maandag 18 februari 2008

Dag 1

Nadat de papa den blog heeft ingevuld tot nu 19.00 u, is er heel wat gebeurd.
We hadden met de school een afspraak. We konden toch niet vertrekken zeker zonder die warme school dag te zeggen.
Wat was dat een energieboost van formaat. Enkele kinderen stonden ons op de parking op te wachten met een grote spandoek. In koeien van letters, TOI TOI TOI SIEL!!
Dat was nog maar het begin.
De hele school stond op de speelplaats. Een heuse tribune kinderen, en riepen met z'n allen TOI TOI TOI SIEL!
Om van de mexican wave nog maar te zwijgen en nog zoveel meer.
Energie die we goed kunnen gebruiken.
Dank u trapop, wat moest Siel toch zonder jullie.

In Leuven aangekomen, we waren te laat, moesten we direkt naar de bestralings afdeling. We mochten nog niet op de kamer. Dat te laat komen was verkeerd uur van aankomst doorgegeven vorige donderdag, niet onze fout.
Op de bestralingsafdeling werden er foto's van Siel haar longen genomen. De longen moeten beschermd worden tijdens de bestraling. Op en grote plexiglasplaat worden er blokjes ter hoogte van haar longen geplaatst. Die plaat komt tijdens het bestralen voor haar te staan.
Siel moet op een speciale stoel zitten en telkens in dezelfde houding. Er worden lijnen op haar romp gezet, zodat ze kunnen controleren of ze dezelfde houding blijft behouden zoals op dag 1.
De bestralingskamer is echt een bunker met heel dikke muren en een heel dikke deur. Siel zit daar alleen in met muziek op. Morgen gaat ze voor de 1ste keer bestraald worden.
Na dit indrukwekkende bezoek aan de bestralingskamer, mogen we op de kamer van Siel. Ondertussen zijn we geïnstaleerd op kamer 6710, in isolatie. Van isolatie is vandaag nog niet veel sprake. Dat verwachten ze pas van ons als Siel op 0 witte zal staan.
Waar we anders foto's van de longen laten nemen, moest dat vandaag nog eens, samen met een foto van de sinussen.
Voor de vriendinnen van Siel die graag eens bellen hier het nummer O16/334670
Mama gaat in St.Pieter slapen, papa gaat naar huis.
We zijn allen behoorlijk zenuwachtig voor morgen!!!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi siel
ik vondt het heel leuk dat je vandaag op school was.
en ik wens je heel veel sterkte en ook oor talle veel succes met de transplantatie, veeeel succes

groetjes
julie xxx

Anoniem zei

hoi
het was kei leuk

ik vraag me af of je wel weet
hoe geliefd jij eigenlijk bent,
want jij straalt voor iedereen
als een ster aan de hemel
veeeel succes
veel groetjes
kaatje xxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Lieve Siel en familie,

Ik ben beginnen typen maar ik vind de juiste woorden niet. Ik wil zoveel zeggen maar weet niet meteen hoe het te formuleren.
...
Ik zal weer heeeeel erg aan jullie denken. Ik zal verdrietig zijn als het iets moeilijker gaat. Maar daar help ik jullie niet mee. Als jullie iets weten waarmee ik jullie wel kan helpen, laten jullie het mij dan aub weten? Een boek komen voorlezen voor Siel of... kaartjes sturen, wat kunnen we doen om jullie niet alleen te laten in deze moeilijke tijd?
Siel, die afzondering zal niet leuk zijn maar het is om te voorkomen dat er weer infecties opduiken. Ik weet zeker dat jij (jullie) het kan/kunnen. Je bent een ongelooflijk knap en sterk meisje.
Ik heb eens gelezen dat je niet ziek wordt als je gelooft dat je niet ziek gaat worden. Probeer zo zeker infecties buiten te houden.
Ik wens jullie heel veel moed, sterkte, liefde en zeker het geloof dat het nu snel beter zal gaan. Ik geloof alvast zéker dat jullie het kunnen. Nog even doorzetten!!! We wachten met zijn allen op de lente en op jou spoedig herstel Siel.
Ook voor Talle heel veel succes!!!!!

We gaan ook aan Mats denken en al die andere kindjes. Ik wou zo graag dat ik echt kon helpen. Misschien door me op te geven als beenmergdonor? Het speelt al een tijdje in mijn hoofd. Enkel door een bloedtest is het type beenmerg duidelijk heb ik al gelezen op het internet. Ik heb ook een brief gelezen van een man die fier was dat hij een leven heeft kunnen redden. Ik hoop dat Talle ook snel zo’n mooie brief op het internet kan plaatsen.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

X
Diane

Ook nog duizend kusjes voor Siel van Dora. Dat wou ze nog graag op het internet tikken maar het was bedtijd voor haar.

Anoniem zei

Dag Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

wat een sfeer vandaag op school! Een beetje vreugde, een beetje verdriet, maar bovenal hééél veel aanmoedigingen van kleine grote supporters! Bedankt dat je kwam (jij ook Dirk!) en houdt de foto's van deze dag in je hart en hoofd om moeilijke momenten die komen een beetje draaglijker te maken.

