dinsdag 22 januari 2008

De strijd blijft duren!

Gisteren is Siel redelijk rustig gaan slapen, tot 21 u.
Het braken begon weer, de koorts kwam weer, het ellendig voelen is er ook weer. Mama kan niet bijhouden met bakjes aanvoeren.
Koorts nemen, 39.2°, ja dat zegt genoeg.
Medicaties zoals litican (tegen misselijkheid) en perfusalgan (koorts) worden gegeven. Als die beginnen werken wordt het weer draaglijk.
Tot 24.00 u, het braken begint weer, We vragen een slaapmiddel dat ook de misselijkheid aanpakt.
Mama wordt weer dikwijls wakker gemaakt door het alarm van de pomp. De antibiotica loopt 's nachts ook en telkens die doorgelopen is en daarna weer spoelen gaat de pomp in alarm. Dit is al een routineklus aan het worden.
Rond 3.00 u terug koorts.
We kunnen beiden slapen tot 8.30 u, dan komt Tinne een bloedname doen.
9.00 u terug koorts tot 39°. Nu is het al meer gespreid dan gisteren, maar ze loopt nog wel hoog op.
Als Siel koorts krijgt ligt ze te rillen van de kou en de temperatuur is dan 39. Van de perfusalgan krijgt Siel het altijd héél heet, ze zweet fel, en de temperatuur zit dan rond de 37°. Raar hé.
De voormiddag gebruikt Siel om bij te slapen.
Tot 11.00 u, het begint weer, braken, misselijk. Siel heeft deze 2 dagen weer niks kunnen eten, het komt weer van héél ver.

Het bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 9.4
Bloedplaatjes: 33000
Witte bloedcellen: < 100
CRP: 434.4!!!!!!! Verschrikkelijk hoog!!! Mama is hier ni goe van!!!!

Uitgeput ligt ze te bed, voor niks komt ze eruit. Mama wast Siel in bed en de pot staat naast haar bed. Zelfs dat is teveel. Drinken met rietjes, haar hoofd omhoog vraagt teveel kracht.
Een opmerking van Siel:" Ik voel me een verwent nest, jij moet alles voor me doen." Oh Siel, maar dat doe ik graag hoor, mijn tijd komt nog als je terug beter bent, en ze lacht me flauwtjes toe.
Als de dokters langs komen ligt ze weer te rillen in bed. Weer perfusalgan en ze zweet weer.
Ook het braken is er weer, deze keer is er bloed bij. Dat is schrikken!!!!
Siel krijgt plaatjes bij.
De papa komt binnen en ziet een ellendige Siel, met een héél rood gezichtje (persufalgan).
Vandaag is het wissel van wacht, positieve energie van papa, dat heeft Siel nodig.
Siel ziekt uit, en wij wachten op de werking van de antibiotica.
Hopelijk gaat het morgen al een beetje beter.
Het doet vreselijk veel pijn je kind zo te moeten zien lijden.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat vind ik dit weer erg voor jullie. Siel ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je weer vlug wat beter voelt.Martine hou je goed he. Dirk hopelijk kan je veel van jouw positieve energie aan Siel en Martine geven. Sterkte voor allemaal. Fam Van Hout

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

Maar, maar toch, weer zoooo ziek. Maar het is niet moeilijk iets op te doen in deze wintermaanden. Ik hoop dat de antibiotica nu heel snel zijn werk zal doen. Nog even vechten Siel, tegen de lente ben je er vanaf. Je hebt dat allemaal al zo schitterend gedaan, waarom zou dat nu niet lukken? En dan kom je er net zo sterk uit als mega-mindy. Ook haar gun ik al die successen! Ik hoop dat ze steracteur, sterartiest wint. (alhoewel ik nog nooit een aflevering heb gezien). En jij wordt (bent al) mega-SUPER-Siel. Jij hebt nu alle succes en geluk van de wereld wel verdiend. Onze hartenkaars blijft branden op een héél spoedig herstel van je ziekte.
Heel veel moed en sterkte voor jullie allemaal! Ook voor Talle, de reddende engel. Ik vind jullie zo ongelooflijk knap als gezin.

Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal!
Veel liefs!
Diane en familie
X

Anoniem zei

Lieve Martine en Dirk,

Het doet al veel pijn om gewoon dit nieuws te lezen. Ik kom geregeld op de blog piepen terwijl ik weet dat er toch niets nieuws zal opstaan. Het is sterker dan mezelf. Ik kan me niet op mijn werk concentreren. Ik denk constant aan jullie. En dan denk ik: "als ik me hierbij al zo slecht voel, hoe moeten Martine en Dirk zich wel niet voelen."
Meteen als ik opstond, de kaars aangestoken en ze heeft héél laat gebrand gisteren (allé vanmorgen) want ik heb héél lang doorgewerkt. Ik hoop voor jullie en zeker voor Siel en voor mezelf en voor alle mensen die zo met jullie begaan zijn, dat we straks positiever nieuws kunnen lezen. Zorg goed voor Siel maar ik twijfel er geen seconde aan dat ze wordt omringd met de allerbeste zorgen. Zorg ook goed voor jullie zelf!!!!

Dikke kus,
X
Diane

Anoniem zei

Dag allemaal,

Het maakt me verdrietig om dit nieuws te lezen. Zo'n miserie te moeten dragen put je uit, maar maakt je op dit moment ook onnoemelijk sterk.
Martine, je geeft meer dan je normaal zou kunnen, maar je dochter geeft je die kracht. Jullie strijden allemaal samen.
Dirk, jij bent de toeverlaat van alle gezinsleden en dat moet niet makkelijk zijn. Martine vertrouwt op jou en je sterke, maar tegelijk grappige aanpak om Siel op te beuren.
Siel, zelfs nu je je zo ziek voelt, denk je aan mama en al haar zorgen voor jou. Dat is heel dankbaar! Ik ben er van overtuigd dat je als je genezen bent, net zo goed voor haar zal zorgen als zij voor jou heeft gedaan . Jouw goede hart heb je wel geërfd van je mama en je papa.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Veel sterkte allemaal.
juf Nicole

marc en linda zei

lieve Siel,Martine,Dirk,Talle en Rune
Wat zijn dit wéér zware dagen voor jullie je kind of zusje daar zo ziek te zien liggen en niks kunnen doen.
Siel jij bent super sterk blijf vechten meisje,hou moed en wij branden voor jou ook kaarsjes.Martine en Dirk houd de moed erin samen hebben jullie al veel doorstaan en met Talle en Rune geven jullie kracht en positieve energie aan Siel.
Jullie zijn een SUPERSTERK gezinnetje hou vol
Wij hopen vlug ook beter nieuws te lezen groetjes van ons
Marc en Linda

marc en linda zei

lieve Siel,Martine,Dirk,Talle en Rune
Wat zijn dit wéér zware dagen voor jullie je kind of zusje daar zo ziek te zien liggen en niks kunnen doen.
Siel jij bent super sterk blijf vechten meisje,hou moed en wij branden voor jou ook kaarsjes.Martine en Dirk houd de moed erin samen hebben jullie al veel doorstaan en met Talle en Rune geven jullie kracht en positieve energie aan Siel.
Jullie zijn een SUPERSTERK gezinnetje hou vol
Wij hopen vlug ook beter nieuws te lezen groetjes van ons
Marc en Linda