maandag 25 februari 2008

Dag 8

Een frustrerende dag vandaag.
De isolatie is van start. Siel heeft nog 300 witte geen risico meer.



Vreemde bezoekers? Nee hoor, mama, papa en Talle







We mogen enkel bij Siel in steriele schort, masker, en handschoenen. Elk uur moeten we dat vervangen. Bezoek mag aan de buitendeur voor de raam zitten en kan Siel toespreken met telefoon(parlofoon). Sinds Siel hier op de kamer is wast Siel zich met stromend water. Op de kraan is er een soort van pot waar het water doorstroomd, bacteriedodend. Tanden poetsen met flessenwater.
Voor de isolatie van kracht ging, mocht Siel nog in bad. Haar moment van genieten. Dit blijft om de 2 à 3 dagen, gebeurt telkens de lijnen van haar pomp vervangen worden.

Talle en papa zijn deze middag toegekomen. Zij hebben een kamer op't vierde (411).
Talle wordt voorbereid op morgen. Naald in arm, bloedcontrole, gesprek met dokter en anestesist.

Siel heeft tijdens de beklimming van haar berg, platte band gereden.
De katheter heeft beslist van er de brui aan te geven. 2 van de 3 lummen zitten dicht, door de chemo van zaterdag. Niet meer open te krijgen. Zo spaarzaam mee omgesprongen en de laatste dag zal hij eens beslissen van het op te geven.
De dokters hebben beslist van een nieuwe te plaatsen. Siel is al de hele dag nuchter gebleven. Deze middag hebben ze ons op de lijst gezet van het operatiekwartier.
Vanaf 18.00 u, en we zijn aan de beurt.
Héél geduldig wachten we tot 18.00 u, de dokter komt binnen met de boodschap van jullie worden vanaf 20.00 u verwacht.
Ik kan me niet meer inhouden en schiet weeral uit m'n kram. De dokter geeft me gelijk. Wat kan hij anders doen. Geduldig blijven hebben we al zolang gedaan dat de laatste loodjes echt wel beginnen door te wegen.
We verwachten nu dat ze om 20.00 u komen zeggen dat het nog wat opgeschoven is.
Siel heeft honger en ik ook, ik ben altijd solidair met Siel. Toch zeurt ze niet, bewonderenswaardig, vind ik.

Morgen is het de grote dag. Laat ons hopen dat er geen tegenstrubbelingen meer zijn dan. Wij hebben er echt genoeg van. We dachten dat we alles al gehad hadden, niet dus.
Een frustrerende dag vandaag.

36 opmerkingen:

marc en linda zei

hoi allemaal, wat een dag wééral,laat deze maar vlug voorbij zijn.
Morgen de big big day,we zullen hiette allemaal duimen voor jullie ,de kaarsjes zullen branden wees daar maar zeker van.Talle wat een superzus ben jij,Siel zal zich aan jouw optrekken en jij aan haar,samen staan jullie sterk,wij langs de kant vechten mee en hopen dat alles goed zal lukken.
Siel wat een prachtkind ben jij je hebt al zoveel doorstaan,dit gaat je ook lukken
Voor de rest van de familie doe zo verder jullie zijn gewoon super,blijf zo doorgaan
toi toi toi aan allen en veel lieve groeten van fam.Smets

Anoniem zei

Lieve Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk,


Heel veel succes morgen, wat een spannend moment.
Hier blijven we duimen en kaarsjes branden.
Blijf erin geloven, je bent er bijna meisje!!!!

Een dikke knuffel

Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Anoniem zei

Hoi Siel,

Hier komt het weer weer.
Daarstraks was het weer wat kort, maar nu wat veeeeeeeeeel langer.
Ik zie hier dat ik de eerste ben die gaat reageren op dag 8.
Maar ik ben heeel trots dat ik als eerste vandaag mag zeggen dat jij en natuurlijk Talle heeeeeeeeel dapper zijn!
En wie waren die vreemde bezoekers daar op jouw kamer!
Waren dat niet ...
Zoooooo moeilijk!
HIHIHIHI, ik weet het wel!
Het is jouw gezinnetje, maar er ontbreekt nog iemand!

RUNE!

Haar mogen we ook niet vergeten!
Zij hoort er ook bij!
Zo'n jong, hyp, springend en kei tof zusje mag toch niet ontbreken!
Ik weet zeker dat zij voor haar grote zus Siel ook wel iets wil doen!
Maar ik denk dat eentje wel genoeg is, is het niet?!

