten echt dat er terg hoop was dat ze het zou halen!
We wensen jullie daarom veel moed en kracht toe om dit verdriet een plaatsje in jullie verdere leven te geven!
Maar als iets liefs je verlaat blijft toch nog de liefde!
Wij voelen en leven mee met jullie en probeer voor elkaar een steun te zijn in deze moeilijke dagen en voor de komende tijd!
We denken aan jullie en sterkte!

Anoniem zei

Beste familie

Onze oprechte deelneming bij het veel te vroege heengaan van jullie lieve dochter en zusje Siel!

Er zijn geen woorden te vinden die jullie kunnen troosten.
Het diepste gevoel is moeilijk uit te leggen.
Hoe mooier en rijkler de herinneringen aan Siel des te moeilijker de scheiding!
Maar wees er zeker van,dankbaarheid veranderd de pijn der herinneringen in stille vreugde.
Dan wordt het verleden eenblijvende bron van vreugde en kracht!
Heel veel sterkte in deze zo moeilijke tijd!
We denken aan jullie!

Anoniem zei

Zo onrechtvaardig om na zo'n strijd afscheid te moeten nemen van je kind.

Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Sarah, Teun, Karin en Hein Daniels

Anoniem zei

Martine, Dirk, Talle en Rune,

Het nieuws bereikte ons vrijdag als een donderslag bij heldere hemel. De ene moment scheen de zon en het andere moment... geen woorden voor. Wij zijn vandaag terug van een weekendje aan zee en het eerste vrije moment achter de computer geklommen. Raar om zoveel vrolijke mensen te zien terwijl je weet dat jullie je prachtige, moedige, liefdevolle dochtertje en zus hebben moeten afgeven. Jullie hebben zo keihard samen gevochten, wat een gemis. Wij wensen jullie ontzettend veel moed, sterkte en doorzettings vermogen. Blijf steun vinden bij elkaar als gezin. Dat is jullie kracht...

En voor jou lieve Siel. Ik hoop dat je eindelijk rust kan vinden na dat keiharde vechten. Je staat voor immer en altijd in ons hartje gegrift.

Veel liefs,

Marianne, Dennis,
Maja en Nora

patje zei

innige deelneming bij dit grote verlies,heel veel sterkte aan jullie en de ganse familie.



vanwege patrick,sandy,saartje en yani uit laakdal

patje zei

innige deelneming bij dit grote verlies,heel veel sterkte aan jullie en de ganse familie.

vanwege patrick,sandy,saartje en yani uit laakdal.

Anoniem zei

Lieve ouders en zusjes, grootouders, familie.... Beluister aub het liedje van Bram Vermeulen ('Testament') waarin hij schrijft dat je niet echt dood bent zolang men aan je denkt.... Hier heb ik zelf veel troost gevonden... Laat het ook voor jullie een troost zijn!! En jullie hebben er alles aan gedaan om Siel haar leven draaglijk te houden door een oneindige waterval van liefde te geven. Ik weet het, een schrale troost.... Sieltje, het ga je goed daarboven... Els

Anoniem zei

heel veel sterkte, via nora's blog las ik het vreselijke nieuws.
zulke dingen zouden niet mogen gebeuren.

Anoniem zei

Héél véél sterkte in deze moeilijke tijd !!

Kathleen, Tom, Eddy en Maud.

Anoniem zei

Lieve Dirk, Martine, Talle, Rune en familie,

Ik word zo stil van dit... Waarom kan het leven toch zo oneerlijk zijn? Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe, moed om door te gaan... Siel, een prachtige meid, steeds omringd door jullie oneindige liefde. Als een sterretje in de hemel zal ze schitteren! Mijn bewondering voor jullie is groot, heel groot...

Marij

Anoniem zei

Bittere tranen van zoveel verdriet en onrecht moet ik wenen en samen met mij wenen er velen...

Weet dat er heel veel mensen naast en achter jullie staan. Ik weet dat deze mensen jullie recht kunnen houden als jullie wankelen, want "altijd" sterk zijn is zo moeilijk vol te houden.

Blijf schrijven zodat wij met z'n allen kunnen blijven reageren en jullie pijn, verdriet en onmacht ook een klein beetje kunnen dragen.

Mega-Siel zal nooit vergeten worden.

Heel veel sterkte in de komende tijd, wij blijven ons kaarsje branden voor Siel en haar familie.

Martine.

Anoniem zei

Lieve ouders, zusjes, grootouders,...

Jullie zijn bedroefd.
Jullie zijn boos.
Twijfels... waarom Siel...
Begrijpen kunnen jullie het niet.
Maar zolang de leegte blijft, zijn jullie met elkaar verbonden.
Wij denken aan jullie en dat heel speciale kaarsje zal in onze klasjes blijven branden.

