zondag 24 februari 2008

Dag 7

Vandaag een rustige dag.
De nacht is niet zo goed verlopen. De chemo van gisteren wou niet doorlopen. Etoposide kristalliseert makkelijk en Siel had het aan de hand. De katheter zat verstopt. Doorspoelen bleek niet te helpen. Gevolg, het duurde héél lang alvorens de chemo erdoor was. Tot 2.00 u deze nacht. Siel heeft op dit moment nog 2 lummen (poorten) vrij van haar katheter. Hopelijk krijgen ze dat nog opgelost.
Siel heeft heel lang geslapen vandaag. Goed voor haar, door de misselijkheid heen.
Siel klaagt van moeheid en misselijk als de medicatie uitgewerkt is.
Vandaag zijn Joren en Liena een kijkje komen nemen, heel even maar.
Siel kan nog altijd goed eten en rust veel. Tot nu toe valt het mee.
Papa gaat naar huis vandaag.
Morgen verwachten we Talle samen met papa.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Siel en co,

Wat rot dat de chemo niet goed doorliep.
Maar wel fijn dat je vandaag zo goed kon slapen.

Wij blijven duimen hoor meisje.
Veel succes samen met Talle.

Dikke knuffel
Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Anoniem zei

Dag allemaal,

De eerste helling is beklommen. Juf Gerd en juf Magda hebben verteld hoe superflink en moedig jij die bestraling ondergaat, Siel. Ik weet dat jij een kanjer bent, maar nu laat je toch wel echt je mega-super-krachten zien. Je bent echt een buitengewone, supersterke en megaslimme meid! Martine, Dirk, jullie moeten allemaal de lat ZO HOOG leggen, en nog altijd HOGER EN NOG HOGER!!! Ik heb daar eigenlijk geen woorden voor, jullie mogen echt wel hééééél hééééél erg trots zijn op jullie gezin!

Aan Talle wens ik heel veel sterkte toe morgen. Maar zij zal, net als Siel, doen wat moet, met alle verantwoordelijkheid!

Ik wens jullie de komende dagen heel veel steun toe. In elke klas zullen volgende week kaarsjes branden! Voor Siel, voor Talle, voor Martine en Dirk en ook voor Rune.

Heel veel moed en sterkte, dat wens ik jullie bij het begin van een heel speciale week!

mevr. directeur

Janne zei

Dag Siel en Talle,

Ik zou ook héél zenuwachtig zijn als ik zoiets als jullie moest doen. Maar ik zou dat ook doen voor mijn zusje.

Talle, je weet dat je je over je schoolwerk geen zorgen moet maken. Want dat komt allemaal in orde! Als het niet goed gaat, denk dan maar aan leuke dingen. (Thomas: den boot gaat zinken, Wouter: ballet, onze skivakantie binnenkort,...)

Siel, tof dat jij zo'n leuke zus hebt, hé!!! Nog eventjes doorbijten!!! Blijf jij ook maar denken aan de leuke dingen die je binnenkort terug kan doen.

Ik ben er zeker van dat jullie dat allebei héééél goed gaan doen!!!!! Veel succes en tot gauw.

Groetjes van Laurien

Anoniem zei

Hoi Siel,

Al was het een vervelend begin van de nacht, het is fijn om te lezen dat je goed rust en dat je geniet van de gerechtjes van moeke en voke. Je doet het fantastisch goed meisje!

Talle,
Veel succes morgen! We duimen hoor!

Aan Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk, hier een kort stukje tekst uit een liedje van Stef Bos:

Samen staan we sterk,
niemand kan alleen.
Je bouwt een kathedraal
met velen om je heen.
Ik heb het vaak gedacht
beter af alleen,
maar enkelvoud beperkt.
Samen staan we sterk!

Samen staan jullie sterk!!!

Warme groetjes,
juf Els

Anoniem zei

Dag Talle, Hoi Siel, Hallo juffen,

Vanavond halen we een superkaars uit de kast, eentje die stug blijft branden, zelfs als ze op de top van de Mont Ventoux staat in de meest grillige weersomstandigheden.

Dag Talle,

Heel veel redenen om trots te zijn. Je berichtje zaterdagnacht was heel tof. Ik ben ervan overtuigd dat je er nu nog net zo gezond uit ziet als onder de kerstboom (je weet wel, drie zusjes bij elkaar). Onze superdikke kaars brandt zeker voor jou.

Hoi Siel,

Jij gaat niet opgeven, we kennen je al langer als vandaag. Als ik mijn ogen sluit zie ik dat vastberaden meisje met kromgebogen rug zich op haar fiets die berg opwerken. En je weet het, achter een of ander bocht staat je zusje Talle je op te wachten om je verder te helpen. Dit gaat lukken.

