maandag 26 november 2007

Heb terug een beetje moed gevonden om terug te kunnen schrijven.
Wat ben ik blij met de vrienden en familie die ons omringen om ons op te beuren. Ze laten ons niet met rust, praten, terug buiten komen, bezig blijven.
Ik haal mijn kracht weer uit Siel, een meid om naar op te kijken, moedig.

Siel is weer heel goed.
Vrijdag op controle in Mol geweest. Bloedplaatjes tekort en laten bijvullen in Leuven.
Vandaag terug op controle in Mol, nu was alles voldoende aanwezig.
Hemoglobine: 11,9
Bloedplaatjes: 44000, aan de lage kant maar zijn vrijdag nog bijgegeven, toen stonden ze maar op 23000.
Witte bloedcellen: 700, héél laag, infectiegevaar zéér groot.
De controles in Mol verlopen zéér goed. Geen wachttijden, we mogen direkt voorgaan zodat we geen infectiegevaar hebben van de volle wachtkamers. Binnen het uur zijn we terug buiten met bloedresultaat en een doktersbezoek. Zo snel gaat het in Leuven niet.

Donderdag moet Siel weer een beenmergpunctie ondergaan. Voor het verdict was dit helemaal niet de bedoeling. Nu willen ze opvolgen hoe de ziekte evolueert, hoe snel het toeneemt. Vreemd, als je ziet hoe goed het met Siel gaat. En inwendig?
Talle lijkt trots dat ze iets kan doen voor haar zus in combinatie met angst. Siel zegt haar dat beenmerg trekken toch pijnlijk gaat zijn.
De dagen verlopen rustig, Siel voor de computer (bednet) de zusjes naar school.
De lijstjes voor de sint worden op punt gezet. Eigenlijk is de maand december er 1 met mooie dagen in het vooruitzicht.
Het genieten gebeurt nu op een andere manier. Moeilijk uit te leggen, héél intens en kostbaar.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag allemaal,

Het is fijn te lezen dat jullie zoveel steun en liefde bij elkaar vinden. Siel en Talle zullen voor altijd een band met elkaar hebben die weinigen kennen. Deze feestmaand zal nooit nog uit jullie geheugen gewist worden. Ik stuur jullie allen een denkbeeldig pakje, gevuld met veel goede dingen die niet te koop zijn, maar die jullie het hardst wensen.

Veel steunende groetjes,
Juf Nicole

Anoniem zei

Hoi moedige Siel,

Leuk om te lezen dat het weer een beetje beter met je gaat.
Soms is het leven zwaar, misschien helpt dan dit kleine gebaar :
Er schuilt een clowntje in ons hart
't is iets heel kleins en heel apart
't zingt, danst en lacht
en als je eens verdrietig bent,
begin zeker niet te wenen...
kom het gerust eens lenen !
Siel, Rune, Talle, Martine en Dirk geniet van de feestmaand en haal heel veel moed uit de mooie dagen die eraan komen. Zo kunnen jullie er samen weer tegenaan!

Een hele hoop groetjes met héél véél steun voor jullie allemaal !

Anoniem zei

Hoi moedige Siel,

zonder onze namen kan jij natuurlijk niet weten wie wij zijn.

Dus...heel veel sterkte voor de komende tijd en ...kom het clowntje gerust lenen !

Groetjes Jonas, Jens, Ann en Eric

Maria M zei

Groetjes uit Mol.

Katrien (ma-ma Daphne) zei

Hoi Siel en familie,

Het is lang geleden dat we nog iets van ons hebben laten horen.
't Is zo moeilijk om de juiste woorden te vinden. Maar samen met Talle moet het lukken. Probeer uit de komende feestdagen extra kracht te putten. In gedachte vechten wij met jullie mee.

Veel liefs,

juf Ann D. zei

Dag Siel en co,

Wat een geluk dat die Bednetcomputer er is! (Ook al krijg ik het soms op mijn zenuwen als er weer iets niet werkt zoals we willen...) Die computer is een extra scherm tussen jou en mij, want ik ben zwaar verkouden. Ik voelde mij vandaag heel slapjes en ik ben naar de dokter geweest, want onze Jonas was ook al 2 dagen thuis met koorts. Ik was echt de zielepiet aan het uithangen (heeft de Sint er ook zo één?), maar toen ik jullie blog gelezen had, heb ik mij herpakt. Wat is dat allemaal voor zever, denk maar eens aan die flinke Siel! Die zou wel willen ruilen met jouw onnozel verkoudheidje! Dus Siel, zonder het te weten heb jij mij al veel beter gemaakt. Als ik dat met jou ook zou kunnen ... dan zou ik ontzettend snel te werk gaan.
Ik lees dat je morgen weer een punctie moet ondergaan, dus ik veronderstel dat je morgen niet voor de computer zal zitten? Toch zet ik hem open en hoop je nog te zien.
Veel groetjes aan iedereen en zing samen maar gezellig wat Sinterklaasliedjes.
Tot zien (morgen?)

juf Ann

Anoniem zei

Hoi Siel,

Ik wens je veel succes en ni te veel pijn bij de beenmergpunctie die je vandaag weer moet ondergaan. Geniet maar extra hard van het thuis zijn!
Ik ben spijtig genoeg weeral binnen met een urineweginfectie. Ik ben er echt heel ziek van!

Ben wel heel blij dat jij je een beetje beter voelt.

Dikke knuffel,
Nora, xxx...