dinsdag 11 maart 2008

Dag 23

Ik heb Siel vandaag de hele dag zien glimlachen. Of dat nu aan de reacties ligt of aan de gezellige dokter ik weet het niet.
Amai, wat een rijk gevulde reacties. Er zitten zelfs leerzame tussen deze keer.
Wat heeft Siel geleerd vandaag, dat de buren, ex-buren van de koningin van Nederland zijn, dat dyslexie aangepakt wordt met een coole bril, dat een konijn een leuke wandelpartner kan zijn.
Bedankt!!!! Jullie breken alle records.


Siel is een pietje precies, dat wist ik al. Niet alleen langs de buitenkant maar nu ook inwendig.
Gisteren stond ze op 190 witte, na een grondige keuring zijn er 20 niet goed bevonden. Siel gaat dus héél selectief te werk. Ze voelt er zelf niks van en in alle stilte voert ze haar keuring uit.
Ik geef haar groot gelijk. Als ze iets doet, moet ze het maar goed doen. Geen tweede keer isolatie hoor.
Bloedresultaat van de dag,
Hemoglobine: 10
Bloedplaatjes: 35000, deze zijn stilaan weer aan't zakken.
Witte bloedcellen: 170, na Siel's grondige keuring en lijkt normaal zo vertellen ze ons.
CRP: 6.4
De bloedwaarden dalen over de gehele lijn vandaar een daling van de witte.

Dit zijn de bloedwaarden waar wij als ouder op letten. Er gaat binnenkort iets nieuws bijkomen, de neutrofielen. De hele juiste uitleg wat die in ons bloed doen, moet ik nog opzoeken. Misschien weet iemand van jullie dat al. Huiswerk dat ik jullie geef. Ik weet dat ze een onderdeel van de witte zijn.

Siel voelt zich nog altijd prima, ze start haar dag met te braken. Daarna voelt ze zich pas goed. Ja, ieder op zijn manier zou ik zo zeggen. Het reties restaurant blijft in de smaak vallen.
De spanning is nog altijd te snijden naar het DNA onderzoek. Omzetten in positieve energie is de boodschap.
Ik moet mijn wantrouwen onderdrukken, het zal toch niet te goed gaan zeker!!!

Siel is ook een boek aan't lezen, in deze boekenweek, en wil zo haar steentje bijdragen aan de opdracht in school. Ik zal hem persoonlijk komen brengen als hij uit is. Spijtig dat de reacties van de blog niet meetellen op de stapel.
Siel heeft bednet toch nog eens opgezet en het was héél plezant.

Vandaag komt papa Siel vergezellen. Mama gaat Talle ondersteunen in haar toetsenweek.
Rune is laaiend enthousiast over haar prinsessenweekend. Dat doet goed!!! Het hele weekend heeft ze haar T-sjirt aangehouden, een kado van school. "100% vrolijk" is het opschrift dat ze erop hebben gezet. Rune zo fier als een pauw met haar nieuwe outfit.

De dokter van dienst is een man naar mijn hart. Rustig, duidelijk, grappig, dossierkennis, neemt zijn tijd en staat tussen de patiënten. Een dokter zoals een dokter hoort te zijn. (Thuis zit er zo ook één.) Sorry, maar mijn visie over dokters.... Ik heb er hier al veel de revue zien passeren dat ik heel kritisch ben geworden. Deze springt er echt uit, de naam moet ik jullie schuldig blijven.
Hij heeft dr Renard op de hoogte gebracht van Siel's stijging en zelfs al een kamer op't vierde gereserveerd.

Siel moet haar tijd maar nemen. De angst om de wereld vol bacteriën en infecties in te stappen is héél groot.

21 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben vandaag bloed gaan geven, voor alle zieke kindjes op het vierde. De kippen hebben geen ei gelegd, maar daar maken ze ook geen mensen mee beter.

Anoniem zei

Hoi Siel,
ik wens je nog veel lees plezier.
ik ben een grappig boek aan het lezen, het noemt keizer in de klas.
veeeeeeel groetjes Robin!

Anoniem zei

Dag Siel en Co,

ik heb mijn huiswerk al gemaakt! Volgens Google zijn neutrofielen inderdaad een onderdeel van witte bloedlichaampjes. Leukocyten of witte bloedlichaampjes worden verdeeld in neutrofielen, eosinofielen granulocyten, basofielen granulocyten, lymphocyten en monocyten.
Normale waarden van neutrofielen: 45-75 %.

Hopelijk kan de gezellige dokter het in duidelijkere taal uitleggen!