Dag juffen,

Sorry juf Gerd, juf Magda, juf Ingrid, mevr. Directeur en ziekenhuisjuf,

In mijn vorige bericht heb ik een "dt" fout geschreven. Ik zal proberen om dit nooit meer te doen.

Wij denken aan jullie,

Erik Dries.

Anoniem zei

Dag Talle,

Ik herinner me jou als een stille leerling die wel eens bij mij in de studie zat. Verder ken ik je niet zo goed. Ik weet wel wat je naam betekent. Die betekenis ga je dinsdag letterlijk doorgeven aan je kleinere zus: LEVENSKRACHT.
Je bent stil maar krachtig genoeg om je zus een nieuw leven te geven. Ongelooflijk tof!
Ook voor jou komt daar wel wat bij kijken. En daarom zullen er dinsdag in onze klas niet één maar twee kaarsjes branden.
Toi toi toi Talle!

juf Gerd

Diane zei

Lieve Siel en Talle

Ook hier zullen de kaarsjes voor jullie beiden branden!!
Ik wens jullie heel veel sterkte toe samen met jullie geweldige familie, papa, mama, Rune en moeke en voke!
Mijn gedachten zijn bij jullie!!
Dit kunnen jullie samen!

Een hele dikke knuffel voor jullie allen,

Diane (NL)

Anoniem zei

Lieve Siel en Talle, Martine, Dirk en Rune,

In gedachten duw ik kei, keihard, op mijn hardst mee om zo snel mogelijk die top te bereiken. Ik ben niet zo sterk maar alle beetjes helpen.
Dinsdag worden het bij ons ook 3 kaarsen ipv 2. Nu brandt er eentje voor Siel en eentje voor Mats maar dinsdag ook nog eentje voor Talle. Talle, ik vind je naam plots nog veel mooier dan ik hem al vond.
Ik ga ook heel hard voor jullie duimen.

Veel liefs en een dikke knuffel!
Diane (B)

Ik ga nu slapen (vroeg hé?), hopelijk zijn jullie al lekker aan het rusten. Slaap lekker allemaal!

Anoniem zei

Dag Talle,
Jij hebt vorige week in de klas zo mooi verteld wat jou en je zusje deze week allemaal te wachten staat.
De leerlingen van 1f hebben heel goed geluisterd , ze waren heel stil ( en dat is heel uitzonderlijk dat weet jij ook hé). En ze waren onder de indruk.
Ze vinden het allemaal enorm knap dat jij dit voor je zusje doet.
we zullen de volgende dagen heel erg veel aan je denken.veel sterkte. Maar wij weten dat je een enorm flinke meid bent.
groetjes mevrouw Adriaensen

Anoniem zei

Siel, Talle, Martine, Dirk en Rune,

Ook wij wensen jullie heel veel sterkte toe in deze speciale week en de tijd daarna. Er zullen vele mensen met hun gedachten bij jullie zijn, maar jullie moeten er samen door geraken.

En als het weer maar eens moeilijker moest gaan, sluit dan heel even je ogen en probeer dan al die handen te voelen van al die supporters, die jullie proberen verder te duwen. Hopelijk geeft dat jullie voldoende kracht om er door te geraken !
Toi, toi, toi aan jullie en alle mensen die nauw betrokken zijn en waar jullie steeds op kunnen rekenen.

Carine, Marc, Inka en Jorne

Anoniem zei

lieve buren,

Geen dag de blog gemist want jullie zijn iedere dag in onze gedachten. Maar soms weet je gewoon niet wat je moet schrijven. Gelukkig zijn er heel veel mensen die dat wel weten want ik lees dagelijks met kippenvel op mijn armen de mooie reacties.
Wij willen jullie heel veel succes, kracht, vertrouwen, geloof en goede moed toe wensen voor de transplantatie.
Ook bij ons branden de kaarsen en wij staan zij aan zij op de tribune om jullie aan te moedigen.

Zet hem op van Campfortjes, jullie gaan winnen!

veel liefs,
de buren op 66

Anoniem zei

hey Siel.
wij waren vandaag gaan tennissen.
en het was heel plezant.
Wij wensen jou en Talle heeeel veel succes morgen!!!
DOEI!!!

vele groetjes
van Laura en Kimberly!!

Anoniem zei

Hoi Siel,

Even een zinntetje tussendoor!
Eigenlijk mag dat niet van ons mama want ik moet nog huiswerk maken!
Maar straks ben ik er weer, met meer weer, DAAG!

Eline

Anoniem zei

hoi Siel
ik hoop dat het goed gaat morgen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelgroetjes en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kusjes van Candy