donderdag 6 maart 2008

Dag 18

Ik moet het nog eens zeggen vandaag. Siel had weer een goeie dag.
Ze was wel vroeg wakker vandaag. Vroeger dan anders.
De mond en de keel blijven voor wat ze zijn, de constante contramal doet zijn werk. Siel kan blijven eten.
Vandaag was Erwin met eten gekomen. Allé, niet dat hij gekookt heeft, hij was chauffeur van dienst. Top!!!
De ziekenhuisjuf heeft Siel weer wat bij geschaafd in rekenen,%. Stilaan raakt ze bij met de klas.
Siel vindt les volgen via bednet plezant als ze kan volgen. Niet als ze lessen achterstaat. We krijgen ze niet meer in de klas. Al is het maar om te luisteren.
De juffen weten ervan, ze begrijpen Siel.
Als ze thuis komt zal juf Joke er wel vaart achter zetten, daar ben ik zeker van.
Ook in lessen volgen is Siel plichtsbewust, "Ik wil kunnen volgen en meedoen, das veel leuker dan luisteren." Ze legt haar lat hoog.
Bij frans doet ze aan "zelfstudie", er zaten bij een krant bonnen om boekjes te kopen om frans te leren. Daar is Siel in bezig, er zit een CD bij met de juiste uitspraak. Is de leerstof gekend wil ze een toetsje.
Haar zelfstudie! Ze is bezig, nuttig bezig!

Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 9.5
Bloedplaatjes: 23000, deze zijn stilaan weer aan't zakken. Normaal.
Witte bloedcellen: <100
CRP: 4.4

De witte laten nog steeds op zich wachten. Voor ons een geruststelling. We hebben er meer vertrouwen in als die nog wat achterwege blijven. Of het goed of slecht is weten we niet.
Bij een beenmergtransplantatie duurt het altijd wat langer dan bij een stamceltransplantatie vooraleer de witte tevoorschijn komen, zo vertellen ze ons.
We geven ze de tijd, als het de juiste maar zijn.

Vandaag donderdag dus cliniclowndag. Ze waren weer in hun element. Siel had een spuitje met water, als ze de kast op een kier zette kon ze ze natspuiten. Dolle pret!!

Siel stelt het nog altijd goed.
Ze heeft eigenlijk al vrij lange haren maar die begint ze toch weer te verliezen. Geen ramp, we weten dat ze vrij snel terug komen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Siel,

alles goed,

je hoort nog wel van mij. Even een zeer snel bericht.

groetjes.

Erik Dries.

Anoniem zei

Hoi Siel,

Nu wil ik de 2de zijn!
Het is 3-1!
Spijtig!

Maar wat grappig met cliniclowns!
Lachen zeker!

Groetjes


Eline!

Anoniem zei

Hoi Siel,

Ik vind het wel spijtig dat je niet meer op bednet wil komen!
Maar je kiest het zelf hé Siel!
Ik ben niet boos op je hoor!
Alleen heb ik een minibeetje hoop dat je toch misschien eens komt piepen!

Wat fijn dat je ook wiskunde kan doen met de ziekenhuisjuf, over procenten! Ik vind dat leuk, jij ook?
En Frans haalt onze supertrein Siel wel in!
Wat is zij uitzonderlijk!

Ik wurm me even in een ander pesoon!
Ik wurm me in het vel van een Cliniclown!
Wie vind jij de leukste!?
Wel denk maar dat ik die cliniclown ben!

TOK TOK TOK!

Hallo!

Hoe gaat het Siel!
Tijd voor grapjes!
Neem die bloem eens even!
Speldt ze maar op je trui!

Oh, wat ruikt die lekker!
Mag ik nog eens ruiken?
SPLETCH!!
Onee, ik heb me laten foppen door jou!

Nu even terug mezelf, maar wie ben ik toch!
Rarara....
Een naam met vijf letters!
Ik strijd met Erik Dries tot de eersteberichtjesplaatser!
Wie zou er winnen en wie ben ik?
Ik denk dat je het wel weet!

Ja hoor ik ben....

Groetjes


.....


ps: Weet je echt niet wie ik ben, wel ik ben de enige echte:

ELINE!

Janne zei

Dag Siel,

Wat leuk dat het nog steeds goed gaat. Ik ben er ook zeker van dat jij alle lessen snel zult inhalen, zodat je terug met bednet kan werken. Jij bent een slimme bol!

Daaaaaaaaaag
Janne

ann zei

Hoi Siel,
Hopelijk kom je de dagen snel door als je zo vroeg wakker bent, en valt de pijn wat mee.

groetjes ann,Marc,Brett en luca

Anoniem zei

Dag Siel,

Zelfstudie, waw dat is straf! Dat is voor echte studenten... Dan laten we jou maar rustig studeren en wachten geduldig tot je er weer bijbent op Bednet. Je weet, onze computer staat altijd open. Hopelijk tot gauw!

Groetjes van juf Ann

Anoniem zei

Hey mega superSiel,

Blij dat het nog goed gaat, het zal ook wel goed blijven gaan. We weten nu wel allemaal dat je een superstraffe bent. Leuk om elke dag die positieve berichten te lezen.

Weet je, ik zal nooit de eerste blogreageerder worden maar misschien win ik wel als we om ter laatste doen. Zou het niet? Misschien moeten we daar ook maar eens een wedstrijd van maken.

Doe zo verder Siel, je bent geweldig goed bezig. En dan doe je nog aan zelfstudie, niet te geloven.

Een dikke knuffel voor jou en voor de andere gezinsleden!

X Diane

Anoniem zei

Dag Siel,

Hier nog eens een berichtje van ons, het is even geleden langs deze weg, maar wij blijven op de hoogte via uw mama en papa. Ik ben zeer blij dat het zo goed met U gaat, straffe madam !!! Ik heb nog goed nieuws, Charlotte heeft die Franse boekjes ook, misschien kunnen jullie elke dag even met elkaar bellen en zoals in het boekje met elkaar "en fançais" praten. Doe zo voort en tot binnenkort
Dikke kusjes
Sandra en Co