vrijdag 25 januari 2008

Liefste Siel,

Zoals belooft ben ik je terug komen opzoeken. Het was 12.30, eigenlijk een half uur te vroeg.
De verpleegster had me deze morgen erop attent gemaakt dat bezoekers of ouders altijd aan de voordeur moeten bellen. En dan pas laten ze ons binnen.
Ik, als plattelandsvrouw, natuurlijk viel ik met de deur in huis deze morgen. Ik kon echt niet wachten om je te zien.
Eigenlijk ben ik al even erg als papa, hij wou het licht voor je doven gisteren en duwt de reanimatieknop in. Binnen de minuut stonden alle dokters en verplegend personeel voor je deur. Ja, zo kennen ze je direkt daar hé. Ah Siel, das de dochter van.....Je zal je voor ons wel schamen nu. Sorry hoor!!!
Weet je Siel, ik kan al veel beter met je praten over het feit dat je naar IZ verhuisd bent.
Na mijn 4de bezoek van de dag, deze avond dus, zie ik hoeveel beter het al gaat.
De voormiddag nog koorts gehad, maar deze middag was dat ietjes lager gebleven. En telkens ik weer even weg was gebleven, blijf jij verder vechten naar beterschap.
Toen ik deze middag terug kwam naar boven, stond oa. verpleger Johan me op te wachten. Hij is benieuwd hoe het met je gaat.
In de kamer aangekomen ligt er een kaartje en een kadootje op mijn bed. Het is van Nora, je weet wel, dat klein maar dapper prinsesje (2j) van een paar kamers verder. Het is een kaartje met een beschermengel, eentje die zijzelf ook heel goed kan gebruiken. Ik lees op haar site dat het al ietsje beter met haar gaat. (nora's struggle for live)
Als ik op de kamer zit te wachten om je weer een keer te mogen komen bezoeken, komen voke en tante Lea de kamer binnen. Wat deed dat goed, extra mentale kracht uit Dessel. Net wat ik nodig had!!!
Samen komen we je bezoeken. Het mag van je verpleegster. Wat was voke blij van je rustig te zien slapen. Hij had je eerder deze week gezien en wist ook hoe slecht je was.
Zij waren niet de enige die je komen bezoeken zijn, dr Renard en kinderarts Els zijn ook een kijkje komen nemen.
Terug op de kamer controleer ik de mailtjes van vooral papa. Ik had hem net gebeld en verslag over je uitgebracht. Hij mist ons héél erg en wil morgen met de zussen op bezoek komen. Een verscheurd gezin, alleen thuis en wetende waar je nu ligt valt hem zwaar. Hij zegt me van toch zoveel mogelijk in Leuven te blijven want dat ik anders teveel zal bellen en naar je zal vragen. Wat begrijpt hij me goed, de schat!
Wij zijn 2 handen op 1 buik hé Siel. Waar de ene is moet de andere ook zijn.
Weet je welke dag het vandaag is? Vandaag is het de dag dat je naar het verjaardagfeestje van Kaat B mocht gaan. Je zag er echt naar uit om nog eens vriendjes in levende lijve te zien. Niet dus, Talle gaat wel en vertelt over de telefoon dat het héél plezant geweest is.
Deze avond is er sondevoeding gestart, iets wat je helemaal niet leuk zal vinden als je wakker gaat worden. Maar je moet op krachten komen en daarvoor worden alle middelen ingezet. Ik zie heel duidelijk een verschil met deze morgen. Op de monitor naast je kan ik aflezen dat je hartslag rond de 90 zit, 37°, saturatie 95. De verpleegster zegt dat je dat heel goed doet hoor. Het beademingstoestel ondersteunt je maar je ademt eigenlijk alleen.
Vandaag was het ook bijtankdag voor bloed en plaatjes. Dat had anders ook geweest denk ik.
Je ligt daar nu weer, heel alleen met je toeters en bellen, kabeltjes en darmpjes aan je nog zieke lijfje.
Nu ben ik een beetje blij dat je er ligt maar gisteren en deze morgen was ik echt héél verdrietig.
Ik wacht weer vol ongeduld op morgen, ten eerste om je te zien en dan je bloedresultaat. De witte blijven vandaag nog altijd op 0 en de CRP is naar 404 gegaan. Gene vette hé.
Komaan Siel maak je soldaten eens wakker. Die luierikken hebben al zo lang vakantie gehad. Tijd om een bataljon samen te stellen en in de aanval te gaan, om het in woorden van Nora's mama te zeggen.
Er zijn zo van die mensen die denken Siel, dat je een sterke mama hebt. Er is niemand die mij vraagt of ik dit aankan hoor. Ik moet gewoon!!! En wie is hier de sterkste van ons 2 Siel? Ik niet, daar ben ik wel zeker van.
Wij, als ouders, staan mee in de sportarena maar dan als je trainer. En het is een héééééél intensieve en zware wedstrijd. Je moet echt alles geven, roepen papa, je zusjes en ik boven alle mensen uit.
HOOR JE ONS GOED, ALLES GEVEN!!!!!!
Liefste Siel, ik ga nu slapen en dan zeggen we elke dag hetzelfde tegen elkaar, ook voor Talle en Rune, zij kunnen thuis de zin afmaken. Ik................................
Dag Siel tot morgen.

