woensdag 27 februari 2008

Dag 10

Een rustige dag vandaag.
Siel had gisteren echt véél last van jeuk en misselijkheid. Voor beiden kreeg ze een medicament dat ook slaapverwekkend werkt. Dus Siel heeft héél goed geslapen.

Talle had gisteren bij het wakker worden van de narcose héél véél pijn. Straffe pijnmedicatie brengen daar veranderering in. Zolang ze stil blijft liggen, geen probleem. Op haar kamer aangekomen is ze héél misselijk van de narcose.
Toch heeft Talle ook goed geslapen. Bij het wakker worden heeft ze terug héél véél pijn. Ze weet niet hoe ze zich moet neerzetten. De pijnmedicatie wil ook niet direkt helpen. Stil blijven liggen of zitten is de boodschap.

Vandaag heeft Siel een rustige dag achter de rug. De jeuk en het misselijk zijn is verdwenen, gelukkig. Ze kan nog steeds eten.
Vandaag bezoek gehad van Bram, een lotgenoot van 't 4de.
Talle komt in de rolstoel samen met papa.
En nog enkele juffen van school.
Weeral een dag voorbij, goed voor Siel.

We moeten nu wachten tot de witte in actie schieten en hopen dat het Talle haar witte soldaten zijn die tevoorschijn komen. Ten vroegste binnen 10 dagen.

Talle mag naar huis, samen met papa. Hopelijk valt de rit naar huis voor Talle een beetje mee. Het zal lang worden als ze pijn heeft.
Morgen komt papa terug, mama gaat naar het "luxe" hotel St. Pieter.

19 opmerkingen:

marc en linda zei

hallo allemaal,nen dikke proficiat voor jullie allemaal,wat een klasse gezin.Talle jij hebt je zus supergeweldig geholpen dit vergeet je nooit meer en Siel zékers ook niet, jullie zijn superzussen ook Rune niet vergeten zij stond langs de zijkant mee te suporteren samen met jullie ouders en grootouders.Wij hebben kaarsjes laten branden voor jullie en die gaan ook vandaag weer branden
Op naar mooie tijden voor jullie allemaal we hopen het van harte
Lieve groetjes
fam.Smets-Vlemincx

Anoniem zei

Siel,Talle, Martine, Dirk en Rune,

de voorbije dagen hadden jullie als gezin weer heel wat emotionele momenten. Het was zo mooi om te zien hoe Siel het beenmerg = de levenskracht van Talle in zich zag stromen.
De pijn van Talle is niet makkelijk om te dragen, maar later komt het besef van: dat heb IK gedaan! Knap Talle!
Voor Siel is het nu afwachten wanneer de 'soldaatjes' van Talle het zullen overnemen. Wij zitten vol spanning te wachten, net als jullie.
Een dikke proficiat aan jullie allemaal.
Begin al maar vast plannen te maken, het lijstje mag onnoemlijk lang zijn.

veel liefs,
Eric, Elly, Sien en Kaat

Unknown zei

Hey vechtertjes,
Jullie doen het wel echt heel goed daar! Siel, er zijn slechts weinig meisjes die zo'n speciale band hebben met hun zus. Ze is nu echt een stukje van jou geworden precies.
We duimen hier nog altijd mee en volgen het nieuws op de voet.
Toi toi daar op't zesde en nog hééééél veel suc6!
Stijn-Joke-Nore-Nette

Anoniem zei

heey,
proficiat allemaal..
al die moeilijke momenten die jullie hebben doorstaan..
ik hoop dat Talle en Siel het goed maken en ook de andere van het gezin.
Talle zit bij mij in de klas en het was leeg op har plaatsje..
zonder haar is de klas niet compleet.
Ik en hel 1f hopen dat we talle morge(donderdag) terug mogen verwelkomen in de klas.
groetjes mayke

Anoniem zei

Lieve Siel en Talle,

Wij hebben hier maar 1 woord voor WAAAAAAAAAAAW !!!!!

dikke knuffel,

Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Anoniem zei

Siel,

Het deed enorm veel deugd om jou vandaag zo goed te zien. Je huppelde als een veulentje in en uit je zetel. Ook Talle zag er goed uit. Je kon van haar gezicht aflezen dat ze enorm trots is op wat ze voor jou heeft kunnen doen. Het verwonderde mij ook dat jij nog steeds zo leergierig bent. Wat zal jij veel en duidelijk over de transplantatie kunnen vertellen aan jouw klasgenootjes.
Ook mama en papa konden de fierheid die ze voelen voor hun meisjes niet verstoppen. Hopelijk kan je deze nacht net zo goed slapen als de vorige.

