vrijdag 19 september 2008

20 september

Voor wie ons echt al héél lang kent weet dat het morgen weer een bedrukte dag is.
20 september '93 is Seppe geboren en ook dezelfde dag gestorven, 2 maand tevroeg.
Elk jaar opnieuw is deze periode een moeilijke periode, nu nog meer dan andere jaren.
Ik voelde vorige week het extra verdriet al aankomen.
Het is een bewogen week geweest waar alleen maar slecht nieuws tot me doordrong, een sponsgevoel.

Maandag vertrekken de 6de klassers op zeeklassen.
Siel had er dolgraag bij geweest. De leerkrachten zoeken de juiste weg in het labyrint met gevoelens van de 6de klassers. Zij doen dat schitterend!
Ik wens aan allen die meegaan een leerrijke reis toe! Maak veel plezier zoals Siel dat zou gedaan hebben.

Ik heb besloten om terug te starten met werken. Vanaf 1 oktober. Ik hoop dat het gaat lukken al heb ik héél veel angst.

Lieve Siel,
Geef je Seppe een dikke knuffel en wens hem een fijne 15de verjaardag.
Ik hou van jullie!!

15 opmerkingen:

Maria M zei

Dag Martine

Het blijft in je geheugen gegrift die dag dat je voor de eerste moeder mocht zijn,en dan zo snel ook weer niet.
Maar nu is Siel zeker het liefste maatje hier boven.

Wat het hervatten van je werk betreft,misschien een heel goed idee,om allerlei redenen.
Wens je alvast veel sterkte de komende periode!
Liefs van hier

Anoniem zei

Martine,

alle moeders die ooit een miskraam of vroeggeboorte met slechte afloop meemaakten begrijpen jouw gevoelens. Ook deze pijnlijke periode van Seppe komt nu venijniger dan anders de kop op steken. Je bent kwetsbaar maar je wil sterk zijn. "Omdat het moet" om terug in het gewone leven te stappen, weg van je veilige eiland waar je dicht bij Siel bent.
Mag ik je hierbij alle moed van de wereld toewensen met een mooie tekst?

TOEGEWENST

Dat je mensen mag blijven ontmoeten
die jou genegen zijn,
van wie je warmte ontvangt.

Dat je mensen mag blijven
ontmoeten
die naar je blijven omzien,
die naar je blijven luisteren.

Dat je mag ervaren dat je
nu ook de moeite waard bent,
dat je leven nu ook zin heeft.

Dat je mag ervaren dat je
als mens kunt blijven groeien,
dat je kunt toenemen in menselijkheid.
Dat je innerlijke
kracht mag hebben om
ook aandacht en interesse uit te stralen.
Dat je niet alleen afhankelijk bent
maar ook onafhankelijk kunt zijn, jezelf.

Dat je er tussen kunt
blijven.
Dat je graag gezien
mag blijven.
Dat je verbonden mag blijven met de mensen
om je heen.



Dirk,
zoals je dinsdag zelf zei, het blijft moeilijk...Maar je weet het, wij op school blijven op post, voor Siel en voor jullie!

Van harte,
juf Gerd

Anoniem zei

Lieve Martine en familie,
Heel erg bedankt voor je reactie op Jan zijn blog, ik volg nog steeds die van jullie en al hebben we elkaar maar enkele keren in GHB gezien jullie zijn heel dikwijls in mijn gedachten.
Wat jullie hebben meegemaakt daar zijn wij allemaal bang voor en dan kunnen we het ons waarschijnlijk nog half niet voorstellen hoe het echt voelt en ik ben bang dat die angst altijd zal blijven. Mensen in onze omgeving zeggen dikwijls dat ze veel bewondering hebben voor de manier hoe wij dit voorbije moeilijke jaar hebben aangepakt maar niemand van ons heeft spijtig genoeg in deze omstandigheden een keuze.
De Man Nancy Tom Laure en Jan
Ik wens jullie nog heel veel sterkte en als je het goed vindt zal ik ook een kaarsje voor Siel en Seppe branden in Griekenland.

Anoniem zei

Lieve Martine en familie,
Heel erg bedankt voor je reactie op Jan zijn blog, ik volg nog steeds die van jullie en al hebben we elkaar maar enkele keren in GHB gezien jullie zijn heel dikwijls in mijn gedachten.
Wat jullie hebben meegemaakt daar zijn wij allemaal bang voor en dan kunnen we het ons waarschijnlijk nog half niet voorstellen hoe het echt voelt en ik ben bang dat die angst altijd zal blijven. Mensen in onze omgeving zeggen dikwijls dat ze veel bewondering hebben voor de manier hoe wij dit voorbije moeilijke jaar hebben aangepakt maar niemand van ons heeft spijtig genoeg in deze omstandigheden een keuze.
De Man Nancy Tom Laure en Jan
Ik wens jullie nog heel veel sterkte en als je het goed vindt zal ik ook een kaarsje voor Siel en Seppe branden in Griekenland.

Anoniem zei

Lieve Siel,

volgende week zeeklassen! We gaan er zeker van genieten, alleen ... hadden we jou er heel graag bij gehad.
Je bent in ieder geval in ieders hart aanwezig. We nemen je overal mee naartoe, vertellen 's avonds onze belevenissen stilletjes aan jou, ...
Siel, we zullen je daar missen hoor!

