donderdag 13 maart 2008

Dag 25

Proficiat!!!! Het is jullie gelukt!!!!!Het persoontje, Siel, brengt nogal wat teweeg zeg. Bedankt!! Kippenvel moment!!!!

Ik startte het blog om onze kennissenkring op de hoogte te houden, telefoons verminderen. Telkens ik een verslag scheef richtte ik mij tot 1 van die personen, net of ik deed mijn verhaal aan hem of haar. Op de benefiet zag ik "de persoon" die de blog kon lezen. Zo véél volk, het schrijven werd véél moeilijker, mijn persoon werd vervangen door een massa. Ik heb moeten leren vertellen tegen een massa.
Dit had ik nooit durven denken. Zoveel mensen die ons kennen, die wij niet kennen. Vandaag was het actie en reactie. Plezant om lezen, weer de massa voor mijn ogen.

Ik zet mijn verhaal verder.

De security is afgelost. Zo'n zware inspanning is niet lang vol te houden.

Siel stelt het nog altijd goed. De veiligheidsmaatregelen worden hier verder gezet, bijna zoals op't zesde.
Het ergste is voorbij, de opkomst van de witte.

Bloedresultaat van de dag:
Hemoglobine: 9
Bloedplaatjes: 22000
Wittebloedcellen: 200, staan efkes stil.
CRP: 7.2
Ja, de witte twijfelen om verder door te komen. Langzaam maar zeker, zullen ze denken.
Is dit goed of slecht???? Het DNA onderzoek kan nog niet uitgevoerd worden.
Siel's medicatie wordt omgeschakeld van intraveneus naar tabletvorm. We durven al beginnen denken aan de afdaling naar Retie.
Siel's planning was om 4 weken op 't zesde door te brengen. Straks zijn we thuis op 4 weken!?!?!(grapje)
Hier kon Siel alleen maar van dromen, zo vlot. t' Zou goed zijn.
Het ziekenhuisleven zullen we graag omruilen. We snakken echt naar een héél gewoon leventje thuis.

Siel breekt een record 't schijnt. Er wordt hier gezegd dat ze tot nu toe de enige is die, na haar transplantatie, blijft eten. Zou het echt waar zijn?
Volgens mij verdient het Reties restaurantje wel meer dan 1 ster. En die blijven maar volhouden hé.

Jullie stralen blijheid uit, ze is tot hier voelbaar. Blij dat Siel op't vierde ligt, blij dat het zo goed met haar gaat. Voelt goed!!!
Mogen we eindelijk ook eens blij zijn?
Moeilijk, uit ervaring weten we dat dat gevaarlijk is.

27 opmerkingen:

Anoniem zei

Zouden er in Retie of Dessel nog mensen wonen die Siel niet kennen?
Siel wordt stilaan een BV ;-)

Wanneer we de computer hier aanzetten is het eerste wat ik doe kijken hoe het met Siel gaat, iedere dag opnieuw.

Als Jens de computer opzet dan weet hij al dat ik 10 minuten later achter zijn rug sta om te kijken naar de blog. Soms wordt hij dan boos omdat hij zijn spelletje moet onderbreken. Nu is hij al slimmer geworden, hij start de computer en roept dan dat ik moet komen kijken hoe het met Siel gaat ;-)

Ik ben elke dag opnieuw blij te lezen dat het zo goed gaat met Siel, doe zo verder Siel en stillaan kan je beginnen dromen van je eigen bedje op de Hodonk.

En wat het Reties restaurantje betreft, ik denk dat de titel 1 ster al heel lang verleden tijd is, zo een restaurantje met die service verdient minstens 3 sterren, niet?

Martien, Dirk, hou goed de wacht en laat alle infecties op de gang eh, wees streng, laat je haar op je tanden maar groeien ;-)

We duimen hier met zen allen voor een heel positief DNA onderzoek !!!

Fam Hermans Jens

Anoniem zei

Hoi Martine,Dirk

Ja Martine en Dirk, ik denk echt dat jullie blij mogen zijn, want als je niet meer blij mag zijn, waar zou je dan de kracht vandaan moeten halen om te blijven doorgaan met het beschermen, ondersteunen en opbeuren van jullie kostbaarste bezit. Het is hier al zo dikwijls verteld dat jullie zo'n prachtig gezinnetje hebben. Na zo'n zware weken en maanden hopen we echt van harte dat dit goede nieuws ook waarheid mag worden, zodat jullie allemaal de batterijen terug kunnen opladen.