Kleuters en kleuterleidsters van Trapop

kristel zei

Verdriet , boosheid ,...zoveel gevoelens gaan nu in me om.
Persoonlijk ken ik jullie niet maar ik weet wel dat heel Retie met jullie meeleeft.
Martine,ook ik hoop dat je in de toekomst je gevoelens blijft uitschrijven , we kunnen er allemaal zoveel van leren.Het is inderdaad zoals Dirk zegt , wij weten niet hoe gelukkig we allemaal zijn.

Als wij naar de hemel kijken
en ik zie een kleine ster
dan denk ik
kindje wat ben je ver
maar voel ik die krachtige liefde van je stromen
dan hoop ik dat wij ooit
bij die kleine ster mogen komen.

Heel veel sterkte aan de ganse familie.

Kristel

Betty zei

Beste ouders, zusjes en familie,
Wij wensen jullie heel veel sterkte toe in deze verschrikkelijk moeilijke periode.
Betty en Herman!

Anoniem zei

Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende dagen. Je was een flinke meid siel. Ik zal je niet vlug vergeten.

Dag Lieve siel,

lIESE

Ann Roels zei

Beste Martine, Dirk, Talle, Rune, moeke en vake,

Ik zie je beeld nog steeds,zo helder voor mijn geest.
Ik hoor je warme stem alsof je hier nog bent.

Waar ben je heen gegaan. Die dag dat jij verdween.

Mysterie blijft alom, je ging met stille droom.
Bleef niet van leed gespaard, verloor je alles waard.

Heel veel sterkt van Ann,Marc,Kevin en Sven

Anoniem zei

Beste Martine,Dirk,Talle,Rune en familie,

Wij wensen jullie heel veel moed en sterkte in deze moeilijke tijden.

Wuyts Inge,Kris,Jeroen en Célien

Anoniem zei

Martine,Dirk,Talle en Rune
Heel veel sterkte in deze verschrikkelijke tijd, blijf aan jullie denken hopelijk geeft dit een beetje steun.
Fam.Maes

Anoniem zei

ik wens jullie heel veel sterkte
in deze moeilijke periode

Anoniem zei

beste martine,dirk en zusjes
toen ik dit las dacht ik dit kan niet waar zijn
zo vroeg je kind verliezen is het ergste dat je als ouder kan overkomen.
heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijden
vanwege anja meeus , danny,lotte en lander cruysberghs

Anoniem zei

Een leven is een geschenk
samen gesmolten uit twee mensen
Alle liefde van de wereld
dat is wat zij het wensten
Soms is het niet gegeven
een leven op aarde door te staan
Weet dan dat het in vele harten
als een beschermengeltje verder zal gaan.

Martine, Dirk, Talle en Rune we wensen jullie veel sterkte deze komende dagen

Van Nonke Jos, Tante Yvonne en de rest van de familie uit Genk

Anoniem zei

Je bent er bang voor,
en toch komt eens dat moment dat
je afscheid moet nemen.
Dan komt de pijn en het verdriet.
We voelen met jullie mee !

Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen,
voor jullie, maar ook voor de grootouders.

Warme groeten van Ludo en Lief uit Retie
maar vergeet vooral niet :

'Achter elke traan van verdriet
schuilt een glimlacht vol herinneringen'

Anoniem zei

Ik heb hier geen woorden voor. Het is niet te begrijpen dat zoiets kan gebeuren. Ik leef ontzettend met jullie mee. Veel sterkte! Ciel is een heel dappere en prachtige meid. Na haar moedige strijd verdient ze haar rust. Slaap zacht lieve Ciel.

Anoniem zei

OVER LEVEN
Zoals de dag
uit de nacht treedt
treedt het leven
uit de dood
Er is liefde
die niet sterft

Heel veel sterkte

Maria M zei

Kleine meisjes worden groot
En dit leek eerst ook aan jou gegund
Omdat jij zo van het leven genoot
En in donkere tijden zag jij altijd een lichtpunt.

Kleine meisjes worden niet altijd groot.
Helaas heb jij dit bewezen
Veel te vroeg ging jij dood
Kan het niet geloven
daarom blijf ik dit steeds lezen

DAG KLEINE SIEL
Blijven aan je denken!

SEE YOU IN HEAVEN

Anoniem zei

In deze droevige tijden
is het moeilijk
woorden te bedenken
die jullie in al
jullie lijden
enige troost
zouden kunnen
schenken...


veel sterkte voor jullie allemaal0...
vanwege Kim & Kim

Anoniem zei

Beste familie,

Buiten het feit dat ook wij drie dochters hebben die dezelfde school en tennisclub bezoeken, lijken daarmee de overeenkomsten op te houden.
Echter, door de aanwezigheid van Siel's blog en de organisatie van de benefietdag, werden wij -zoals zovelen- deelachtig aan jullie dagelijkse strijd tussen hoop en wanhoop.
Haar heengaan is des te meer onverwacht en onwezenlijk...