Martine en Dirk,

volgende week is weer zo'n week waarin je al je krachten zal nodig hebben. Hopelijk kunnen jullie die vinden in volgende tekst:

Het leven is een kans, profiteer ervan.
Het leven is mooi, bewonder het.
Het leven is een zegen, beproef het.
Het leven is een droom, verwezenlijk die.
Het leven is een uitdaging, neem die aan.
Het leven is een plicht, vervul die.
Het leven is een spel, speel het.
Het leven is duur, koester het.
Het leven is rijkdom, bewaar die.
Het leven is liefde, geniet ervan.
Het leven is een belofte, kom die na.
Het leven is droefheid, overwin die.
Het leven is een lied, zing het.
Het leven is een strijd, aanvaard die.
Het leven is een tragedie, zie die onder ogen.
Het leven is geluk, maak het.
Het leven is te kostbaar, verwoest het niet.
Het leven is leven, vecht ervoor.

Moeder Theresa

veel liefs,
juf Elly

Anoniem zei

hallo martine mijn zoon vertrekt morgen ook op zee klassen maar is van een andere school namelijk van vosselaar en als hij morgen vertrekt ga ik hem vragen als hij daar in koksijde een ster nog al fel ziet schijnen dat hij een goede dag tegen siel zegt dat is een teken dat ze toch een beetje bij de zee klassen betrokken is en voor de rest wensen we jullie goede moed en de donkere dagen .

marc en linda zei

hoi allemaal,
Martine,we wensen je veel kracht en moed toe op 1 oktober als je terug gaat starten met werken,maar ik denk dat je collega's je zéér goed gaan opvangen.
Siel heeft zeker haar grote broer een fijne verjaardag gegeven met knallend vuurwerk er stonden vele sterretjes aan de hemel gisterenavond
Talle en Rune hopelijk valt het nieuwe schooljaar voor jullie ook wat mee en kunnen jullie met jullie verdriet ook bij jullie schoolkameraadjes terecht want praten helpt véél
Dirk ook voor jouw veel sterkte,jij bent de kracht en praatpaal voor de drie meisjes,samen staan jullie sterk en op de tribune leven wij met jullie mee
Wij wensen jullie allemaal veel sterkte toe en branden de kaarsjes nog elke avond
veel lieve groeten

Anoniem zei

Dag Martine,

Als mama van een dochter in het zesde weten we dat elke stap die deze kinderen zetten, het voor jullie telkens een pijnlijk herinneren is en denken aan wat had kunnen zijn...

Onze dochter heeft Siel meegenomen op reis! De foto van Siel moest mee.

Fijn dat je terug probeert te starten met je werk, succes ermee.


Wij blijven aan jullie denken en ook aan Seppe en Siel.


Lieve groetjes,
Martine

Anoniem zei

Dag Martine,

Ik kende de naam van je zoontje nog niet, Seppe...
Weet je, als mama, kan ik wel aanvoelen dat het echt moeilijk is om de klasgenootjes van Siel te zien vertrekken op zeeklassen... Ik kan me het vertrek van Hanne op zeeklassen nog levendig voorstellen (al enkele jaren geleden intussen). En toch geloof ik, Martine, dat Siel met hen meegaat op zoveel verschillende manieren...
Weet je, als collega, kan ik alleen maar blij zijn dat je terug komt. Je bent meer dan welkom...


Hilde J.

Anoniem zei

hey Martine,
je hebt alweer enkele emotioneel geladen dagen achter de rug. De dag van de geboorte en het overlijden van Seppe zal dit jaar nog meer emotioneler zijn dan andere jaren. Siel zal hem zeker en vast een stevige knuffel hebben gegeven.

Die zeeklassen van de zesdeklassers, ik kan me voorstellen dat je vaak hebt denkt aan het feit dat het ook voor Siel had kunnen zijn. Wat had je haar er graag bij gehad. Maar Siel zal zeker aanwezig zijn, in de kinderen hun gedachten, tijdens gesprekken, bij elk spel, met foto's die ze zullen meenemen, kortom, al die zesdeklassers zullen Siel bij zich dragen, net zoals de leerkrachten.

Anoniem zei

Martine,

Ik denk dat het een goede beslissing om terug aan het werk te gaan. Je collega's zullen je met open armen ontvangen.

Veel sterkte !!

Fam Hermans Jens

Anoniem zei

Hoi Martine,

Wat een moedige beslissing om weer aan het werk te gaan. Ik hoop dat het een beetje meevalt, misschien krijg ik je wel eens aan de lijn als ik voor 't werk naar jullie moet bellen.

heel veel liefs,
Marianne

Ps: ik was heel content dat ik jullie nog eens gezien heb.

Anoniem zei

Martine,

De zenuwen gieren hier door ons lijf, maar we beseffen maar al te goed dat wij nog een kans krijgen, een kans om te vechten tegen dat verschrikkelijke...
Het geeft ons een enorm goed gevoel dat er zo veel mensen met ons kleine meisje begaan zijn! Al die energie zal helpen!
Nu willen we jullie ook een portie energie sturen, om de stap om terug te gaan werken een beetje draaglijk te maken.
Ik kan het me een beetje inbeelden wat een moordend gevoel het zal geven als je die deur daar voor het eerst moet openen...
Ga ervoor!
Elke zo vanzelfsprekende stap is voor jullie nu héél groot, wij kunnen jullie alleen maar veel sterkte toewensen en heel veel lieve groetjes sturen...

Nancy van Amelie en de co

Anoniem zei

Huis

Het is mooi een huis te zijn
voor het enige hart
dat je niet wil achterlaten

Het is mooi een ladder te zijn
voor kinderen
die op een sombere dag
naar de zon willen klimmen

Het is mooi een deur te zijn
zachtjes knarsend maar toch opengaand
voor al wie wil binnengaan

En een raam
waarin het licht niet dooft
voor al wie denkt:
het is al laat.

Anoniem zei

morgen...een grote stap, terug gaan werken. Ik wens je vanavond een rustige avond, morgen veel moed, veel steun en een warme start!