woensdag 2 december 2009

13 december!

Ik heb voor mezelf bewezen dat een mens tot veel in staat is.
Op aanraden van tante Lea ben ik terug beginnen studeren. Anatomie, pathologie en praktijk ervaring om bandagist te worden. Het heeft me vele uren studeren gekost maar ik heb mijn diploma (RIZIV nummer) behaald.
Mijn doel!
Ik heb mijn doel bereikt en zoek een volgend doel. Enkel zo blijf ik overeind. Afleiding zoeken, uitdagingen aangaan.

Toch is dit een druppel op een hete plaat.
Wat had ik graag jou felicitaties ontvangen. Je steun, die ik zo nodig heb, willen voelen. Ik had je fierheid op je gezicht willen zien. Jij had net als Talle en Rune mij aangemoedigd om vol te houden. De Latijnse benamingen van de spieren en organen was echt iets voor jou geweest.
Liefste Siel, jij gaf me vechtlust om dit te doen.

Tot mijn vaatje leeg was!
Wat heb ik een diepe periode doorgemaakt.
Je plaats aan tafel blijft leeg. (Elke dag opnieuw!)
Je kleren blijven ongedragen in de kast. (Ik herschik ze zo vaak!)
Je koeken blijven in de winkel. (Ik passeer ze zo vaak!)
Je tas blijft in de kast.
Je tandenborstel blijft onaangeroerd staan.
Je zeepjes liggen klaar om door jou gebruikt te worden.

Ik mis je zo bij alles wat ik doe. Tot in de kleinste details.

Ik probeerde van de tijd stop te zetten. Ik wou niet meer slapen, ik wou niet meer opstaan als ik dan sliep. De dag moest stoppen. Ik wou niet verder weg van je afscheid, je laatste dag hier.
Maar zo werkt dat niet hé Siel.
Het duurde even voor ik in de gaten had wat ik aanrichtte.
Ik heb hulp gezocht en hoop dat het nu een beetje draaglijker wordt.

Ik hou zo veel van jou!
Liefs mama

Ter herdenking van alle kinderen die de wereld verloren heeft, wordt er ieder jaar op de tweede zondag van december een nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen gehouden.
Dit jaar is dat op zondag 13 december.

Op deze dag wordt om 19.00 uur een kaarsje aangestoken door diegene dat dat willen of door diegene die een kind hebben verloren. Dit kaarsje brandt ter ere van alle kinderen die gestorven zijn.

Bedankt Martine

16 opmerkingen:

Anoniem zei

ELK BEREIKT DOEL VORMT WEER HET BEGIN VAN EEN NIEUWE TOCHT

Dag Martine,

Heel zachtjesaan vind jij jouw weg. Een succeservaring als dit diploma was wat je nodig had. De glans van de overwinning op jezelf schittert, en... kan zo weer verbleken. Het ritme en de kleur van je gevoelens is immers als de ze: eb en vloed, licht en donker.
En Siel houdt dit mee in de hand, want sinds zij weg is, is ze overal...

Martine, vergeet niet fier te zijn op jezelf, je hebt er alle redenen voor.

Beste Dirk,

achter elke grote vrouw staat een sterke man. Je hebt serieus moeten bijspringen telkens Martine met haar kloefers van kaften aan het worstelen was. Jij doet dat gewoon, en zet jezelf hiervoor makkelijk opzij.
Vergeet niet fier te zijn op jezelf, je hebt er alle redenen voor.


Dag Talle en Rune,
mama haar examens zitten erop, nu zijn jullie aan de beurt. Ik wens jullie bergen doorzettingsvermogen en geluk!

Vergeet niet af en toe een pluim op je eigen hoed te steken. Dat mag en je krijgt er zelfvertrouwen van!

Sieltje,
op 13 december gooien wij jou een reuzeknipoog. We doen dat niet alleen, jij zorgt, en al zo lang, voor verbondenheid.
Dank je, lieve meid.

Van harte,
juf Gerd

Anoniem zei

Dag Martine,
en de rest van de familie,

Blij dat ik lees dat je geslaagd bent.
Uw harde werken heeft zijn vruchten afgeworpen.
Ik wist dat je het zou kunnen.
Heb dikwijls aan jou gedacht!!!!!
Van harte proficiat, dat heb jij zeer goed gedaan.

Groetjes

je nichtje
M.D

Elly S zei

Dag Martine,

Vol bewondering lees ik welke prestatie je geleverd hebt. Niet evident in jullie situatie, maar je hebt het toch maar gedaan.
Proficiat!
Je zal er veel mensen mee kunnen helpen want uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is om een beroep te kunnen doen op een goede en meelevende bandagist.

Verder hoop ik dat je via de hulp die je gezocht hebt de juiste weg zult vinden om verder te gaan.

De kaarsjes zullen hier zondag zeker branden voor Siel.

Knuffel

Anoniem zei

Lieve Martine,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma bandagiste. Het is niet makkelijk geweest maar je hebt volgehouden en met de steun van je man, Talle en Rune is het je gelukt. En Siel zal er wel voor gezorgd hebben dat haar mama de moed had om vol te houden.

Het leven zal nooit meer zijn zoals vroeger maar stilaan zoek je je eigen weg.
Dit diploma geeft je de mogelijkheid om een nieuwe weg in te slaan. Je zal een heel goede bandagiste zijn; niet alleen op het theoretische vlak. Maar bovenal zal je een heel lieve meelevende hulpverleenster zijn die op een eigen manier omgaat met de cliënten.

