vrijdag 1 mei 2009

1 mei 2008

Liefste Siel,

Op "een regenboog van liefde" ben je, 1 jaar geleden, van ons weggegleden naar "een plaats van beter zijn".
Sieltje,
heel vaak wil ik naar jou reizen over de regenboog. Om je lach weer te mogen horen, je straalende ogen weer te mogen zien. Ik hunker naar je warme knuffel die je me elke dag opnieuw gaf.
Wat hadden we je graag langer hier gehouden.
Wij moeten verder zonder jouw en proberen kracht te halen uit de moed en de doorzetting die jij ons toonde.
Ik snap niet dat het ons tot dus ver gelukt is.

We missen de liefde die jij ons gaf.

Onze liefde voor jou blijft onuitputbaar.

Enkele foto's van Siel's laatste dagen. Geniet ervan!

Samen met neefje Joren en nichtje Liena genieten in haar boomhut.



Siel is nog heel sterk bewijst ze vele malen door langs de klimmuur in haar boomhut te gaan.



Zondag 27 april '08
Wij vieren vokke z'n 70ste verjaardag in vakantiehuis "het Waterhuysje".



Woensdag 30 april '08
Siel krijgt hoog bezoek!
Haar laatste dag die ze nog bewust heeft beleefd.


Wij mogen de laatste dagen ervaren dat er nog veel mensen mee "Sielen".
Dank u!!!!

35 opmerkingen:

Maria M zei

Groetjes op 1 Mei voor jullie allemaal.

Bedankt om de foto"s te plaatsen,zo kunnen we Siel weer eens zien met haar mooie glimlach!

Anoniem zei

Ook wij "Sielen" mee...ik heb vandaag al heel veel aan jullie gedacht....en zo zijn er vele mensen denk ik....hopelijk kunnen wij op deze manier toch dat verdriet een beetje helpen dragen....
Sterkte!
ELS

Anoniem zei

Dag Martine en familie,

Ook wij dachten vandaag héél bewust aan jullie en aan Siel*.
Mijn dochter heeft al een super mooie regenboog getekend, dus ik weet al waar zij vandaag mee bezig was in haar hoofd.

Mooie foto's van Siel*.
Ik sta er van versteld hoe sterk ze inderdaad nog was.
Sterkte... vandaag en alle dagen!

Martine.

Anoniem zei

Het is inderdaad zo dat er nog veel mensen mee Sielen ,
veel meer dan jullie zouden kunnen of durven vermoeden ...
Ik ben één van de dagelijkse Sielers ,
er gaat geen dag voorbij of ik piep even op de blog ...
en wie op de blog piept ,
denkt op dat moment even aan Siel en aan de o-zo-moedige achterblijvers ...
En het is inderdaad straf Martine ,
dat jullie al een jaar verder zijn gestrompeld ,
met die veel te zware last op je rug...
door diepe dalen en over onoverkomelijke bergen ...
Misschien is het toch wel het onzichtbare handje van Siel dat jullie mee helpt vooruit te sleuren ...
jullie zijn straffe mensen ...

liefs

Anoniem zei

Dag liefste buren,
Ik heb vandaag ook veel aan Siel gedacht, net zoals ik andere dagen doe. Maar vandaag nog dubbel zo veel! Ik wens jullie heel veel sterkte en ik ben in gedachten bij jullie!

Veel liefs, Lindsey x

Anoniem zei

Liefste Siel,

Vandaag is het 1 jaar geleden,
Een jaar vol verdriet.
Die tijd daarvoor hadden we veel plezier samen!
Ik wil die tijd opnieuw beleven!!!
Siel ik mis je zo hard !!

xxx-jes en knuffels
CHELSEA x

Anoniem zei

Hallo,
Ook hier wordt geSield, vandaag nog meer dan anders.
We hebben een groot gat gegraven in de tuin en gaan daar een paar vlinderstruiken planten.
Bedankt voor het bericht en de foto's, het is fijn om Siel nog eens te zien.

liefs,
Christel uit Schilde

Anoniem zei

Ik vond een tekst van Stef Bos waarvan ik weet dat jullie je daarin herkennen..