Tot ziens,
juf Gerd

Anoniem zei

Sorrie, houd zonder t.
j G

marc en linda zei

hoi Siel, en de rest van de familie,
Wij wensen je véél sterkte en kracht toe de komende dagen,je hebt al vaak laten zien hoe je vecht je bent gewoon super.Hou vol,het zal een moeilijke tijd worden maar weet dat er véél mensen meeleven met je en langs de kant mee staan te tieren en roepen, je moet erdoor meisje
OOK aan Mats hebben we gedacht naast jouw kaarsje staat er nu ook voor hem. We duimen voor jullie allemaal
Ook voor Talle komt er een spannende tijd aan,maar het zal
allemaal goed komen,daar blijven we in geloven
Veel sterkte en warmte voor het hele gezinnetje,houd de moed er allemaal in
groetjes fam.smets

Diane zei

hoi Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune

Ook ik ben er nog. Iedere dag denk ik (soms heeeeeeeel vaak) aan je!! Aan de strijd die geleverd is en aan de strijd die nog moet komen. Papa maakt een prachtige vergelijking met het beklimmen van deze berg en voor een meisje zo sterk als jij moet dit te doen zijn. Zeker met zo'n tribune vol met supporters die hun longen uit hun lijf schreeuwen.
Ik mailde dit berichtje naar Diane (B) een tijdje geleden al en ik wist niet zo goed of ik dit ook op het blog zou zetten. Maar hier komt het berichtje wat ik naar Diane mailde: " Ik denk de hele tijd aan een meisje van ongeveer 21jaar die jaren geleden ook leukemie had. Volgens mij was ze toen 11 jaar. Er was zo’n wensprogramma op de tv en daar was dat meisje en ze wilde heeeel graag nog een keer haar (Belgische) dokter zien die haar toen behandeld had en waar ze heeel veel steun aan had gehad.
Iedere keer weer moet ik daar aan denken. Aan Siel, die straks ook 21jaar is en dan terugdenkt aan deze tijd, haar moeder die zoveel uren naast haar bed zat met moltons en warme sokken om haar weer warm te krijgen, papa de rots in de branding die maar op en neer bleef rijden tussen huis Siel’s zusjes en Siel in het ziekenhuis, aan moeke en voke die weer lekker eten voor haar meebrachten. Aan Talle en Rune die hun zusje zo vaak moesten missen als ze weer in Leuven was. Aan de prachtige verslagen die Martine maakte voor haar en alle mensen die meeleefden. Aan de vele mails die geplaatst werden op het blog. Aan al die mensen die in de ‘arena’ zaten en op een afstand vol bewondering keken naar de krachtige, sterke en dappere Siel die er iedere keer weer bovenop krabbelde. Aan de lieve kaartjes en cadeautjes die mensen haar stuurden en waar zijzelf en Martine, Dirk, Talle en Rune zoveel troost uit putten. Aan die verschrikkelijk zware beproeving, de transplantie, die nog moest komen. Aan Talle die haar haar gezonde lichaam teruggaf."

Dit is een hele mooie toekomstdroom Siel en weet je .. het wordt die van jou!!!

een hele dikke knuffel voor jou!
Diane (NL)

Anoniem zei

Hoi siel,
Het was leuk om te praten met jou.
En te spelen op de computer.
Maar we hopen allemaal dat je snel beter word!
En probeer je best nog te doen.
véél groetjes van liena!

Anoniem zei

Hoi Siel, Martine,Dirk,Talle en Rune, Ja wij denken ook nog elke dag héél véél aan jullie. Wij zijn jullie zekers niet vergeten hoewel ik al lange tijd niets meer op de blog heb geplaats,mijn excuses hiervoor. Ik heb wel dagelijks de blog blijven volgen en vind dat Siel het allemaal héél goed doet en er altijd weer vol goede moed tegenaan gaat. Ook vind ik dat jij Martine het stééds weer geweldig goed doet,hoe jij alles nauwkeurig in de gaten houdt zodat er niets vergeten wordt en zo meer. En Dirk,dat is een papa uit de duizend,hij geeft Siel telkens weer dat extra duwtje om er het beste van te maken.Wij duimen met z'n allen voor de transplantatie en zullen ook niet vergeten aan Talle denken. Je ziet hé Siel, je staat er niet alleen voor. Héél veel liefs en groetjes van de ganse familie.
Groetjes Lucia

Anoniem zei

Hoi Siel,
Ik vond het mega leuk dat je maandag op school een kijkje was komen nemen. Wij vonden het ook super leuk dat je er was!


veel succes,
vele groetjes,
Fien!

Maria M zei

Heel mooi van de school dat ze zo met jullie mee leven,dat is een echte les voor de kinderen over(SOLIDARITEIT).

Wij wensen dat het goed gaat verlopen voor Siel!