Warme groetjes van een stille supporter,

Juf Karolien

Anoniem zei

liefste Siel,
je 23ste dag !!!!
in dat kleine hokje
je bent een kei Siel Kaatje heeft echt een goede vrindin !!!


grtjs Kimberly

ingeborg zei

Siel, doe het maar rustig aan om je witte soldaten in form te krijgen. Buiten is het echt geen weer om een hond door te jagen, dus blijf nog maar lekker in dat stulpje van jou tot je echt genoeg van die witte hebt. En als je dan je leger in form hebt kun van de lentezon profiteren, die zal toch ooit ook wel eens tevoorschijn komen zeker. (ze wacht misschien wel op jou).
grtjs Ingeborg

Anoniem zei

Dag Siel,

Ik heb echt genoten toen ik je vanavond aan de telefoon in het frans hoorde praten met Charlotte. Morgen weer van dat hé! Ik ben echt blij te lezen dat die witte van Talle hun werk doen, 't is hun geraden anders zullen wij ze eens wakker schudden. Ach was het maar zo simpel hé! Toch moet ik nog eens zeggen hoezeer wij U bewonderen !!!! Oei bijna vergeten, ik doe toch ook mijn petje af voor gans de familie zene! Siel laat mij ook eens weten of jij ook zo'n high scool music fan bent. Zeg het morgen maar aan Charlotte.

Dikke kusjes
Sandra en Co

Anoniem zei

Hoi Siel,

Je bent een sterke meid en je hebt
al heel hard moeten doorbijten. Al die moeilijke momenten zijn hopelijk bijna voorbij nu. Nog even doorbijten en je bent er hopelijk. Ik vind het goed dat je goed blijft eten en de moed niet opgeeft Siel. We zullen thuis en in het school duimen voor jou. Denk er aan we duimen voor "jou Siel", en voor de witte bloedplaatjes die moeten nog altijd blijven komen. En heeft Talle nog pijn, ik denk van niet. En Talle komt jou nu helpen genezen Siel. Bedankt Talle voor je zus te helpen. Ook je mama en papa en Rune helpen je goed. En dan zijn er nog zoveel mensen die je willen helpen!!!!
Nu ga ik slapen want het is eigenlijk al veel te laat voor mij.

groetjes Kim (ook van Dieter en Brent)

Juf Anja zei

Hoi Siel,

Juf Gerd had daarstraks een leuk nieuwsje. Via de computer was je weer op bezoek geweest in de klas. Je klasgenootjes hebben er zo opgewacht en waren dan natuurlijk ook super blij.

Spijtig dat ze na de speeltijd naar de bibliotheek moesten.

Kom zeker nog eens langs op school via bednet.

Groetjes van juf Anja

PS. Als ik het aantal reacties van gisteren bekijk, merk ik dat je erg veel supporters hebt. En dan zijn er nog zoveel meer die stil aan je denken.
Zelfs het bezoekersaantal van onze Niels zijn site was de hoogte ingegaan na mij reactie van gisteren.

sandra zei

hallo siel,

Ik ga mij eerst enventjes voorstellen.
Ik ben sandra,en ben een hele goede vriendin van vicky(die lieve verpleegkundige)
Vicky zei mij overlaats eens van op jouw blog te gaan kijken.
Amai Siel, je ben een prachtmeid,ik heb enorm veel bewondering voor jouw.
Ik lees nu ook iedere dag je blog,wat ik trouwens
heel fijn vindt van jullie om dit allemaal, iedere dag weer op de blog te zetten.

heel veel lieve groetjes sandra en domenico(mijn zoontje)

Anoniem zei

Lieve Siel,

Nog steeds met de glimlach op je gezicht. Tof om dat te lezen.
Het moeilijkst zou ik vinden dat ik niet naar buiten kon kijken maar weet je, daar is de laatste en de komende dagen niet veel aan te zien. Je zou er echt niet vrolijker van worden. Nog enkele dagen Siel en dan zal je uit de isolatie mogen. Dan zal zowiezo de zon wel voor jou schijnen.

Vele groetjes,
Diane

Anoniem zei

Hoi Siel


Hoe is het? Goed geslapen? Karlijn heeft heel goed geslapen.
Lonne heeft een zusje. Ze heet Tanne. Dat is een mooie naam hé! Tanne is met de mama en papa al op bezoek geweest in ons klasje. Tanne is een heel mooi meisje.
Karlijn denkt dat de andere kindjes nog aan het slapen zijn. Ze is helemaal alleen op school.
Stijn is thuis bij papa. Hij is ziek. Karlijn denkt dat juf Diane vandaag poppenkast gaat spelen. Leuk hé!