JA
mijn gedachten
zijn vaak nog vroeger
en mijn woorden
moeten nog wennen
aan een andere taal
want
'IK' WORDT 'WIJ'
EN JIJ STAAT VOOR MIJ..
alleen mijn gedachten
zijn vaak nog vroeger...

Greet V.

(p.s. Deze tekst bevat geen dt-fout...al is dat niet zo belangrijk!)

Anoniem zei

Vandaag is het net 1 jaar geleden dat jij van ons vertrok.Ik mis je zo hard,ik zou die tijd echt willen overdoen ,..maar ja dat gaat niet.Ook Martine,Dirk,Talle en Rune nog heel veel sterkte!

xx-jes,

Fien xx

Anoniem zei

Liefste Siel ,

Vandaag is het de dag dat jij van ons weg ging " 1 Mei " Met vol verdriet ging het verder ,
Een mooie regenboog doet het aan jou denken, Je blijft gewoon in ieders hard !! , Siel ik wil je gewoon met korte woordjes zeggen iedereen mist en houd van je !!

xxxjes
Charlotte Horemans

Vele knuffels

Anoniem zei

Deze dag is het dat je een jaar van ons weg ging.Het klinkt lang , dat is het ook.
Het gemis blijft duren.Kwam er maar verandering in , konden we je maar horen , zien , voelen of knuffelen.
Ik mis je Siel ♥

Candy

Anoniem zei

Ook hier wordt mee geSield, vandaag en alle andere dagen, want dagelijks bezoeken we de blog nog even.

Martine, Dirk, Talle en Rune, al een jaar zonder jullie liefhebbende dochter en zus, een jaar waarin jullie die enorme rugzak vol verdriet meedragen. Hopelijk wordt de rugzak stilaan lichter om dragen. Vergeten zullen jullie Siel* nooit, de herinneringen blijven, en zo hoort het ook, Siel* zal voor jullie altijd verder leven in jullie harten. Ze is nog aanwezig in jullie huis, ook al kan je ze niet zien, horen, voelen, ruiken, ...

Bedankt om de foto's hier te plaatsen, zo worden we er weer op gewezen hoe moedig en sterk Siel* was. Er ging een ongelooflijke kracht van haar uit, dat zie je ook weer duidelijk op de foto's.

Siel zal altijd MegaSiel* blijven.

Nancy

Anoniem zei

Ook wij denken nog regelmatig aan jullie. Vanmorgen was dan ook het eerste wat we tegen mekaar zeiden: "Vandaag is het één jaar geleden dat Siel ons verliet."
We wensen jullie veel sterkte toe.

Brecht, Jasper, Lore, Jasmine en Rudi

Anoniem zei

Gek is dat, dat soms de sterren
mij wat liefde kunnen schenken
Want als ik naar de sterren kijk
moet ik altijd aan je denken.

Anoniem zei

Ik zie je in bloemen
Ik zie je in de zon
al ben je niet meer zichtbaar
ik speur je warmtebron
Steeds voel ik jouw nabijheid
steeds ben jij om mij heen
door wat wij samen hadden
voel ik me niet alleen


Sterkte...

Ann

Anoniem zei

Dagelijks kijk ik ook nog steeds op de blog,ook gisteren. Mijn eerste gedacht was dan ook,het is vandaag een jaar geleden dat Siel van ons is weggegaan. Voor mij is het sinds een tijdje moeilijker geworden om iets op de blog te zetten daar mijn moeder onlangs plots is overleden. Maar toch wil ik jullie laten weten dat ik er steeds zal zijn voor jullie en altijd aan jullie denk.
Bedankt voor de prachtige foto's.

Liefs, Lucia

Anoniem zei

Liefste familie,

1 mei was een stralende zonnige dag. De zon maakte ons vanbuiten en vanbinnen warm gewoon door zich die dag te laten zien. Zou Siel het zonnetje hierbij een beetje geholpen hebben?

