vrijdag 14 maart 2008

Dag 26

Ja, mijn varjaardag vandaag.
De vijfde van ons gezin dat we hier mogen "vieren". Iets speciaal.

Ik moest van Siel hier komen slapen gisteren. Ze had alles geregeld met het thuisfront. Rune mocht mee komen vieren. Talle was een beetje ziek, die was bij vovo en moemoe gebleven. Haar verjaardagwensen kreeg ik via de telefoon. Vovo stond op de achtergrond op zijn mondharmonica te spelen. De familieleden van familie Van Campfort en Van Herck kunnen het zich levendig voorstellen denk ik.
Moeke moest een grote taart bakken zodat elke verpleegster een stukje kon proeven. Elke ouder en patiëntje hebben ook een stukje gekregen.
Ze is in haar opzet gelukt. Van een verrassing gesproken.
Ze heeft er véél plezier aan gehad. Héél plezant!!!!

Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 9.1
Bloedplaatjes: 23000
Witte bloedcellen: 400
Aantal neutrofielen: 0.1
CRP: 8.3
Eindelijk komen er al meer witte vandaag. Het bloed gaat in stijgende lijn vandaag.


Sinds gisteravond is Siel zonder paal (pompen). Toen ze was afgekoppeld stapte ze uit bed en ging in een hoek van de kamer staan. "Das 4 weken geleden dat ik zo ver van de paal kan gaan staan." Die ogen, fonkelen, deugd, eindelijk terug slapen zonder paal.

Siel heeft een hele goeie dag gehad.

24 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Siel,
Proficiat Martine,

Martine, ik heb je al gefeliciteerd maar nu doe ik het weer!

Siel, ik sta versteld van jouw prestatie zo goede bloedresultaten!
Dag 24 is wel een speciale dag!
Voor je mama en voor jou!
Want eindelijk weer slapen zonder paal, doet dat geen deugd?

In de klas de voorlaatste toets gehad!
Voor mij wat moeilijker, maar voor jou een makkie!
Wisk. was het vak!

En wat ben jij een krak in feestjes organiseren lees ik!
Echt wel leuk voor je mama!
Jij bent toch zo'n fantastische meid hé!

Groetjes


ELINE!

ps: Siel, verwen je mama nog goed!

Anoniem zei

Yoepi 5-1!
Erik heeft gelijk! Het wordt een monsterscore!

Anoniem zei

Martine een leuke verjaardag toegewenst. En die achtergrondmuziek vanuit de hei kan ik me goed voorstellen. Jullie vovo is een echte entertainer. We kunnen er van mee spreken.
Siel die taart van moeke zal zeker volledig opgepeuzeld zijn? Je moet me eens de openingsuren van dat Reties Restaurantje geven. Dan kunnen wij er ook eens langsgaan om te proeven van dat lekker kempens eten.

Nog veel plezier vandaag allemaal.

Groetjes,
Ruben, Joren, Herman en Anne-Marie

Anoniem zei

Siel,

Heel leuk dat jij voor je mama een feestje hebt georganiseerd. Want jij bent een super Siel maar jij hebt ook een super mama die eens in de watten gelegd mag worden.

Het mooiste cadeau dat je mama nu kon krijgen is een Siel die zich goed voelt en zo te horen is dat ook gelukt vandaag. Geniet maar van mekaar en van de lekkere taart want dat mag zeker niet ontbreken op een dag als deze.

Groetjes
Katleen

chelsey mertens zei

een gelukkige verjaardag Martine!!

Anoniem zei

Martine, proficiat hé met je jaartje meer.
Ik dénk dat ik weet hoe oud je bent geworden; in elk geval nog een stuk jonger dan ik...

Ik kan veel leren van je dochter nu; ik bedoel dat ze me terug laat zien hoe blij je kan zijn met kleine dingen. Je moet ze alleen willen zien...Siel, ik zie je al staan glunderen in je kamer in dat kleine hoekje, zonder paal!

Siel, toch ferm van jou dat je je mama in de bloemetjes hebt gezet, samen met het thuisfront.
En dat jullie moeke lekker taarten kan bakken dat hebben we op het werk ook al geproefd.
Hopelijk is Talle vlug genezen.

Siel, volhouden hé meid! Het gaat in stijgende lijn.
Mijn groetjes aan je mama, papa en je zussen .

Hilde J.

