maandag 12 november 2007

Slecht nieuws

Mama en Siel zijn vandaag naar Leuven gekomen. Start van blok 5 of de eerste van de 6 R-blokken .
Na een bloedcontrole zijn we gestart met vincristine: loopt over een 15 min. met 15 min. naspoelen daarna MTX: loopt over 24 uur.
Nu geen goed nieuws.
Donderdag is er beenmerg genomen, vandaag kregen we het resultaat. Er zitten terug slechte cellen in. De vorige punctie's waren nog wel goed, onbegrijpelijk.
Verschrikkelijk!! Herval, Siel moet een transplantatie krijgen. Dit hadden we totaal niet verwacht! Het ging zo goed, te goed!
Ik kon me niet bedwingen, ik moest dit nieuws alleen te horen krijgen. Papa is terug werken. De grond werd onder mijn voeten weggemaaid.
Waarom nu, waarom bij ons? Stomme vragen waar we nooit een antwoord op krijgen.
De voorbereidingen op een transplantatie beginnen. Waarschijnlijk iets voor na de feestdagen.
Een lichtpuntje in het duister, we hebben een donor bij de hand, Talle. Moet nu uitgebreid onderzocht worden.
Ik kan niet stoppen met huilen maar moet me sterk houden voor Siel. Zij weet het ondertussen ook. Samen met papa heb ik haar ingelicht. Op een positieve manier. Moeilijk om dit positief te vertellen. Ze moet sterk blijven, moreel. Wij zijn héél bang. Bang voor het onbekende!
Wat staat ons nog te wachten? Hoe gaat alles verlopen?
Eerst dit nieuws verwerken en dan de uitleg van het hoe en wat.
Siel blijft verder chemo's krijgen maar geen 6 blokken meer. Na blok 1 terug een beenmergpunctie om te zien hoeveel slechte cellen er dan nog zijn. Maxi. nog 3 blokken. Voor de rest weten niets meer.
Maar ja al het nieuws dat ik verder gekregen heb, heb ik niet meer opgenomen. Mijn hoofd stond er niet naar.
Leven van dag tot dag is de boodschap. Genieten van alle mooie dagen, nu nog meer dan ooit tevoren.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag allemaal,
dit is een tegenvaller om te lezen.
Het ging misschien inderdaad te goed... een knap rapport, een uitwaaivakantie aan zee, een stralende Siel op die foto's,... en dan komt dit... Het is zo onverwacht, bijna ongeloofwaardig,
en bovenal voelt het zo oneerlijk
aan. Het zal ieder die met jullie begaan is, weer enorm bezighouden hoe Siels toestand verder zal evolueren. Met velen zullen we morgen op school intens aan jullie gezinnetje denken. We branden kaarsjes voor hoop, geloof en verbondenheid met jullie!
Heel veel sterkte.
juf Gerd

Juf Anja zei

Ik dacht, zoals elke avond, nog snel even kijken hoe het met Siel gaat, maar dit is echter niet het soort bericht waar ik op gehoopt had.
Dit nieuws moet inderdaad weer heel zwaar voor jullie zijn. Hou de moed er in.
Dus Siel, wees sterk hé meid, weet dat we allemaal aan je denken.

Groetjes van juf Anja

Anoniem zei

Dag allemaal,

Ik zit hier op mijn stoel onwezenlijk te lezen. Dit had ik echt niet verwacht. 't Is om de moed te laten zakken. Maar dat mag en kan niet. Dat ligt normaal gezien ook niet in Siel haar aard! De nacht zal vele hersenspinsels meebrengen, maar morgen begint er een nieuwe dag... terug naar op!!!
Siel, houd je hoofdje recht en ga ervoor! Mama en papa, weet jullie gesteund door vele mensen die in gedachten bij jullie zijn. Ik wens jullie veel moed toe!

Greet Verwaest, mevr. directeur

Anoniem zei

Hey,
Daarstraks het slechte nieuws al over de telefoon gehoord terwijl ik aan het koken was. Mijn bakboter ging in mijn kookpot voor aardappelen te koken enz... Ik bracht er niet veel meer van terecht en het heeft heel lang geduurd voor het eten klaar was. Onze Sil kon niet slapen. Hij moest altijd maar aan Siel denken. Pfff!!!
Wat krijgen jullie nu weer allemaal te verwerken? Hoe kan dat nu? Zo raar. Siel herstelt telkens meteen zo knap na de blokken. Ik dacht dat die vieze beestjes al lang overwonnen waren. Dat er alleen nog een nabehandeling voor de zekerheid nodig was. Ik hoop dat jullie weer heel vlug veel positiever nieuws krijgen. Ook wij gaan kaarsjes branden voor jullie!!! Ik wens jullie heel veel sterkte, warmte, liefde en toch hoop en kracht om er weer tegenaan te gaan. Wij denken héél véél aan jullie!!!!
Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Diane

Als ik met iets kan helpen, jullie weten me toch te vinden hé?