Het is goed dat je hulp hebt gezocht om ook op privé vlak het verlies van Siel een plaatsje te geven - haar plaatsje.
Je zal steeds de mama blijven van Siel maar ook terug de mama worden van Talle en Rune en de vrouw van Dirk. Het zal anders zijn maar samen zullen jullie nog vele fijne momenten hebben.

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen en wensen: het leven kan nog heel mooi zijn.

Heel veel goede moed!

Maria M zei

Dat heb je tot een goed einde gebracht ,met hulp van al je huisgenoten zeker weten!

Wees maar zeker dat je voor vele mensen het verschil zal kunnen maken bij het vinden van de juiste hulpmiddelen bij moeilijke problemen.

Kaarsjes zullen branden...;maar zeker op zondag 13 december.

Groetjes aan jullie allemaal!!!! !

Anoniem zei

Martine chapeau! Meer woorden hoef ik daar niet aan vuil te maken. Ik hoop voor jullie dat jullie uw verdriet een plaatsje kunt geven. Wegnemen zal nooit lukken! Ben ik meer en meer van overtuigd. Hoeft ook helemaal niet.
De angst hetzelfde mee te moeten maken groeit hier met de dag. Er wordt op zo'n momenten dikwijls aan jullie gedacht...

Veel liefs uit Arendonk
Dieter, Eline, Jens, Merel, Patrick en Katleen

Ps Voor de dames daar veel succes met jullie examens, doe het zo goed als jullie mama.

Anoniem zei

Ook hier in Schoonbroek zullen de kaarsen branden ....

Sterkte aan allen ....
Erik L.

Juf Magda zei

Dag Martine,

Ook van ons hier een dikke proficiat met je diploma. Je moet het maar doen. In Turnhout weten ze maar half met wie ze te doen hebben.
Wat zal Siel trots zijn op haar mama.
Groetjes,
Magda

Anoniem zei

proficiat Martine, met het behalen van je diploma. Dankzij de steun en hulp van je huisgenoten en met Siel op je schouder, kon dat niet misgaan. Je gaat heel veel mensen kunnen helpen, daar ben ik zeker van.

Dirk, zonder jouw hulp zou het Martine misschien niet gelukt zijn. Knap dat je je zo hebt ingezet om haar te helpen slagen.

Talle, voor jou zullen de examens stilaan gestart zijn. Ook jij zal de steun van Siel kunnen voelen, ik ben er zeker van dat ze met je meestudeert.

Rune, ook voor jou zal een toetsenperiode aangebroken zijn, waarbij je ook de hulp zal mogen ervaren van MegaSiel.

Martine, hopelijk kan de hulp die je gezocht hebt je verder op weg helpen. Hulp zoeken en voor jezelf toegeven alleen al is een grote stap in de goede richting, want toegeven voor jezelf dat je het alleen niet aankan, is vaak de moeilijkste stap.

En zondag zullen hier de kaarsjes branden. Voor Siel, Seppe, Lotte, Rune en nog zoveel andere kinderen.

Nancy

Nancy Dumon zei

Proficiat Martine met je behaalde resultaat! Knap gedaan!
Op 13 december zullen er in het Vierselse veel kaarskes te zien zijn voor Siel!

Lieve groetjes

Jurgen, Nancy, Erline, Amelie en Lennert x

Anoniem zei

Beste Martine & Dirk,

Ook hier zal zondagavond een kaarsje voor Siel branden!

Lies & Koen.

Anoniem zei

goede start

Anoniem zei

Wow Martine, wat een prestatie, daar mag je heel trots op zijn!

En natuurlijk hebben wij ook de kaarsjes klaar staan.
Denk nog vaak aan jullie.

Liefs Christel
(Schilde)

marc en linda zei

Hoi iedereen,
Bij ons hebben de kaarsjes gisteren ook weer extra gebrand,maar ook op andere dagen branden de kaarsjes hiette voor jullie.
Martine proficiat met je diploma dit moet een extra zetje zijn waar Siel zeker aan heeft meegeholpen,Siel weet en is er steeds waneer jullie ze nodig hebben...
Ook voor de meisjes nog veel succes met de examens. Veel warme groetjes vanuit Witgoor
Wij wensen jullie een goed 2010 toe en we hopen dat jullie als warm en hecht gezinnetje samen met de familie toch een beetje kunnen genieten van de feestdagen
Weet dat Siel van hierboven meeviert met jullie

Anoniem zei

Dag Martine,

Siel zou inderdaad fier geweest zijn op jou, net als Talle, Rune en Dirk zijn!
Niet alleen jijzelf, ook je huisgenoten, en niet in het minst Siel, hebben je de kracht gegeven om dit te doen! Kijk eens aan tot wat een mens dan in staat is... Van harte proficiat hoor!

Je zult zelf ook wel in toestemmen dat dit diploma onlosmakelijk verbonden is met Siel. Of je dat nu wil of niet: je hebt aan een loodzware, zwarte bol een mooi, fijn EERSTE krulletje gemaakt. Langzaam aan zullen er meer krulletjes verschijnen, tot het een mooi kunstwerk wordt waarnaar je met veel voldoening kan kijken..
Ik wens je veel moed en positieve energie om samen met Dirk en de kinderen nog veel 'krulletjes' te maken...

Greet V.

Anoniem zei

Prettige kerstdagen!

Ik denk aan jou SIEL!!
én ook aan jullie, liefste buren!!

Hou jullie goed tijdens deze moeilijke dagen!

Dikke kus

Lindsey x