Groetjes

Karlijn en juf Ingrid

Anoniem zei

Nog veel zoentjes van Karlijn!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Was ze vergeten!
ffxxcvbn,;:=
(Dag Siel)
Karlijn

marc en linda zei

hoi allemaal,eindelijk kan ik terug lezen hoe het met jullie gaat.Onze computer was stuk en moest nagekeken worden,nu hij terug is was dit het eerste wat ik wou weten en blijkbaar doen jullie het wéér super goed.Doe zo verder Siel dan gaat de kamerdeur opt vierde vlug opengaan voor jouw.Hopelijk doen de witte soldaten supergoed hun best maar als ze zijn zoals jij zal dat zekers lukken,wat ben jij toch geweldig zo een vechtertje daar gaat mijn petje voor af.
Ook Talle,Rune de mama en papa doen het super jullie zijn een voorbeeld voor velen GEEF NIET OP
Véél lieve groetjes vanuit Dessel

Anoniem zei

beste siel,

Wij zijn heel blij dat het al beter gaat met u. We branden elke dag een kaarsje voor jou. Onze juffrouw(Elly) praat heel vaak over jou. De toetsenweek is al bijna afgelopen.

We hopen dat je snel weer beter wordt.

groetjes van 6a
Annelotte en Corneel

Anoniem zei

hey siel,
We zitten nu in de klas aan jou te denken.
Wat hebben we vandaag gedaan?
Eigelijk nog niet veel alleen een wikunde toets. Straks werken we nog aan een boek voor de jeugdboeken-week.
Het is bijna af. Maar wat doe jij daar zoal?
Hopelijk verveel jij je niet te hard.
We hopen allemaal dat jij weer snel beter wordt.

Lore en Jonte
uit 6A

Anoniem zei

beste Siel,

We doen nu iets met kranten in de klas, we krijgen dus elke dag 30 à 40 kranten in de klas aan en wij werken daarmee.
We hebben nu ook toetsenperiode ook al is dat niet zo tof.
Hopelijk mag je vlug naar huis.
Veel sterkte en een spoedig herstel.

Seppe en Daan uit 6a.

Anoniem zei

hallo Siel,

we wensen je heel veel beterschap in moelijke en goede dagen.
We wensen je ook nog leesplezier!
Dit is vanuit de klas getypt bij juf Elly.

Heel veel groetjes,
Myrthe en Larissa.

Anoniem zei

Lieve Siel,

Leuk al die reacties uit de klas van juf. Elly hé? Ik vind het ook tof ze te lezen omdat ik al die leerlingen ken. Wanneer zouden de leerlingen van meester Marc mogen reageren op je blog? Dat zou ik nog leuker vinden want ons Nette zit bij meester Marc.
Maar wat ik nog veel leuker vind is dat jij nu naar het vierde mag.
JOEPIEEEEEEE!!!!!! (dat mocht ik misschien nog niet verklappen? sorry ik kon het niet laten - maar meer weet ik ook niet, dus toch nog spannend om straks de blog te lezen).
Wat doe je het toch supergoed allemaal.

Dikke knuffel!
Diane

rani zei

hoi Siel

Proficiat dat je de afdaling naar het 4 de bereikt hebt!!
We hebben het net vernomen.
We bewonderen jullie zo hard.
De kaarsjes blijven branden, en we duimen nog steeds. Er staan al bijna blaren op onze duimen,maar ze doen niet pijn als we dat goede nieuws horen!!!
Doe zo verder Siel!

Voor Talle succes met de examen!!

Rani,Britt,Ann

Anoniem zei

Dag Siel,

hééél tof dat uw gelezen boek hier in de klas op onze stapel uitgelezen exemplaren ligt! Onze stapel groeit en groeit en zo kunnen we Griezel overwinnen! Hij wil een boekenstapel (van alle klassen samen) die minstens zo hoog is als hijzelf. Dlt moet lukken, want dan verdienen we één van de 5 gouden boeken! Dus ... bedankt Siel dat jij zelfs vanuit het verre Leuven hieraan meegewerkt hebt!!

Groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Witte bloedcellen zijn in feite een verzamelnaam voor diverse cellen
Lymfocyten, monocyten en granulocyten
granulocyten danken hun naam aan de korrels in hun cytoplasme (celvocht)Ze worden geclassificeerd als neutrofiele,eosinofiele en basofiele franulocyten, op basis van affiniteit van de korrels voor bepaalde kleurstoffen en de vorm van de celkern De meerderheid van de granulocyten zijn neutrofielen. Granulocyten vormen de eerste verdedingingslinie van het immuunsysteem Door hun beweegkracht kunnen zij uit de bloedbaan treden en zich naar de weefsels verplaatsen om daar door fagocytose de lichaamsvreemde stoffen en micro-organismen, zonder hulp van antistoffen te venietigen Elke microliter bloed bevat ongeveer 2000 - 7500 granulocyten

groetjes Nicole uit Genk