donderdag 12 juli 2007

Chemo terug gestart

Deze morgen terug gestart.
1. 2 tabletjes cortisonnes om 9 uur en 21 uur
2.Vindisine: is een chemo intraveneus, loopt over 1 uur. bijwerkingen:-misselijk -brandwondjes op de huid, via bestaande wondjes -Spierpijnen
3.MTX: intraveneus, loopt over 24 uur, 72 uren naspoelen bijwerkingen: -misselijk - brandwondjes op de huid, via bestaande wondjes -elk uur naar toilet 24 op 24(weinig slapen) -aantasten van slijmvliezen in mond en buik(aften bij Siel)
4.Ruggenprik: chemo rechtstreeks in ruggenvocht, om hier uitzaaien te voorkomen. Onder narcose, om 14.00u komen halen en om 17.30 terug op de kamer. Het nuchter blijven is heel erg voor Siel. "Ze laten mij gewoon uithongeren " is haar reactie.
bijwerkingen:-misselijk -hoofdpijn
Siel is weer volledig aan haar bed gekluisterd, zin om te eten valt weg. Misselijk zijn en zich slecht voelen nemen de overhand.
Je snapt niet dat kinderen zoveel kunnen verdragen. Siel is nooit blij als ze terug starten met chemo.
Medicatie om het misselijk zijn te voorkomen zijn nu onmisbaar. We gaan een onrustige nacht tegemoet.
Siel is en moet sterk zijn. Onze bewondering voor haar is grenzeloos.

7 opmerkingen:

erik zei

dag siel
we weten dat je vandaag je heel slecht voelt maar hopelijk zal het de volgende dagen wat beter gaan
we weten dat je het kunt
blijven volhouden
groetjes liena joren papa en mama

Yvan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Yvan zei

Hallo Siel en familie,

Misschien zullen jullie denken :"wat is dat voor een rare snuiter"...
Ik ben Yvan van de fotozaak in Dessel en hoorde vandaag eigenlijk voor het eerst over jouw ziek zijn.
Ik wil jou, Siel, dan ook heel veel sterkte toewensen maar ook de rest van jullie gezinnetje een hart onder de riem steken.
Ik hoop dat je snel weer beter mag worden.
Sterk blijven is de boodschap!

Groetjes,
Yvan

Danny en Rina zei

Dag Siel,
Je hebt nu wel een paar slechte dagen maar je kunt het wel, je bent een flinke meid weet je. Daarna kan je weer herstellen en weer bezoekjes van zusjes of vriendjes ontvangen. Toch maar proberen om een beetje te eten. Weet je wat, je besteld gewoon iets heel erg lekker in het restaurantje van mama en papa, en dan kan je daar een klein beetje van eten. Of iets heel moeilijks, dat is ook altijd leuk, nadien moet je er dan wel een beetje van eten hé.
Rust nu maar zoveel mogelijk.
Groetjes van Danny en Rina.

martine zei

Dag Siel,
Ik lees dat er heel wat komt kijken bij de start van zo'n chemokuur. Ik kan me voorstellen dat je je daar heel ziek bij voelt.
Langs deze weg willen we jou en je familie veel sterkte toewensen. Hopelijk gaat het ziektegevoel snel over en voel je je weer beter.
Goed idee van zo'n blog, kunnen we een beetje op de hoogte blijven. Nog heel veel sterkte de volgende dagen, volhouden en positief denken, hé!!
Vele groetjes van
Louise, Jules, Guy en Martine

mevr. directeur zei

Dag Siel,

Elke dag lees ik de blog die je mama (of papa) schrijft. Zo blijf ik goed op de hoogte.
Vandaag was het waarschijnlijk niet zo prettig, maar je moet maar denken: elke slechte dag is er één om vlug beter te worden. Want wees maar zeker: na regen komt zonneschijn, ook voor jou en je mama, papa, zusjes, moemoe's en vava's.
Als je die ziekte hebt die jij hebt moet je vooral HEEEEEL VEEEEEL geduld hebben, maar dat zul je zeker al wel weten.
Dag Siel, ik hoop dat het snel terug een beetje beter gaat en je weer kan genieten van de rijdende Retiese restaurantjes.

Veel sterkte hoor!
Groetjes van mevr. directeur

sandra & co zei

Hallo Leuven,
Ik lees dat het voor het moment "down" is, maar een wijs man zei ooit ..."what's down must come up" dus Siel ... volhouden, beetje bij beetje met kleine hapjes van resto retie en vergeet onze afspreek niet ... als de pot snoep op is kom ik hem terug vullen!!! Wij hebben allemaal veel bewondering voor je, Siel, je bent een vechter!!!
Dikke knuffels, Sandra en Co