Ook voor het Reties restaurantje denk ik dat Siels thuiskomst de mooiste beloning zal zijn voor hun dagelijkse culinaire gerechten.
Het is echt fantastisch hoe zij er alle dagen in slagen Siel haar eetlust toch wat op te wekken. Voor hen ook PROFICIAT!!!!!!!!

Siel,

ga nog even door meid zoals je
bezig bent, je kan het!!! Ik denk dat weinigen zo'n grote tribune met supporters hebben als jij. Ik hoop dat je toch een beetje de kracht en de warmte voelt van al die mensen die zo met je begaan zijn.

Talle en Rune,

Met dit goede nieuws zal het voor julie misschien ook wat makkelijker zijn met jullie toetsen. Veel succes.


Kristel en Gert (Dieter, Kim en Brent)

Anoniem zei

Ook vanuit Schoonbroek nogmaals veel sterkte aan allen.

Anoniem zei

Hier nog iemand uit Schoonbroek.
Ik ken jullie dan misschien niet echt goed, 1 belangrijk ding hebben jullie me toch wel geleerd!
Van niet te zeuren over pietluttigheden... ! Hier is al gans de week de griep op bezoek bij de kindjes, maar nu denk ik voortaan: zolang het dat maar is! Ik verwen ze lekker en dan is dat snel weer voorbij.

Ik heb jullie blog nu op mijn startpagina gezet, dus telkens als ik internet open, zie ik het blije gezichtje van Siel.

Ik hoop dat er nog veel meer goed nieuws komt de volgende dagen, weken, ... . Een mens wordt er vrolijk van!

Vele groetjes en tot binnenkort in Retie!

Cindy en familie

christiane zei

Hallo Siel,

Ik volg nu al een hele tijd u blog en amaai wat een doorzettingsvermogen heb jij,ik heb enorm veel bewondering voor u, doe zo verder meisje en je komt er zeker wel . Het is zoals ze schrijven juist een tv serie maar die dan elke dag beter en beter wordt.
Ik duim zeker met al de bloglezers mee !!!!!!

Juf Magda zei

Hallo allemaal,

Wanneer ik dit schrijf, slaap je waarschijnlijk al, Siel.
Ik kijk nu pas voor de eerste keer op je blog, wel te verstaan vandaag eh.
Wat is dat allemaal? Niet te doen. Hoe tof!!!!!!
Ik kan blijven lezen en genieten.
Toch leuk eh Siel te weten dat er zoveel mensen achter jullie staan. Die positieve energie moet wel in Leuven te voelen zijn.
Wat die sterren van het Reties restaurantje betreft, Martine, daar ben je wel erg bescheiden in eh. Ik ken geen enkel viersterrenrestaurant maar volgens mij is het eten van moeke en voke 5 gouden sterren waard.
Wij zijn samen met jullie heel blij dat Siel het zooooooooooooo goed doet.Hopelijk kunnen jullie vlug terug naar de Hodonk .
Heel veel warme groetjes.
Slaapwel,
Juf Magda

Anoniem zei

Dag Siel,

Je bent een echte heldin aan 't worden. Straks word jij nog diegene die -zoals in die mop-naast de paus op z'n balkon staat en waarvan een toeschouwer op het plein aan een andere vraagt: "Wie is die man met zijn rood potske die naast Siel staat?"
Ik bedoel dus dat iedereen jou zal kennen en zelfs veel beter dan dat men de paus kent.
Martine, ik kan begrijpen dat iets in je binnenste je zegt dat je er nog niet bent. Die stem zorgt er gewoon voor dat jullie alles nog beter in d' oog zullen houden. Hopelijk zijn de witte bloedcellen van Talle er morgen wel om die 200 te versterken. Wij duimen alvast vanaf vandaag nog met meer, dat heb je aan de vele reacties wel gezien. De tribune wordt stilaan te klein voor zoveel supporters.
Blijf er in geloven!

Slaapwel en droom al maar van de overwinning!
juf Nicole

Anoniem zei

Hallo Siel

En ze zijn weeral vertrokken.
Met hoeveel gaan ze vandaag stoppen toch niet minder gisteren è. Met Siel gaat het echt goed hoor daarstraks nog met dokter Renaer gesproken en ze hebben het inderdaad nog nooit mee gemaakt,dat er iemand die na een transplantatie nog aan het eten is.
Een discutie kon beginnen maar toch maar niet gedaan dokter Renaer is ook goede dokter.
Ze gaf wel toe dat het eten op de afdeling niet te vreten valt(kiemvrij).En als ge dan iets vraagt dat het antwoord altijd neen is dat mag niet.
Maar wat die niet wisten is dat ik een afstammeling van de bokkerijders ben.
Die zoeken direkt naar oplossingen ook al mag dat dan niet en is dat in een ziekenhuis.(Den boom in)
Siel gaat daar 14 dagen minder ziekenhuis voor moeten liggen en dat is zo. Wat ik ook al weet is dat Siel deze nacht zonder pomp kan slapen,ooooh dat ga helpen was haar eerste reactie.
Wij kunnen ons dat niet voorstellen wat het moet zijn voor onze dochter.
Zo nu ga ik slapen