Groetjes,
juf Nicole

rudi zei

We hebben de gebeurtenissen op de voet gevolgd. Een dikke proficiat voor jullie allemaal.

Brecht, Lore, Jasper, Jasmine en Rudi

Maria M zei

Dat de pijn snel mag overgaan voor SIEL EN TALLE!
Nu wachten jullie natuurlijk op de witte soldaatjes,als ik er tegenkom stuur ik ze dadelijk naar je toe,en dan ben je snel minder moe,he Siel!

Anoniem zei

Heel veel sterkte aan ieder.

Erik L

Anoniem zei

Hallo sterke zus,

Hier met je donner. Mijn witte soldaatjes zullen wel snel beginnen werken. Zo te voelen hebben ze er veel uit gehaalt. Want ik loop er een beetje krom van. Toen ik thuis kwam was ik niet zo goed maar nu gaat het al veel beter. Dit is nu de 2de keer dat ik het probeer. Ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken.

Daag van je zus Talle

Diane zei

Hoi Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk,

Vol bewondering heb ik de verslagen van de afgelopen dagen gelezen. Prachtig verwoord Martine en Talle. Ook de foto's waren indrukwekkend.
En super gedaan meisjes!! Ik wed dat jullie papa, mama en Rune naast hun schoenen lopen van trots.
En nu is het wachten op de soldaten van Talle. Ik hoop dat het wachten meevalt en dat ze snel met z'n allen te voorschijn springen.
liefs en een dikke knuffel voor jullie allen
Diane (NL)

Anoniem zei

Ik ben niet zo "leger"gezind, maar nu wil ik niet liever dan dat er zo snel mogelijk, zo véél mogelijk soldaatjes hun werk gaan doen.
Aanvallen maar!
juf Ann

Anoniem zei

Lieve Talle,

Wat bewonder ik je erg. Ik kan begrijpen dat je voelt dat er iets weg is. Waar hebben ze dat allemaal gehaald zeg? 2 zakken vol!!! Vandaag al die autorit en morgen al naar school?????? pfff!! Niet te geloven. Ik hoop dat je je snel helemaal beter voelt. Je mag je terecht hééééééél trots voelen!

Lieve Siel,

En jij weer rondhuppelen door je kamer? Ik kan het me al voorstellen. Wat maak je zo je zussen, mama en papa en al de bloglezers (en zeker mij) blij zeg. Wahw, heel knap! Morgen weer zo'n positief nieuws graag, maar daar zal jij wel voor zorgen.

En voor vannacht, slaap lekker hé en morgen... weer een dag voorbij.

Heel veel knuffels voor jullie allemaal!
Diane

Anoniem zei

Dag allemaal,

hopelijk liggen jullie allemaal al in dromenland te genieten van een welverdiende rust. 't Was aangenaam voor de bezoekers op 't zesde! Blije gezichten, een ontspannen sfeer, met als uitschieters die Talle en Siel. Ze in 't echt bezig zien en horen bevestigt wat we al wisten: die 2 hebben sinds gisteren een band met elkaar die niet meer stuk kan!
Martine en Dirk, bedankt voor jullie openheid, zo blijven we als school heel betrokken bij wat Siel allemaal meemaakt.
Siel, we denken aan je morgen!!

Liefs,
juf Gerd

Katrien zei

Siel,Talle en familie,

Hier zijn geen woorden voor. Zo pijnlijk, maar ook zo mooi.

Jullie staan nu een belangrijke stap verder. Samen moet het lukken.

Warme knuffels,
Katrien - Geert -Daphne

Anoniem zei

Hoi Siel en Talle,

Talle, woensdag hebben we héél hard gelopen. Ons voeten doen nog altijd pijn. We hebben in totaal 220 euro verzameld. Hopelijk kom je maandag naar school. We missen u héél hard.

