woensdag 23 januari 2008

ROT BEEST!!!!

Sorry voor het latere bericht. Mama was niet vroeger in Leuven.
Ik weet niet hoe te beginnen.
Siel blijft hééééééééééééééééééééél slecht.
Ik ben thuis met een klein hartje vertrokken. "Hoe zal ik Siel aantreffen?"
Papa heeft via telefoon het een en andere gezegd, maar visueel is toch anders.
Ik schrok toen ik kamer 413 binnenkwam.
Siel is héél kortademig.
Papa zegt de nacht is hetzelfde als voorheen, misselijk en braken. Onrustig.
De koorts blijft gans de dag weg, tot 18.00 u, 40°!!!! Bam, ze slaan weer met den hamer bij Siel.

Bloedresultaat van de dag:
Hemoglobine: 8.5
Bloedplaatjes: 47000
Witte: 0 MOETEN DRINGEND STIJGEN!!!!!
CRP: 416.6!!!!! Deze beginnen te dalen.

Siel kan niks meer verdragen. Elke inspanning is er 1 te veel. Bij het praten is dat heel stil en hortend voor de zin af is. Ze is op ten einde van haar krachten.
Ze is doodziek!!!
Nu ben ik echt bang als we naar de transplantatie toe gaan.
Dan gaat ze ook naar 0 witte.
Dit is onmenselijk gewoon!!!!!!
De dokters vertellen dat de chemo nog aanwezig is en dat daardoor de witte nog niet willen stijgen. Ook al krijgt ze neupogene.
Ik durf niet meer te klagen over hoofdpijn of grieperig zijn. Ge moet hier eens komen kijken!!! Wat zijn wij kleinzerig!!!!!
Dit kan ik met niks vergelijken, afzien is het.
Ik weet nog, in het begin van de diagnose kende Siel het woord "afzien" niet. Ze kon zich niet voorstellen wat dat is. Nu weet ze verdomd (sorry voor het woordgebruik) héél goed wat het is.
Ik denk dat Siel er veel zal uitlachen als ze vertellen van "ik heb afgezien." En terecht, Siel ziet al van zondagmiddag extreem af.
Ze stelt me de vraag:"Wat heb ik verkeerd gedaan mama dat me dit moet overkomen?"
Weet iemand daar een antwoord op? Ik niet!
Laten we duimen dat het morgen beter gaat, de CRP zakt stilaan.
IK GA HEEEEEEEL BANG DE NACHT IN!!!!!!!!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Moed houden hé !!!
De witte zullen wel beginnen stijgen en dan kan je recuperen.
Wij weten ook wat het is en welke gevoelens het meebrengt.
En het is zeker niet makkelijk.
De tijd kruipt op zulke momenten verder en je wil dat ze vliegt.
Maar blijven vechten hé Siel, ons krijgen ze niet klein.
Dikke, dikke kussen van Britt & Co.

Anoniem zei

Dag Martine,

Je voelt je verdomd kwaad, merk ik.
En dit is echt wel om de moed te verliezen; het duurt wel lang om dit vol te houden.
Ik kan me amper voorstellen wat jullie nu moeten doormaken...
Ik denk dat het verschrikkelijk moet zijn om je als moeder zo machteloos te voelen.
Siel toch, lieve,lieve Siel toch...
Nog even, meisje, nog even volhouden. Het moet je lukken, het zal je lukken...
Je bent zo klein nog en toch zo groot...

Héééél veel liefs,

Hilde J.

Anoniem zei

Hoi allemaal,

wat jullie nu moeten doormaken, wensen we niemand toe. Maar jullie en vooral Siel MOETEN hier doorheen. Doorzetten hoor!
Wij hebben natuurlijk makkelijk praten, maar wij supporteren echt mee in die arena rond de kamer van Siel!

veel steunende groetjes,
Eric, Elly, Sien en Kaat

Anoniem zei

Geef de moed niet op jullie allemaal. Siel blijf er tegen vechten je moet en zal er door komen !!!