De afgelopen week was Siel vaak aanwezig bij de dingen die we beleefd hebben. We meenden haar zelfs te herkennen op een schilderij van communicantjes in het MSK in Gent. Dit kan natuurlijk niet, het werk was meer dan 100 jaar oud, maar de gelijkenis en het onderwerp deden ons aan haar denken en stilletjes wegdromen.

1 mei was ook wel moeilijk, de traantjes vloeiden... "'t Is niks papa, je mag je verdriet gerust tonen" zegt onze dochter.

Ik zet vandaag nog wat meiklokjes in huis, een boeketje voor jullie allemaal. Als we ernaar kijken denken we aan je stralende dappere kind en zijn in gedachten bij jullie.


veel liefs,

Carina en Erik

Anoniem zei

Ik heb ook veel aan jullie gedacht. Bedankt voor de foto's van siel. Ik denk veel aan haar.
Ik heb een kaarsje laten branden.
Ik mis je. Veel sterkte.

Anoniem zei

Dag Siel,

Ik mis je heel erg! Er zijn zoveel vragen in mijn hoofd:
-Waar ben jij nu?
Dan denk ik:
-In mijn hart!

-Wanneer kom je eens op vakantie?
Dan denk ik:
-Met een regenboog komt ze kijken!

-Wie heb je al leren kennen?
Dan denk ik:
-Seppe, je broertje!

-Wat doe je nu vooral?
Dan denk ik:
-Vanalles wat je hier deed!

Ik weet niet of mijn antwoorden juist zijn, maar als ik ze maar zelf geloof is het goed!

Martine en familie,
Ik wens jullie veel sterkte toe!

Groetjes

Eline

Anoniem zei

liefste Martine, Dirk, Talle en Rune,

Ook al ken ik jullie niet persoonlijk - alleen van de blog - toch heb ik de laatste dagen vaak aan jullie gedacht.
Het is fijn om die foto's te kunnen zien. Bedankt dat je die met ons wil delen. Hierdoor besef ik weer hoe sterk Siel is geweest tot de laatste dag.
Ik wens jullie nu heel veel steun van lieve mensen die je door deze moeilijke dagen heen helpen en die zware rugzak een beetje helpen dragen. Goede moed!
Ismelien

Anoniem zei

Hallo ,
ik wens jullie de volgende dagen nog heel veel sterkte toe en ik weet dat Siel die dag zeker ook aan ons gedacht heeft!

Julie

Bianca zei

Hallo mama, papa en zusjes van Siel,

ik denk ook nog heel vaak aan jullie meid, en ik vind het super nog wat foto's te mogen zien, en te weten dat ze ook de 30ste nog bewust mocht beleven.. Die laatste week ziet er echt nog mooi uit hoor.
Voor mij staat Siel symbool voor karakter en doorzettingsvermogen, maar ook voor een heel lief hart van goud.. zo heb ik haar leren kennen op deze site, zo heb ik haar verhaal gevolgd. En nog doet het pijn te denken aan de dag dat ik las dat ze het niet gehaald had.. voor mij totaal onverwacht, en nog ..

Ik schrijf hier niet vaak, maar kom wel nog regelmatig kijken. Wat moet het moeilijk zijn om "verder te moeten gaan".. hoe kan men zoiets vragen??

Ik blijf jullie veel sterkte toewensen,
Bianca

Anoniem zei

Beeldspraak...
van Toon Tellegen


Soms, een enkele keer,
met heel veel moeite
en voornamelijk toevallig,
lukt het iemand
om met beide armen
zijn verdriet te omvatten.
Hij tilt het op.
Laat de deur niet
op slot zijn, nu...
Hij duwt hem open
met zijn knie
en loopt met grote breedsporige passen
naar buiten.
Kijk uit! roept hij
want het verdriet
is zo groot dat hij er
niet overheen kan kijken,
en doorzichtig is het nooit.
Ver weg, in een sloot
of op een drassige plek
onder de populieren of
achter een scheve schutting
tussen oude autobanden,
speelgoed, resten
van een vuur,
gooit hij het neer.



Martine, Dirk en familie,

De rij mensen die deze dagen voor jullie die deur
willen openhouden
is niet te overzien!


juf Gerd

Anoniem zei

Liefste Siel,

Het is al een jaar geleden. Ik mis je echt Siel.

