woensdag 12 maart 2008

Dag 24

Aha, iemand heeft zijn huiswerk in een iets duidelijkere taal uitgewerkt. Als ik het goed begrijp zijn neutrofielen de eerste in rij voor ons immuunsysteem. Niet te missen dus!!

Er zijn er al die mij voor zijn.
Siel heeft de afdaling naar het vierde ingezet!

Toen ik gisteren de blog had ingevuld, kreeg ik een laat telefoontje van papa.
"Morgen gaat Siel al naar 't vierde." Hoe kan dat? Ze staat toch nog véél te laag met haar witte.(vandaag 200 witte, 0 neutrofielen)

De sprong in de bacterie wereld is er veel vlugger dan verwacht. Wij zijn er helemaal niet gerust in. We hadden verwacht dat op het einde van deze week de deuren pas open gingen en nu dit.

Gisteren was ik voor Siel knutselmateriaal gaan halen en kwam dr Renard tegen.
"Siel doet het goed, ze mag morgen misschien naar 't vierde." "Wat, zo snel, en haar witte dan?" De hele dag hoopten we dat het bluf was.
's Avonds heeft papa onze bezorgdheid geuit aan de dokter van 't zesde, hij stond op het punt papa in te lichten over de verhuis. Hij aanhoorde papa's argumenten om te mogen blijven en durfde het niet meer te zeggen. Onze verpleegster heeft papa later op de hoogte gebracht.

Als je ziet hoe het er op 't zesde aan toe gaat en dan het vierde. Alles wordt er dagelijks ontsmet, bed, lavabo, toilet, kastje, stoel en zetel echt alles. Als we iets van de grond oprapen met onze handschoenen aan, doen we onze handschoenen uit en andere aan en we zitten in een steriele kamer. Via de verpleegpost is het enkel verpleging wat daar rondloopt, gescheiden van de gang met bezoekers die van alles en nog wat met zich mee dragen.
Op't vierde zal het héél moeilijk zijn om het, zo steriel zijn, verder te zetten. Er liggen kinderen met infecties en wij komen bijna ernaast te liggen. Onbegrijpelijk!!!
Hoe moeten we dit plaatsen?? We missen een tussenfase!! De deuren moesten eerst los.

Na een gesprek met de verpleging van het vierde is papa wat gesust. Ze zullen het steriel zijn, daar verderzetten. We mogen nog niet bij Siel slapen. Siel krijgt een bijna privé verpleegster. Papa kennende zal hij alles nauwlettend in de gaten houden. De juiste man op de juiste plek, ik heb alle vertrouwen in hem dat hij het heft in handen zal nemen. We zullen streng zijn voor iedereen die op de kamer van Siel wil komen. Tot de witte voldoende hoog zijn. De dokters zullen wel weten wat ze doen zeker!

Ons vertrouwen is zoek, angst neemt de bovenhand, toch zijn we blij maar met gemengde gevoelens.
Dat de witte maar in stijgende lijn blijven komen.

Siel blijft nog steeds eten, en voelt zich prima.
Ze hunkert al lang naar haar eerste knuffel. Nog even wachten, tot we onze schort, handschoenen en masker in de kast mogen laten.
Het is héél dichtbij.

56 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey allemaal,

Ik heb de blog de hele dag in het oog gehouden maar het is echt waar dus...Siel naar het vierde....de dokters zullen wel weten wat ze doen zeker....wij duimen er in ieder geval voor dat alle bacteriën en infecties heel ver weg blijven....
Succes....op naar de vele witte soldaten...
Erik, Els, Caro en Ynias

Anoniem zei

lieve Siel,

Wel geweldig dat je morgen misschien naar het vierde mag.
Weer een kleine overwinning erbij.

Martine, ik begrijp jouw bezorgdheid maar al te goed, wij zijn in het dagelijkse leven al over vanalles en nog wat bezorgd en dat is dikwijls maar een peulschil.

Siel, ons Fien is heel nieuwsgierig over hoe het nu met jou gaat, elke keer als ik achter de computer zit vraagt ze me : Wanneer kijken we naar Siel ??
Ik heb haar verteld dat ze zelf ook eens een reactie mag plaatsen, maar dat durft ze toch niet zo goed.
Maar ze leeft heel erg met jou mee hoor !!!

Tot een van de dagen meisje, doe het nog goed he,

knuffel

Marjolein en Fien

Anoniem zei

Hey bloglezers...

Ik doe niet mee aan de strijd om de eerste reactie tussen Eline en Erik maar deze keer heb ik toch gewonnen blijkbaar....
Wist je trouwens dat we eergisteren ons record verbroken hadden met 41 reacties....ik heb het allemaal eens overlopen tot de eerste dag en ik moet zeggen...amai Martine...dat was al een heel boek....in het begin waren er regelmatig dagen bij met 0 reacties maar dat bestaat blijkbaar niet meer....dat bewijst dat het blog heel veel gelezen wordt....het record van 36 reacties werd dus deze week verbroken....maar als ik weet hoeveel mensen deze blog lezen en hoeveel mensen met jullie meeleven en Siel zouden willen steunen, weet ik dat we eigenlijk nog veel meer reacties zouden moeten kunnen krijgen....dus...zullen we nog eens proberen het record te verbreken....komaan bloglezers...op naar de 50 reacties zou ik zeggen. Ik hoop dat het ons lukt!
ELS