Wij wensen dan ook ons diepste respect te betonen voor jullie niet aflatende strijd.
Moge het oprechte medeleven van zovelen toch een -weliswaar kleine- steun betekenen.

Veel sterkte tijdens deze zware dagen!

Familie Cuyvers-Mariën

Anoniem zei

oprechte deelneming bij het grote verlies van jullie dochter siel , we volgen enkele weken de blogg en leven zo met jullie mee , we wensen jullie in deze moeilijke tijd veel sterkte en zijn er zeker van dat siel van daar boven samen met de vele engeltjes af en toe wel is komt piepen en een licht straaltje laat schijnen om te zeggen ik heb het hier goed en ik zal jullie mijn lieve papa en mama en mijn zusjes niet vergeten nogmaals veel sterkte in deze moeilijke peiode

Anoniem zei

Oprechte deelneming

Weinig woorden passen bij
zoveel verdriet en pijn.

Laat deze kleine woorden
een gebaar van medeleven zijn.

wij wensen jullie heel veel sterkte toe.

Unknown zei

De dood is als een horizon...
slechts een begrenzing van ons gezichtsveld...

Dat Siel mag blijven verderleven in alle goede herinneringen.
Veel sterkte Martine & Dirk, Talle en Rune.

Yvan, Christa, Hans en Jens
Reyserhove - Damen

Anoniem zei

Dirk en Martine, Talle en Rune, lieve grootouders en andere familie.

Het moet vandaag een moeilijke dag zijn, afscheid nemen van je kind, je zus, je kleinkind, een vriendinnetje.

Siel zal altijd verder blijven leven in vele harten, ze heeft een enorme indruk nagelaten bij velen door haar kracht, haar moed, haar strijdlust.

Jullie zullen altijd de herinneringen in jullie harten dragen. Koester de mooie momenten die jullie hebben mogen beleven.
Hopelijk vinden jullie ook de komende tijd veel steun bij elkaar en hier op de blog.

Samen met veel bloglezers hoop ik dat we nog af en toe vernemen hoe het met jullie verder gaat.

Heel veel sterkte.

Anoniem zei

Al de hele dag zijn mijn gedachten bij Siel en haar familie... Al ken ik ze totaal niet. En ik vermoed dat héél Retie er vandaag bij stilgestaan heeft hoeveel verdriet er nu in jullie omgaat.
Onwezenlijk... Onbegrijpelijk...

Zo hoort het niet te zijn. Kinderen hoor je te overleven, die zou je zeker niet zó vroeg moeten afgeven.

Martine en Dirk, jullie hebben het prima gedaan. Je hebt alles geprobeerd om Siel het zo aangenaam mogelijk te maken, en ik vind dat jullie er in geslaagd zijn.

Sterkte en moed om door te gaan !

Roel, Marij, Kor en Vik

Anoniem zei

onze oprechte deelneming voor het pijnlijke verlies in jullie midden ,van wege luc en els ,rombaut-vermeir je collega (detraco)

Anoniem zei

Sieltje, ik heb heel de dag zo aan jou gedacht... Telkens als ik een meisje van jouw leeftijd zie fietsen, plezier maken, genieten van het mooie weer,... denk ik 'Siel had dit ook moeten kunnen meemaken'. Het is zo spijtig!

Hopelijk heb je 't daarboven ook naar je zin. Zorg maar goed voor Mats, dat andere sterretje dat we een heel warm hart toedragen...

Tot later, lieve meid!

Mieke zei

Iemand moeten afgeven nog zo jong, hat is zwaar. Het is niet eerlijk. Ik wens dan ook de familie, vrienden, klasgenootjes veel sterkte.

Anoniem zei

Dag familie,

ik heb vandaag op den tennis een kaartje van Siel meegenomen.
Bedankt dat jullie ook aan de bloglezers/clubleden denken in deze moeilijke tijden.
Ook vanwege onze kinderen veel sterkte in deze moeilijke dagen.
Siel's aandenken staat bij ons heel zichtbaar opgesteld. En dit als teken van verbondenheid, sterkte, doorzettingsvermogen en ook spijtig genoeg van een beetje onmacht.
Hoewel we jullie persoonlijk niet echt kennen zorgt dit alles wel voor een echte levensles voor ons gezin, nl :
Leef een beetje dag bij dag, geniet van elk moment met de ganse familie en wees er voor elkaar. Ook al is dat niet altijd even makelijk.
Nogmaals sterkte voor het verdere leven en weet dat je overal terecht kunt voor een luisterend oor, een zachte schouder, ...

Een tennissende familie uit Schoonbroek

Elly S zei

Lieve Siel,

Als een sterretje in de nacht
Als een vlinder in zijn kleurenpracht
Raak jij telkens mijn hart weer aan
en zo zul je nooit meer uit mijn
gedachten gaan...