vrijdag 7 maart 2008

Dag 19

Volgens mij gaat Siel een record verbreken met goeie dagen in isolatie. Goed voor haar!!!
Het bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 8.8
Bloedplaatjes: 20000, een transfusie nodig.
Witte bloedcellen: < 100, nog steeds!!
CRP: 6.1

Siels haren vallen terug uit. De verpleegster stelde voor om de rest af te scheren. Dat gaat niet door bij Siel, ze is nooit helemaal uitgevallen. Ze hoopt van nu ook een beetje dons over te houden.

Vandaag bezoek uit Dessel. Afleiding voor iedereen. Altijd plezant!!
Voke is chauffeur van dienst vandaag met eten. Ze blijven volhouden. Siel kan vandaag maar een beetje eten, maar we zijn nog tevreden.

De cliniclowns zijn nog eens langs geweest vandaag. Dodo was erbij, hij had van Bolleke gehoord dat het bij Siel plezant geweest was. Even sfeer komen opsnuiven en ze zagen dat het goed was.
De ziekenhuisjuf komt de kennis van Siel testen die ze gisteren heeft vergaard.

Ja, weeral een dag voorbij.
Thuis gaat het rustig zijn gangetje. Het ziekenhuisleven ruilen voor het huishouden gaat niet altijd even gemakkelijk. Je loopt een beetje verloren in je eigen huis. Niet wetende waar eerst te beginnen.
Talle heeft voor de eerste keer terug gesport vandaag en het is meegevallen. De rug lijkt terug in orde te zijn.
Rune is op prinsessenweekend vertrokken met de chiro. Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal zondag.
Morgen is het mijn beurt om in St Pieter te slapen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Siel,

Even voor het slapen gaan kijken hoe het met onze Siel gaat!
Het is goed te horen dat je in isolatie goede dagen hebt!

Nu ga ik slapen

Groetjes


Eline

Anoniem zei

Dag Siel, en de rest van de familie.
Ik heb nog even de blog gelezen en zie dat je het heel goed doet. Voor Talle zal het ook wel deugd doen om te zien dat het met haar zus goed gaat. Veel sterkte en moed en vooral veel liefs van ons allemaal. Tot binnenkort, Lucia.

Anoniem zei

Hallo Siel,

Oeps, net te laat!!! Ik had net brandwondenzalf besteld bij de apoteker om af te leveren bij Eline. Ik dacht dat het héél, héél heet ging worden onder haar voetjes. Maar ik heb het mis.

Niks aan te doen.

4-1 : dit gaat dus een monsterscore worden.

Ik had vandaag een hele leuke dag. Drie dagen vakantie genomen. Spijtig, het is weeral voorbij.

Morgen of zondag vertel ik de details van onze vakantie.

Dus, zeker op het blog kijken Siel,

Goede nacht.

Erik Dries en Carina en Koen en Dorien.

Anoniem zei

Dag Siel,

ik ben heel blij met wat ik hier lees! Heb je Dodo ook nat mogen of kunnen spuiten? Je moet ze niet sparen die clowns, want die plagen jou en papa en mama ook wel eens geloof ik. Voor nu, slaapwel en voor morgen een even goede dag!!

Martine en Dirk, morgen weer ruilen van post, het moet beslist niet makkelijk zijn, dat versnipperd leven en werken.

Talle, je kan al een veldbed heffen zag ik, dat ziet er goed uit!

Prinses Rune heeft het zeker naar haar zin tesamen met al die andere kleine en grote schoonheden (lees chiroleidsters)!

Groetjes aan iedereen,
juf Gerd

Anoniem zei

Dag Siel, Dirk, Martine, Talle en Rune,

Dag vele bloglezers,

Ik wil toch nog even mijn verhaal van vorige donderdag kwijt.

Ik had tijd om nog eens naar Leuven te rijden en dacht ik kan dan evengoed taxi spelen voor het Reties restaurantje.
Ik ga om half twaalf de thermosflessen op halen bij moeke en voke, het eten zit er juist in.
Onderweg naar Leuven bedenk ik me wat deze mensen toch alle dagen doen,
S’morgen al verse groenten gaan uitzoeken om dan tegen half twaalf het eten klaar te maken voor Siel en ook voor Dirk (door zijn glutenallergie kan hij ook het eten in ghb niet eten).
Alle dagen opnieuw, in alle stilte, als Siel maar goed eet, dan is het goed.
En als ze eens een dag geen honger heeft dan is het ook niet erg, dan maken ze de volgende dag weer met evenveel plezier terug het eten klaar.

In ghb aangekomen vraag ik aan de balie naar de kamer van Siel, ik krijg het kamernummer en een plannetje met de weg er naar toe. Maar ook nog een speciaal blad dat ik eerst moet lezen.
Hier staan een hele hoop voorschriften op die ik in acht moet nemen als ik haar wil bezoeken.

Siel ligt op een speciale afdeling, als ik bv verkouden ben mag ik er niet naar toe, als ik op de afdeling aankom moet ik mij eerst melden bij de verpleging, een hele hoop voorschriften, jas uit doen, horloge uit, een hele procedure hoe ik mijn handen moet wassen. Ik kom dan nog maar enkel op de gang niet op de kamer, hiervoor zijn de voorschriften nog veel strenger.