Hou jullie sterk

Groetjes
Glenn Diels

Anoniem zei

Niemand heeft daar een antwoord op. Waarom? Waarom?
Wij kunnen alleen maar toezien langs de kant en hopen.
Ongelooflijk, maar soms kan je toch kracht halen uit een gesprekje met God. Stom misschien, maar het heeft ons toch al kracht gegeven. En wij hebben ons hart toch eens kunnen luchten.

Vanuit de grond van ons hart, veel sterkte en kracht.

Weet "na regen komt zonneschijn!", al was het maar een goeie nacht of een beetje rust.

Het beste,

Vanuit Retie

Anoniem zei

Hoi Siel en familie,

Het is waar, Martine, erg eigenlijk hoe wij soms zeuren over die kleine kwaaltjes. Jammer genoeg vergeten we dit nogal snel en beseffen we het weer op momenten zoals nu.
Als we allemaal een beetje pijn konden wegnemen bij Siel, we deden het gewoon ...
Duimen maar dat die witte terug gaan stijgen!!
Probeer de moed erin te houden en weet je gesteund door zóvele mensen(denk maar aan dat volle sportstadion zoals Erik Dries het zo mooi heeft verwoord).
Warme groetjes,
juf Els

Anoniem zei

Wij denken en denken aan jullie...
Wij hopen en blijven hopen voor jullie...
Wij blijven voor jullie duimen !!!
Hopelijk geven we jullie hiermee wat extra krachten om te kunnen verder gaan.
Veel sterkte !!

An E. ( Stijn en Dries )

Anoniem zei

Dag iedereen,

Soms weet je gewoon niet wat schrijven. Gisterenavond was ik laat thuis en was ik erg aangegrepen door de laatste berichten van Martine. Blijven volhouden, meer kunnen we niet zeggen. Ik hoop dat Siel vandaag over het ergste heen is en dat er terug wat ademruimte komt voor jullie.

Het aller-, allerbeste voor Siel en haar familie.

Erik Dries en familie

Elly S zei

Ik word heel stil van de laatste berichten Martine. Ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen. Het is vreselijk dat Siel zo afziet en dat je als ouders machteloos moet toekijken.
Het is moeilijk, verdomd moeilijk om op zo'n dagen vol te houden en te blijven geloven in betere tijden. Maar jullie moeten dat doen, hoe moeilijk ook. Ik kan alleen maar hopen dat er heel snel een kentering komt.
Knuffeltje voor Siel en voor jullie allemaal.

Anoniem zei

Dag allemaal,

alle supporters staan weer machteloos aan de kant... verstomd en verdrietig. Maar ook met veel bewondering voor jullie allemaal en speciaal voor Siel. Ik vond een mooi gedicht dat volgens mijn aanvoelen bij haar, bij jullie allemaal past...

EEN KIND

Ze wacht.
Nee, denkt ze, ik wacht niet,
ik dans.

Ze danst,
ze danst met lange ranke passen,
langzaam en aandachtig,
ze houdt haar ogen dicht,

ze danst door deuren en door ramen
en door lange lankmoedige dagen-
hout, glas en uren vallen in splinters rond haar neer-

en telkens als ze niet meer kan
en bijna, bijna valt,
denkt ze: Ik?
IK VAL NIET, IK DANS.

(van Toon Tellegen)

Veel sterkte,
juf Gerd

chris melis zei

Siel en familie .
Ik wens jullie allen heel veel moed en sterkte toe om Siel hier door te helpen .
Martine ik kan heel goed begrijpen dat ge soms zo boos bent omdat jullie kindje zoiets moet meemaken ,dat heeft ze toch allemaal niet verdiend he!!doemaar als u zich daarbij beter voelt dat kan soms wel opluchten ,
Hier branden de kaarsjes weer .

Heel veel dikke knuffels aan allen .

C Melis

Maria M zei

Hoop dat je steun hebt aan de noveen kaars die in Scherpenheuvel nu staat te branden.
We denken veel aan jullie!