woensdag 20 februari 2008

Dag 3

Papa was ook vroeg bij Siel vandaag. Siel krijgt hier elke morgen vers geperst sinaasappelsap van de verpleging. Kei lekker volgens haar.
Om 8.15 u werd Siel op de bestralingsafdeling verwacht.
Papa gaat er met het bed naartoe. Als Siel blijft liggen heeft ze geen last van hoofdpijn. Moeilijk, zo alleen met een ziekenhuisbed door de gangen.
Het lukt Siel weer goed mooi stil te blijven zitten.
Om 10 u moest ze voor een echo van het hart. Ze heeft een verhoogde hartslag, normaal bij bestraling.
Bloedresultaat van de dag.
hemoglobine: 10.5
Bloedplaatjes: 270 000
Witte bloedcellen: 8800, hoog, ik was ongerust en stel de vraag of het goede witte zijn. De witte worden 3X per week nagekeken hier en bij Siel blijken het goede te zijn. Gelukkig!!! Met de bestraling gaan die nog niet zakken enkel met chemo.
Deze middag brengen voke en moeke eten. Siel kan héél goed eten. Dat ziet moeke graag.
Vicky, Tine en Johan, verpleging van het 4de, komen Siel bezoeken. Tof!!!

Om 15.45 u wordt Siel weer op de bestralinsafdeling verwacht, de 2de keer vandaag.
Jasmine zit Siel op te wachten, zij had plaatjes nodig en was benieuwd hoe Siel het stelde.
Mama komt met de 2 zussen naar Leuven.
Siel stelt het goed. Ze is niet echt misselijk van de bestraling. En kan goed eten.
Papa gaat met de zussen naar huis, mama gaat naar St. Pieter.
Siel maakt al een LIJST met "doe dingen" als ze thuis terug is. Plannen maken!!!

7 opmerkingen:

Janne zei

Hoi Siel,

Ik weet niet of ik zo lang zou kunnen stil zitten, hoor! Vervelend voor jou dat je hoofdpijn hebt, maar is zo'n ritje op het bed met de papa aan het stuur misschien een klein beetje leuk?
Ik ga zeker eens bellen, zodat die vervelende tijd wat sneller voorbij gaat voor jou!
Daaaaaaaaag
Janne

Anoniem zei

Hoi Siel,

Wij steken elke dag voor jou een kaarsje aan en blijven aan je denken. Spijtig dat je zo'n hoofdpijn hebt, maar al onze positieve energie en knutselwerkjes sturen we jullie kant uit.
daaaaaaaaaaag, van Fien

Anoniem zei

Hallo

Leuk om weer positief nieuws te lezen! Goed kunnen eten, de nevenwerkingen van de bestraling vallen mee en weer plannen maken!
Goed zo Siel!
Jullie zijn allemaal super!
Super Siel, Super Mama, Super Papa, Super Zussen, Super Moeke, Super Vake!
Neen misschien moeten we nog superlatieven zoeken: Superste Siel, Superste mama....Wat zou het mooi zijn als alle kinderen zo'n Super ouders, grootouders, zussen hadden!!!
Jullie hebben zeker al een ster verdiend!
We blijven duimen!

Groetjes

juf Ingrid

Juf Magda zei

Dag allemaal,

Lees ik het goed?
Witte bloedcellen:goed,
Stil blijven zitten:goed,
Eten van moeke en voke:goed, Bezoek:goed,
Siel stelt het:goed,
Plannen maken:goed ,
Niet echt misselijk:goed,
Zussen op bezoek:goed ,
De papa met het bed "alleen" door de gangen gereden:goed.(Nee nee Dirk, ik lach je niet uit).

Knappe, knappe Siel. Wat doe je dat daar weer allemaal voortreffelijk.
Wij met alle bloglezers kunnen echt een voorbeeld aan je nemen.
Ik denk niet dat ik dit allemaal zou kunnen zoals jij dat doet.Nee ik ben ervan overtuigd.
Met enorme bewondering sluit ik de dag af.
Slaapwel.

Groetjes,
Juf Magda

Anoniem zei

Hallo,

Leuk om de blog te lezen als het positief nieuws is. We blijven met z'n allen duimen voor jullie en supporteren op de tribunes. Hopelijk valt al de rest dat gaat komen ook mee. Je verdient het Siel!!!!

Groetjes Bart - Katleen - Luna en Mats

Anoniem zei

Heyla,

Ik vroeg me af of ik het wel allemaal goed had begrepen. Heb ik het juist dat je normaal misselijk wordt van bestraling? Is het juist dat Siel zich, buiten de hoofdpijn, goed voelt en flinke eetlust heeft? En heeft ze al 3 van de 6 bestralingen achter de rug? Dat zou dan wel fijn zijn natuurlijk.
Laat het positieve nieuws maar komen, dat lezen we allemaal graag.

Heel veel liefs en succes voor jullie!
Ik blijf kaarsjes branden (ook voor mats), heel erg duimen en keihard aan jullie denken.

XX
Diane

Anoniem zei

Siel, als je terug thuis komt, dan kan je:
- pizza maken met je zussen
-heel lang uitslapen zonder dokters naast je bed
-heel laat opblijven omdat je te lang geslapen hebt
-buiten naar de maan kijken
-zelf speldjes maken voor als je haren terug gaan groeien
-een t-shirt schilderen met je vriendinnen
-een boek lezen buiten in de zon
-koekjes maken en ze allemaal meteen opeten.

Dat kan dan allemaal.