Anoniem zei

Lieve Martine, Siel, Dirk, Talle en Rune,

Ik begrijp jullie bezorgdheid en heb al een beetje spijt van wat ik daarstraks heb ingetypt. Toen ook al dacht ik "oei, oei, is dat niet een beetje gevaarlijk? Eigenlijk zou ze een privéverpleegster nodig hebben."
Ze zullen daar wel weten wat ze doen en gelukkig krijgen jullie een privé-verpleegster. Het is nu aan jullie om het hééél goed in het oog te houden. Het zal jullie wel lukken. Die witte zullen nu ook wel héééél snel stijgen. Ik begrijp jullie angst als geen ander (ik zou mijn dettol bus nogal bij de hand hebben).
Probeer het een beetje positief te bekijken, misschien gaat het dan echt wel héééél goed met Siel en zullen jullie ook veel vroeger weer thuis zijn als jullie ooit hadden durven dromen.
De kaars blijft altijd maar branden voor Siel. Ik kijk vol spanning mee uit naar weer positieve berichten.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Veel liefs!
Diane en familie

(Sorry Eline)

Anoniem zei

Amai, wat zijn de reacties snel vandaag, ik dacht echt dat ik eerst ging zijn.
Grts, Diane

Anoniem zei

Hoi Siel,

Afdaling naar het 4de wat super!
Alleen misschien wat gevaarlijker.
Maar jij kan toch alles aan hé Siel!
En natuurlijk staat die allerbeste Frank Deboosere weer door regen en wind (storm) voor jou klaar!
En die Martine Thange vertelt ons al het nieuws van vandaag!
En Free is op school bezorgd over haar kleinere zus!
Maar toch weten we dat alles goed komt, is het niet?
En het zonnetje blijft maar vrolijk schijnen!
Na onverwachte berichten probeert zij het toch weer vrolijk en warm te houden in jullie hartjes!
Een dikke pluim op de zonnebril van ons zonnetje!

Zo nog een goede afdaling Siel!

Slaapwel.

Groetjes


Eline

Janne zei

Hoi Siel,

Wat leuk voor jou dat je langzaamaan terug de bewoonde wereld mag gaan verkennen.
Dirk en Martine, ik begrijp ook dat jullie heel bezorgd zijn, zeker als de dokters de ene dag dit zeggen en de andere dag weer iets anders. Volg het maar goed op, maar dat moeten we tegen jullie niet zeggen, hé! De dokters en de verpleegsters zijn gewaarschuwd!!

Heel veel groetjes
Janne, Laurien, Krista en Patrick

Anoniem zei

Hoi Siel,
hopelijk komen er nog meer witte soldaten en gaan de slechte dood.
veeeeeeeel groedjes van
Robin

Anoniem zei

Dag allemaal,

Het gaat allemaal wat vlugger dan jullie zelf hadden gedacht. Al weer terug op het vierde. Ik kon het bijna niet geloven. Ik ben er zeker van dat je papa en mama alles heel goed in het oog gaan houden om de infecties en de bacteriën heel ver uit de buurt te houden. Wij duimen mee en supporteren voor de witte soldaten.

Wij supporteren ook voor Talle dat zij goede examens kan maken. Het goede nieuws van Siel zal haar ook wel deugd doen.

Bart, Katleen, Luna en Mats

Diane zei

Lieve Siel, Martine, Dirk, Talle en Rune,

Wat een nieuws is dit!! Al verhuisd naar het vierde!! Ik kan me indenken dat jullie overdonderd zijn door deze verhuizing. Gelukkig laat Siel al 24 dagen en al die maanden, weken, dagen ervoor al zien met wie die ziektekiemen en bacterieën te maken hebben. Haar krijgen ze er niet onder, deze kanjer van jullie!
Samen met de privéverpleegster van Siel en jullie als rotsen in de branding gaat ze ook deze laatste etappe goed uitzitten.
Kom op, Siel het einde is in zicht! En kom op soldaten, laat u allen ook maar zien! Dat stelt iedereen daar op het vierde en hier op het blog gerust!
Lekker slapen meisje daar op het vierde. Hopelijk gaat het zonnetje nu ook eindelijk eens schijnen zodat je daar van kunt genieten! Over een paar weken begint de lente, en wie weet zit je straks lekker buiten in het lentezonnetje.
dikke kus,
Diane (nl)

Anoniem zei

hoi siel en t gezinnetje
ben er even tussen uit geweest want ben zelf geopereerd maar nie erg hoor.
ben er al weer boven op.
en dan vlug je blog lezen en eindelijk goe nieuws he .
je strijd zal beloont worden dappere siel en natuurlijk,ook de rest vooral talle en rune ,mama en papa.
we gaan onze handen nog nie hoog in de lucht steken maar toch al een beetje en silletjes aan hoop ik toch dat ik hoger en hoger kan gaan.we blijven strijden siel tot retie weer in zicht is he.
kom op he geef er ne lap op.
ale nog vele warme groeten en geniet van je verhuis naar t 4de.
tot morgen