ps.ik ga eerst nog is tellen
hoeveel wc rollen hier nog staan

groetjes Dirk

Anoniem zei

Dag Siel, Martine, Dirk, Rune en Talle,

Het is nu al wel laat maar ik kom net thuis. Toen ik vertrok stond de teller op 49...en nu op 55!
Goed hé! Ik ben blij dat we het gehaald hebben...ik had het wel gehoopt maar het was toch wel afwachten hé....ik ben vandaag dikwijls gaan piepen hoe ver we stonden....
Ik wist wel van Dirk dat de computer in Leuven niet wou werken daarstraks dus die heeft ons ook wat geholpen om aan de 50 te geraken.
Siel, ik hoop dat je ervan genoten hebt...wij in ieder geval wel want al die leuke reacties en verhalen....het is echt een leuk boek om te lezen....
Nu ga ik slapen....
Hopelijk morgen weer goed nieuws!!!
Slaapwel!
ELS

Anoniem zei

hallo martine
eerst en vooral wil ik je een gelukkige verjaardag toewensen en voor die gelukkige dag zal Siel wel zorgen door zoveel mogelijk witte aan te maken.ik wist al langer martine dat je een sterke madam waart,dat ondervond ik toen bij mij de zolder werd gechapt,ik wilde stoppen maar jullie gingen door,maar dat je zo sterk bent had ik niet gedacht,proficiat.Siel,de twee trouwe bewakers van het reties restaurantje,harras en jirko, waren gisteren op training en dat is een teken dat het goed met je gaat,doe zo verder en veel sterkte toegewenst vanuit het minidierentuintje van een oude vrijgezel

Anoniem zei

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY DEAR MAMA, HAPPY BIRTHDAY TO YOU.
HIP HIP HIP HOERA!!!!!!

Martine,
een gelukkige verjaardag, maak er het beste van daar in Leuven. Misschien zorgt het Reties restaurantje wel voor een verrassing. Dat zou pas leuk zijn!

Siel,
we hopen vandaag een stijging te zien van de witte soldaten hoor. doe zo verder daar op 't vierde.

Dirk,
ik heb nog 12 rollen WC-papier staan, die kan je wel komen lenen hoor als het nodig moest zijn.

Talle en Rune,
maak jullie examens (toetsen) goed hé. Laat zien dat jullie van een sterk ras zijn.

Groetjes,
Elly M

Anoniem zei

Martine,

Gelukkige verjaardag!!! Rune vertelde gisteren in de auto dat jullie zaterdag in Leuven jouw verjaardag gaan vieren met een lekkere taart van moeke. Ze kijkt er al naar uit!! Laat het smaken daar zaterdag.

Katleen

Anoniem zei

Hey Martine,

Ook van ons een hele gelukkige verjaardag!!! Maak er een gezellig feestje van! Ik ben er zeker van dat het Reties restaurantje wel iets voor je in petto zal hebben.

En Dirk...is de buurvrouw werkelijk zo groot of ben je nog op zoek naar voldoende WC-rollen?

Talle en Rune, nog heel veel succes met de toetsen...

En Siel...je doet het nog steeds geweldig!!! Doe zo voort...en dan hoop ik dat je snel naar Retie mag komen...

Deze supporters blijven op post!
Erik, Els, Caro en Ynias

Anoniem zei

hallo allemaal,
normaal moet ik nu de livving poetsen maar hup ik dacht weer aan Siel en nu zit ik acher de computer.Ammai heb nogal moeten lezen zoveel reacties,kei tof.Als ik dan zit te lezen krijg ik dikwijls een kippevelmoment en soms beginnen de letters zelfs te dansen(traantjes).
Wij zijn zo blij met dat goede nieuws(lachend gezichtje,goed eten,pomp eraf,naar het vierde........)
En zouden die koks van het Reties restaurantje eens geen kookboek op de markt brengen dan kunnen wij ook allemaal lekker eten maken met heeeeeeeel veel vitamientjes in.

Siel,
volhouden eh meid doe alles maar op u eigen ritme dan ga je er wel komen.Wij blijven vanuit dessel supporteren met al onze duimen omhoog.

