maandag 24 december 2007

Rampsenario

Ik had gehoopt van de blog voor een week niet te moeten invullen. Weg en geen nieuws goed nieuws. Het loopt iets anders dan gepland.
WIJ MOGEN NOOIT PLANNEN MAKEN, ze komen toch niet uit.
Laten we ons verhaal beginnen bij vrijdag 21 december.
We moesten vrijdag op bloedcontrole. Siel voelde zich sinds donderdag zo slap, dat we besloten hadden om niet naar Mol, maar direkt naar Leuven te gaan. Daar hebben we goed aan gedaan.
Siel had bloed en plaatjes tekort, 5 uur bijtanken.
Vanaf 15.00 u werden we in villa pardoes verwacht maar aangezien ze zoveel tekort had was het pas 20.00 u alvorens we daar aankwamen.
Siel had nog een verrassing bij, ze had vrijdag nog maar 1OO witte. Maandag, vandaag dus, moesten we terug op controle en als ze dan nog zo laag stond met haar witte mochten we toch heel de week in de villa verblijven.
Ze was dolblij en we zijn vertrokken.
In villa pardoes aangekomen vielen we van de ene verwondering in de andere. Zo mooi, sprookjesachtig en wat een ontvangst. De villa is in een vorm van een slakkenhuisje. Op de vloer ligt er een spoor van de slak.
Leuven had hen verwittigd dat we later gingen komen, hierdoor was het buffet voor ons blijven staan.
Dan een verkenning van het huisje. Siel had het 1001 nacht thema. Alles was in dat thema, haar bed een echt prinsesbed. Ze straalde van geluk. Wij genieten van haar lach op haar gezicht, meer moet dat niet zijn.
Zaterdag, Siel is moe en lusteloos als ze wakker wordt, haar mond met aften speelt haar parten. Ze gaat op de luxe sofa liggen. Ondertussen krijgen wij de planning van de week in de gemeenschappelijke ruimte.
Op de middag een bezoekje aan de efteling. We hebben als bewoner van villa pardoes een speciaal pasje waardoor we geen wachttijden hebben aan een attractie. Goed voor Siel, ze is zo moe. We doen maar 1 attractie en gaan al terug.
Daar aangekomen wil mama de temperatuur van Siel weten, 38.2°, oei.
Mama is al in paniek. Siel gaat slapen en mama waakt de ganse nacht met de thermometer in de aanslag. Heel de nacht geen koorts meer. Gelukkig.
Zondagmorgen, Siel is echt héél moe. Ze blijft op haar luxe sofa.
In de late namiddag toch nog efkes een bezoekje aan de efteling. Het is niet zo koud als zaterdag, toch duffelen we haar goed in. Een wandeling buiten zal haar goed doen.
Als we terug komen na een uurtje heeft ze het héét. Mama neemt de temperatuur 38.8°, paniek.
Mama begint te pakken om naar Leuven te rijden. Siel wil niet mee, huilen, ze wil echt daar blijven. Dit moest de vakantie van haar leven worden, dit kunnen we nooit meer meemaken.
Mama en Siel vertrekken naar Leuven, papa blijft achter met de rest. Het huisje hebben we nog tot vrijdag. Met een beetje geluk valt het met Siel nog mee, en kunnen we nog even terug komen. Positief blijven hé, ook in paniek momenten. We moesten maandag toch op controle komen dus kunnen we maar beter op tijd zijn.
Het is héél mistig onderweg, de GPS stuurt ons via Breda naar Brussel. Onderweg valt hij uit, oei,oei, weer paniek bij mama. Ik ben helemaal niet bekend in Brussel en de borden zijn moeilijk te lezen met de mist. Mama belt papa om te vragen hoe ze moet rijden via Brussel, papa weet de weg en loodst ons naar Leuven. Na 2 uur rijden komen we in het ziekenhuis aan, mama is trots op haar prestatie. En Siel is blij dat we er zijn.
Er wordt bloed genomen en op kweek gezet. De witte staan onder de 100, de rest is OK de chemo doet nog steeds zijn werk.
Pas om 12.30 uur krijgt ze terug koorts tot 38.5°. Antibiotica wordt gestart.
De teleurstelling is hééééél groot bij Siel. Ze weet dat we zeker een paar dagen moeten blijven.
Nu is het 12 uur maandag, Siel heeft geen koorts meer gehad. We hopen dat het gaat meevallen. De antibiotica is zeker voor 3 dagen. We hopen echt dat de koorts weg blijft.
Met een waterkansje kunnen we misschien nog 1 dag terug.
Morgen komt papa met de rest hier kerst vieren.
Wij wensen alle mensen die de blog lezen alvast een goeie kerst.
Duim mee dat we nog een dagje naar daar kunnen.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi allemaal,

