maandag 24 september 2007

Terug naar Leuven

Wat een dag voor Siel gisteren!!!!!
Wij waren overdonderd, sprakeloos maar iedereen vond het geweldig.
Siel heeft héééééél erg genoten. We hebben ze dingen zien doen waar we versteld van stonden.
Meedansen en spelen met vriendjes, het was zo lang geleden. Ikzelf dikwijls met tranen in de ogen om haar zo bezig te zien, deugd, blijdschap, trots.
Het 1ste echte frietje van de frituur, dat was 1 van haar hoogtepunten. Het stond bovenaan haar verlanglijstje, "Als mijn witte hoog staan mag ik dan een frietje op mijn dag?" Haar eerste hap!! Ik heb meer genoten dan zij denk ik, die fonkelende ogen. Nen echten Belg! Het was ook 4 maand geleden, genieten dus.
Al de rest was ONVOORSTELBAAR. Het zat ook zo goed in elkaar. Ze hadden ook aan alles gedacht, tot het kleinste detail. Het klasliedje, de dans zo (r)echt uit het hart. Proficiat meiden en binken!!!!!
Moe maar voldaan zijn we naar huis gegaan. Een vat vol emoties hebben we meegenomen. Vooral positieve energie!
Ik zeg met fierheid "We zijn van Dessel maar we wonen in Retie!" Wat een solidariteit!!!!

Nogmaals bedankt aan iedereen die hieraan heeft meegeholpen en aan alle bezoekers (bekenden en onbekenden).

Vandaag, nog in de wolken zwevend, zijn papa en Siel naar Leuven vertrokken.
Na een bloedcontrole zijn we terug met chemo begonnen.
Hemoglobine: 10.3
bloedplaatjes: 319000
Witte bloedcellen: 3600
CRP: 1
-MTX: intraveneus, lopend over 24 u, 72 u naspoelen. Om 13.00 u gestart.
(De nevenwerkingen kan je gaan opzoeken in vorige blogberichten.)
Als ze chemo krijgt mag ze niet van de afdeling, dus niet naar school. De juf is wel op bezoek geweest maar had het te druk om les te geven. Geen nood, Siel oefent haar frans nog een keer. En juf Joke had ze wat taakjes gegeven.
Morgen een ruggenprik in de voormiddag.
Siel heeft haar wensboeken mee om ze in alle rust te lezen. Haar verhaal vertelt ze aan iedereen die het wil horen.
Deze blok is rustiger hebben de dokters ons beloofd.
We staan terug met beide voeten op de grond. Siel vecht verder!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Siel en de anderen,
na die prachtige dag zijn jullie er weer ingevlogen. Siel in haar ziekenhuisleventje, de papa in zijn organiseren en jij, Martine, in het trouw invullen van de blog. Proficiat dat je er weer met zoveel nieuwe moed tegenaan gaat. Zoals jij iedereen bedankt, moeten wij jou bedanken voor je dagelijks schrijven. Zo blijft iedereen betrokken en dat is goed!
Siel, ik vond het snoepje dat ik gisteren van jou kreeg héél lekker! Ik heb gezien dat Talle een frietje van jou probeerde los te krijgen... en je gaf er nog één ook! Je bent veel te goed! (Sorry, Talle!)
In de klas hebben we deze morgen natuurlijk ook nog nagenoten van jouw superdag. Iedereen vond het geweldig fijn dat jij je zo geamuseerd hebt! Veel kinderen hadden het mooie dansje graag 2x gedaan. Geniet nog zoveel mogelijk na van alle toffe dingen van gisteren!
Groetjes en tot de volgende keer!
Juf Gerd

Maria M zei

Mama en Papa van Siel,jullie hebben een heel flinke en sterke dochter dat hebben we nu wel gemerkt,daarom wensen wij jullie nogmaals het allerbeste voor de volgende blok,ik steek alvast elke dag een kaarsje aan.