cindy en chiara

Anoniem zei

Hallo Siel,

Ik hoor dat we records aan het breken zijn en daar wil ik natuurlijk bij zijn. Dus even een berichtje van je buurvrouw.
Amai, ik ben best wel fier (ik leer het vlaams al aardig zenne)
Fier omdat jij weer iedereen verbaast met je vroeg ingezette afdaling!
Wel jammer dat je nu je nieuwe dokter weer kwijt bent. Gelukkig is de lang verwachte knuffel wel een stapje dichterbij.
Ook was ik fier op jou omdat ik hoorde dat je weer op bednet was. Je hebt daar een hoop vriendjes blij mee gemaakt.
Ik zag je mamma vandaag op school en ik denk dat ze Rune en jouw leesboek kwam brengen. Echt gaaf dat jouw boek nu ook op de stapel ligt, jij hoort bij de Trap Op!
Zeg, ik ben vanmiddag nog eens gaan kijken naar je boomhut. Hij staat nog steeds recht, geen storm krijgt hem omver. Hij is net als jij door je pappa gemaakt. Hij heeft toen en nu goed werk afgeleverd. Jullie zijn uit goed hout gesneden.
Nog even iets anders, eigenlijk is de blog best wel gek. Ik bedoel misschien wel te gek. Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen maar zal het toch proberen. Wij kennen elkaar eigenlijk maar een beetje, toch? Maar door de blog ken ik jouw al veel beter, maar jij mij niet. Ja, een beetje nu je weet dat ik vlakbij het paleis in Den Haag heb gewoond. Daarom (om het een beetje eerlijk te houden tussen ons) zal ik nog eens iets vertellen wat je je misschien al eerder afgevraagd had. De meeste kindjes vinden mij erg groot. Ik zie ze dan kijken met grote ogen en hun hoofd in hun nek waar ik eindig. Sommigen durven iets te zeggen bijvoorbeeld: Zo zeg u bent groot! Tegen de allerkleinsten vertel ik altijd: Ja groot he ik ben de grootste mamma van heel Belgie. Ik weet niet of het waar is, maar ik ben nog nooit een mevrouw in Belgie tegengekomen die groter was. Grappig he?
En ben je al nieuwsgierig geworden? Ik ga het niet zo maar vertellen.
Ik maak er een raadsel van.
Ik ben net zo groot als.........
19 rollen WC papier op elkaar gestapeld en een beetje. Echt waar!
Nou Siel blijf lekker eten en denk aan de knuffel.
Dirk & Martine: blijf maar scherp, ik hoop en vertrouw dat jullie snel en vooral goede berichten krijgen. En dat de zorgen maar minder mogen worden.
Superzus: succes met je toetsen. Jij bent ook een straffe madam. Zo snel weer naar school (fietsen) en weer sporten.
Rune: 100% vrolijk, dat is nog eens een goed T-shirt.
En bloglezers: ik ben het met Els eens. We gaan voor 50.

Liefs,
Christel 66

Anoniem zei

Dag allemaal,


Wat een bewogen dag daar vandaag op Gasthuisberg. Siel die terug naar het vierde mag. Enerzijds een blije gebeurtenis, anderzijds toch heel wat angsten en vragen.

Heel logisch !!! Een minder steriele omgeving en nog geen witte neutrofiele soldaten, die toch instaan voor de eerstelijnsverdediging.

Uiteraard gaan de verpleegsters er alles aan doen om Siel's omgeving zo steriel mogelijk te houden. En inderdaad, de Papa van Siel is hier de juiste man op de juiste plaats om een scherp oogje in het zeil te houden. Dus zo heel veel verschil gaat er uiteindelijk niet zijn.

En trouwens, niet alleen de neutrofielen zijn belangrijk. Ook de fysieke conditie, het doorzettingsvermogen en de mentale weerbaarheid spelen volgens mij een rol in ons verdedigingssysteem.

Conclusie : al bij al niet zo slecht.

1. Neutrofielen : daar wachten we op.

2. Omgeving : bijna net zo goed en zelfs wat aangenamer als boven dank zij de verpleegsters en het arendsoog van de papa van Siel.

3. Fysieke conditie : goed.

4. Doorzettingsvermogen : zeer goed (Ik blijf eten ...).

5. Mentale toestand : zeer goed maar kan nog verbeterd worden.

Hoezo, kan nog verbeterd worden ?? Inderdaad. De oproep van Els om aan 50 REACTIES te geraken zie ik ook wel zitten. De mentale weerbaarheid van Siel wordt dan nog een beetje meer opgekrikt (kan het nog hoger?) en dit heeft dan weer een gunstig effect op haar verdedigingssysteem. Zo staan de bloggers onrechtstreeks mee in de frontlijn.

Op naar ongeveer de 50 reacties??? Morgen kan er nog de ganse dag geplaatst worden.

Nu nog een flauw grapje uit de grappenton (dit woordje ken ik van Eline) :

Wat is er sneller dan het geluid?

Een streptokok die achternagezeten wordt door een fan van Siel 's blog.

En wat is er nog sneller?

De papa van Siel uiteraard.



Goede nacht.

Erik Dries.

Anoniem zei

Siel's blog is als een goeie TV-serie. Ik wil geen enkele aflevering missen.
Groetjes uit Retie!

Anoniem zei

Dag allemaal,

Ik kan best gebrijpen dat jullie soms het vertrouwen in de dokters verliezen maar ze weten heus wel wat ze doen.
Ze kennen Siel ondertussen en weten welk vlees ze in de kuip hebben. Siel heeft de laatste maanden al heel moeilijke watertjes doorzwommen, je zal zien, voor je er erg in hebt zijn de soldaten terug allemaal op post om Siel te beschermen tegen infecties.

Anderzijds zal het voor Siel een opluchting zijn dat ze terug kan afdalen naar het 4de, weg van de isolatie. Al heeft ze de 24 dagen isolatie doorstaan zonder ook maar 1 keer te zeuren ... een straffe meid, ongelooflijk, wie zou haar dat nadoen ??
En dan kan ze beginnen aftellen naar die knuffel waarnaar ze al zo lang verlangt ... Martine, pas maar op dat ze je nog los laat ;-)

We blijven kaarsjes branden voor de massale opkomst van witte soldaten !!! Komaan Siel nog even vechten, het einde komt eraan!!