wat gebeurt er nu weer??!! We gunden het jullie zo hard dat jullie even tot rust konden komen in deze adembenemende omgeving. Het heeft dus weer niet mogen zijn. Voor papa, Talle en Rune zal de Efteling nu ook minder schitteren zonder mama en Siel.
Kerst vieren in het ziekenhuis is voor niemand leuk, maar ... jullie gaan er zeker het beste van proberen te maken.
Kerst zal hier bij ons ook zeker anders zijn dan anders. Onze gedachten zullen verdeeld worden. Jullie nemen deze dagen een extra plaatsje in in onze gedachten.

Groetjes,
Eric, Elly, Sien en Kaat

Janne zei

Wat jammer nu toch! En iedereen keek er zo naar uit. Hier bij ons brandt al een hele tijd een superdikke kaars, speciaal voor jullie (en mijn nicht Elly). Ik hoop dat deze kaars ervoor zullen zorgen dat jullie toch nog een dagje terug kunnen!
Wij denken heel veel aan jullie!

Veel liefs
Janne, Laurien, Krista en Patrick

Anoniem zei

Hallo allemaal!

We zullen zeker met jullie meeduimen en hopen dat jullie nog een dagje in villa pardoes kunnen verblijven. Dat zou echt héél leuk zijn, zowel voor Siel als voor jullie!! We gunnen het jullie uit de grond van ons hart!

We hopen alvast dat al jullie wensen in 2008 zullen uitkomen en dat Siel snel beter word!!

We denken aan jullie!!
Dikke knuffel,
Lindsey en de familie Smets

Anoniem zei

Dag iedereen,

Hoe spijtig is dit nu!!! Gelukkig is de koorts onder controle en de infectie bedwongen. Dat is al heel belangrijk. Ik heb veel bewondering voor Martine en Dirk, die er alles aan doen om hun gezin een mooie Kerst te bezorgen. Het moet niet gemakkelijk zijn om die teleurstellingen altijd maar het hoofd te bieden. Ik hoop dat Kerstmis zelf toch gaat meevallen. In ieder geval, wij denken hier vanavond, morgen en de rest van de week heel veel aan jullie. Beste wensen, en ondanks alles toch een zalig kerstmis toegewenst.

Erik Dries en familie.

Anoniem zei

We duimen en blijven steeds voor jullie duimen!!
Een extra kaarsje steken we aan en we wensen jullie morgen een 'warme' Kerst.
We denken veel aan jullie!

groetjes
Stijn Dries Joris en An

Anoniem zei

Hey,
Ooh, zo'n zonde. Ik heb zo vaak aan jullie gedacht. Ik wou zo graag dat jullie een fijne vakantie hadden. Het zal er wel schitterend zijn, ik heb al eens stiekem op de website gaan piepen, zo knap en wat een prachtig initiatief.
De koorts zakt al, misschien mogen jullie nog wel terug. Ons hartenkaars brandt en brandt, hééél veel.
Ik hoop nu wel dat die chemo zijn werk super heeft gedaan, werkt deze keer precies wel lang na.
We hebben daarstraks bezoek gehad, niet zoveel tijd om na te denken (maar toch nog wel geregeld aan jullie gedacht) en nu is alles stil, alles opgeruimd, de afwas gedaan, zijn mijn ouders, zus, schoonbroer, neefje naar huis, ligt iedereen hier behalve ik te slapen en het is heel raar. Ik ben ook absoluut niets moe, ik weet niet wat ik in mijn bed moet gaan doen. Dat heb ik nooit voor. Morgen (vandaag ondertussen) is het bij ons rustig, geen feesten in de familie. We blijven gewoon thuis. Ook goed, als jullie, ondanks alles, toch maar een mooie Kerst hebben.
Ik gun het jullie ZO HEEEEL erg.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons.
Diane

Anoniem zei

We wensen jullie een warme kerst, maak het gezellig in Leuven en probeer een beetje te genieten van deze dag.
De kaarsjes blijven branden hier, eentje extra zodat Siel snel herstelt en toch nog kan gaan genieten van Villa Pardoes.
We duimen voor Siel !!

Fam Hermans Jens

Anoniem zei

Hallo allemaal .