Juf Magda zei

Hallo,

Martine, een dikke proficiat met je verjaardag. Drink er nog ne goeie op. SuperSiel, hou die Supermama van jou toch maar in het oog, je weet nooit.

Die afdaling van de Mont Ventoux lukt je aardig, hé Siel.
Een paar jaar geleden reed ik nog met de koersfiets in de heuveltjes. Ik was altijd de laatste boven
van ons groepje. Ja Siel, daar zaten ook straffe madammen tussen.(Wel lang niet zo straf als jij). Je had me dan moeten zien als ik boven kwam. Hijgen, zo rood als een tomaat, bibberen op mijn benen,......... Maar dan naar beneden hé Siel. Je gewoon laten gaan. Zalig!!!!!!!!!!!! Voel jij dat nu ook een heel klein beetje?
Ik ken er niks van maar bij de bloedresultaten van vandaag heb ik een heel goed gevoel.
Hopelijk lezen we vanaf vandaag elke dag:
Siel
Siel heeft
Siel heeft een
Siel heeft een hele
Siel heeft een hele goede
Siel heeft een hele goede dag
Siel heeft een hele goede dag gehad.
Wat voelt dat goed.
Heel veel groetjes en tot de volgende.

Juf Magda

Unknown zei

Hallo Martine,

happy birthday hé! Dikke kussen van ons allemaal!

Hey Siel,

Je bent een echt kanjer! We zijn heel blij voor jullie dat je al terug op het 4de bent beland. Het blijft nog wel even tanden bijten voor je terug de wijde wereld mag intrekken, maar langzaam aan kom je er wel! Iedereen zit te popelen om je terug thuis te hebben, dat is wel zeker!
Hier nog even een kleine test voor Frans:
Beaucoup de courage, Siel. Tu es une fille très forte.
Jusqu'à la prochaine fois!

groetjes,

Stijn-Joke-Nore-Nette

Anoniem zei

hoi,

GELUKKIGE VERJAARDAG Mertine!!!Siel zo'n goede bloedreseltaten!!!!Kom je nog eens op betnet? Je hoeft niet als je niet wilt.Maar gewoon effe komen piepen.Dat vinden we al super super leuk!!Een paar minuutjes voor de speeltijd dan kunnen er vriendinnen binnen blijven tetteren met u .Goede moppen vertellenen,eens goed lachen!Dat zouden we super super supertof en cool vinden!!!!


groetjes Wiesje

Anoniem zei

dag tante Martien en siel,
Een gelukkige verjaardeg!
Nu kunnen jullie ook eens een feestje vieren want het is al zo lang geleden.
Met siel gaat het precies ook goed.
Geniet maar eens samen van het verjaarsdag feestje.
Nog een prettige dag!
Van je nichtje Liena vc xxxxx

ingeborg zei

MAR-10 LANGS DEZE WEG WILLEN WE JOU EEN DIKKE PROFICIAT WENSEN MET JE VERJAARDAG !!!
De kusjes heb je nog te goed, als Siel terug sterk genoeg is om al die beestjes zelf te vernietigigen.
En zo te horen gaat dat de goeie richting uit.
SIEL VOOR JOU OOK EEN DIKKE PROFICIAT MET JE RECORD IN GHB !!!
Da's echt wel straf he,geen sondevoeding, jij de allereerste in ghb, ongelofelijk.
MOEKE EN VOKE ALIAS "RETIE'S RESTAURANTJE" OOK EEN DIKKE PROFICIAT VOOR HET KIEMVRIJE ETEN.
Jullie kleindochter is een echte doorzetter. Samen met jullie hulp heeft ze het al zo ver geschopt

Anoniem zei

Dag Martine en Siel

Ook van ons een heel gelukkige verjaardag. Dat je dit samen met Siel op het 4 de mag vieren had je waarschijnlijk niet kunnen denken. Ik weet dat de taart van moeke heel lekker is, ik had ook al eens de eer om ze te mogen proeven.
De dag is bijna voorbij, ik hoop dat je er een beetje van hebt kunnen genieten. Deze verjaardag zal je waarschijnlijk nooit vergeten.
De witte soldaatjes komen langzaam hun compagnie vervoegen en gaan hun werk doen.
Groetjes uit Dessel
Monique

Janne zei

Hoi Martine,

Ook van ons een dikke proficiat!! Je bent in de fleur van je leven, ook al voel je dat misschien op dit moment niet. Toch zal dat gevoel stilaan terugkomen. Elke dag een beetje, elke dag dat Siel weer een stapje verder is!! En wie weet wat voor een grote schreden gaat ze zetten?!?
Wij duimen er alvast voor!

