maandag 3 december 2007

Hallo

Vandaag naar Mol geweest voor een bloedcontrole. Bloed stond nog niet goed en Siel heeft veel last van aften, maar toch moesten we naar Leuven.
Mama had geen goed gevoel. Slecht nieuws misschien?
Ja inderdaad, slecht nieuws.
De kanker bij Siel is nog meer toegenomen. Volgens de laatste beenmergpunctie van donderdag, is het tot 40% gestegen. Héél agressief dus.
Dit is verschikkelijk!!!!
Wanneer krijgen wij eens goed nieuws?
De angst die we hadden voor een transplantatie is niks in vergelijking wat we nu weer moeten doormaken. De slaagkansen zakken héél diep.
De volgende chemoblok gaat verzwaren, in de hoop zo de kanker onder controle te krijgen. Zolang de kanker niet weg is , geen transplantatie. De kanker moet eerst onder controle zijn!
Ze gaan vandaag starten met een groeimiddel voor het beenmerg, zo gaat de kanker nog feller toenemen om daarna het de kop kunnen indrukken met zware chemo. Deze kuur duurt 5 dagen met daarna een recuperatieperiode van 3 weken. Daarna terug een punctie en dan moet de kanker gezakt zijn naar min 20% of liever nog minder. Deze kuur krijgt ze 2 keer, als dit lukt volgt een transplantatie. Laat het AUB lukken!!!!! Ik kijk nu echt uit naar een transplantatie.
Wat als dit niet lukt? Ja daar geven ze nog geen antwoordt op. Nog zwaardere chemo. De kanker moet onder controle komen.
De dokters zeggen wel dat Siel héél sterk is, normaal gezien bij zoveel kanker aanwezig in het lichaam liggen de meesten in bed, en hebben een grauwe kleur. Siel niet ze loopt nog vrolijk rond. Onvoorstelbaar!!!
Telkens als we (papa en mama) bij de dokters geroepen worden, gaan onze hartslagen héél hoog. Het zijn lieve mensen, maar ze vertellen dikwijls slecht nieuws.
De dokters hebben Siel ook ingelicht. Ze beseft niet echt wat er aan de hand is, hoe ernstig de situatie wel is. We laten het zo, zij moet positief blijven.
Wij lopen hier rond als twee wrakken. Moedeloos, teneergeslagen, machteloos, angst, gevoelens die moeilijk te plaatsen zijn.
We hebben geluk nodig om hier door te komen.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is erg voor jullie,toch weer doorgaan en blijven geloven .
Wij gaan door met kaarsjes branden,wees maar zeker.
Dag Siel!
Dag familie!

Anoniem zei

Wij duimen voor jullie, en steken elke dag een kaarsje aan !!

Elly M zei

Lieve Siel, Martine en Dirk, Talle en Rune,

op dit moment zitten velen met hun hoofd in de drukke pakjesperiode van Sint, kerst en nieuwjaar. Het zou toch zo simpel kunnen zijn als we nu de winkel binnenstappen om een pakje GELUK te kopen. Spijtig genoeg is het leven niet zo simpel.
Het enige tastbare dat we nu kunnen doen is een kaarsje aansteken.

In gedachten zijn we bij jullie,
Eric en Elly

Anoniem zei

Dag Martine, Dirk, Siel, Talle en Rune,

Het zit jullie echt niet mee. Je zou voor minder de moed verliezen. Maar er is geen andere keuze. Zolang de dokters nieuwe behandelingen voorstellen, betekent dit dat er mogelijkheden zijn. En zolang er mogelijkheden zijn is het niet verkeerd om verder te geloven, dat het deze keer wel eens gaat meezitten. Ook Siel zit goed in haar vel, en dat is belangrijk. Binnen enkele weken is het Kerstmis, het feest van nieuw leven. Wij hopen hier allemaal zo hard dat Talle en Siel samen voor een nieuwe start kunnen zorgen. Hou jullie sterk. Als je er behoeft aan hebt, neem dan zeker contact op.

Erik Dries.

Juf Magda zei

Dag allemaal,

Heel veel aan jullie denken en kaarsjes branden in deze donkere dagen is wat wij met z'n allen hier in Retie doen. Konden we maar meer doen.
Sterke, sterke Siel, kan je met je digi makeover die beestjes niet veranderen in goedaardige mannetjes? Als dat moest lukken.....
Wij hopen met z'n allen dat er heel vlug een ommekeer komt en jullie eindelijk eens goed nieuws krijgen.
Heel heel veel sterkte toegewenst.

Juf Magda

Anoniem zei

Beste allemaal,

Waar haal je de kracht vandaan om dit nieuws te slikken en dan ook nog aan alle lezers van deze blog te willen meedelen? Ik vind dit zo ongelooflijk moedig van jullie!
Toen we het slechte nieuws daarstraks op school hoorden, voelden we ons allemaal heel klein en nietig. We hebben hier geen woorden voor, we weten met onze gevoelens geen raad, wat moet dat dan voor jullie wel zijn!!
In naam van de collega's durf ik schrijven dat we allemaal heel hard aan jullie denken en met jullie meeleven.
Maar we zien nog een lichtpunt in deze zwarte wolk: Siel is zoals de dokters zeggen zo'n sterke meid.. Ze zal ervoor gaan; voor zichzelf, voor jullie, voor haar twee zussen en grootouders!
We willen jullie heel veel sterkte toewensen in de komende zware dagen.
Namens alle leerkrachten van trapop
Greet Verwaest

