zondag 28 december 2008

Dag meid,


10 jaar hebben we samen kerst mogen VIEREN.
Nu de eerste kerst zonder jou. Niet op de gewone gewende manier dus.
VERSCHRIKKELIJK!!!!
Wat zou ik dit graag overslaan, nooit meer moeten beleven.
Om het met papa zijn woorden te zeggen. "Kerst zou plezant moeten zijn, allemaal blije gezichten." Dat lukte ons niet Siel.

Het terug opnieuw alles beleven zonder jouw is een zware taak. Het is elke dag opnieuw leren met vallen en opstaan.
Het lijkt alsof ik elke dag, van de opgelopen shock van het afgelopen jaar, stukje bij beetje herstel. Ontwaken uit een roes. Ik moet zeggen het gaat heel langzaam. Ik doe ni anders dan in het verleden leven. De tijd die we met Siel hadden terug beleven. Deze dagen komen ons weeral glashelder voor de geest. Ieder van ons heeft zijn verhaal van vorig jaar al gedaan en de puzzel past perfect in elkaar.
Elke dag is het paniek bij het besef van, we moeten zonder Siel verder. Bij mij overvalt die paniek me elke avond opnieuw. Lukt het me wel? Kan ik dit wel blijven volhouden? Telkens opnieuw de bevestiging dat je er niet meer bent is moeilijk.

Kerstavond was helemaal in het teken van jouw Siel.
Kaarsjes op tafel, hapjes, kinderchampagne,....... We hebben Milk Inc beluisterd, jouw lied, Walk on water.
We lieten onze tranen de vrije loop en knuffelden elkaar alsof jij erbij was.
Oh Siel we missen je zo. En niks of niemand die die pijn kan verzachten.
Eigenlijk was kerst echt wel jouw feest. De kadootjes jacht, het gezellig samen zijn, en het genieten van lekker eten.
In 1 woord: kerst = Siel.

We hebben dit jaar geen kerstkaartjes verstuurd. Ik wist me hierin geen raad. Moest ik je naam wel of niet vermelden? Moest ik dan 10-tal keren je naam schrijven met een sterretje erbij? Ik kon het niet Siel. Wat moet ik de mensen wensen? Ik ben zelf te ongelukkig om iedereen geluk toe te wensen.
Maar toch speciaal namens jou, lieve Siel, aan alle lezers mooie feestdagen. Jij zou niet anders gewild hebben.

Dit zijn echte ROTDAGEN zonder jou!
We blijven afleiding zoeken of het gemis is niet te dragen.
We missen je!
Fijne kerst waar je ook bent!
Liefs en dikke dikke knuffel
mama