Voor Rune en Talle,
Heel veel succes met jullie (toetsen) examens !!!

fam Hermans Jens

Anoniem zei

Hoi allemaal,

We gaan proberen aan de 50 te geraken en natuurlijk wil ik mijn steentje bijdragen.

Zoals reeds vele mij voorgedaan(gezegd) hebben is dit een hele snelle stap voorwaarts, maar eentje met gemengde gevoelens.
Laten we het beste er van hopen, en de verpleging en dokters zullen zeker wel weten waar ze mee bezig zijn.
Siel mijn hoedje af voor je doorzetting en optimisme in deze toch zeer zware periode.
Martine,Dirk en de zussen voor jullie ook een dikke proficiat, jullie hebben deze tijd samen voor Siel leefbaar gemaakt.
laten we nu verder duimen voor een even vlot verloop en een snelle terug keer naar Retie.

Veel sterkte Siel en doe het nog goed daar op het vierde

Christel

Anoniem zei

Hey Siel,

Ik hoop dat je eerste nacht op het vierde meegevallen is....
Laat de witte soldaten van Talle nu maar komen...Ik hoop dat ze al op de gang staan te wachten om binnen te komen....en ik weet zeker dat je papa voor deze bezoekers de deur wel heel wijd zal openzetten...
Wij blijven duimen....
Erik, Els, Caro en Ynias

Anoniem zei

Hoi Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk

Wat lezen we dit nieuws graag, weer een stap in de goede richting !
Voor jou zal het een hele opluchting zijn, weer eens door het raam kunnen kijken, een vogel, een vlinder ...
Wat meer geroezemoes om je heen, ik kan geloven dat je daar wel naar verlangd. En ik ben er zeker van dat je privé-vepleegster en jou stoere papa zullen zorgen voor een bijna steriele omgeving. Geen enkel beestje mag nu het werk komen verstoren. Alle aandacht moet nu gaan naar de witte soldaten van Talle die je zienderogen beter maken.
Blijf maar goed eten van het Reties restaurantje, dat sterkt je aan. (Nu geen gesmokkel meer,oef !)

We duimen voor een nieuwe, toffe, leuke en vooral gezonde dag !

Groetjes vanop de Hodonk
De Boschjes

Anoniem zei

Dag Siel en de rest,

Siel, ik zie jouw papa in gedachten verkleed en gesminkt als soldaat al heel plichtsbewust de wacht houden daar bij jou op het vierde. Iedereen wordt door hem gecontroleerd en verhoord en owé als er een slechterik tussen zit, want die bonjourd hij zo met een flinke smak tegen de muur! Ik zie het net zoals in een tekenfilm al voor mijn ogen gebeuren. Hier volgt een kort fragment. Het speelt zich af voor jouw deur op de gang. Papa soldaat blokkeert met zijn geweer en met gespreide benen (en dat zijn lange) jouw kamerdeur. Aan elke bezoeker vraagt hij:
Papa: Papieren alstublieft! Iets aan te geven?
Bezoekers: Eten van het Reties restaurant.
Papa: Laat mij eens even proeven! Mmmmm lekker. Oké, ga maar binnen.
Bezoeker: Zeg Dirk, wij zijn 't wel hé, moeke en voke!
Papa: Dat weet ik ook wel, maar ik moet mijn taak voor ons Siel toch heel nauwgezet uitvoeren hé.

Even later komen de volgende bezoekers, ze zijn met een hele groep.
Papa: Naam? Beroep? Doel van het bezoek?
Bezoekers: Wij zijn de familie witte bloedcellen. We zijn door Talle gestuurd en we komen om Siel te helpen genezen.
Papa: Wacht even dat ik jullie één voor één onderzoek.
De eerste dertig mogen na een grondige controle binnen, maar die enendertigste is DE MOL (Ken je dat? Vraag het anders maar eens aan papa.) Plotseling is er een hels lawaai in de gang. Papa vecht uit alle kracht en behaald de overwinning. DE MOL is uitgeschakeld. De overige witte bloedcellen mogen wel binnen, want dit zijn wel goede!

En zo gaat die tekenfilm maar verder. Er komt geen einde aan. Papa blijft jou beschermen tot je weer naar Retie kan. Zelfs de dokter en verpleegster komen er niet zomaar in.

Siel, ik wou maar zeggen dat je ook daar op 't vierde onder het wakende oog van papa en mama in goede handen bent. Misschien glipt er wel eens een bacterie tussen de mazen van het net, maar dan is het aan u om papa's soldatenkostuum aan te trekken en die zelf uit te schakelen. Je kan het, want je bent net zo sterk als papa!

Nog veel smetteloze groetjes,
juf Nicole

Luc zei

Dag Sien en familie,

Jullie kennen me niet, ik ben Luc uit Tessenderlo, en heb ook op het 6e gelegen in kamer 14. Ik mocht vorige week dinsdag naar huis vertrekken.

Het voelt inderdaad vreemd als je die isolatiekamer mag verlaten. Het gevoel van belaagd te worden door virussen en bacteriën en hier niks tegen kunnen doen!

Om meer te weten over ALL en de fase na mijn stamcel-transplantatie, zocht ik op internet meer informatie en stootte op jullie blog...

Bij het lezen ervan besefte ik dat ik jullie van ziens ken (met het bed door de gang rijden, de kliniclowns, enz.). Papa en mama zullen zich mij wel herinneren.

Ikzelf ben 45 jaar, ik ben nu thuis met mijn vrouw en kinderen, maar uit schrik voor infecties, heb ik de laatste 10 dagen elk 'vreemd' bezoek geweigerd. Tot nu toe met succes, ik voel me nog steeds goed.