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,
Weer slecht nieuws, net nu jullie de transplantatie een beetje hadden verwerkt, weer hoop hadden.
Het is echt niet te geloven. Ik heb Siel zelfs vorige week naar het winkeltje zien fietsen en ze zag er zo ongelooflijk goed en fit uit. En ze lachte zo lief als ik zwaaide. Of was zij het niet? Ik geloof toch zeker van wel.
Ik hoop voor jullie weer een zéér spoedig herstel en een hele mooie Kerst. Ik heb al zitten rekenen. Het zou net moeten kunnen lukken.
Ik zag de transplantatie ook al helemaal voor mij met Talle als donor. Het zou jullie gezinnetje NOG closer maken. En dan het grote blije nieuws.
Maar het moet jullie nu ook lukken!!! Siel is een héél sterk meisje volgens de dokters. De dokters hebben altijd gelijk.
Komaan Siel, nog even doorvechten!! We moeten positief blijven.
Ik leef heel erg met jullie mee in deze moeilijke, bange dagen. Ik denk bijna constant aan jullie en wil uitzoeken hoe ik een speciaal kaarsje voor jullie kan branden.
Hoe kan ik jullie anders helpen? Ik zou het zooo graag doen.
Probeer weer op zoek te gaan naar positieve signalen waaraan jullie je kunnen optrekken.
Oneindig veel geluk is jullie gegund!
Heel, heel veel sterkte!!!
Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!!
Veel liefs!
Diane en familie

P.s. Ik had dit berichtje gisteren al getypt maar ik ben altijd zo bang dat iets niet overkomt zoals ik bedoel. Ik wens jullie alleen maar heel veel liefde en geluk toe!!!

Anoniem zei

Dag allemaal

Na al die tegenslagen moet het toch een keertje goed gaan!
Wij blijven voor jullie duimen!
Heel veel sterkte!!

juffen van kleuterschool Spelewei

Anoniem zei

Ik wens jullie ook enorm veel sterkte toe. Blijf er in geloven allemaal.
Ik duim ook mee voor jullie.

Glenn Diels

Anoniem zei

Het is niet te geloven. Het zit jullie echt niet mee.We leven met jullie mee en hopen en duimen voor Siel. Heel veel sterkte en moed wens ik jullie toe.
groeten fam. Van Hout

Maria M zei

Veel moed,blijven positief denken,soms bijna niet mogelijk,maar toch doen.
Dag allemaal.
Dag Siel!

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

Wat is het leven oneerlijk!!!! Na zoveel tegenslag zal het toch wel eens de goede kant uitgaan,

Wij denken in ieder geval elk moment aan jou.

Doorvechten he sterke meid. Laat die stomme rotbeestjes maar eens zien wie hier de baas is.

Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Anoniem zei

lieve lieve Siel, wat erg dat jullie dit nu weer moeten doorstaan , al goed dat jij Siel het negatieve er nu niet van ziet !
Ik kan niet meer zeggen dan,heel veel sterkte en liefde voor gans jullie gezin , Jullie zijn wel een heel tof en hecht gezin , ik ken jullie alleen maar via"Siel's blog", en hoop telkens dat het jullie goed gaat , ik hoop dat het vlug mag veranderen , daarom branden er ook hier kaarsjes voor jullie !!
Nog veel sterkte Siel en familie

Anoniem zei

Veel beterschap,
Veel steun,
Veel liefde,

Al wat we jullie wensen kunnen, dat er bij jullie een cadeautje onder de kerstboom mag liggen met veel goei nieuws en veel geluk.

Het allerbeste voor jullie. En dat jullie ervan overtuigd mogen zijn, dat er ongelooklijk veel mensen achter jullie staan.

Het beste.

Katrien (ma-ma Daphne) zei

Konden we maar iets voor julie doen. Probeer moed te putten uit de sterkte van Siel. Blijf samen vechten. Wij vechten in gedachte mee.

Veel liefs en een warme knuffel,
Katrien - Geert - Daphne

Anoniem zei

dag siel
we wensen jullie veel sterkte toe
en veel moed
we leven enorm mee met jullie
je kunt op ons rekenen
groetjes fam.vorst

Anoniem zei

Hoi Siel en familie,

We duimen allemaal mee met jullie dat de toestand van Siel zo snel mogelijk weer zal beteren.
En met het nieuwe jaar in 't vooruizicht wensen we jullie toch alvast veel sterkte en goeie moed toe voor het komende jaar...

Kim En Kim

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune

Van mijn naamgenootje Diane Otten uit Retie hoorden we van het ziek zijn van Siel en leven wij hier in Nederland al een tijd met jullie mee. Het is afschuwelijk om je kind zo ziek te zien en de onzekerheid en de spanning of het allemaal goed komt.
Ondertussen breekt de decembermaand aan en vieren we hier sinterklaas en kan ik alleen maar aan jullie en aan Siel denken en hoe oneerlijk het leven toch is.
Ik ben blij te lezen dat Siel genoten heeft van haar Sinterklaas en ik hoop dat ze veel verpleegsters een nieuw kapsel kan geven maar nog meer hoop ik dat ze heel snel haar eigen kapsel weer mag veranderen!
Net als bij Diane brandt hier een kaarsje voor jullie knappe dappere meid. Toen ik onze zoon Guus vertelde voor wie dat kaarsje, wat op onze schouw staat, brandde, zei hij dat het hartje van strijkkralen wat er toevallig naast ligt naar Siel gestuurd moest worden. Dus dat gaan we doen.
Een hart voor Siel en een kaarsje voor Siel.
Hopelijk helpt het jullie deze zeer zeer donkere dagen door en mogen jullie het nieuwe jaar een heel stuk lichter beginnen.

Er is zo weinig wat we kunnen doen en toch zoveel wat we zouden willen doen voor Siel, jullie en Talle en Rune behalve een kaarsje branden en jullie heel veel geluk toewensen.
We denken aan jullie en duimen heel hard voor een snelle ommekeer!

Liefs Onno, Guus, Chiem en Diane Otten uit Nederland