Om af te sluiten nog een mopje,
WAAROM KAN JE EEN MUIS NIET
MELKEN?

OMDAT ER GEEN EMMER OMDER KAN!!!

heel veel warme goetjes,
Riet en familie

Marij zei

Lieve Siel & co,

Net zoals zoveel anderen zit ik al van bij het begin op de tribune stilletjes mee te supporteren voor jou. Het wordt dringend tijd dat ik wat luidruchtiger ga juichen en vanaf vandaag zal ik hier eens verandering in brengen door flink van mij te laten horen:

HOP SOLDAATJES HOP
BRENG SIEL NAAR DE TOP!!!

Siel, jij bent een topatlete met rondom jou de beste trainers en coaches: Dirk, Martine, Talle, Rune, het Reties restaurantje,...
Wij, supporters, kunnen alleen maar supertrots zijn op onze FANTASTISCHE atlete en haar entourage!

HOP SOLDAATJES HOP
BRENG SIEL NAAR DE TOP!!!

Kom op meid, ik duim voor je!

Marij

Anoniem zei

Gelukkige verjaardag Martine, probeer er toch van te genieten,maar dat zal wel lukken.

Joepie we hebben het gehaald gisteren 50 reacties key tof.

Siel, hopelijk heb je goed geslapen deze nacht zonder pomp, maar dat zal wel.Blijf het verder goed doen Siel zodat je vlug naar huis mag, maar wel op je eigen tempo he, niks over haasten.
Laat die witte van Talle maar op hun tempo toekomen, ze redden het wel.

Nog vele warme groetjes

Christel

Maria M zei

Dag Siel en familie

Ga er voor vandaag,zoals vorige dagen,het moet lukken!
We volgen van op de tribune,gelukkig is de tribune overdekt,want het regent momenteel,maar dat kan ons niet deren!

Anoniem zei

hallo siel
eerst een gelukkige verjaardag voor mama.
hopelijk krijg je het mooiste cadeau ooit heel veel witte soldaten.
en siel wat een krachtpatser ben jij toch .zet zo door he en smul maar lekker van da reties eten dat smaakt he die boerekost.
we supporteren verder tot de eindmeet he.we staan achter jullie;

groetjes cindy en chiara

Anoniem zei

Hallo Siel,

Ik ben net terug van mijn bezoekje aan je pappa. Ik zag voor het eerst de hut vanuit jullie tuin.
Amai, ik schrok wel een beetje, hij is van zo dichtbij erg hoog. Vanaf mijn erf zie je dat niet zo goed. Ik hoopte stiekem dat ik niet op de kabelbaan hoefde want ik ben dan wel groot maar ik heb ook een beetje hoogtevrees.
Maar, ja je kent je vader als er iets moet gebeuren dan gebeurd het ook. Ik moest ervan af en tegen een bokkenrijder durf ik geen nee te zeggen. Ook al ben ik wel 2 wc rollen groter. Bokkenrijders hebben magische krachten daar kan niemand iets tegen in brengen. Ik liep de trap op en dacht bij mezelf niet zagen, niet klagen. Mijn knieën knikten en toen.........ging de telefoon. De bokkenrijder nam op en het was Siel! Vanaf de Mont Ventoux bezig met haar eigen afdaling. Ik kon nu helemaal niet achter blijven. Dus daar ging ik vanaf de boomhut over de vijver naar de paal en terug!!!!
Heb je me horen gillen?
Nu is de kabelbaan getest door de grootste mamma van België. En hij heeft de test glansrijk doorstaan.
Wat geeft het een goed gevoel he als je iets hebt gedaan waar je heel erg tegenop zag. Ach hoor mij nou daar weet jij alles van.
De bokkenrijder heeft me niet gemeten want ik vind dat jij dat moet doen, dat is toch iets tussen ons? De bokkenrijder vond dat ik daar gelijk in had en was een beetje opgelucht want volgens mij had hij te weinig wc rollen.
Zoals je wel kunt bedenken Siel was het hier op de Hodonk een gezellig ochtend.
Ik denk dat jullie ook een mooie dag te wachten staat. Ik las dat mamma vandaag verjaart. Proficiat voor de machtige strijdster!
En er zijn ook nogal wat records gebroken daar mag ook wel op geproost worden.
Succes meiske ik hoop snel weer van je te horen.
De groetjes aan iedereen die het horen wil.

Liefs,
Buurvrouw Christel

Anoniem zei

Ik zie dat er iets te vieren valt dit weekend .... Martine, een hele gelukkige verjaardag !!!

