woensdag 5 maart 2008

Dag 17

We blijven in herhaling vallen, Siel stelt het nog altijd goed. De pijn in de keel wordt onder controle gehouden door een constante contramal.
Vandaag was het baddag, zalig genieten van het baduurtje. Deze keer stond Siel als laatste op de lijst. De eindtijd mag dan overschreden worden. Niemand die nog staat te wachten om in bad te gaan. Daar profiteert Siel met volle teugen van.
Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine:9.4
Bloedplaatjes: 27000
Witte bloedcellen: <100
Op maandag wordt er van alles een staal genomen, cultuur,op kweek.
Er is bij Siel een bacterie uitgekomen, de pseudomonas. Een bacterie op de huid.
Siel maakt geen koorts, niks op te merken. De isolatie wordt verhoogd.
Dit houdt in, wij doen onze steriele schorten, handschoenen en masker al op de kamer uit. Siel mag niet meer in bad, gelukkig heeft ze vandaag nog genoten. De andere patienten moeten vrij blijven, de verplegeing moet dus heel goed opletten als ze naar een andere kamer gaan.

Vandaag komen de zussen nog eens mee. Siel kijkt er erg naar uit. Het eten is haar weer goed bevallen. Wat moesten we toch zonder die vo en moe. Telkens weten ze de smaakpupillen van Siel aan te wakkeren.















Samen liedjes zingen met de zussen. Héél plezant.





Rune gaat naar het vierde eens een kijkje nemen samen met papa. Het is brussendag, een dag dat broers en zussen er echt bij betrokken worden.
Talle blijft bij Siel.
Er is overduidelijk een band tussen die twee, fijn om te zien. Rune blijft vrolijk rondhuppelen, het zonnetje in ons gezin.
Nog iets wat me nu opvalt is, telkens we de favoriete CD van Siel opzetten zegt ze opeens, "Nu was de bestraling gedaan!" Een rare gedachte, telkens als we dat liedje te horen krijgen, zullen we aan deze tijd herinnerd worden. Iets dat gaat blijven vrees ik, een nummer dat in Siels geheugen blijft gegrift, haar hele leven lang.

Vandaag wil ik eindigen met Phil Bosmans.

Elk moment in je opnemen en genieten.
Bewonderend stilstaan om wat je ziet en meemaakt.
Bewust leven en dankbaar zijn.

Dat moeten we meer doen!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag,

Martine, ik blijf jullie volgen elke dag.
Ik kan me levendig indenken dat het gewoon goed aanvoelt als je Siel en Talle zo samen ziet.
En Rune... Toch zalig, hé, dat onbevangen gelukkig zijn...
Een mooie foto trouwens van de twee zussen.
Alles komt weer goed; ik blijf er samen met jullie in geloven...

Hou je, hé

Hilde J

Anoniem zei

Hoi allemaal,

wat een leuke blog vandaag om te lezen. Zoveel vrolijke gezichten. De drie zussen samen, dat doet echt goed. Ze stralen alle drie. Deze momenten zijn zo kostbaar, daar moet je echt wel van genieten.
Veel succes verder!

Siel, we wachten samen mee op de witte bloedcellen van Talle.
Talle, veel succes met je examens volgende week. Dat is wel heel snel na de donatie hé.
Rune, laat aan iedereen je mooie T-shirt maar eens zien.
Dirk en Martine, jullie doen dat schitterend met jullie dochters. Proficiat!

Groetjes,
Elly M

Anoniem zei

Hallo Siel,

Zeg amaai! Je doet het daar echt schitterend! You're really a shining star!!! Ik hoop dat je alles vlotjes doorloopt. Dikke knuffel van je kleine vriendin,
NORA, xxx

Anoniem zei

hoi,siel
ik ben dilleke ik ben een vriendin van joren en zit bij hem in school ik woon ook recht over hem joren heeft al veel over je vertelt dat je zo sterk en moedig bent ik bewonder je omdat je al zoveel hebt doorstaan.
doe zo voort
ik duim voor je
dilleke.

Anoniem zei

Lieve Siel,

Als échte fans van jou, lezen wij nog altijd (minstens 1 keer) dagelijks je blog.
Je doet het écht geweldig goed!!!
Ons kaarsje voor jou brandt nog steeds heel veel. We hebben het zelfs al een paar keer vergeten uit te blazen als we ons huis (en zelfs al eens voor een 2-tal uren) verlaten.

Dikke knuffel van Diane
(ook van Dora, Sil, Nette en Paul)

Vele groetjes aan je mama, papa en je zussen
(4 reacties was toch wat weinig hé?)