Siel, jou foto hangt in de klas. Ze vonden dat je er goed uit zag. Zo kunnen we altijd aan jou denken!!

Groetjes van Laura M, Celien en Laurienxxx.

Anoniem zei

Hoi Siel,

Dat hebben jullie daar fantastisch gedaan. Nu kan de Tien-dagenaftelkalender van start gaan.
Nog een dikke proficiat voor je zus Talle, chapeau! Probeer wa vrij te blijven van die vieze beestjes. Zeg, weet je wat bij mij begon het al na 8 dagen te werken. Misschien bij jou ook wel? Je ziet er alvast fantastisch uit. Leuk die foto's, nu kunnen we je nog eens zien. Je haartjes zijn alweer zo snel gegroeid. Gebruiken jullie een speciaal wonder haargroeimiddeltje ofzo, want ik ben nog steeds zo kaal als een biljartballeke. HEEL VEEL SUCCES toegewenst van je kleine vriendin!

Dikke knuffel en 1001 kusjes van
NORA. X

Anoniem zei

Lieve Siel,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe verjaardag. Ik vind dat je er erg mooi uitzag op de foto. Ik hoop dat de soldaten gauw aan het werk gaan.

Lieve Talle,
Een hele dikke duim voor jou. Wat heb je dat goed gedaan. Ook jij zag er zo mooi uit op de foto! En wat een hoop lieve klasgenoten heb je al. Jullie zijn al een hechte groep en dat voor een klas die nog maar net bij elkaar zit. Dat moet vast heel bijzonder zijn.

Lieve Martine en Dirk,
Dank jullie wel voor de mooie foto's en verslagen. Het is echt heel knap hoe jullie het onder woorden brengen. Het is voor ons vaak niet te bevatten hoe intens jullie leven is. Nog geen maand geleden moest je nog brieven schrijven aan Siel. Wat is er in die maand weer veel gebeurd! Maar dankzij de blog en de jullie openheid kunnen wij ons steeds weer een beetje voorstellen wat jullie allemaal mee maken.
Ook ik was erg ontroerd door de mooie woorden over de nieuwe geboortedag. Ik vond Talle haar naam (ook van Rune en Siel) altijd al erg bijzonder en mooi maar ik wist niet wat het betekende.
Ik heb ook eens de betekenis opgezocht van de andere namen in jullie gezin.
Martine: machtige strijdster !
Dirk (Diederik): machtig onder het volk.
Siel kon ik niet vinden maar Sil betekend: zege, overwinning!
Bij rune stond: geheim/toverformule.
Hoe toepasselijk allemaal.

Lieve blog lezers,
Echt geweldig om te lezen hoe iedereen meeleeft met Siel en haar familie. Ik wilde graag het volgende met jullie delen omdat sommigen zich er misschien in herkennen.
Regelmatig zie ik oproepen van het Rode Kruis om bloed te doneren. Iedere keer denk ik dan: "goed idee, dat moet ik niet vergeten". Of ik het nou vergat of een beetje bang was, ik weet niet maar het kwam er nooit van. Tot afgelopen maandag, ik zag weer een oproep van het Rode Kruis bij het winkeltje op de Hodonk. Die avond om 18 uur kon je in de kantine van Branddonk terecht. Met knikkende knieën en Siel in mijn gedachten ben ik gegaan. Dit had ik al veel eerder moeten doen! Het stelt niks voor, je wordt ontvangen en geholpen door hele lieve mensen en je bent met een uurtje klaar. Verder vond ik dat er een hele bijzondere sfeer hing, zoveel mensen bij elkaar die allemaal belangeloos bloed geven.
Ik hoop dat voor sommigen dit verhaal net het duwtje is wat ze nodig hebben om ook donor te worden. En voor alle kleine blog lezers:Jullie moeten nog even wachten, het mag pas als je 18 jaar bent.

heel veel liefs,
buurvrouw Christel

Anoniem zei

hallo,
talle en siel,
het is om te zeggen dat we je missen we denken tussen de uren veel aan jou en aan siel we hopen dat alles goed komt!