donderdag 29 november 2007

beenmergpunctie

Vandaag de zoveelste beenmergpunctie. Ik ben de tel kwijt. Papa en Siel zijn om 6.00 u deze morgen naar Leuven vertrokken. Ja , je weet nooit met al die files, en er waren maar 3 kinderen voor een beenmergpunctie vandaag. Dan moet je op tijd zijn hé.
Na goed zijn aangekomen, om 7.15 u, toch nog lang moeten wachten alvorens Siel aan de beurt was. Weer dat nuchter blijven, Siel raakt het niet gewoon. Ze eet zo graag.
De bloedresultaten geef ik ook nog efkes mee, voor diegene die er verstand van hebben.
Hemoglobine:10.7, is gezakt
Bloedplaatjes: 33000, weer aan de lage kant en werden vandaag terug bijgegeven. Zij staan in voor de stolling, bij een punctie toch wel belangrijk dat die hoog genoeg staan.
Witte bloedcellen: 1000, Ze beginnen terug te stijgen.
Papa heeft zitten praten, op het operatiekwartier, met de oma van Rik. Een jongen van 14 jaar die op zijn 10de leukemie had gekregen en sinds een maand is hervallen.
Geen goed voorbeeld voor ons. Maar ervaringen uitwisselen kan nooit kwaad. Zij moeten wachten op een donor, vervelend, want tijd is kostbaar bij deze ziekte.
Terug gekomen op de dagzaal zijn de cliniclowns ook weer van de partij. Zij komen een CD promoten gemaakt voor en door de kinderpatiënten van Leuven. Vanaf zaterdag te krijgen in de winkel, ik ga hem zeker kopen.
Voor we maandag terug moeten, mogen we eerst in Mol op bloedcontrole. De startvoorwaarden om met chemo te starten moeten eerst behaald worden alvorens we oprijden, 2000 witte bloedcellen en 100000 bloedplaatjes. Afwachten wat het weekend geeft. Dit is wel goed, anders moeten we dikwijls lang wachten alvorens we in Leuven het bloedresultaat weten. Als ze dan niet goed staat kunnen we terug naar huis komen.
Siel was goed vandaag. Het wel was een beetje laat alvorens ze terug thuis was, met een uitgelopen punctie en bloedplaatjes die moesten bijgegeven worden.
Siel denkt positief over de transplantatie. Ze weet dat er na de transplantatie geen chemo's meer komen. Alles beter dan chemo's volgens haar. Hopelijk heeft ze gelijk en valt de transplantatie een beetje mee. Het is bang afwachten.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedenavond daar,

Wat goed dat jullie nu ook op het ziekenhuis van Mol kunnen rekenen. Hopelijk spaart dat een deel lange ritten naar Leuven uit.
Ook mooi dat Siel positief staat tegenover de beenmergtransplantatie. Houden zo!
Voor mij was het jammer dat het positieve effect van het "bloglezen" op mijn gezondheid niet is blijven duren. Deze voormiddag was ik niet op school omdat een hevige migraineaanval me geveld had. Maar ook nu weer waren het de leerlingen die me er bovenop geholpen hebben, want omdat ik 's middags toch een beetje beter was, ben ik naar school gegaan. En in de klas werd het stilletjesaan beter! Zo zie je maar hoe krachtig jonge kinderen kunnen zijn.
En ik geloof ook in Siel haar kracht! Zeker als ze overwegend positief kan blijven in haar hoofdje. We gaan alles proberen om dat zo te houden.
Tot morgennamiddag op Bednet?
Slaapwel,
juf Ann

Anoniem zei

Dag Siel en familie,

Door alle gebeurtenissen en cijfers heen merk ik toch een positieve noot. En het is niemand minder dan Siel zelf die aan de kar trekt. Wel een beetje schrik van de transplantatie, maar er voluit voor gaan. Heel, heel... moedig. Spijtig voor de lotgenoot van Siel die hervallen is. En het kan zeker geen kwaad om ervaringen uit te wisselen. Maar zeker niet teveel vergelijken, de ziekte is niet bij iedereen hetzelfde. Zo'n positief ingestelde Siel, die er voluit voor gaat, krijgen ze niet zo maar klein. Nog een prettige weekend daar op de Hodonk.

Erik Dries

Maria M zei

Dag flinke Siel en familie,hou je sterk allemaal,want samen ben je sterker zegt men toch he!
Goed weekend gewenst.

Anoniem zei

vele kusjes van dora.
een leuke vakantie!
(weekend zal ze bedoelen)

(zelf door dora gedicteerd!!!)

groetjes,
xxxxxxxxxxxxx
Dora (en haar mama)

Anoniem zei

Dag,

Ik hoop dat jullie vandaag de warmte van de zonnestralen mogen voelen.
Dat kan zo veel deugd doen...

In gedachten bij jullie..


Groetjes
Hilde J.

Anoniem zei

dag Siel en familie wij vinden het heel flink van Siel en jullie allemaal dat jullie elkaar zo flink steunen bij deze ziekte van Siel .ik hoop dat de behandeling goed zal werken en dat ze toch een goede sint niklaas zal hebben.

nog vele groetjes

Anoniem zei

Dag allemaal,

Ik denk dat jullie intussen het één en ander op een rijtje hebben kunnen zetten, dat zal absoluut niet gemakkelijk geweest zijn deze keer! Ik ben ongelooflijk blij als ik lees dat Siel positief staat tegenover de transplantatie. Ik geloof ook dat Talle, hoewel ze misschien toch ook wel wat onzeker is, heel blij is dat ze haar zus kan helpen.
Siel, ik vind je echt ontzettend moedig!
Ik heb ook veel bewondering voor lieve Talle en jullie zonnetje Rune.
Martine, Dirk, het zijn heel zware weken geweest, maar jullie warme nestje straalt zoveel positieve energie uit naar alle lezers... Ik hoop dat jullie zelf ook heel veel van deze warme stralen oppikken.
Geniet van de volgende dagen en weken! Ik gun het jullie van harte!

Groetjes,
mevr. directeur

Anoniem zei

Dag iedereen,

vandaag begint de advent. "Een tijd van wachten" las ik "en wachten doen we niet zo graag. ..."
Ik moest bij deze woorden de hele tijd aan jullie denken. Zopas heb ik geteld dat jij, Martine, in je blogbericht van donderdag 5x het woord "wachten" hebt gebruikt.
Wie beter dan jullie weet hoe moeilijk het wachten is op dingen die bovendien ook nog zo onbekend zijn. Zo is er nu weer de transplantatie en alles wat daarbij komt kijken. Maar bij wachten hoort automatisch ver-wachten en dat klinkt altijd hoopvol, blijmoedig. En zo heb jij het ook begrepen, Siel! Je verwacht goede dingen na de transplantatie. Houden zo!! Maar... nu nog 4 nachtjes slapen en dan komt de Sint!(Laat je weten wat het geworden is: de ... of het ... ?)
Hopelijk zien we je morgen via bednet! Van 14.00u tot 14.30u. komt Sinterklaas op bezoek en zijn we even niet in de klas.

Heel veel groetjes,
juf Gerd