Anoniem zei

Jullie doen het geweldig goed, doe zo verder.  Meer kunnen we niet vaststellen.  Proficiat het is jullie zeker gegund.Groeten vanuit Retie

Anoniem zei

Hallo Siel,

Ik vond het erg leuk dat je gisteren zelf weer eens wat hebt geschreven.
Maar als het niet gaat kan je het gerust aan je moeder overlaten want die doet dat ook heel mooi.

Ik hoop dat je snel minder last krijgt van je aften. Knap hoor dat je dan toch goed blijft eten dat is best wel belangrijk.
Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig geworden naar het eten van jouw moeke. Ik hou zelf namelijk ook heel erg van lekker eten. Misschien kan je voor ons blog lezers eens een recept neerschrijven dan kunnen we het zelf proeven!
Of is het een geheim van Moeke?

Ik heb nog geen berichtje van Eline gezien dus zal ik vandaag maar eens een mop vertellen.
Wat krijg je als je een buldog met een giraf kruist?
Een waakhond die over de schutting kan kijken.
Ha, ha, ha!

Dag 17 is weer gedaan.
Mag je al gaan aftellen?

veel groetjes aan je familie,

Liefs,
Christel
buurvrouw 66

Anoniem zei

Dag Siel,

Ik ben vandaag naar Batibouw geweest. Je kent het wel, een beurs over de laatste nieuwe snufjes in de bouwsector. Je staat er versteld van wat er tegenwoordig allemaal kan. Er waren 12 grote zalen (paleizen noemen ze dat daar) met allerlei thema's. Ik heb het allemaal gezien. Dakpannen, vloerbedekking, zonnewering, supermoderne badkamers, sauna's, bubbelbaden, zwembaden, enzoverder, enzoverder, .... te veel om op te noemen.

Speciaal voor jou, Siel, heb ik er nog een paleis bijgedacht. Het palies van de GELUKSSTENEN. Ik was wel moe maar ik heb mijn ogen dichtgedaan en ben in dat paleis binnengegaan. Het viel daar goed mee. Je mocht zomaar een gelukssteen uitkiezen, je hoefde er zelfs niet voor te betalen. Ik heb een heel aparte steen uitgekozen, eentje waarvan ik denk dat jij hem ook mooi vindt. Maar, eenmaal als je uit dat speciale paleis bent, moet je heel goed opletten, dat niemand de steen wegneemt. Dus ik heb hem maar heel stevig vastgehouden op de trein naar huis.

Nu leg ik de steen naast de tribunes helemaal boven op de Mont Ventoux. Het is daar al behoorlijk druk aan de aankomstlijn. Er hangt al een beetje spanning in de lucht. Ik kan daar de steen gerust neerleggen, zonder bewaking, en een zakje frieten gaan eten. Het zit daar immers vol met mensen die ook zo'n denkbeeldige gelukssteen hebben meegebracht. Al die mooie geluksstenen worden op een hele grote hoop gegooid.

Joepie, we schrijven hier geschiedenis!!! De top van de Mont Ventoux is niet langer 1912 meter hoog!!! Hij is een stuk hoger geworden. Vlak na de aankomstlijn wordt er een berg op een berg gebouwd. Komaan Siel, blijven doorgaan zo...


Goede nacht.

Erik Dries.

Anoniem zei

Hoi Siel,

We hebben ook vlug de trein naar batibouw genomen en zijn teruggekeerd met 5 geluksstenen. Van ieder van ons eentje.
We moeten er natuurlijk nog overlaten voor al die andere mensen die ook aan de eindmeet staan te schreeuwen. Ik kan je verzekeren de top van de Mont Ventoux valt niet meer te overzien.

Siel we blijven roepen, schreeuwen en wachten geduldig tot je de top hebt bereikt. Doe het stap voor stap, we hebben vertrouwen in jou en in de hele familie.

Het deed inderdaad deugd om jullie zo gezellig bezig te zien. Geniet ervan.

Lieve groetjes vanop de Hodonk,
Tuur, Louis en Anna
Jef & Hilde

Anoniem zei

Hallo allemaal,

Elke dag wordt jullie blog hier in onze school, De Wissel, gelezen.
We leven zo met jullie mee, jullie nichtje en neef(je),Liena en Joren,
houden ons ook op de hoogte.
Ze vertellen in de klas over jullie, ja de andere kinderen zijn oprecht geïnteresseerd.

We wensen jullie allemaal veel moed toe, we duimen hier allemaal.

Veel liefs van de juffen van De Wissel

Anoniem zei

hallo siel,
Het ziet er goed uit.
Ik hoop dat het snel zommer wordt,dan kunnen we terug samen spelen.
En ik heb de boomhut gezien van jullie,en ik ben ook van het kabelspoor geweest en dat was héél leuk!
Het ging wel snel!Maar ik ben er toch afgeweest.
Vele groetjes van liena xxxx