Maar nu weer over jou, Siel!
Ik ga even in het vel van een jounalist springen!
Even een paar vraagjes aan MEGA SIEL!
Hoe is dat daar in Leuven?
Is dat niet raar in zo'n isolatiekamer?
En zo'n rare bezoekers, ook al zo vreemd?
Het word precies echt wel een vreemde boel hier of ben ik verkeerd?

Nu ben ik terug mezelf!
Siel morgen de grote dag!
Zoals juf Gerd al zei: wij gaan in de klas twee kaarsjes branden!
Eén voor jou en één voor Talle!
En wat ook heel leuk is, is dat wij morgen les krijgen over een heel speciaal en een heel leuk meisje!
Tof hé!

Nu snel reactie publiceren!
Anders is er misschien iemand voor mij en dan klopt mijn reactie niet meer!
En ik wil absoluut de eerste zijn!

groetjes

Eline

ps: DOE HET GOED MORGEN Hé!

Anoniem zei

Oeps toch te lang gemaakt!
Dan de volgende keer misschien!

Janne zei

Hoi allemaal,

Wat jammer toch dat het vandaag weer moest tegenzitten. Je zou voor minder boos worden.
Hopelijk lukt het morgen dan allemaal supergoed!!
We duimen allemaal, hoor!
Groetjes en heeeeeeeel veel succes!
Janne, Laurien, Krista en Patrick

PS. Talle, ons Laurien heeft op jouw hotmail-adres een overzichtje van de dag gestuurd en de laatste nieuwtjes uit de klas. Als je wat tijd hebt, kan je dit eens lezen. Ze zal dit morgen en overmorgen ook nog doen. Kwestie van wat bij te blijven, hé!

Anoniem zei

Siel, Talle komaan meisjes, jullie kunnen het, samen zijn jullie dubbel zo sterk !!!

Wij gaan de hele dag duimen voor jullie en kaarsjes branden.

Heeel veel succes morgen !!!

Fam Hermans (Jens)

ELS zei

Hey Siel,
De top van de berg komt toch wel dichterbij nu hé...en Talle komt helpen duwen....
Wij staan nog steeds aan de kant met ons grote spandoek: Hop...hop...hop...Siel en Talle naar de top!
Succes meisjes morgen!!!
We zullen heel veel aan jullie denken!!!
En Talle, wij supporteren morgen nog eens extra voor jou...je gaat het zeker zeer goed doen....
Martine en Dirk, heel veel moed en sterkte nog de komende weken...het is hier al dikwijls geschreven en misschien val ik wel in herhaling maar jullie doen het echt fantastisch....
Jullie gezinnetje...samen heel sterk...
Nog even die moeilijke beklimming tot de top van de 2000 witte bloedcellen (ik denk toch dat het zoveel was hé Martine als ik het goed onthouden heb)!!!
En...ook al hoor je ons niet altijd,deze supporters blijven op post!!!
Erik, Els, Caro en Ynias

Anoniem zei

Hallo

Dat was weer pech vandaag!
Af en toe moet je eens van je laten horen hé Martine. Soms voel je je een nummer en het gaat om je kostbaarste bezit je kind!
Laat je klauwen maar op tijd zien! De appel valt niet ver van de boom! We hadden van die dochters van jullie niets anders verwacht!Ja, Siel jij bent een straffe meid, maar je papa en mama geven je dagelijks de nodige portie vitaminen (liefde, grenzeloze liefde)die je nodig hebt om je hier doorheen te slaan.
Talle en Siel ga er voor!!
152 kleuters gaan morgen voor jullie supporteren!!
Siieeellll....
Talleeeee...
Horen jullie ze?

Groetjes

Juf Ingrid

Anoniem zei

Hoi Siel en Talle,
Jullie zijn 2 straffe madammen. Zeker Siel die dapper blijft doorvechten maar ook jij, Talle!
Ik wens jullie verschrikkelijk veel
succes en zal voor jullie duimen zo hard ik kan!
Veel groetjes,
M. Dekoninck

Anoniem zei

Dag Siel, Talle, Martine en Dirk,

Ik zit al een heel tijdje voor de blog alsof ik dan dichter bij jullie ben.
Talle, je mag fier zijn op je naam !
"Levenskracht" doorgeven aan je zus, whaw...
Ik vind eigenlijk geen woorden meer. Ik wil jullie nog enkel "slaapwel" wensen en tot morgen...