14 opmerkingen:

Diane zei

Lieve Martine,

Echt wel dat jij een sterke mama bent!!!!Wat heb ik een bewondering voor jou, zo sterk!! En inderdaad je hebt geen keus, je moet, je kunt niet anders dan zoveel mogelijk er zijn voor je kind, maar mens wat een kracht heb jij!!

Goed zo Siel, goed gedaan, slaap lekker en wie weet komt het peleton morgen al je kamer in gemarcheerd!

Heel veel liefs
Diane (NL)

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

En nu ik weer. We (diane en ik) hebben echt wel wat gemeen. Straf hé?
Siel, ben je mij nog niet héél beu? (zo vaak op je blog)

Ik ben heel blij met het ietsje positievere nieuws. Net zo sterk als mega-mindy. Alleen weet ik zeker dat jij nog straffer bent, Siel. Weten jullie al wie steracteur, sterartiest gewonnen heeft? Ja hoor!!! En weten jullie al wat ze met het geld gaat doen? Nee? Schenken aan de clini-clowns. Toch knap hé? Ik kreeg het direct lekker warm van binnen en dacht aan mega-SUPER-Siel.
Komaan meisje, je kan het!!!!!!

Dikke kussen!!
Diane (B)

Unknown zei

Lieve Siel,

Ons Nette was weer vroeg wakker, dus konden de kaarsjes weer snel branden!
We zijn heel blij dat er al een beetje beterschap in zicht is! Je bent een echte superheld, zoals Mega Mindy!
Onze gedachten blijven bij jou!
Dikke knuffel uit Geel!
Stijn-Joke-Nore-Nette

Elly S zei

Ik ben blij te lezen dat er vooruitgang in zit, dat het een beetje beter gaat. Doe zo voort Siel!
En voor de mama en papa en zusjes, ook jullie volhouden hé.

Anoniem zei

Beste Martine en Dirk,

Dat jullie één zijn en dat jullie gezinnetje heel hecht is, weten wij als trouwe bloglezers al heel lang. Ook Siel kennen we als een enorme doorzetter! Het is al zo dikwijls geschreven en gezegd "JULLIE ZIJN FORMIDABEL". Het doet deugd om weer wat positiever nieuws te lezen. Zelfs in je brief herkennen wij je gemoedstoestand, Martine. Wij weten heus ook wel dat stoere Dirk het verdriet van het hele gezin probeert op te vangen. Wat een oerkracht schuilt er in ieder van jullie, maar je moet wel. De sterkste is Siel, haar legertje zal blijven doorgaan en liefst zo snel mogelijk terug in actie schieten. We blijven met z'n allen duimen en Siel aanmoedigen vanuit de tribune. Volhouden allemaal!

Lieve groetjes,
juf Nicole

marc en linda zei

lieve Siel,Martine,Dirk,Talle en Rune
Wat een sterk gezinnetje zijn jullie toch.
Geef niet op ,blijf samen vechten en Siel zal dit voelen en nog harder vechten.
Martine wat een moedige,krachtige moeder ben jij,maar denk ook even aan jezelf laat je tranen de vrije loop want dit lucht op en denk niet dit mag niet,je bent een supervrouw
Dirk jij bent de steunpilaar van je gezin,geef niet op hé
De zussen moeten ook héél wat doorstaan en leven mee met jullie allen
Jullie zijn gewoonweg super
Siel,jij bent de vechter van de familie,jij bent hun superheldje een voorbeeld voor velen
Hopelijk gaat het nu wat beter,blijf vechten meid en denk aan de mooie tijd die er zekers terug zit aan te komen, doe zo verder Siel
Wij blijven kaarsjes branden en in gedachten zijn wij bij jullie.
HEEL VEEL STERKTE EN MOED EN LIEFDE toegewenst van
Marc en Linda
dikke knuffels voor jullie allemaal

Anoniem zei

dora sil nette papapaul dianemamaxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

Anoniem zei

Lieve Siel,

We blijven enorm aan je denken en zijn vol spanning aan het wachten op die witte soldaten!!! Hup, hup, hup, Siel heeft al lang genoeg alleen de strijd in haar lijfje moeten aangaan. Het wordt tijd dat die witte mannen hun krachten terug in de strijd gooien!!!