3 dikke kussen voor jou en heel veel groetjes aan Siel en de rest. Hopelijk is Talle snel weer beter!

Janne, Laurien, Krista en Patrick

Maria M zei

Zonder paal in de hoek,en het was niet voor straf heb ik begrepen.


Voor je mama een dikke proficiat met haar jaardag,dit zal ze nooit vergeten,en jij ook niet he siel!!

En let op he want daar komen nog een groepje soldaten aan,zet de paal maar uit de weg.
Dag allemaal!

Anoniem zei

LIM(E)RIK wraak,

In Retie woont er een heel lief kind,
Zij rijmt en zij grapt o zo gezwind,
Ik vind dat wel tof,
Maar nu word ik grof,
Die score maakt mij héél SLECHT GEZIND.

Nogmaals een gelukkige verjaardag Martine. Daarstraks was het onrechtstreeks. Maar het kan nog. Het is nog steeds geen 24.00 h.

Dag Siel, ik hoop dat je kan genieten van de bitsige strijd tussen Eline en mij. Ik geef nog niet op. Trouwens van deze limerick zal Elientje niet goed zijn.

Dank u juf Gerd voor het idee. Ik hoop dat de limerickverslaving hier niet gaat toeslaan.

Heel veel groeten.

Erik Dries, Carina, Koen en Dorien (die niet thuis zijn).

Anoniem zei

Hoi Mar-10

Ook van ons nog gefeliciteerd met je verjaardag. De volgende keer verwachten we natuurlijk weer taart op het werk!!
En voor Siel ook nog een dikke proficiat met supersnelle en succesvolle afdaling naar het vierde en dus naar de finish, en dat zonder vallen of uitschuiven. Super hoor!!
Zet je rit nu maar rustig voort. We supporteren mee tot je er bent.

Groetjes

Cindy, Peter, Kobe en ...

Anoniem zei

Dag Siel,

Gefeliciteerd met de verdubbeling van de witte bloedcellen. Het leger groeit aan dankzij de inzet van jullie allen. Jij gaf je mama vandaag het mooiste cadeau denk ik. Deze middag zag ik voke op de speelplaats staan kijken terwijl Rune in de gang haar boekentas aan 't maken was. Ik dacht:"Rune mag vandaag mee naar Siel." Maar nu weet ik waarom, je mama is jarig! Dat zal daar wel een geweldig feest geweest zijn.

Dus Martine, vanaf vandaag ben je 41 lees ik. Proficiat! Ik ga nu proberen om voor jou een limerik te maken. Hier komt hij.

Een mama zo goed en vol zorgen,
die wacht op de witte van morgen.
Maar vandaag is er taart
omdat zij verjaart
en Siel wil haar nu eens verzorgen.

Waarschijnlijk zijn jullie nu een beetje moe en kruipen jullie onder de dekens (als je nog niet in dromenland bent).Ik ook.

Slaapwel,
juf Nicole

Anoniem zei

Dag Siel en familie,
Martine een dikke proficiat met je verjaardag.
Krijg kippenvel en tranen als ik de blog van vandaag weer lees, heb er geen woorden voor. Doe zo met ze'n allen verder.
Groetjes Fam.Maes

Anoniem zei

Hé Siel en mama in het verre Leuven,

Martine,
ook langs deze weg nog eens proficiat met je 25ste verjaardag en je 16 jaar levenservaring!! Ik kan me inbeelden dat je er een speciale dag van gemaakt hebt, temidden van warme mensen die je nodig hebt.

Siel,
ik vind het zo mooi dat jij dit voor je mama gedaan hebt!! Dat zal voor haar een heel fijne herinnering blijven! Knap georganiseerd!
Op school is de boekenweek ook goed geëindigd: onze school is vanaf nu een "gouden boekenschool".

Hoe komt het toch dat mensen zo graag wedstrijdjes organiseren? Ze zijn zelfs in deze blog geslopen.
Juf Nicole kon het niet laten... en ik ook niet...

Hier nog éééntje!

Op Siels blog ontstond er een wedstrijd
deelnemers je hebt nog even tijd
want Siel die verzint
wie hem eervol wint
die schenkt zij haar kalkoen met jolijt!

Siel, ik bombardeer u echt tot jurylid. Je mag je assisten zelf kiezen.
Slaap lekker (zonder vervelende pomp)!