Ikzelf heb sinds het begin ook een (privé-)blog met een 60-tal 'genodigden', en ik weet uit ervaring hoe hartverwarmend en bemoedigend de vele reacties kunnen zijn.

Ik wens je dan ook het allerbeste, hou moed, hou je sterk en doe zo voort. Na de regen komt zonneschijn.

Luc

Anoniem zei

Dag Siel,

ter afwisseling een limerick over jou, voor jou:

Een straf meisje op isolatie
zette lang de puntjes op de i
geen mens in mijn hok
ook geen streptokok
maar plots is ze daar ribbedebie!

Een limerick is een gedicht van 5 regels met volgende kenmerken:
- rijmschema aabba
- 1ste, 2de en 5de regel tellen
9 lettergrepen
- 3de en 4de regel tellen 5
lettergrepen
- in de eerste regel wordt een persoon en plaats genoemd
- de laatste regel is een beetje een ontknoping, een verrassing
- het gedicht moet humoristisch zijn, een beetje plagerig
BELANGRIJK! Je moet het gedicht lezen als een ritmisch stukje muziek, met zachte en harde klemtonen (anders is het maar flauw).

Ooit bestond er een limerickwedstrijd op de radio. Wie weet... krijgt er nog iemand zin? Jij mag de wedstrijdleider zijn, Siel. Of... kruip je zelf in je pen?

Groetjes!
juf Gerd

Anoniem zei

Voor taalliefhebbers:

een limerick moet je lezen, herlezen, herlezen,...

Een kleine verbetering:

Een straf meisje op isolatie
zette lang de puntjes op de i
geen mens in haar hok
ook geen streptokok
maar plots is ze zelf ribbedebie!

Anoniem zei

Oproep aan alle bloglezers,

Kom op mensen! Als wij vandaag de vijftig willen halen, moeten wij daar met z'n allen wel iets aan doen! Staan de computers in de klas nog niet aan? Siel, papa, mama, Talle en Rune, ook jullie kunnen ons helpen. Schrijf ook eens een reactie. 't Zou leuk zijn als we ons record verbreken.
Weet je niet goed wat schrijven? Misschien kan jij dan wel zo'n bezoeker in die tekenfilm zijn.
Over een uurtje zet ik de computer terug aan en ik ben benieuwd hoeveel reacties er dan zijn.

Groetjes,
juf Nicole

Anoniem zei

Dag Siel

Goed nieuws! Je staat bijna terug op de grond! Van het 6de naar het 4de. Nog even en je bent er weer. Succes nog!
He lezen van je blog wordt zo wel heel leuk! We lezen verhaaltjes van soldaten en de gevechten die ze leveren (ik zie je papa al in soldatentenue aan de deur staan), reuzenvrouwen, grapjes, een limerick, … Echt wel leuk om lezen.
Ik heb ook nog goed nieuws, misschien weet je het al? Juf Frie is oma geworden van een klein meisje, Noortje. Ze woog 2,600 bij de geboorte. De mama en Noortje en juf Frie stellen het heel goed!
Laat de neutrofieten maar aanrukken!

Groetjes

Juf Ingrid

Anoniem zei

Hey Iedereen,

ALs jullie naar de kaap van de 50 reacties willen, dan zal ik bij deze m'n steentje (reactie) bijdragen.

Veel beterschap! Veel beterschap! Wel 50 keer veel beterschap!

En dat de paasklokken ook geluk brengen voor jullie gezinntje.

Groeten uit Mol.

Maria M zei

Hallo Siel,en familie

Wat doet het goed te lezen dat er zoveel mensen een reactie plaatsen,want wij weten uit ervaring wel dat heel veel mensen lezen,maar het niet aandurven om iets te schrijven.
Ale zeg kom op en volg de oproep van Els,ik doe natuuuuuuuuuuuuuurlijk ook mee!
OP naar het vierde,de soldaten in je kielzog he Siel!
Virtuele knuffels extra.

Anoniem zei

hoi heey hallo Siel?

we versturen deze brief vanuit computer pl44970274r (schoolcomputer)voor de rest weten we niet wat vertellen alleen dat het regent en de lantarenpalen branden nog. we hebben vandaag ook koffieklets als je niet zou weten wat dat is lees je dit: we brengen koffie, thee, chocomelk mee naar school maar misschien weet je het al van je grote zus Talle. We kijken uit het raam en we zien daar toch wel 5b die gaan turnen zijn . Nu gaat de bel dus stoppen we echt.

Jolien S en Joris D

ann zei

Hoi Siel

Fijn zo dat je terug op het 4e bent, maar toch ook een beetje bezorgd!

We hebben al veel aan jullie moeten denken.Siel kan terug door de raam kijken en zo misschien toch eens vogeltje zien vliegen.

Als wij hier in de keuken aan tafel zitten kijken we op ons Britt haar zelfgemaakt vogelhuisje.
Voor her derde jaar zit er weer een koppeltje in (vogeltjes wel te verstaan).
Mooi om te zien, om de beurt brengen ze takjes, hooi en materiaal aan om het nest klaar te maken om er later eitjes in te leggen.
Als de eitjes er zijn verlaat er 1 vogeltje haar nest niet meer, en beschermt ze die eitjes om indringers buiten te houden.
Het andere vogeltje gaat door weer en wind eten zoeken om het andere vogeltje te voeren.
Eenmaal als de piepkleine vogeltjes uit hun ei gekropen zijn, gaan ze ieder om de beurt eten halen om hun kleintjes te voeren. Ze waken erover tot ze allemaal groot en sterk genoeg zijn om hun nest te verlaten.