Via een speciaal luik geef ik dan de thermossen door aan Dirk die op de kamer is.
Het is een raar zicht, Dirk in een uitrusting alsof hij juist een operatie heeft uitgevoerd, van die operatiehandschoenen aan, een doekje voor zijn mond gebonden en een lange schort aan.
Hij geeft het eten aan Siel, Siel eet goed, Dirk is tevreden.

Als ik dan aan Dirk vraag van mag dat zo maar, zelf eten meebrengen, wordt dat niet gecontroleerd?
Normaal krijgen ze op deze afdeling speciaal kiemvrij eten, maar Dirk zou Dirk niet zijn als niet ging uitzoeken hoe en waar ze dan wel dat eten hier klaarmaken. Via enkele deuren waar normaal enkel personeel voorbij mag is hij gaan kijken hoe ze hier op de afdeling het eten klaar maken. Het wordt s’nacht klaar gemaakt, dan gaat het in een grote kast, daarin wordt het afgekoeld om dan s’middags weer terug opgewarmd te worden. Dit kan toch nooit beter zijn dan gewoon vers eten zeker….…..
We lappen de regels hier wel een beetje aan ons laars en zonder het te vragen of iets van te zeggen geven we Siel gewoon het eten van thuis.
Ze weten het hier wel, de sondevoeding ligt al enkele dagen klaar in de koeling, maar zolang Siel zo blijft eten en zo goed blijft, kunnen ze niet anders dan oogluikend toe laten.

Na twee uur met Dirk op de gang gezeten te hebben, kreeg ik al aardig de behoefte om eens rond te gaan wandelen. Toen de juf kwam dacht ik van misschien kunnen we nu wel eens even een frisse neus halen. Maar Dirk had daar blijkbaar geen behoefte aan, hij bleef bij Siel, hij wou Siel niet uit het oog verliezen. Ik bedenk me dan hoe houd je het vol al die uren hier op de gang, niets te zien, geen andere mensen, dag in dag uit, hoe vaak heb je niet op de klok gekeken……


Nadat de cliniclows zijn geweest vertrek ik.
Dirk blijft, Dirk blijft nog lang, nog enkele dagen tot zaterdag, ik weet niet hoeveel uren het zijn maar het zullen er veel zijn. En op zo een gang duren de uren toch nog langer dan anders.
Ik heb er veel bewondering voor, ik kan het moeilijk vatten.

En als ik dan terug naar huis rijd, bedenk ik me hoe het voor Siel moet zijn, weken….. ja weken, enkele weken op de isolatie afdeling, niet buiten de kamer komen….
Ik bedenk me dat ze zelfs niet naar buiten kan kijken, aan de ene kant de gang aan de andere kant de verpleging.

Siel ik heb heel veel bewondering voor jou, jij moet het toch allemaal maar doen.


Ik weet ook dat Siel, Dirk, Martine, Talle en Rune heel veel moet halen uit het lezen van de reacties op de blog. Als ik met Dirk bel of hem zie gaat het vaak over heb je dit of dat gelezen op den blog, het is toch wel fantastisch hé dat er zoveel mensen mee leven……..


Ik zie dat ik al een heel verhaal geschreven heb, ik denk dat ik nog maar eventjes terug in bed kruip, misschien slaap ik nog wat.


Groetjes aan iedereen,


Erwin

Elly S zei

En Siel blijft maar records opstapelen, als dat geen geweldig nieuws is. Hopelijk verzacht dat een beetje het feit dat je daar in isolatie moet blijven.

Ik zou Erwin willen bedanken voor zijn beschrijving van hoe het daar in GHB gaat. Siel, mama, papa, de zusjes, moeke en voke vinden het vanzelfsprekend wat ze doen. Het zo beschreven krijgen door een "buitenstaander" laat ons des te meer beseffen dat zij allemaal een medaille verdienen!

Anoniem zei

Siel wat maak je ons blij met al die goeie dagen. Goed voor jou maar ook voor ons. Wat is het plezant om zo elke dag goei nieuws over jou te lezen.Ga zo door!!
Talle ik ben blij dat het met jou ook goed gaat. Je zal wel trots zijn dat het met Siel de goede kant op gaat.
Prinses Rune wensen we een tof weekend met de meiden van de chiro. Dat zal wel keiplezant worden.
Dirk en Martine, jullie kunnen trots zijn op jullie gezinnetje. Ik heb echt kei veel bewondering voor jullie. En dan voke en moeke nog. Alle dagen z'on lekker eten maken voor Siel. Petje af voor jullie allemaal.
Heel veel groetjes van Elle Bas Ron Chris-Jan en Han

Anoniem zei

dank u wel aan alle helpende handen!  Teveel om op te noemen........Het gaat jullie goed!  Houden zo!Groeten uit Retie

Anoniem zei

dag siel,
Ons mama en papa zijn gisteren bij bij u geweest.En ze zijden dat je er héél goed uit zag.
Heel leuk dat te horen.
Het is ook leuk omdat talle al wat beter is.
En er is toch weer al een dagje voorbij.
Ik en Joren konden gisteren niet meekomen want,we moeten hoesten.
Als we terug genezen zijn dan komen we wel eens af.
Dag nichtje,tot gauw!
vele groetjes van Liena xxxxx