woensdag 18 juli 2007

Genieten van het thuis zijn

Siel heeft goed geslapen, tot 9.00u. Ze had het nodig.
Het misselijk zijn kunnen we onderdrukken met medicatie.
Het weer is lekker warm, de zussen zitten in het zwembad en Siel ligt in de hangmat te kijken naar de zussen. Zij kan deze zomer niet genieten van het zwembad. De katheter die Siel heeft laat het niet toe om te zwemmen of met water te spelen. Siel heeft een hikmankatheter, is een darmpje ingepland tot in het hart met buitenhuids 3 uitgangen. Aan elke uitgang kan chemo eventueel een medicament of bloed enz toegediend worden. De katheter moet zo proper en droog mogelijk blijven. Langs deze weg kunnen er bacteriën ook in haar lichaam. Voorzichtig zijn is de boodschap. We hopen dat de zomer niet te warm word, egoïstisch eigenlijk hé.
Siel wil en zal vandaag koken met de zussen. Deze middag is het pizza, en deze avond wok. Samen groenten wassen en snijden meer hoeft dat niet te zijn. Moeke en voke zijn hier blijven eten, Siel vond het geweldig. Ze is trots op haar prestatie.
De sterren hebben hun verhaal weer gedaan. Ze zijn op trektocht geweest. Vermoeiend maar plezant. Het was er warm vandaag.
Morgen terug naar Leuven, enkel chemo halen.
Toch nog even genieten van het thuis zijn.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Siel,
Elke dag ga ik op je blog kijken. Ik ga niet eerder slapen. Ik ben altijd blij te lezen als je een fijne dag hebt gehad. Ik ben heel blij voor je dat je altijd kan rekenen op je prachtouders en niet te vergeten je grootouders.
Waaahw, zo knap wat ze voor je doen. Maar dat zullen ze ook zeker met heel veel liefde en plezier doen, daar ben ik van overtuigd!! Ik bewonder hen en jou echt!
Ik probeer elke dag te reageren op je blog maar het lukte me niet meer. Telkens zou ik een foutief wachtwoord hebben ingegeven.
Vervelend! Hierbij nog eens een poging.
Geniet van alle mooie momenten en doe zo verder! Je bent heel goed bezig Siel. Ik vind je zo ONGELOOFLIJK KNAP!!

Groetjes,
Diane

ELS zei

Hey Siel,

Ik ontdekte net deze blog via de site van den tennis. Heel tof!
Zo kan ik toch op de hoogte blijven zonder dat ik jou of je mama en papa iets moet vragen.
Jullie moeten het verhaal al zo dikwijls vertellen waarschijnlijk.
Ik moet je bewonderen met je doorzettingsvermogen, Siel, als ik dit allemaal lees....
Langs deze weg wil ik jou en ook je mama en papa nog eens heel veel steun toewensen!
Doe de groetjes aan Rune, ons Caro is nu op kamp maar ze heeft haar een kaartje gestuurd....
Groetjes
ELS

Juf Magda zei

Dag Siel,

Amaai zeg, 's middags pizza en 's avonds nog eens wok, een "hoeveel sterrenrestaurant" is dat wel niet bij jullie? Volgens mij heeft ons mama bijna gedaan met koken en is er een nieuwe kok geboren daar op de Hodonk.
Allé, voor morgen, vlug terug thuis van Leuven zodat je weer van "het gewoon thuis zijn" kan genieten.
Groetjes,
juf Magda

Sien zei

hoi Siel,

Hier met Talle en Sien.
Hoe was het met de chemo?
Wij hopen goed. Je was toch niet te ziek geweest hopelijk.
Het zal je wel goed gedaan hebben om een nachtje in je eigen bed te slapen. We hebben al even in het zwembad gezeten en hebben ook al geknutseld. En fruitsla gemaakt.
Wij sliepen pas om 23.30u maar jij waarschijnlijk wel wat vroeger.
Nog veel beterschap en omdat we niet meer weten wat we moeten typen is dit berichtje klaar.

Groetjes,
Talle en Sien

erik zei

dag siel
je hebt gisteren lekker eten gemaakt we vinden dat fantastis en je papa en mama zullen dat ook wel vinden
en je grootouders staan ook altijd klaar voor juli
het is te hopen dat het nu wel verstuurd want gisteren is het niet gelukt
ons adres was weggevallen en kon niet meer reageren ,SPIJTIG
SIEL hou je sterk en geniet van de goede dagen die komen
groetjes liena en joren

juf veronique zei

dag siel,

ik heb net voor de eerste keer jouw verhaal gelezen en ik ben erg onder de indruk. Wat een moed en wilskracht dat er nu van jou nodig is. Ik ben blij te horen dat er ook dagen bij zijn dat je je goed voelt. Hopelijk worden er dat snel meer! Ik had van juf elly jouw adres gekregen, wij zaten zaten samen bij de ziekenkas. Blijkbaar zat jouw papa daar ook maar daar ben ik pas later achter gekomen.
Siel, ik wens jou en je familie nog veel sterke toe!