Een knuffel vol goede hoop, moed, kracht en doorzettingsvermogen van je kleine vriendin, Nora en uiteraard ook van mijn mama, papa en grote zus Maja XXX

Anoniem zei

Hoi lieve Siel,

gisteren op de kring (leidstervergadering) hebben we het ook nog eens even stil gemaakt om aan jou te denken! Wij staan ook zeker in de tribune om je aan te moedigen, op de eerste rij zelfs, zodat je ons goed kan horen... En we hebben ook nog een leuke verrassing voor jou in petto!

Jammer dat je niet mee kan doen met den boem, anders zou je weer wel schitteren op het podium. Misschien vinden we wel iemand die alles wil filmen en dan kan jij hem later eens bekijken hé!

Siel en familie, veel goede moed van de 28-koppige leidingsploeg!

Anoniem zei

Martine,Dirk,Siel en zusjes,

Martine, als ik iemand ken die zich volwaardig "mama" mag noemen, ben jij het wel...
En als je soms je tranen niet meer kunt inhouden, laat ze dan lopen,meid.
Je kinderen zien je daarom niet minder graag; ze appreciëren wel dat je je gevoelens durft laten zien.
Dirk, ik vind je een straffe dat je het thuis kan rechthouden, terwijl je zelf ook bang zal zijn.

Weet je nog, elke kleine stap in de goeie richting...
Dit is er terug één, vergeet het niet,hé.
Dag Siel, ik ben blij dat je nu de beste opvang en hulp krijgt die je nodig hebt. Konden we zelf ook maar iets doen...

Ik blijf bij jullie in gedachten

Liefs,

Hilde J.

Anoniem zei

liefste siel ken je me nog chiara van de kleuterklas ik leef echt met je mee mij vriendjes van de klas ook hoor want ik heb over je een spreekbeurd gedaan en nu zijn we aan het sparen voor jou 2000 centjes ik bezorg het je als je beter bent tot nog is

Maria M zei

Ook vandaag blijft de kaars in Scherpenheuvel branden.
Heel speciaal voor SIEL!
Maar ook voor jullie allemaal.
Sterkte.

Anoniem zei

Lieve Siel, Martine,Dirk,Talle en Rune,

IK ben blij dat er een beetje possitief nieuws is , ja Martine zoals je schrijft naar je sieltje, dat iedereen zegt dat je z'on sterke mama bent, en dat niemand vraagt of je het allemaal wel aankan , ik denk het wel hoor , maar we hopen met zijn allen dat je de kracht blijft behouden , en jou man Dirk , die de rots van het hele gezin is ook natuurlijk , het is zeker zo dat de kleine Siel de sterkste is van allemaal , die moet het allemaal ondergaan , en zei zal het waar moeten maken , het is te hopen dat haar soldaatjes snel in actie schieten , en haar vlug zullen verdedigen .
IK wens jullie alle moet en sterkte toe .
En nogmaals , veel sterkte aan de lieve zussen Talle en Rune

Anoniem zei

Hoi Siel,

Ik ben eens op de site van je vriendinnetje, Nora,gaan piepen. Wat een schatje!!! Vanaf nu staan er bij ons 2 kaarsjes te branden voor jullie allebei.
Goed dat jullie mama's elkaar gevonden hebben, een gelijkgestemde ziel die weet waarover je praat en die je begrijpt is toch zo belangrijk. Ik ben er zeker van dat ze veel steun hebben aan elkaar.
We blijven hier in Retie in ieder geval duimen dat die witte soldaten er vlug en talrijk zijn, zodat je kan herstellen en snel weer naar thuis bent.
Ik heb mij van het weekend nog eens afgevraagd of ik echt niets kan doen om jullie te helpen. Maar natuurlijk kan ik iets doen! Bij de eerstvolgende bloedinzameling ga ik weer bloed geven. t'is maar iets klein, maar alle beetjes helpen.

Blijven vechten hé!
Lien Ward Ann en Paul