donderdag 24 juli 2008

Serafien

Fien was een wolk van een dochter van Ann Neelen en Dirk Kerstens en zusje van Staf, uit Essen. Vol levensvreugde, zin in het leven en dan plots is er iets sterker dan al haar levenskracht … Fien is op 3 september 2007 op bijna tweejarige leeftijd overleden aan een uiterst zeldzame, erfelijke stofwisselingsziekte.

Het Palliatieve Thuiszorgteam voor kinderen, verbonden aan het UZ Gasthuisberg in Leuven heeft het mogelijk gemaakt dat Ann en Dirk hun kind thuis hebben kunnen verzorgen en haar thuis hebben kunnen laten sterven. Ze gaven antwoorden op hun vragen en hulp bij elk probleem. Eén telefoontje en er stond iemand van het team klaar. Hun telefonische en fysieke aanwezigheid op elk moment van de dag en de nacht heeft de laatste weken van het veel te korte leven van Fien draaglijk gemaakt.

Palliatieve thuiszorg voor kinderen draait echter volledig op goodwill omdat ze niet erkend zijn door de overheid. En dit in onverklaarbare tegenstelling tot de palliatieve zorgen voor volwassenen die wel van overheidssteun kunnen genieten. Daarom gaat er teveel van hun kostbare tijd verloren aan fondsenwerving.

De ouders van Fien proberen 25.000 handtekeningen van mensen die de actie willen ondersteunen te verzamelen om de politici ertoe aan te zetten werk te maken van erkenning zodat er in de nabije toekomst wel enige vorm van subsidiëring mogelijk wordt.

Teken de petitie op Teken voor Serafien en steun op die manier het streven naar erkenning van palliatieve thuiszorgteams voor kinderen. Kijk op www.serafien.be

Ook wij hebben met Siel een beroep kunnen doen op deze mensen. Zij stonden dag en nacht voor ons klaar. Het zijn zij die bij Siel zijn gebleven terwijl wij in de communieviering (op 1 mei) van Rune aanwezig waren. Onmisbaar!!!!
Niet twijfelen en teken deze petitie!!!!!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Martine,

Knap initiatief!
De gelukkigen die niet op de hoogte zijn van palliatieve thuiszorg voor kinderen moeten deze petitie ook ondertekenen!!!!
Da’s het minste dat wij kunnen doen!!!!
Dat moet zeker erkenning en subsidie krijgen!

Ik zal het doorsturen naar mijn hele adresboek!
Groetjes

Ingrid

Anoniem zei

is gebeurd , heb de petitie getekend , uit liefde voor Siel en jullie en alle mensen die (spijtig genoeg) nood hebben aan deze ondersteunende thuiszorg !

marc en linda zei

dag allemaal,
Wij hebben onze handtekening reeds geplaatst en hopen dat velen dat ook zullen doen.Hopelijk gaat het met jullie ook een beetje,de kaarsjes zijn ook aangestoken in bijna elke kerk die we tegenkwamen hebben we er aangestoken,Siel blijft steeds in onze gedachten
Hopelijk krijgen jullie nog veel steun en troost van iedereen en wensen jullie nog een fijne vakantie toe
warme groetjes van ons allemaal
smets-vlemincx

Anoniem zei

Ik heb die petitie getekend en meteen ook mijn mailcontacten gevraagd hetzelfde te doen.
Zo'n initiatief moet vanuit de overheid ondersteund worden.

Voor jullie het allerbeste. Veel moed en sterkte en vooral veel mensen rondom jullie die mee jullie zware last willen dragen.
Voor jullie allemaal - ondanks alles - een fijne vakantie.

Anoniem zei

Ik heb mijn handtekening geplaatst, dit is veel te belangrijk voor families met palliatieve thuiszorg voor kinderen. Wij laten zeker een kaarsje brandden voor Siel op onze vakantie.
Veel sterkte en probeer toch van de vakantie iets moois te maken.
Groetjes uit Retie

Elly S zei

Dag Martine,

Zoals je weet heb ik de oproep ook mijn weblog geplaatst en ik hoop dat héééééél veel mensen de petitie zullen ondertekenen.
Jullie weten hoe belangrijk het is om op de mensen van palliatieve zorg een beroep te kunnen doen.

Ik denk aan jullie.

Anoniem zei

Daar gaan we direct werk van maken. Héél véél liefs van Nora en natuurlijk ook van mijn mama, papa en Maja.

Wij denken nog heel veel aan Siel en aan jullie.

Dikke knuffel...

Anoniem zei

Dag Martine,
Dag Dirk, Talle en Rune,

Wij zijn nog maar een uurtje thuis van een weekje vakantie in het Zwarte Woud.Maar de blog lezen is toch één van de eerste dingen die ik moet kunnen doen. Ik ga zo dadelijk ook de petitie tekenen en vragen aan mijn contact personen om dat ook te doen.
In je vorige reactie vroeg je om een kaarsje te laten branden voor Siel, wel er heeft één gebrand op 21/07 en deze morgen 26/07 heb ik een tweede gaan aansteken in een kerkje in Titisee, Zwarte Woud.
Ik geloof vast dat Siel toen dicht bij ons was en dat heeft mij ook goed gedaan.
Tot héél binnenkort,
groetjes van ons allemaal.

Lucia

Anoniem zei

Dag buren!

Ik heb de petitie getekend!
Palliatieve zorg is inderdaad iets zeer waardevols! Het geeft iedereen de kans, om op een waardige manier afscheid te nemen van zijn geliefde! Ik ben 'blij' dat ook jullie hier beroep op kunnen doen hebben! (Al hadden we liever gehad dat dit niet moest!)
Mijn eindwerk dit jaar ging over palliatieve zorg en de betrekking van kinderen. Ik ben hier dus een heel jaar mee bezig geweest. Ik heb in mijn inleiding zelfs een woordje geschreven over Siel! Als jullie dit eens graag zouden willen lezen? Geef maar een seintje dan.

Ik denk aan jullie !!

Groetjes Lindsey x