Vorig jaar zijn we een keertje in dat huisje gaan kijken, we verschoten nogal.Maar liefst 11 kleine kopjes met snaveltjes zaten daar dicht tegen elkaar te wachten tot er weer eten kwam.

Prachtig was dat!!!

Net zoals jullie, Siel beschermen tegen die indringers, eten voor ze brengen, erover waken tot ze weer sterk genoeg is.

Jullie doen het fantastisch!!!
Ann,Britt en rani

Anoniem zei

Hi Siel,
1 wc-rol = 10 cm
dus de oplossing is:
19 x 10 cm = 190 cm
en een beetje is in mijn geval 2 cm
dus ik ben 1 meter 92.
Had je het goed?
En ken jij een mamma die langer is? Ik denk dat ik toch echt de grootste mamma van België ben. En ook als het niet zo is, het klinkt zo leuk.
Dus niet verder vertellen he?

op naar de 50...

Liefs,
buurvrouw Christel

Anoniem zei

Dag Siel,

Ik sta nu in gedachten bij die bewaker voor jouw deur. Hij heeft me helemaal uitgevraagd en gefouilleerd, maar ik mag niet binnen. "Stuur maar een bericht", zegt hij, "Siel verwacht er 50!"

Dus Siel, is de verhuis helemaal achter de rug? Kan je uit je raam kijken? Heeft je middageten gesmaakt? Voel je je goed? Heb je al kunnen lachen met de reacties? Ik heb net de laatste gelezen en ik had de indruk dat ik mee in de race zat, ik heb nogal moeten rollen met mijn muis voor ik terug boven was.
't Is de jeugdboekenweek en jouw blog lezen is bijna zoals je verdiepen in een boek. Eens dat je eraan begint,kan je niet meer stoppen.
Ik zal mijn vragen voorlopig maar zelf beantwoorden en misschien lees ik deze avond wel hoe het echt is.

Groetjes,
juf Nicole

Anoniem zei

Hello,

Komaan mensen op naar de 50, als je niet weet wat zeggen bedenk je maar iets leuks voor Siel.

Veel heb ik zelf ook niet te vertellen alleen dat het rot weer is en dat we allemaal zitten te wachten op de eerste zonnestralen.
Maar ergens op de Hodonk in Retie is dat geen probleem, daar zorgt Rune wel voor.

Ah ja Martine, schaft de pot deze avond weer lekkere kip van Dessel markt?
Nu sta je te kijken he, ja ja ik heb je vorige week samen met Talle op de markt gezien, jij kent mij natuurlijk niet en ik jullie ook niet persoonlijk maar door het lezen van de blog weet ik precies hoe jullie eruit zien.
Ik heb je toen niet aangesproken want je was druk aan het babbelen, hopelijk heeft het toen een beetje gesmaakt, want het zijn toch lekkere kippen die ze daar hebben.
Zo mensen nu weten jullie het allemaal wat er op het menu stond ten huizen Van Campfort.

Ik moet ook nog zeggen dat Talle er zeer goed uitzag, hopelijk voelt ze zich zo ook.

Nu ik heb weer mijn steentje bijgedragen al voor de 2 maal vandaag nu ga ik echt stoppen maar niet zonder iedereen nog een prettige dag te wensen.

Keep on smiling

Christel

Anoniem zei

Hey Siel,

We zitten al over de helft...toch blij dat iedereen zijn steentje wil bijdragen hé tot de 50.
Maar we moeten nog even...
ik hoop dat we het halen...
ELS

Anoniem zei

Dag lieve Siel en familie,

We lezen net dat supporters op de blog de kaap van de 50 reacties willen bereiken.
Hier willen we natuurlijk ook bij zijn.
Siel en co doe dat daar goed op't vierde.... en dat je snel thuis mag zijn.

groeten,
familie Stessens
we denken aan jullie

Anoniem zei

Als VAN CAMPFORT-tje is het mijn plicht
daarom plaats ik voor 't eerst een bericht
als VIJFTIG dat doen
braad ik een kalkoen
en breng hem naar Siel met een zwaailicht...


is 't in orde juf Gerd?

Carina (Van Campfort)

Anoniem zei

Beste Carina,

enkel kenmerk 4 (zie hoger) klopt niet helemaal. Voor de rest: super!! Héééél leuke reactie! Ik zou zeggen: je kunt nog net naar Dessel markt voor die kalkoen...
want let op als straks de avond valt!! Maar dat laatste regeltje... hoe ga je dat aan boord leggen met die security voor Siels deur?

Groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Hallo iedereen,

Sinds lange tijd volg ik ook deze blog en na de oproep van "komop naar de 50 reacties" wil ik ook mijn steentje bijdragen.
De blog werkt echt verslavend en soms zou je zelfs wensen dat het een "uurboek" was ipv een dagboek, vinden jullie dat niet?

Iedereen is zo begaan met die super Siel en haar ganse familie, dat de hartverwarmende reacties zelfs bij een buitenstaander soms voor kippenvel zorgen.

Siel, ik hoop dat alles goed gaat op het vierde. Jullie kennen mij niet en ik ken jullie ook niet, maar ik wens je echt het aller- aller- aller- beste toe. En ik ben er zeker van dat die superouders van u alles goed in de gaten zullen houden.

