dinsdag 2 oktober 2007

Nagenieten van benefiet.

Vandaag is Siel even naar school geweest voor de klasfoto. Iets wat ze niet wou missen. Eigenlijk de eerste echte foto met fotograaf. We zijn benieuwd naar het resultaat.
Siel was weer blij om haar vriendjes te zien.
Als we thuis zijn heeft Siel dagelijks enkele taakjes die ze mag uitvoeren. De brievenbus leegmaken is er 1 van. Sinds vorige week donderdag is dat een hele leuke taak.
Er zitten dagelijks kaartjes van de ballonwedstrijd in. We zitten al aan 20.
Ze komen van ver, de meesten uit Nederland (Oss, Nijmegen, Schiedam, Boxtel......), 1 is van Denemarken gekomen.
Het wordt nog spannend!!!!! Siel zit elke dag te wachten op de postbode. Dan zoeken we samen op de landkaart waar de vinder woont.
Vandaag is het kaartje van de ballon van moemoe terug gekomen, die is goed hé.
Er zijn er die de kaartjes mooi versieren alvorens ze terug te sturen of er zit een briefje bij.
Heel plezant. We genieten nog elke dag van de benefiet.
"Genieten van kleine dingen is een kunst.", we blijven oefenen. Dank u voor de tip!!!!

6 opmerkingen:

Juf Anja zei

Hoi Siel,

ik vond het fijn dat je er bij was voor de foto vandaag.
Zoveel kaartjes, dat lijkt mij ongelofelijk tof. Ik wil precies liever jou brievenbus mee komen open doen ipv de mijne, bij ons zat er vandaag enkel een rekening in.
En bij jou kaartje van Denemarken, niet te geloven dat een ballon zover geraakt. Ik ben benieuwd vanuit welke bestemmingen er nog kaartjes aan zullen komen.

Geniet van al die post.
Groetjes van juf Anja

Elly M zei

Hoi Siel,

wat leuk al die kaartjes. Nederland gaat zeker groen gezien hebben van de ballonnen zoals de presentator op jou benefiet gevraagd had. Nu kan je thuis al een lesje aardrijkskunde doen zonder daarover les te krijgen. Binnenkort kan je elk klein dorpje in Nederland op de kaart aanduiden. In die ballon naar Denemarken heeft wel heel veel helium gezeten, dat hij zo ver is kunnen vliegen.
Geniet maar verder van al je kaartjes en van het thuis zijn.

Groetjes,
Elly M

Maria M zei

Carpe diem,dat is heel belangrijk,goed ook dat vele mensen de moeite doen om de kaartjes op te sturen die al die mensen hoopvol de lucht in gestuurd hebben,en zo ook weer Siel heel gelukkig maken.
Nog veel sterkte verder alemaal !

Maria M zei

Mooie namen voor die heeeeeel mooie poesjes,het zien er echte speelvogels uit!
En die toetsen zullen ook wel in orde zijn,jij ziet er een klevere meid uit.
Tot ziens of schrijfs

Anoniem zei

Hallo Siel,

wij vonden het kaartje met de bijbehorende ballon midden op een groot heideveld in het Nationaal Park De Hoge Veluwe in Nederland.
Omdat ik daar veel rondleidingen doe, ken ik het terrein erg goed en loop dan ook vaak buiten de paden. En dan vind je zoiets!
Ik wens jou en je ouders sterkte toe in de komende moeilijke tijd.

hartelijke groeten

Henk Ruiterkamp, Almen NL

Anoniem zei

Hoi,
Ik ben dorien pastoors (bijna 13)
Ik woon in het noorden van Nederland en het kaartje is onderweg....