vrijdag 8 februari 2008

Onderzoeksdag.

Mama en Siel vertrekken om 6.00 u naar Leuven. Er staan onderzoeken op de agenda.
We krijgen kamer 406 toegewezen, 1 van de kleinste kamertjes op de gang.
Ze ligt naast de knutselkamer, goed voor Siel. Ze heeft nog een knutselwerk af te werken en vandaag ziet ze haar kans.
Eerst wordt er bloed afgenomen:
Hemoglobine: 10.8
Bloedplaatjes: 301000
Witte bloedcellen: 3100, zijn terug gezakt tov het laatste resultaat.
CRP: 8.7
De bloedwaarden zijn heel goed deze keer.
Als eerste op de agenda een foto van de tanden. Daarna bij de tandarts, langs de buitenkant lijkt alles in orde, op de foto is er toch een gaatje opgemerkt.
Wordt dinsdag bijgewerkt.
Dan een scan van de longen en nekstreek met daarna een longfunctietest.
Woensdag heeft Siel medicatie in de ogen gekregen. Vandaag worden de ogen nog eens nagekeken. Het zicht van Siel is nog steeds niet wat het moet zijn. Voor die controle moesten we afzakken naar St. Rafaël, met de bus.
De schimmelinfectie die was opgemerkt lijkt onder controle te zijn. De medicatie zit nog geconcentreerd midden in haar ogen vandaar het troebel zicht. Maandag terug op controle voor de ogen.
De dag was snel voorbij, de onderzoeken volgden elkaar mooi op.
Om 17.00 u zijn we terug thuis.
Het weekend geeft mooi weer dus dat gaat genieten worden.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,

We zijn blij dat het vandaag wat 'vlotter' is gegaan. We hebben hard aan jullie gedacht...
t'is nu inderdaad genieten van het vroege lente-weer. We duimen voor een weekend zonder tegenslag.
carpe diem

Groetjes
Ward,Lien, Ann en Paul

Anoniem zei

Dag allemaal,

Inderdaad, morgen en overmorgen mooi weer. Ik hoop dat jullie een deugddoend weekend gaan beleven. Wij blijven hier aan jullie denken.

Erik Dries en familie.

Anoniem zei

Goede berichten dat doet deugd!
Wat een hoop onderzoeken en testen moet Siel toch steeds maar doorstaan. Hoorde van een Nederlands lotgenootje dat zij voor iedere test/onderzoek/etc. een kraal krijgt, ze noemen dat de kanjerketting.
Ik vond het zo'n mooi idee, je vind meer info op http://www.akralia.nl/kanjerketting.htm
Lieve Siel, jij bent sowieso een kanjer. Geniet maar lekker van het thuis zijn, je zussen, pappa, mamma en het mooie weer.

Veel lieve groetjes,
De buren op 66

Maria M zei

Oost west thuis best,of vergis ik mij Siel,
We, gaan je een goed weekend bezorgen,heeft de weerman gezegd,
zo dus we nemen hem op zijn woord!
Zonnebril best in je buurt houden Siel
Dag meisje uit Retie!

Maria M zei

Oost west thuis best,of vergis ik mij Siel,
We, gaan je een goed weekend bezorgen,heeft de weerman gezegd,
zo dus we nemen hem op zijn woord!
Zonnebril best in je buurt houden Siel
Dag meisje uit Retie!

Anoniem zei

Dag siel,
Het lijkt me te horen dat het al wat beter gaat. Ik vind het héél erg dat je nu nog iets op je ogen hebt! Hopelijk mag je snel terug naar huis. En héél veel groetjes van liena.

Anoniem zei

Dag allemaal,

Goed nieuws, mooi weer, terug thuis bij mama, papa en de zusjes, in je eigen bed slapen,... . Het ziet er allemaal goed uit, dus met volle teugen genieten, zou ik zeggen.

Zonnige groetjes,
juf Nicole

Anoniem zei

Lukt het om te genieten?
Wij wensen je een leuke zondag,met je zusjes.
Dag

Anoniem zei

Homelijk kan je nog wat genieten , van dit mooi weer Siel samen met je zussen en jullie ouders , wat erg dat je die pijnen aan je ogen , ook weeral hebt moeten doorstaan.
Dus geniet, nu maar wat , hopelijk kan je dat .
Veel sterkte Sieltje, je bent toch ongelooflijk dapper hoor!!!

Anoniem zei

dag siel
het is hier met joren.
gaat het al wat beter met jou.
hopelijk mag je langer thuis blijven want het is zoon goed weer.
ik ben te vrijdag naar het ziekehuis gegaan want ik kreeg normaal ne loopgips maar ze hebben me terug geopereerd want mijn been stond niet helemaal recht.
ze hebben me terug in slaap gedaan.
nu heb ik ne gips tot aan mijn bil.het is te hopen dat we alle bij terug beter worden want dan kunnen we terug samen spelen.
groetjes joren.