Ik vind het spijtig dat Siel en Martine niet daar konden blijven om met zijn allen een weekje samen te genieten hopelijk kunnen jullie nog een dag terug .
Probeer maar als ze allen in leuven zijn om alsnog een goed Kerstfeest te hebben .
groetjes C'Melis

Juf Joke zei

Dag iedereen,

Uit automatisme keek ik ook de voorbije dagen op jullie blog, hoewel ik wist dat jullie in Villa Pardoes zaten. Ik verwachtte geen nieuws, wat een goed teken was. Mijn verbazing was groot toen ik vanmorgen zag dat er toch een bericht geplaatst was.
Ik hoop echt dat jullie, ondanks die tegenslag, mooie kerstdagen zullen krijgen. Geen tegenvallers meer, geen slecht nieuws. Dat hebben jullie nu echt wel genoeg gehad.
Ik duim zo hard ik kan opdat jullie uitstap naar Villa Pardoes toch nog een leuk staartje zal krijgen!

Vele groetjes,
Juf Joke (die van 2c)

Maria M zei

Geloof hoop en liefde,dat is nu heel belangrijk.
wij hopen dat jullie nog een paar dagen samen kunnen genieten van "Villa pardoes",leuke naam ook he Siel!

Anoniem zei

Zalig Kerstmis allemaal.
Hopelijk is de koorts verdwenen en zijn er geen bijkomende ongemakken. Ik hoop dat jullie één van de dagen toch terug naar Villa Pardoes kunnen vertrekken om daar jullie sprookjesavontuur verder te zetten en er met volle teugen van te genieten!We hebben vele wensen. De belangrijkste is de genezing van Siel, maar op de tweede plaats komt toch het genieten in de winterefteling.

Groetjes,
Juf Nicole

Anoniem zei

dag allemaal
eerst en vooral willen we jullie toch al bij al een gelukkige kerstmis wensen ,spijtig dat je dat niet samen in pardoes kon vieren.
veel sterkte en we denken veel aan jullie.
vele knuffels en groetjes van nonkel erik,tante marny liena en joren xxx

Anoniem zei

Dag allemaal,
waarom? Dat vragen ook wij ons van op afstand af. En we kunnen veel te weinig voor jullie doen. (Hierbij ook mijn excuses dat ik vrijdag niet meer bij jullie geraakt ben zoals beloofd.)
Het tweelingkaarsje van wat ik donderdag aan jou gaf voor Siel, Martine, brandt altijd voor jullie. Ook vandaag door alle kerstgewemel heen waren jullie zo vaak in mijn gedachten. We hopen dat je echt nog een dagje terug kan naar Siel haar prachtige prinsessenbed.
Warme kerstgroeten,

juf Gerd

Anoniem zei

lieve Siel en familie,

Vanochtend stond ik op met in gedachten de beenmergpunctie van Siel die oh zo belangrijk is! Ook in de veronderstelling dat er nog geen nieuws zou zijn, kijk ik op de blog en zie tot mijn schrik dat jullie al een paar dagen in Leuven zijn en dat jullie zo abrupt hebben moeten vertrekken uit Villa Pardoes! Ik had gehoopt en velen met mij dat jullie daar een prachtige Kerst hadden kunnen doorbrengen met jullie gezin en zo de broodnodige energie op hadden kunnen doen om weer verder te kunnen. Wat een tegenvaller! Wij hopen met heel ons hart dat de beenmergpunctie van vandaag hele goede resultaten laat zien en dat jullie rap jullie koffers weer kunnen pakken om toch nog even van Villa Pardoes te genieten! Wij denken aan jullie enne Siel jouw hart is onderweg naar je toe en wij blijven ondertussen duimen en kaarsjes branden voor jullie allen!

veel liefs,
Diane Otten en familie uit Nederland

ingeborg zei

Hoi

De eerste dagen dat jullie vertrokken waren geen nieuws op de blog, geen nieuws goed nieuws en dus laten we kerst gewoon voorbijgaan door regelmatig aan jullie te denken.
Deze morgen, het eerste waar ik aan dacht was Siel, hoe zou het zijn en al die andere vragen, toch nog eens op de blog kijken. Misschien is er al nieuws.
Al bij al was villa pardoes toch al een hele beleving denk ik met dat prinsessenbed en zo , hopelijk mogen jullie nog even terug.
we duimen met z'n allen voor jullie,
veel sterkte.
Kerstgroeten van Ingeborg, Marc en de rest