woensdag 7 januari 2009

En de klok tikt verder!

Dag Sieltje,
Welkom in dit nieuwe jaar.
2009 is een jaar waarin we niet anders kunnen en willen, dan je gewoon meenemen in ons hart. Waar liefde en warmte ons ook nog zal omarmen.
Neem nu mijn collega's.
Sinds geruime tijd, krijgen we maandelijks een bloemetje, een plantje,.... Een origineel initiatief om ons te laten merken dat ze meeleven.
Bedankt volksmacht collega's jullie zijn geweldig.

Er bestaan mensen die ontzettend veel geduld en inleefvermogen aan de dag blijven leggen. In Retie loopt er eentje rond om duimen en vingers van af te likken.
Bedankt!! Voor je lach en je traan, je luisterend oor en bemoedigende woorden.
Zonder jou zou het zoveel moeilijker zijn.
Voila sé op de blog gezet, speciaal voor???????
Voor ons een weet voor jullie een raden.

Aan iedereen die een kaartje gestuurd heeft, bedankt!!!

We zijn de dagen doorgekomen. Pijnlijke dagen, er zijn eigenlijk weinig andere.
Hoe?
We ondergaan, ni meer ,ni minder. Feeststemming is ver te zoeken. We hadden gelukkig goeie vrienden en familie als ondersteuning.

Maandag 5 januari '09 is een historische dag in het medialandschap geworden. Er is op die dag een nieuwe radiozender gestart, MNM. De mensen konden de hele tijd stemmen om het eerste liedje van die zender te bepalen.
6 uur, maandag 5 januari, 1ste liedje van MNM, For ever van MILK INC!!!!
Niet te geloven, ik werd wakker met een liedje van Siel. Die dag heb je gans de dag op mijn schouder geknepen zelfs, je was weer zo sterk aanwezig. Ik was zo blij!!! Goed gedaan Siel.
Maar de herinneringen naar de 1 ste maand in dit nieuwe jaar beginnen weer zo intens, zo triestig. Je kreeg je laatste FLAG-blok. De laatste zware blok voor je transplantatie.

Lieve Siel,
Ik blijf het verleden opnieuw beleven. Overdag is de afleiding groot genoeg om het gemis te dragen.
Maar als ik dan in bed kom.....
Die stilte, de duisternis wordt gevuld met jou beelden die ik liever niet opnieuw beleef. Ik onderga, elke dag opnieuw. Ik blijf zoeken naar mooie herinneringen. De horror beelden MOETEN verzachten.

Dag meid,
bedankt dat je maandag toch even vrolijk aanwezig was.
Ik hoop dat je genoten hebt van het nieuwjaarsvuurwerk. Je zou het schitterend gevonden hebben.
Nieuwjaarswensen van mama, papa, Talle en Rune.
We houden van je!!!!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Martine,Dirk,Talle en Rune,

Martine, ik vind het fijn voor jou dat er een zéér speciaal persoon is die het voor jou allemaal wat draaglijker maakt. Ook dat initiatief op je werk is super, wie van ons kan dat beamen, zeer weinige denk ik. Ik weet dat ik dat alvast niet krijg. En ja, dan dat éérste liedje op MNM, ik was nog niet op toen maar heb het later vernomen en moest toen direct aan jou en Siel denken. Fijn dat je toen de hele dag Siel's aanwezigheid hebt mogen voelen.
Lieve groeten van ons allemaal,

Lucia

Anoniem zei

Lieve Siel,

wat ben jij nog een sterk persoontje!
Er wordt zoveel over jou gesproken, dagelijks wordt er door zovelen stilletjes aan jou gedacht.
Telkens we je mama, papa, Talle of Rune zien is er die klik. Maar er is nog véél méér dat "denken aan jou" oproept. Je vrienden op school, je foto's in de klassen, de hal en hier thuis, de sneeuwpret waar jij had moeten bij zijn, het hamstertje van Rune waarmee jij moeke graag aan het schrikken zou gebracht hebben,...,...