Hilde J

Anoniem zei

liefste Siel en Talle,
vandaag is het de grote dag
het gebeurt maaar zijn jullie niet zenuwachtig?en wij (het 5de leerjaar)gaan voor jullie duimen
en het zal lukken.
DOEI!!!
grtjs Kimberly

Anoniem zei

liefste Siel en Talle,
vandaag is het de grote dag
het gebeurt maaar zijn jullie niet zenuwachtig?en wij (het 5de leerjaar)gaan voor jullie duimen
en het zal lukken.
DOEI!!!
grtjs Kimberly

Anoniem zei

Hoi gezinnetje,

ook alle chiromeisjes van Retie staan achter jullie, en geloof me, dat zijn er veel! (244 leden en 28 leidsters en onze veebee) Dat zijn in 1 pak al heel veel supporters erbij hé Siel!
Maar de kaartjes zijn nog niet uitverkocht, want jullie kunnen er NOG MEER gebruiken natuurlijk...

We wensen jullie heel veel succes en moed toe de komende dagen/weken!
Wij geloven er alvast in...

GOOD LUCK!
in naam van de chiromeisjes

Juf Joke zei

Dag lieve mensen,

Ik sta tussen die hele hoop supporters en ik schreeuw mijn stem schor! Hup, Siel, hup! Hup, Talle, hup!
Als het kon, kwam ik met toeters en bellen naast jullie bed staan om jullie aan te moedigen.
Ik zal aan jullie denken en kaarsjes branden.
Ik wens jullie alle geluk van de wereld!

Groetjes,
Juf Joke (van 2c)

Anoniem zei

Hoi, hoi,

Wat is me dat nu weer allemaal geweest vandaag? Martine, ik begrijp heeeeeel goed dat je het daar eens gezegd hebt. Groot gelijk heb je. Hopelijk heeft het ook geholpen en is die lekke band ondertussen gerepareerd, en ligt Siel lekker in dromenland. Dan kan ze dromen van leuke dingen en even vergeten waar ze is.

Siel,
We duimen speciaal voor jou, morgen, maar ook de komende weken, zodat je het supergoed gaat doen!!! Laat ze daar in Leuven maar eens zien wat voor een vechtertje jij bent!
Talle,
Jij hebt inderdaad een ongelooflijk mooie naam. Jij doet de betekenis alle eer aan.
Ook voor jou gaan we duimen, omdat we willen dat ook voor jou alles vlot verloopt. Dan kan je snel weer naar huis, je kleine zusje plagen. (of is het juist omgekeerd?)
soit,

Heel veel sterkte voor morgen!!

Lien, Ward, Ann en Paul

Anoniem zei

Lieve Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk,

Zonder veel woorden, ik ben in gedachten bij jullie!
Het kan ook allemaal wel nog goed meevallen, het moet niet persé een strijd worden. Die bacteriën worden nu wel op een afstand gehouden.
Wachten en geduld hebben, zal de grote beproeving zijn, vrees ik. Jullie zijn zo'n prachtgezin. Ik geloof keihard in jullie!!

Heel veel liefs!
X Diane

Anoniem zei

Dag allemaal,

ook wij blijven voor jullie supporteren !
Van ons krijgen jullie allemaal een extra duwtje. Een duw die jullie nog meer kracht en moed geven om de top van de berg te kunnen bereiken.

Siel en Talle, ga er voor!!
Heel veel sterkte aan jullie allen!!

An E.(Stijn en Dries)

Anoniem zei

Dag Siel, Talle, mama, papa en Rune

Als ik dit berichtje schrijf is het grote moment misschien al aangebroken, toch wil ik jullie nog heel veel moed en sterkte toewensen.
Doe het goed ginder in Leuven wij blijven hier op post

Christel

Anoniem zei

Dit is een dag, die je normaal alleen in films ziet...
Maar vandaag is het écht voor jullie en het ZAL, het MOET, het KAN NIET ANDERS DAN LUKKEN! Daar ben ik vast van overtuigd!
Ook al hoor je niet zo vaak iets van mij, ook ik duim op de achtergrond geweldig voor jullie...
juf Ann

Anoniem zei

Ook wij lezen elke dag jullie blog. We duimen dat vandaag alles goed mag verlopen en dat jullie binnenkort echt kunnen genieten van gewoon samen zijn en duizend en één mooie dingen.

fam. Donders

Anoniem zei

alles goet mezt je ik hoop dat het goed gaat gaan

Anoniem zei

Liefte Talle,

We hopen met z'n allen dat ginds in Leuven alles goed gaat en dat jullie er snel bovenop geraken.

