maandag 30 juli 2007

Hier zijn we weer

Nee, nee jullie computer was niet stuk. We hebben genoten van een deugd doend weekend. Alles onder controle. Even een pauze genomen. Want elke dag schrijven, niet simpel.
Deze morgen om 7.00u, Siel, Talle en mama naar Leuven, bloedcontrole.
-hemoglobine 8, op 't randje van een transfusie.
-bloedplaatjes 165000
-witte bloedcellen 1900
De witte stijgen goed, waarschijnlijk volgende week dinsdag beenmergpunctie.
Siel doet het goed, ze is de hele dag bezig. Het eten is nog altijd een festijn voor haar. Het 1 is nog niet op of ze vraagt al wat we de volgende maaltijd gaan eten. We genieten met volle teugen van de dagen dat we nog thuis zijn.
Vandaag zijn we naar de tennis gaan kijken. Ons Rune doet mee aan een tenniskamp en een paar vriendinnen van Siel ook. Siel was blij om ze bezig te zien. Zelf meedoen dat zal nog wel even duren. De fysiek van Siel begint stilaan terug te komen. Ze kan al terug alleen de trap op en alleen in bad. Als ze moet knielen of door de benen buigen is nog wel een probleem. Maar daar wordt aan gewerkt. Ze is van héél ver gekomen. 3 maanden meestal in bed liggen en je spieren smelten als sneeuw voor de zon.
Als het zo goed gaat wil je niet aan het verdere verloop denken.
Nog hoeveel blokken? (5 of 6 of 7)
Aftellen kunnen we nog niet echt. Ons Siel vindt het goed zo en wil eigenlijk niet meer terug, alleen om iemand te bezoeken. Zelfs dat is al teveel.
We proberen van elke dag dat we thuis zijn een feest te maken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey, ik heb wel aan jullie moeten denken maar ik dacht wel dat het nu goed zou gaan. Gelukkig!
Geen nieuws = goed nieuws.
Genieten van het lekkere eten, genieten van het samenzijn, genieten van het lekker bezig zijn, genieten van weer alleen in bad te kunnen.
En ik... geniet van zoiets te kunnen lezen. Echt!
Wahw, hoe knap van jullie dat jullie zo kunnen genieten van die kleine dingen. Ik zou er iets van kunnen leren. Ik kan echt wel een zeur en moppermama zijn (denk ik als ik zoiets moois lees). En waarvoor?
Geniet maar stilletjes verder!
Veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal!
Diane

juf Nicole zei

Dag Siel,
Ik heb gisteravond jouw hele dagboek gelezen. Ik ben blij dat je je goed voelt en dat je eetlust terug is. Al dat goede nieuws toverde een glimlach op mijn gezicht, maar ik heb altijd vertrouwen in je gehad, je bent een doorzetter en geeft niet op. Jij, je mama, je papa, je zussen en je grootouders vormen een hecht team. Jullie verdienen een dikke pluim op je hoed, maar jij verdient een kroontje vol diamanten voor al je prestaties. Je bracht vele uren door in Leuven, maar het zullen er stilaan meer en meer thuis worden, daar waar je tenvolle kan genieten van alles en nog wat.Ik wens je nog een goed herstel toe, veel plezier met Kaatje die je zo kan opbeuren en veel huisgeluk. Nu ik weet waar ik jouw verhaal kan volgen zonder je lastig te vallen, zal ik dat zeker doen.
Dag lieve meid! Het is zoals in ons lied voor jou, elke strofe wordt beter, net zoals jij.
juf Nicole

Janne zei

Dag Siel,

Wij vinden het leuk dat we elke dag kunnen lezen hoe het met je gaat!!
Lieselot is hier. We hebben net winkeltje gespeeld. Maar onze winkel is al terug gesloten want er kwamen geen klanten. Tante 10 heeft weer 5 kleine poesjes. Ik ga er elke dag naartoe. Zo noemen ze: Pepsi,Pringel,Poffertje,Pancake,
Pretsel. Het zijn hele lieve en leuke poesjes!!
Nu ga ik stoppen!!
Daaag Groetjes
Janne & Lieselot