Voor jouw mama is het héél vaak muziek die haar intens aan jou doet denken.
Siel, onze bengeltjes thuis zijn nog geen Milk inc-fans. Maar weet je dat ik elke keer de tekst van de liedjes die je mama vernoemt direct ga opzoeken? Ik begrijp dat die liedjes héél veel voor haar en je papa betekenen. Ze zijn zo mooi en drukken uit hoe graag ze jou zien.
Voilà, Siel, zo werk je weer in mij. Nieuwe muziek met heel veel inhoud die ondanks mijn verdriet toch een stuk vrolijkheid brengt.

Lieve Siel,

JIJ BLIJFT
JIJ BLIJFT ZOVEEL MEER

voor mij!!

heel veel liefs,
juf Gerd

marc en linda zei

hoi Martine,Dirk,Talle en Rune,

Wij wensen jullie het allerbeste voor 2009 toe en wensen en hopen dat Siel nog dikwijls laat voelen dat ook zij ook nog aanwezig is
Ik heb het Sielmoment ook gehoord maandagmorgen en was in gedachten bij jullie
Martine,tof van die collega's dat zij zo ook aan jullie willen laten weten dat zij Siel ook niet vergeten,niemand die Siel ook maar even gekend zal dat megameisje ooit vergeten
Siel ook voor jouw het allerbeste daar boven en laat de sterretjes maar fonkelen
ook voor de rest van de familie en alle bloglezers het allerbeste voor 2009
veel lieve groetjes van ons
fam.smets

Anoniem zei

Dag Martine,

Ik vind het echt fijn dat je het kleine gebaar van je collega's zo weet te waarderen. Dat doet goed...
't Deed ook goed dat we vandaag weer efkens konden babbelen...

Liefs

Hilde J.

Maria M zei

Ook van ons een gezond jaar gewenst!!

Juf Magda zei

Lieve Martine,

Inderdaad.
Gelukkig zijn er mensen met veel geduld, mensen die kunnen luisteren.
En ja, je moet het maar doen.
Willen, kunnen, durven, mogen meeleven met jullie zoals die kleine, grote Retienaar.
Mijn respect.

Ik hoop dat je vlug die mooie beelden van jullie Siel vindt.
Dat lieve meisje met die mooie blonde lange haren zoals ze voor mij nog steeds in de klas aanwezig is. Daar waar ze laatst zat, blijft ze voor mij. Ze is er dikwijls, met een knipoogje, een knikje, een lachje, een goedkeurinkje, een zwijgje, een denkertje,....... een meisje naar ieders hart.

Juf Magda

Anoniem zei

Martine, Dirk, Talle en Rune,

ook van hieruit de beste wensen voor 2009. Hopelijk kan je nog veel kracht putten uit de mooi herinneringen aan Siel*, die megaSiel*.
Wat een leuk idee van je collega's om zo te laten merken dat ze met je meeleven, het zal een glimlach op je gezicht toveren, ook als het moeilijk gaat.
Gelukkig heb je fijne mensen om je heen die je steunen, luisteren, ... kortom, bij wie je mag zijn wie je bent met je gevoelens van dat moment.

Siel*
Ook voor jou het allerbeste daarboven. Blijf je familie kracht sturen van daarboven, ze kunnen je kracht heel goed gebruiken.

Nancy

Anoniem zei

Gelukkig 2009
martine,dirk,talle,rune
en

*SIEL*

Unknown zei

Lieve Martine, Dirk, Talle, Rune, Siel*,

Onze meisjes vonden het heel leuk om bij jullie op bezoek te komen. In het begin wat onwennig, daarna was het ijs ontdooid (wat moeilijk is bij deze temperaturen!). Siel, we zijn in je boomhut geweest, hebben op jullie bevroren vijvertje gegleden en de visjes gezocht. Het was toch raar dat je dit niet mee kon doen met ons. Siel je bent zo aanwezig bij je thuis. Het voelt allemaal zo goed als je binnenkomt. De herinneringen aan jou worden echt heel levend gehouden, daar mag je zeker van zijn. En je zussen zijn ook superzussen!
Dikke knuffel uit Geel,
Stijn-Joke-Nore-Nette