Groetjes en tot een volgende keer,
Nadine

Anoniem zei

Oh, Siel ik vind het jammer voor je , ik vind het jammer dat je in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat je snel beter wordt. Ik vind het wel knap van je dat je je best doet,om een stukje veder te komen.Vandaag heb ik veel in de klas geleerd. Oh wat heeft de juf ons aan het werk gezet. We moesten lezen, we moesten rekenen, en we moesten ook naar de bieb. Mijn mamma verteld me altijd hoe het met je gaat maar vandaag moeten we een record breken dus schrijf ik zelf eens. Dat is best wel leuk, misschien ga ik het wel vaker doen.
Ik hoop dat je snel weer mag knuffelen, dat lijkt me zoooo erg als dat niet kan.
Doei lieve Siel

Van Lisse,
je buurmeisje op 66

Anoniem zei

OPLOSSING SECURITY-PROBLEEM:

Hoe Dirk aan de deur te passeren???
Ik ga de kalkoen camoufleren!
'k Bedacht het zonet,
verkleed als KROKET
zal hij zich toch niet meer verweren?!?

Carina Van Campfort

Anoniem zei

Hoi Siel,

Hier een berichtje om het record te halen maar ook om vandaag iets van mij te laten horen!
Voor een glimlach doe ik alles!

Als we nu in de 50 zouden zitten, dat zou fantastisch zijn!
Voor jou, voor mij en voor iedereen die deze blog leest!
Want dat geeft zo'n fantastisch gevoel!

Vandaag op school weer twee toetsen gehad!
Echt iets voor jou Siel!
Een makkie voor jouw talent!

De zon heeft vandaag tussendoor wat geschenen maar het was frisse wind!

Zo nu weet je al genoeg!

Met mijn bijdrage aan het record hé Siel!
We gaan ervoor!

Groetjes


Eline!

Anoniem zei

Lieve Siel en familie,

hopelijk is de afdaling naar het 4de goed meegevallen en staat je papa nog steeds op wacht. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan hoor, ik denk zelfs dat hij er zijn slaap voor zou laten om jou toch maar suppergoed te kunnen beschermen. Het zal wel een hele verandering zijn voor jou, terug een beetje in de vertrouwde omgeving terecht te komen. Hopelijk moet je nu ook niet meer te lang wachten om je mama en papa te knuffelen, volgens mij kijken zij er net zo hard naar uit als jij. Ik zou zeggen, als het zover is neem ze dan maar ééns goed vast om niet meer los te laten. Nog veel goede moed ,en doe maar verder zoals je bezig bent. Je doet het suppergoed.

Groetjes Kristel

Anoniem zei

Hoi Siel,

heb jij ook zoveel gelachen bij het lezen van al die reacties. De tranen stonden me in de ogen (van plezier natuurlijk).
Natuurlijk willen wij hier ook zeker ons steentje bijdragen om de 50 te halen. Zie elk berichtje maar als een knuffel Siel, dan heb je vandaag al heel wat knuffels gehad.

Zou ik met een knuffel soldaat Dirk kunnen passeren?
Ik probeer hem even af te leiden met een boodschap van de verpleegster.
Maar, ... soldaat Dirk is overbiddellijk: "Weg met die knuffel, daarvoor is het nog een tijdje te vroeg. Kom later nog maar een keertje terug."
Spijtig, de volgende keer dan misschien.

Groetjes,
Elly M

Anoniem zei

hallo siel,

ik wens je nog veel beterschap en dat je vlug beter wordt.

Groetjes Chelsey en Jenthe

Anoniem zei

Hoi Siel,

Ik lees elke dag je blog maar heb nog nooit een reactie geplaatst. Nu wil ik toch wel bij die "50" zijn. Ik vind dat jij en je familie een sterk legertje zijn in volle actie.
Jij bent een echte doorzet"ster".
Doe zo verder Siel, Talle, Rune, Martine en Dirk

Groetjes,
Anne-Marie, Herman, Ruben en Joren uit Schoonbroek

Anoniem zei

Hallo Siel,

Mij ken je niet, maar ik lees al zolang je blog mee. Dus wil ik gerust meedoen om het record berichten te verbeteren!

Vaak lees ik hier berichten van je juffen. Ik ben ook een juf, maar niet in Retie hoor, toch niet zo ver van Retie ook niet *knipoogje*

Anoniem zei

Hoi Siel en familie,

Wat een leger van supporters hebben jullie!!
Die vreemde beestjes hebben echt niet de kans om Siel aan te vallen want al die witte soldaatjes van Talle staan scherp in verdediging.
Hopelijk kan je nu aftellen om af te zakken richting Retie en kunnen jullie Pasen gezellig samen doorbrengen.We blijven DUIMEN !!

Groetjes uit Westerlo

Anoniem zei

Hallo iedereen,

wij lezen deze blog al van in het begin en nog nooit hebben we een reactie geplaatst, gewoon omdat Siel en haar familie ons niet kennen en wij hen niet. Nu wij dit hier allemaal lezen, is het serieus beginnen kriebelen en ziehier onze eerste reactie. Natuurlijk willen wij helpen de kaap van de 50 te halen en te overschreiden. Dus doen wij toch nog eens een oproep aan al die mensen die zoals wij hun eerste reactie (nog) moeten plaatsen. Doe het niet voor jezelf, maar doe het voor die ene meid en haar familie die daar al maandenlang een ongelooflijk straffe strijd aan 't voeren zijn. Wij weten dat ieder die deze blog leest, in zekere zin meeleeft met deze familie. En weten dat je aan een record meewerkt, dat geeft iedereen toch dat extra duwtje in de rug om een reactie achter te laten.
Toch willen wij ons nu ook eens even richten tot Siel en haar familie.
Jullie hebben al een lange weg afgelegd, een zware, hobbelige weg. Wij kunnen alleen maar hopen dat de finisch in zicht is. Net zoals iedereen hebben wij gehoopt, kaarsjes gebrand en uitgekeken naar goed nieuws. Nu is het eindelijk zover. Wij hopen dat 2008 voor jullie het jaar van het goei nieuws wordt.
Veel sterkte, moed, geduld, hoop,... voor die laatste spurt.
Net zoals iedereen geloven wij er ook in.