We duimen met z'n 21'en dat we weer vlug met z'n 22'en zijn.

Een kusje hier, een kusje daar,
We zijn met ons berichtje klaar!

Junior, Laurien, Ella, Mayke, Yentl, Ellen, Veerle, Sem, Sam, Laura, Janne, Renée, Celien, Laura, Thomas, Maxim, Wouter, Faress, Stinus, Lien, Elize

Anoniem zei

veel echt super veel beterschap
xxx wouter

Anoniem zei

veel echt super veel beterschap
xxx wouter

Anoniem zei

hallo
de big day vandaag.na bijna een jaar van ups en downs klimmen we na vandaag hopelijk alleen nog maar verder naar boven.
het is nu 14u en hopelijk zijn jullie er van af en rusten jullie uit na de narcose.morgen zal de kracht er weer terug zijn om er tegen aan te gaan.
en Talle hopelijk lukt dit alles dan zal jij je er ook goed bij voelen.ik kan enkel nog maar zeggen vechten Siel.


toy toy toy
groetjes cindy ,chiara

Anoniem zei

veel beterschap aan talle en siel

xxx faress

Anoniem zei

echt heel veeel beterschap aan talle en siel heel veel echt waar xxx faress

Anoniem zei

suprr veel beterschap aan talle en siel ! xx yentl xx

Anoniem zei

en ik hoop dat je er snel weer bij bent !! xxyentlxx

Anoniem zei

Hallo Siel, Talle, Rune, Dirk en Martine

Talle, we missen je echt heel hard hopelijk zal jouw stoeltje naast Celien snel terug gevuld zijn.

Siel, Veel beterschap

xxx Laura M en Ella

Anoniem zei

Goeie middag,

Of dat hopen we dan toch.
Geweldig, zoveel reacties vandaag.
Geweldig, hoeveel kaarsjes er vandaag voor jullie branden.
Geweldig, hoeveel steun er achter jullie staan.

Hopelijk is alles verlopen vandaag zoals het moest verlopen.

alvast nog veel sterkte en steun voor de volgende weken, hopelijk wordt het daar in het ziekenhuis vlug lente en begint alles een beetje beteren.

Groeten vanuit Mol

celien zei

hallo Talle en Siel ik stuur eens een berichtje om te laten weten dat ik aan jullie denk.

ik hoop dat je snel terug komt want het is maar stilletjes naast mij,echt niet leuk.

veel sterkte en tot op school
groetjes
celien

Anoniem zei

Beste Siel, Talle,mama en papa,

Wij duimen voor een goede afloop. Na al jullie tegenslagen mag het nu wel eens allemaal lukken hé.
Hoop doet leven ! Langs deze weg sturen we jullie bergen sterkte en moed. Volhouden.
Dikke knuffel,
Sarah, Urbanie en Danny

Anoniem zei

Hoi Talle,

het is zo maar raar om zonder jou naar school te fietsen.
Soms vind ik het wel spijtig dat ik niet bij jou in de klas zit, dan kon ik ook allerlei dingen voor jou doen, samen met de klas.

Mama vertelde dat je veel pijn had. Hopelijk gaat dit snel voorbij.

Toi, toi Talle!!
Toi, toi Siel!!
Ik duim voor jullie!!

Sien Bevers

Anoniem zei

Hoi Siel en Talle,

Wat zijn jullie dapper meiden!!
En voor die dappere meiden hier even een gedichje:

Hopelijk kom je snel weer naar school,
dan wordt iedereen jouw idool.
Dan kunnen we weer samen spelen,
en snoepjes delen.
En dan nog staat die dappere zus altijd klaar,
ja elk jaar!!
Jij staat er nooit alleen voor,
weet je waadoor? want:
iedereen steunt jou door dik en dun,
en als je weer beter bent maken we samen kei veel fun!!

Wij zijn suporters die wachten op jou, Siel!! RARARA WIE ZIJN WIJ!?
Wij zijn twee meisjes waarvan de namen beginngen met een:

E K


L A


I R


N L


E IJ


N


ZET 'EM OP SIEL EN TALLE!!!!!!!!!


ps: Wij zijn Karlijn en Eline!

celien zei

hallo talle en siel.

talle we dachten aan jou en vroegen ons af hoe jij je voelden vandaag, ik hoop dat je snel terug naast mij zit.

siel wat heb jij een leuke zus die dit wil doen geef ze maar drie dikke kussen!

groetjes celien