donderdag 13 september 2007

1ste schooldag

Siel is al 2 dagen vroeg wakker. Sinds bednet is geïnstalleerd wil ze elke dag de lessen volgen.
Het lukt heel goed ook. Gisteren wisten we nog niet goed hoe en wat. Ook voor de juf in de klas een hele opdracht. Vandaag ging het al veel vlotter. Siel is echt betrokken bij het klasgebeuren. Onvoorstelbaar, de technologie staat niet stil. Siel zit de hele dag voor haar laptop, tot juf Joke komt en dan krijgt ze privéles. Toch ook nodig om bij te werken. Voor Siel haar 1ste schooldag.
Gisteren is Siel naar Retie kermis geweest. Ze straalde. Ze mocht enkel de rustige attracties bezoeken van de dokters. Het eten van smoutebollen durven we niet te riskeren. Enkel een individueel verpakt snoepje is toegestaan. Siel was content, samen met vriendjes over de kermis slenteren.
De vriendjes zelf hadden hun kermisgeld samengelegd en een kermisaandenken gekocht.
Vandaag is het al donderdag, de tijd vliegt als je thuis bent. Veel sneller dan in Leuven. Hier kunnen we ons amuseren, in Leuven doden we de tijd vooral met wachten, lezen. De kinderen hebben de school en de knutselruimte.
Wij blijven genieten van het thuis zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Siel,

Proficiat met je eerste schooldag. Een beetje vertraging, dat wel, en een beetje anders dan anders, zo via de computer en met juf Joke thuis. Toch tof dat er zoveel middelen bestaan en zoveel goede wil aanwezig is om ook jou het vijfde leerjaar te laten volgen. En naar ik begrepen heb denk ik dat jij heel leergierig bent en niet van plan bent om achterop te raken. Ik wens je heel veel succes toe in het vijfde leerjaar. Je hoort er helemaal bij. Heel veel groetjes.

Erik Dries.

Anoniem zei

hey siel,

ik vind het heel leuk dat je je zo goed voelde dat je naar de kermis kon gaan.ik hoop dat je er heel veel van genoten hebt.En de eerste schooldag met jou was ook heel tof.

groetjes
fien
!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Dag Siel,
terwijl ik dit schrijf, zit jij waarschijnlijk te leren. Juf. Joke zei me dat je vooruit wil met de leerstof! Dat horen we graag! Maar wees gerust we hebben genoeg te doen in het 5de leerjaar hoor.
'k Ben benieuwd hoe het vandaag gaat "met de juf in bed" en kijk uit naar maandag!
Hou je goed en veel groetjes aan iedereen thuis!
Juf Gerd

Anoniem zei

Hoi Siel en mama, papa en zussen,

Ongelooflijk wat ze tegenwoordig allemaal kunnen zeg! Ik, de mama van Nora (je kent ons wel van in Leuven) bewonder echt je kracht en doorzettingsvermogen om dat nieuwe schooljaar zo enthousiast in te vliegen. Het zal wel ongelooflijk veel deugd doen om na die toch wel lange weken in het ziekenhuis terug gewoon thuis te zijn.
Ik hoorde hier vandaag zeggen dat er voor jou een benefiet georganiseerd wordt. Tof zeg!
Geniet er maar van!
Nora heeft het een paar dagen wat moeilijk gehad. Ze was echt boos. We zijn hier van donderdag, normaal voor chemo, maar is uitgesteld. Slechte algemene conditie, verhoogde CRP, maar geen koorts! Waarschijnlijk zullen ze maandag starten en dan woensdag naar huis! Onze 3 dagen zijn dus weeral een week geworden!
Amuseer u nog goed thuis en doet da goe op school via bednet hè!
Tot onze volgende ontmoeting in Leuven
Groetjes,
mama van Nora en dikke knuffel van Nora xxx

Anoniem zei

Dag Siel,je zal mij wel niet kennen maar ik heb je nog zo lang niet geleden nog gezien. Jij was samen met mama en papa en je zussen Talle en Rune op de opendeurdag op de Rozenberg in Mol.Jullie kwamen je zus Talle inschrijven want zij wou daar naar 'tschool gaan. Ik heb van jou ziekte gehoord via een vriendin en ik vond het héél erg,voor jou maar ook voor je mama,papa en zussen. Maar ik lees dat jij héél flink bent en goed meewerkt om je ziekte te overwinnen.Wel Siel, wij denken allemaal aan jou en geloven dat je weer beter wordt. Je mama zal wel uitleggen wie ik ben. Héél véél lieve groetjes!!! Lucia Luc Sofie Nick.