Veel groetjes vanwege ons,
Fam. Hermans

Anoniem zei

Whaw Siel,

... al 45 reacties. Nog niet te laat om .... tot 50 te komen. Massaal en snel reageren is de boodschap. Je ziet hé Siel, we zijn met vele om je toe te juichen.

Talle, jou wensen we nog veel succes met je examens !

Groetjes en tot straks,
dan kom ik weer even benieuwd piepen.

Hilde

Anoniem zei

Hey,

Ik kom net piepen of er al nieuws is en ik zie dat we net de 50 niet gehaald hebben. Wacht nog heel efkens Martine, dan halen we de 50 nog.
Siel, zal wel weten wat te doen nu. Reacties lezen.

Groetjes,
X
Diane

Anoniem zei

dora usdevfvff
fdirjvwzhk
afejc
xxxxxxxxxxxxxxxx
sil (= een flinke bmx'er)
Nette is een flinke en Siel is een flinke.

Vele groetjes en kusjes van... ze heeft het zelf getypt en is begonnen met haar naam. (2de deel heeft ze gedicteerd.)

Anoniem zei

Hoi siel,martine,dirk,talle en rune,

We hopen allemaal dat je snel beter word! Wist je dat je site een populaire site is mama kijk er elke dag op ik ook redelijk veel maar soms heb ik gewoon geen tijd!(jammer)Goed dat je al zoveel witte soldaten hebt!Je doel is natuurlijk om genoeg witte soldaten te hebben maar z'on lieve en sterke meid als jij kan alles aan . Dat zou ik nooit kunnen!Als je zo doorgaat dan haal je snel de eindstreep ! En we hopen dat alle bactiën en infecties weg blijven!

We duimen en branden een kaarsje!

Groetjes nette

Anoniem zei

hoi allemaal,

Zou ik nu de vijftigste zijn ???


Ik weet nog toen ik enkele maanden geleden tegen Dirk zij van pas maar op voor de periode na de benefiet. Nu zijn de mensen er nog mee bezig maar ik denk dat het binnen een paar maanden veel minder zal zijn.
Maar nu vandaag, 50 reacties op den blog, wie had dat enkele maanden geleden kunnen denken, het is toch ongelooflijk, ik moet mijn mening serieus herzien.
Het moet enorm veel deugd doen bij Siel en co.
Ik denk dat er maar één supermeid is die zoveel mensen kan mobiliseren , die een heel stadion kan laten vollopen en dat is SUPERSIEL !!!!!!!!!!


heel veel groetjes,

Erwin

Anoniem zei

Dag Siel en familie.

Wat is het goed dat ge al boven de 50 reacties gekregen hebt zo kun je zien hoveel mensen er met jullie meeleven en aan jullie denken .
Ik vind het ook heel knap van Siel dat ze al naar het 4 mag verhuizen hopelijk gaat het nu snel bergop met de witte saldaatjes .

Nog vele groetjes van Chris

Anoniem zei

Hallo papa

Ik vind ze stuk voor stuk geweldig maar als ik dan toch moet kiezen dan ga ik voor de buurvrouw van 19WC rollen. Misschien moeten wij nog een jury gaan samen stellen voor de mooiste reactie. Eigelijk wel super dat wij naast de grootste madam van belgië wonen en ze mag nog gezien worden ook. Ik ga ze is op de kabelbaan zetten en na de beurt is meten, blijft ze binnen de 19 rollen dan heb ik dat goed gemaakt(afspraak morgen vroeg als de kindjes op school zijn komt maar langs achter). Voor de 50 ste plaatser een verassing wat dat weet ik nog niet. Wat ik nog wel weet is dat de mama niet op de computer geraakt denk ik, dan moet ik de blog nog gaan in vullen ook. Talle is nog wat aan't studeren en rune die huppel hier rond de tafel dan moet ik niet gaan slapen denkt die en dan op het aller laatste moment nog een ijsje gaan halen zonder het te vragen. doeme toch è

Groetjes Dirk

ann zei

Hoi Siel,

Heel goed dat je naar het vierde bent ondertussen maarik geloof het zeker dat is ineens een grote ommezwaai.
Pa en Ma houd het daar maar zeker goed in het oog!! Maar dat zal ondertussen wel hè.
En Siel laat het eten maar lekker smaken daar van het thuisfront.

groetjes Ann, Marc,brett en Luca

Anoniem zei

Dag Siel en familie,

Ik volg al van in 't begin de blog maar heb nog nooit een berichtje geplaatst.
Ik vind dat je dat heel goed doet.Maar nu ik zie dat er zoveel mensen met jullie meeleven wil ik toch ook niet onderdoen.
Hopelijk komen je soldaten in volle actie.
Doe zo verder Siel, Talle, Rune, Dirk en Martine.

Groetjes van
Carine, Jan, Yentl en Kevin
Clijmans-Van Herck

Anoniem zei

GELUKKIGE VERJAARDAG MARTINE!!!

Als je alle kaarsjes op de taart in één keer uitblaast mag je een wens doen...
Wij wensen hier allemaal hetzelfde als jij, en duimen voor Siel! We zijn in gedachten vaak bij haar.

Nog een laatste limerickje


Er was eens in Holland een meisje
Die lustte patat met saucijsje
Ze speelde viool (?)
Ze groeide als kool
en wint met haar grappen een prijsje


Carina