Elly S zei

Verdomme toch, dit had niemand verwacht.
Er zit niks anders op dan dit nieuws te laten bezinken, opnieuw alle krachten te verzamelen en door te gaan, hoe moeilijk dat ook is. Vanuit het dal terug beginnen met het beklimmen van de berg. Dat lijkt nu een onnemelijk obstakel maar het kan, echt waar, het is mij al meerdere keren gelukt.
Ik stuur jullie allemaal virtuele kracht en moed. Komop Siel, ga ervoor!
Elly S

ingeborg zei

Ik zou willen reageren maar weet gewoon niet wat te zeggen. Ik zit aan m'n stoel genageld als ik het slechte nieuws lees.
Waarom toch he. Siel zag er zo gelukkig uit vrijdag.
Veel sterkte en hou de moed er in.
Ingeborg

Anoniem zei

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet kom piepen hoe het met Siel gaat. Dit slechte nieuws had ik niet meer verwacht. Het ging zo goed met haar, ik heb haar meermaals zien fietsen, een gelukkige Siel gezien op de foto's van de zee en dan dit ...

Het zullen weer moeilijke dagen worden voor jullie maar hou de moed er in ... en hopelijk krijgen jullie vlug terug een beetje positiever nieuws. Ze moet en zal genezen, ze heeft al zo hard gevochten .. niet opgeven, we duimen voor jullie.

Als er iets is waarmee we kunnen helpen twijfel dan niet .. je weet ons wonen.

Nog veel sterkte !
Fam van Jens Hermans

Anoniem zei

Maar toch,wat een tegenvaller dit nu te moeten lezen.
Met Sinte Metten hebben we nog zo hard gezongen voor jou, Siel en je zusjes mee.
Onze jongens (Stijn en Dries) gingen direkt akkoord met het voorstel om voor jullie ook een centje en een snoepje bij te dragen.
Dit deden we met veel plezier om jullie het gevoel te geven ook bij het feest te horen.
We deden dit uit medeleven om jullie moed en kracht te geven om verder te kunnen gaan.
Al heel dikwijls konden we lezen dat jullie veel krachten hebben om door moeilijke momenten heen te gaan.
Ook nu gaat het jullie lukken om na het vallen weer terug op te staan.
Wij wensen jullie heel veel sterkte!

Stijn Dries Joris en An

Anoniem zei

Lieve Siel,

Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden om je te troosten en de nodige steun te bieden. We denken heel vaak aan jou. We wensen jou en je familie enorm veel sterkte toe.

Veel liefs,

Eén van je vele ziekenhuismaatjes, Nora en de ganse familie

Janne zei

hoi Siel,

Wat jammer dat het niet zo goed met je gaat! In de vakantie was het nog zo leuk in de cinema!
Je was precies weer helemaal beter!
Denk eraan we denken veel aan jou en je blijft erbij horen!!!!
VEEL groetjes
Janne

Anoniem zei

Dag,
Ik kan alleen maar in gedachten bij jullie zijn...
Ik kan alleen maar samen met jullie hopen en geloven...
zonder woorden
met al mijn warmte...
Hilde

Anoniem zei

Hallo

Dat is wel heel slecht nieuws! Dat hadden we niet verwacht. Waarom? Zoiets zou niet mogen gebeuren. Kinderen moeten lachen, spelen en plezier maken!
Als het weer zomer wordt zal de zon ook weer voor jullie schijnen. Dan kunnen de drie dochters weer genieten van de kleine dingen; de tuin, het zwembad, de tent. En mama en papa zullen zien dat het goed is!
Nog een lange weg te gaan, maar het komt allemaal weer goed!
Heel veel moed en sterkte om deze weg te gaan!

Ingrid

Maria M zei

Carpe diem,verder blijven geloven,allemaal.
Kaarsjes zullen branden elke dag.

Anoniem zei

Siel, geef niet op!Blijf geloven in je genezing. In 1N van de Rozenberg zitten Aline, Yasmine, Catho, Kato en Valerie op goed nieuws te wachten.Daarvoor brandt elke dag om 8.30u een kaars. En er is hoop: je zus Talle is geschikte donor. Daarom: ik wacht op het ogenblik dat ik je in mijn klas mag verwelkomen binnen enkele jaren.
Mevr.Cuypers (van de dvd)