Liefs Joke

jolien zei

Hoi Rune,

Leuk dat we zoveel nog aan Siel denken.
Ook de foto's zij mooi.
Je kunt je gevoelens en je verdriet aan mij kwijt, ik sta altijd voor je klaar.

groetjes Jolientje!
xxxxxxx

Anoniem zei

Dag,nonkel Dirk , tante Martine , Talle , Siel* en Rune,
Het zijn prachtige foto's!
Het waren dagen om nooit te vergeten.
Spijtig dat Siel* niet kon meerijden met de fietstocht gisteren.
En hoe gaat het met Rune haar fietsje ?? ik hoop goed.
Vele groetjes Liena xx

Anoniem zei

Ook vandaag weer zo'n dag om extra te Sielen.
Ik denk aan je Martine!

liefs Christel

Anoniem zei

Beste Martine en Dirk, Talle en Rune,

Jullie hebben het helemaal niet makkelijk,
zeker niet met deze dagen.
En toch gaan jullie moedig verder.
Bij deze sturen wij jullie een lichtje,
om af en toe te laten stralen.
Om in het donker jullie pad te vinden,
zonder dat jullie verdwalen.

Veel sterkte !
Jef en Hilde
Tuur Louis en Anna

Anoniem zei

liefste martine, dirk, talle en rune vandaag en morgen wil ik jullie veel sterkte wensen vandaag om dat het sgool feest is maar spijtig genoeg kan siel er niet bij zijn maar dat bekijk ik anders ook al zien we ze ni ze tog zit ze daar , daar in ons hartjes . morgen is siel jarig ik zal zeker een kaarstje branden . heel veel sterkte !!!! groetjes anneleen x

Anoniem zei

Ik denk morgen 7 juni heel speciaal aan Siel en haar ouders en familie. Het zou haar 12de verjaardag zijn. Het zijn zo zware droeve dagen. Heel veel sterkte .van een lezeres , die ook een dochter moest afgeven.
Veel liefs,

Anoniem zei

Lieve Siel,

wij willen je een gelukkige verjaardag wensen en hopen dat je daarboven vele vrienden hebt om samen te vieren. Misschien is het deze avond weer wel vuurwerk, speciaal voor jou!!! Geniet er maar van.

Martine en familie,
wat zullen de herinneringen weer sterk naar boven komen op zo'n dagen als nu. Schoolfeest en verjaardag het zouden feestdagen moeten zijn, maar het gemis en de pijn zullen des te sterker zijn voor jullie nu. Hopelijk vinden jullie als gezinnetje toch een mannier om het allemaal een beetje draaglijker te maken en misschien zelfs te kunnen glimlachen bij mooie herinneringen. Ik wens het jullie van harte.

Martine, ik bewonder jou doorzettingsvermogen, ook al heb je het zo moeilijk, je blijft je inzetten voor trapop en je blijft begaan met de vrienden en vriendinnen van Siel.

Onze gedachten blijven uitgaan naar Siel en vaak kom ik nog eens een kijkje nemen op deze blog.

veel liefs,
Kristel en Gert, Dieter, Kim en Brent

Anoniem zei

Gelukkige verjaardag lieve Siel!

Ik denk aan je!

Liefs Lindsey x

kathleen zei

Gelukkige verjaardag lieve Siel

vier je samen met al je vriendjes en vriendinnetjes jou 12 de verjaardag !
en stuur je vandaag héél speciaal wat extra kracht naar jou familie toe...

vele lieve groetjes
kathleen
mama van emily-grace*

Anoniem zei

GELUKKIGE VERJAARDAG!!!!!!!!!

Sieltje, heb je daarboven een leuk feestje georganiseerd voor al je vrienden en vriendinnetjes?
Dat kan jij toch goed hé.

Stuur je nog een kusje naar jou papa, mama, Talle en Rune?

We denken aan jou...

Ann

Maria M zei

MOEST JULLIE EVEN GROETEN!
DAG HE SAMEN.