Dirk, Talle, Rune,
ook voor jullie een rustige nacht gewenst!

Groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Lieve Siel,
Amai, amai zeg. Jij als eerste in GHB zonder sondevoeding na een transplantatie? Ik wist al dat je straf was maar nu sta ik versteld. Vandaag een verdubbeling van de witte. Dus vandaag 400, morgen 800, overmorgen 1600, maandag 3200 en klaar om naar huis te gaan. Nee hoor Siel, doe het maar rustig aan, je doet het megasuper samen met je prachtige ouders, super moeke en voke en niet te vergeten je zussen en je moemoe en muzikale vovo en al die lieve verpleegsters en.... (voor al diegenen die ik ben vergeten). Onze kaars brandt voor een vlotte afdaling.

Lieve Martine,
Wat ben ik blij dat jij vandaag hebt genoten. Siel heeft echt voor een hele speciale verjaardag gezorgd.

Lieve Talle,
Voelt het niet goed, je zus Siel die spectaculaire vorderingen maakt sinds je donatie? Echt superknap van jou! Vandaag voel je je niet zo goed, lees ik. Ik hoop dat je hééél snel weer beter bent.

Lieve Rune,
Spaar je energie maar een beetje tegen dat Siel naar huis komt, dat kan wel eens heel snel zijn. En laat dan je zonnetje maar verblindend hard schijnen.

Lieve Dirk,
Ik heb daarstraks stiekem langs de Hodonk naar huis gereden ipv langs de Abergstraat. Ik hoopte in een flits jullie boomhut te zien. En ik heb ze gezien. Wat een prachtexemplaar!!! En zoooo hoog. Ik heb ook al wel eens gedacht om ook een tuinhuisje in de hoogte te laten plaatsen en dan dacht ik aan max. 2 meter. Aan een kabelbaan had ik helemaal niet gedacht. Mag ik ooit eens komen kijken naar dat knappe werk?

Een hele dikke knuffel voor jullie en speciaal voor Martine nog 3 hele dikke kussen!!!

Diane

Anoniem zei

Hoi Siel

Natuurlijk Diane als je wil vandaag en breng de kinderen ook maar mee. Ik ga tegenwoordig ook veel te laat slapen,k'weet ook niet hoe het komt maar t'is zo.
Normaal gezien is Diane de laatste maar deze keer niet.
Zeg als ge komt moet je wel van de kabelbaan,de grootste vrouw van belgië heeft het al eents voor gedaan.

groetjes papa

Anoniem zei

Lieve Martine,

Een heel gelukkige verjaardag van ons allen!!!! Geniet er van meisje!!!!

En wat een prachtdochter heb jij toch, om zo in de watten gelegd te worden.

Dikke kussen

Marjolein, Dirk, Fien, Nore en Maud

Anoniem zei

Hoi Siel ,Martine & Dirk, Talle en Rune

Geweldig hé Siel, zonder pomp slapen en rondlopen op je kamer.
Je doet het prima meisje, we staan er allemaal versteld van ! Maar ja, je stamt niet voor niks af van een bokkerijder.
Hopelijk komen de rest van die witte soldaten snel opduiken en kan je snel naar huis.

Ik ben gisteren ook eens gepasseerd op de Hodonk. Er was een speciale verjaardag van een heel speciale mama, de moeite waard om eens langs te gaan. Maar de deur bleef gesloten.
Natuurlijk, op zo'n speciale dag wil je toch alleen maar bij je gezin zijn. En blijkbaar was het een fantastische dag, leuk.
Ik heb mijn presentje dan maar aan de achterdeur gelegd.
Whaw, nu snap ik waarom we de buurvrouw hoorde gillen tot hier ?! . (grapje hé Christel)
Siel dat is wel een ongelooflijke boomhut met alle toebehoren eraan. Hopelijk kan je er deze zomer ten volle van genieten. Wij duimen alvast voor een snelle thuiskomst.

De Boschjes van de Hodonk

Maria M zei

Hoe zou het momenteel met Siel zijn flitste het door mijn hoofd.
Het is hier in Mol al stikdonker,en de regen is gestopt.
In Leuven hoop ik ook dat het ondertussen droger is zodat de soldaatjes op weg naar Siel niet kunnen uitschuiven.
OP naar een volgende,en goede week nu.
Het ga jullie allemaal goed,hou je sterk.