Wij hopen voor jullie mee dat jullie snel de uitslag krijgen van het DNA onderzoek en dat het dan alleen maar postitief nieuws is !!!
Alle duimen omhoog !!!

Fam Hermans Jens

Anoniem zei

Onze allerbeste wensen voor je 41ste verjaardag Martine!

Als je al de kaarsjes op je taart in één keer kan uitblazen mag je een wens doen. Wij wensen hier allemaal hetzelfde denk ik. We duimen voor Siel en zijn in gedachten vaak bij haar.

Nog een laatste limerickje om het af te leren...

In Holland daar was eens een meisje
Ze at graag patat en saucijsjes
Ze speelde viool (?)
Ze groeide als kool
Ze wint met haar grappen een prijsje


Siel, ik wil ooit die kabelbaan ook nog eens testen (als het mag...)

Carina VC
Ook een gelukkige verjaardag van Erik!

Anoniem zei

Dag Siel,Martine,Dirk,Rune en Talle,
Nog steeds is ook het éérste wat ik doe als de pc word opgezet, kijken hoe het met Siel is en zoals verwacht doe jij het uitstekend hé Siel. Wij zijn héél trots op jou maar ook op je zus Talle die toch ook niet mag vergeten worden,zij heeft tenslotte bijgedragen aan jou beter worden. Dat Reties restaurantje 't ja, ik denk dat héél veel bloglezers jaloers zijn dat jij Siel elke dag weer lekker eten krijgt voorgeschoteld waar wij alleen maar van kunnen dromen. ;-) Dan verneem ik dat je mama jarig was, wil jij haar 3 dikke zoenen geven van mij:-) Martine, nog een gelukkige verjaardag en laat de taart jullie smaken in 't weekend!
Groetjes van ons allemaal
Lucia

Anoniem zei

Eindelijk ja, mogen jullie ook weer blij zijn. Ik denk dat we met zijn allen aan het genieten zijn van het goede herstel van Siel. En nu maken dat je vlug weer naar huis mag komen. We blijven aan je denken Siel en duimen dat je vlug het ziekenhuis mag verlaten.
Martine van harte feliciteerd met je verjaardag!!! xxxx
Groetjes van Elle Bas Ron Chris-Jan en Han

Elly S zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Martine!

En Siel, je bent nog steeds heel goed bezig. Wat een bijzondere meid ben jij, een unicum in Leuven, de eerste keer dat iemand in isolatie blijft eten. Ongelooflijk dat je zo sterk en moedig bent.

Ook nog even laten weten dat ik vandaag een goede uitslag kreeg in het ziekenhuis. Nu kunnen we allemaal samen blij zijn hé.

Lieve groetjes

Anoniem zei

GELUKKIGE VERJAARDAG MARTINE,
41 jaartjes jong en fris is toch fantastisch!
Een pakje krijg je nu van mij!
Is een gedichtje goed?
Hier komt het:

PASEN IS TE VROEG!

Het is nu half februari,
en weet je wat ik zie?
De paashaas op het paaseierenveld,
hij plukt de eitjes met een speld.
Hij steekt ze in een grote kar,
maar hij is in de war!
Hij is veel te vroeg!
daar gaat hij: zwoeg, zwoeg, zwoeg!
Hij gaat bergaf en bergop,
wat is dat een flop!
Nu staat hij in onze tuin,
hij is helemaal bruin!
Hij legt de eitjes op het gras,
en dan is hij weg: ras, ras!
Ik open mijn ogen en zit in de klas!
ik wou dat het nu al Pasen was!

Speciaal voor onze jarige!

Groetjes


Eline

ps: Sorry Siel maar nu doe ik het weer alleen voor je mama, en deze keer gaat het lukken (hoop ik)!

ingeborg zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
ingeborg zei

MAR-10 LANGS DEZE WEG WILLEN WE JOU EEN DIKKE PROFICIAT WENSEN MET JE VERJAARDAG !!!
De kusjes heb je nog te goed, als Siel terug sterk genoeg is om al die beestjes zelf te vernietigigen.
En zo te horen gaat dat de goeie richting uit.
SIEL VOOR JOU OOK EEN DIKKE PROFICIAT MET JE RECORD IN GHB !!!
Da's echt wel straf he,geen sondevoeding, jij de allereerste in ghb, ongelofelijk.
MOEKE EN VOKE ALIAS "RETIE'S RESTAURANTJE" OOK EEN DIKKE PROFICIAT VOOR HET KIEMVRIJE ETEN.
Jullie kleindochter is een echte doorzetter. Samen met jullie hulp heeft ze het al zo ver geschopt.


grtjs Ingeborg