zaterdag 8 december 2007

Laatste chemo

Siel had al bij al een goeie dag.
Vandaag krijgt ze haar laatste chemo, in 5 dagen 10 chemo's.
Als alles goed blijft gaan, geen koorts en niet te ziek, mogen we in principe maandag naar huis. Om daar bang af te wachten hoe ze deze blok gaat verwerken. Ik zou liever een paar dagen langer blijven, maar het is op dit moment héél druk op de gang. De infecties slaan toe bij andere patiëntjes en komen 1 voor 1 hier toe met koorts. Op maandag is de startdag voor velen met een nieuwe blok. Hoe ze dat hier gaan organiseren, ik denk dat er plaatsgebrek gaat zijn.
Het Reties restaurantje brengt elke dag krachtvoer uit het hartje van de kempen, lekker. Wat moest Siel toch zonder?
Siel voelt zich vandaag goed, ze eet van moekes eten en zit te wachten tot Talle komt. Ze mist haar grote zus.
's Avonds kan ze frieten van de frituur eten. De papa van Britt brengt frieten mee en Siel heeft ook een bestelling kunnen plaatsen. Dank u papa van Britt!! Feest voor de kinderen hier. Kennen jullie Britt nog, het meisje van de hoedjes voor iedereen.
Liena en Joren zijn op bezoek geweest, Liena in een rolstoel.
Liena is donderdagnacht binnengekomen met een appendix, héél pijnlijk. Direct een operatie en die is goed verlopen.
Joren loopt heel de dag heen en weer, van zusje naar nichtje. Stilzitten staat niet in zijn woordenboek. Siel is blij dat ze haar nichtje ziet, Liena heeft nog wel wat pijn.
Morgen wissel van wacht, papa komt. Dan gaat Siel haar trucje met haar touwtje aan papa tonen. Ze heeft een trucje met een touw gevonden, moeilijk uit te leggen. Maar ze is heel trots op haar trucje. Ze gaat het de volgende keer aan de cliniclowns tonen zegt ze.
Ik wil iedereen die een reactie plaatsen nog bedanken. Jullie moesten eens weten wat een steun dat ons geeft.
Alle kaarsjes, alle lieve woordjes, alle goede raad, zelfs tot mooie verhaaltjes, bedankt!!!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedenacht daar in Leuven,

Ons Dorien studeert vanaf dit jaar in Leuven. Zij is 18 jaar. Vorig jaar was zij nog alle dagen thuis. Ik ben trots op haar en tijdens de week mis ik haar enorm. Onze Koen staat al wat langer op zijn eigen benen, maar ik ben zo blij als hij tijdens het weekend thuis komt. En ik ben blij dat wij maar de "doodgewone" zorgen hebben, waar wij ons soms zo druk, druk en nog eens zo "ongeplaatst" druk over maken. En ik vind het zo onrechtvaardig dat sommige mensen het zo moeilijk hebben hebben in hun leven. En dan voel ik mij zo schuldig en zo onmachtig dat daar niets kan aan gedaan worden. En heel veel mensen hebben zeker en vast hetzelfde gevoel. Maar het belet mij niet om mij heel erg verbonden te voelen en heel hard mee te voelen met anderen, zelfs als het pijn doet. En ik schuif die pijn niet weg, ik neem ze mee in mijn dagelijks leven. De pijn is helemaal niet te vergelijken met datgene wat de betrokken zelf voelen, dat wil ik absoluut niet beweren. Maar als we kunnen laten voelen dat we proberen een klein stukje mee te dragen, kan het misschien een klein beetje helpen. Ik heb het bericht van Martine gelezen. Ik lees zo graag dat Siel haar zus Talle mist. Bij ons zou het ook zo zijn. En ik herinner mij Britt zeker en vast nog. En de goocheltruk met het touw gaat voorzeker goed lukken. En de laatste zin van Martine is ook belangrijk. Vanaf nu steken wij hier ook dagelijks een kaarsje aan (wij doen dit trouwens op elke examendag van de kinderen, dus vanaf nu gaan we het uitgebreider doen). Ik, en zeker de andere bezoekers van Siel's blog voelen zich soms zo onmachtig en zouden zo graag helpen. Misschien helpen we toch een beetje door onze verbondenheid en door ons gezamenlijk geloof in een goede afloop. Wij stoppen alleszins niet met Siel, haar zusjes, haar ouders en haar familie te volgen op dit forum en met reacties te plaatsen. En wat mij persoonlijk betreft, de Kerstmis die nu gaat volgen gaat voor mij helemaal anders zijn dan andere jaren, ik ga heel veel denken aan Siel en haar familie. Ik ga zo OVERTUIGD denken dat we het geluk een stevige hand gaan toesteken. Ik wens iedereen maar vooral Siel en haar familie het allerbeste toe.

Groeten voor iedereen maar vooral voor Siel en haar familie.

Erik Dries.

Anoniem zei

Hoi SIEL,

Kerstmis staat weer voor je deuren,
in geuren en kleuren!
Zet je boom al maar klaar,
met kei veel lichtjes dit jaar!
En vergeet het kerststalletje niet,
anders heeft kindje Jezus verdriet!
Met Kerst is er een nieuw begin,
hopelijk zit er voor jou en je gezin,ook iets meer in!
Ik ga voor jou op Kerst wensen,
hopelijk doen dat alle mensen!
De kerstman komt ook weer op bezoek, hij zit bij jou thuis in een kleine hoek!
Vandaag gaan wij de kerstboom versieren, hopelijk kan je ook een leuk kerstfeest vieren!
De kerstballen zorgen voor sfeer,
elk jaar weer!

Siel, je bent een hele sterke meid.
Geef dat maar over aan je gezin.
Dan zien ze het ook weer zitten.

Ik wens jullie heeeeeeeel veeeeeeel
geluk toe!
Maak dit jaar Kerstmis is echt speciaal!

nog echt veel geluk Siel!

Vrolijke kerstgroetjes van
ELINE!

chris melis zei

c melis.
Dag Siel en mama en papa en Talle en Rune .

Ik vind het heel moedig van jullie dat jullie en daarbij veel andere mensen jullie een hart onder de riem steken om moedig verder te gaan met de behandeling van Siel.
En ik hoop dat ze verder zo sterk zal blijven .Ik vind het ook goed van de clini clowns dat ze de kinderen wat verstrooing brengen .
Siel en familie hier brand ook een kaarsje voor jullie .
Groetjes C.Melis

Anoniem zei

Dag allemaal,

Vandaag is het dus die zondag waarop je vreest dat de infecties zullen komen. Hopelijk heb je dit keer ongelijk, Martine en valt het een beetje mee. Siel heeft al zoveel doorgemaakt en ze slaat zich er telkens weer doorheen,dus als het vandaag toch weer een zware dag zal worden,geloven wij( hiermee bedoel ik alle mensen die met jullie begaan zijn) dat zij ook dit weer zal overwinnen.
Nog heel veel steun in naam van hen die in gedachten zo dicht bij jullie zijn!
Siel, ga ervoor. Martine, Dirk en de zusjes,blijf Siels legertje versterken zodat zij haar superkrachten blijft behouden.

Veel goede moed,
juf Nicole

Maria M zei

Daar zullen de cliniclowns zeker van opkijken,en wie weet wat kan Siel hun nog leren.
Dat jullie nu onverwachts naar huis zijn dat is ook goed nieuws.
Veel sterkte verder voor jullie allemaal!
Kaarsjes hier branden hier altijd.